1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gazdagok, sokszor nem az eszükkel és munkájukkal szerezték a vagyont. Az ész nem jár automatikusan az evolúció szerint...
     
  2. formosa1

    formosa1 Active Member

    Nyugi, nálunk is ugyanaz megy, igaz, nem repülővel. Milliomosék már leköltöztek a balatoni nyaralójukba, és ott fosztják ki az üzleteket... :(
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ferihegyen tárolnak gépeket? Az LHT és Aeroplex végzi ez esetben a szükséges munkákat?
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    És ettől miért kellene megnyugodni, szerinted így rendben van mert nálunk is vannak hülyék!??
     
    molnibalage likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    @emel
    Kb. mennyi munkaóra igénye van egy repülőgép teljes folyadékmentesítésének?
    Semleges gázzal is feltöltik a rendszereket vagy csak szárító átfújás és zárás van?
     
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Úgy tudom a tehetősebbek amúgy is a kubai sokcsillagos hotelkórházakba járnak kezelésekre.
     
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

    Nincs rendben, de meggyőzni úgy sem tudod őket. - Nem láttál még 4 általánost végzett barna bőrű milliomost másfél kiló arannyal a nyakában...?!? :(
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Kerót leszívatni 2 ember 1-2 órai munkája max, persze nagyon függ attól mekkora gépről van szó, és mennyi benne a maradék lé. Persze ilyenkor nem lesz csontszáraz a rendszer, mindig marad jópár liter a tartályok alján, sarkokban. Ezzel az a probléma, hogy idővel a keróban is beindul a gombásodás, és akkor a gép újra élesztése nem egyszerűen csak a feltankolásról szól (feltöltés/tisztítás-átmosás). Hasonlóan aránylag gyorsan megoldható a víz és WC-rendszer leürítése is. A hidraulika-rendszert nemigen kell leengedni, a manapság leggyakrabban használt folyadék az savas, azt tudtommal nemigen támadja meg semmi. Nagyobb baj, hogy a hidr.-rendszerben használt ún. dinamikus tömítések csak üzemi nyomáson zárnak tökéletesen, nyomás nélkül a hetekig betonon álldogáló gépekben állandóan szivárog a folyadék ami nem kimondottan pozitív hatású. Csakhogy amit leírtam az 1 gépre vonatkozik, a mostani legnagyobb probléma az hogy a műszaki kiszolgáló rendszer nem ekkora tömeges leállásra és bekonzerválásra van felkészülve (jellemző ugye hogy pár hete L.Ferihegyen inkább elfüstöltek pár tonna kerót mert nem tudták leszívatni), és azt se tudni meddig tart ez a félhalott állapot, meddig lesznek tárolva a gépek. Elég nehéz úgy felkészülni, hogy nem tudjuk pontosan mire/meddig kell készülni ...
     
    endre, luperator, misinator and 4 others like this.
  9. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    És mi a helyzet azzal a kerozinnal, amit a reptereken tárolnak?Annak lesz valami baja, ha csak úgy ott van a tartályokban hónapokig (pl:ahogyan a 95-ösön megy most a tanakodás, mert tönkremegy)? Mert azért egyik-másik reptéren óriási mennyiséget tárolgatnak, amit ugye most nem fognak felhasználni olyan tempóval, mint eddig.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Elvileg semmi baja nem lesz. A stratégiai készleteket (benzn/go) is csak 5 évente cserélik. Az alacsony gőznyomású termékeket úszótetős tartályban tárolják már.
     
    fishbed and KoviUbi like this.
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Normál üzemben fogy a keró gyorsan, hogy most a reptéri tartályokban maradóval mi lesz azt majd eldöntik a felelősök. Mondjuk gombásodás elleni vegyszer az létezik, kérdés hogy mekkora mennyiségben, mert néhány itt-ott leállított gép helyett most világszerte többezer gépet parkoltatnak, plusz a reptéri tartályok ... szóval van ott gond meg meló.
     
    KoviUbi likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Visszaviszik a finomítóba és újrafinomítás. Azt nem bírja ki semmilyen élőlény...
     
    misinator, fishbed and svajcibeka like this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az Airbus közgyűlés döntései:

    • Withdrawal of 2019 dividend proposal with cash value of € 1.4 billion
    • Suspension of top up pension funding
    • 2020 guidance withdrawn
    • Strong focus on support to customers and delivery
    • New € 15 billion credit facility
     
    endre likes this.
  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Na, az a 737-200-as se mostanában repült a fapados színeiben, amit illusztrációnak választottak... :)
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

Ezen oldal megosztása