1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "The Lufthansa Group has announced some news regarding their airlines and fleets post-Corona.

    At Lufthansa and Lufthansa CityLine they decided to accelerate the phase-out of eleven Airbus A320s, three A340-300s, seven A340-600s, six A380-800s and five The Boeing Company B747-400s.

    The Lufthansa Group also decided to discontinue the Germanwings-brand and consolidate these operations fully into Eurowings. Most of the Germanwings-fleet is also expected to be withdrawn from use.

    For Swiss International Air Lines, Austrian Airlines and Brussels Airlines, the Group is planning to intensify the cost performance programs which might also lead to the phase-out of planes.

    The Group will also seek deferrals or, when needed, cancellations of new planes on order to reduce the future capital exposure."
     
    endre, fulcrum11 and rudi like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/2020040...des-hogyan-lehet-tobb-ezer-gep-levegoben.html
    "A polgári légi közlekedés a koronavírus-világjárvány egyik legnagyobb vesztese. A menetrend szerinti légijáratok jelentős részét április-május végéig törölték az európai, észak-amerikai és ázsiai, illetve az afrikai légi forgalomból. Ennek ellenére több ezer repülőgép szeli most is naponta az eget. Mi erre a magyarázat?"
     
  7. Loken

    Loken Well-Known Member

  8. Loken

    Loken Well-Known Member

  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Az A350-est is újra kell indítani 149 óránként. Különösebb gondot ebben nem vélek felfedezni, hiszen ez a velejárója annak, hogy számítógépekkel pakolnak tele minden repülőgépet. Ez azért messze nem olyan jellegű problémaforrás, mint a MCAS.
     
    Loken likes this.
  11. Roni

    Roni Well-Known Member

  12. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Nem tudom... távol álljon tőlem, hogy az orosz hatóságok mellé álljak, de valamilyen szinten nekik kell igazat adjak abból, amit a videón látok.

    Azzal a leszállással egy PPL képzésben úgy hasalnál el, mint a huzat. Nem mondom, én sem szállok még le szépen (gyakorlok minden nap órákat az otthoni szimulátoromoban, mert nehéz művelet), de ez egyszerűen anyahajós odaverés volt. Az meg, hogy utána előrenyomja az orrát... annyira alaphiba, hogy el sem tudom képzelni az okát. Mert az a pálya baromi hosszú, a végén meg a stopway/EMAS megfog, ha nem is szépen (bár nemtudom az ottani rwy milyen).

    Ami nekem megfogta a figyelmemet, az a pilóta sokerezr órája. Na most ha valamit az utóbbi iődben megtapasztaltam, hogy ez a sokezer óra minden, csak nem olyasmi, amitől hanyatt kell esni. Konkrétan van olyan kapitányunk, aki enyhén életveszélyes ennyi repült órával - de az ipar/cég benntartja, mert értékes. Szóval az, hogy valakinek mennyi van a könyvében egy dolog, de sok esetben közel sem reflektál olyan szinten a képességeire, mint azt én is hittem régebben.

    Mert az egy dolog, hogy elmegy mindened, attól neked még le kell tudod szállni, ha töksötét a fülke és minden műszer halott akkor is. Ennyi levegőben tölött idő után megszokod a sebességet ami adott konfigurációnál a leszálláshoz kell, sima VFR megközelítés, amiben az ATC is segít, ha kéred a PAR vagy bármi más segítségével mondja a sebességedet (persze csak ha megy a rádió, szóval ez csak bónusz). Szóval nem tudom... ha a kormányszervek működtek, kilátsz az ablakon, a futót ki tudod tenni (és akkor valszeg a flaps is kimegy a hidraulikával), akkor nem vágom mi lehet a probléma ilyen szép időben.

    Amúgy az is érdekes, hogy azt írja jön ötvenvalahány hibaüzenet és megzavarja a pilótákat - na jó de melyiket? Ok, az EADI attól még haszálható (vagy akkor backup horizont), meg amúgy is a PF (pilot flying) nem ezzel törődik, majd a PM (pilot monitoring) megoldja a QRH (quick reference haddbook - lényegében special checklistek) alapján. alapján.

    Ami tényleg veszélyes lehet, az az oldalszeles viselkedése a gépnek - na most viszont ha ez igaz, pont úgy kell a földre tenni, mint a MAXokat. Már amennyiben nem kontrollálható mondjuk approach közben. Ez viszont tényleg műszaki kérdés, ha a robot/damperek/FBW nem tudja kiküszöbölni.
     
    vilmoci, luperator, fip7 and 9 others like this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    aquarell and fishbed like this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ami kérdés, hogy direct control-al leszállások terén mennyire volt gyakorlott, vagy mondjuk úgy, ügyes a pilóta. Azért írom így, mert írtad, hogy a sok ezer óra az nem mérvadó, hiszen nem elég a könyv, tudni is kell repülni. Namost, ha adott egy sokezer órás, de nem épp penge pilóta, egy relatíve új típus, aminek nem minden gyermekbetegsége tisztázott még, de mégis vonalszolgálatban van, egy sajátos, lokális időjárási helyzet és egy direct control kormányzás, amivel a jóég tudja, milyen nem kellően leoktatott hajlamai jönnek elő a gépnek... túl sok ismeretlen, túl sok faktor ez így együtt.
     
    endre and fishbed like this.
  15. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

     
    endre and fishbed like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szúnyogirtás lenne?
    Vagy ortofotózás?
     

Ezen oldal megosztása