1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    kukkantsd meg a simulátor spotok hozzáférhetőségét a nagyobb cégeknél.
    Elfarol ez felfelé nagyon hamar, van egy olyan érzésem.
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    MSz-21-es berepülése, még a Pratt&Whitney hajtóművekkel. Igen látványos felvételek:

     
    fip7, KoviUbi, ghostface and 4 others like this.
  3. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Tervezettnél korábban, az idei év végéig bezáróan búcsút int a trilpahetesnek a Delta.



    A 18 db B777 felgyorsított távozását nem kis részben a jelenlegi helyzet szülte, de annak is szerepe van benne, hogy a szélestörzsű flottájuk egyszerűsítése, a B747 és B767 utódtípusok tekintetében Airbus típusokra szavazott már pár éve az amerikai légitársaság.

    Jelenleg van 77 db B767-esük. Ezek egy része a flottaátalakítás részeként tehát szintén Airbusokkal lesz váltva, a fiatalabb gépek egy része pedig kabinfelújítást kap.

    Airbus típusok tekintetében az aktuális flottában megtalálható 42 db A330 és flottában / érkezőben 35 db A330neo, valamint 39(?) db A350. Utóbbi mennyiségben benne van az a 10 db A350, amit egy múlt havi megerősítés szerint a LATAM helyett állítanak flottába.
     
    fip7, fishbed and endre like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi lesz ezekkel? Mennek naftalinban és egyszer majd lesznek csomagküldők tehergépei?
     
    aquarell likes this.
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    Valószínűleg eladják és 1 időre biztosan konzerválják őket, majd a kereslet dönt róluk:
    Ha folyamatosan nő a cargo iránti igény, teherszállítóvá lesznek alakítva. Ellenkező esetben az utasforgalom növekedésekor szolgálatba állítja egy olyan társaság, melynek nem telik újabb típusokra...
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Mi az, hogy " valószinüleg eladják"? Ki venné meg, hogy aztán bekonzervàlja? Szerintem ezek a gépek is lizingelve vannak.
     
  8. formosa1

    formosa1 Active Member

    Nem láttam, hogy bérelve lennének. - De ha igen, akkor visszaadják a lessornak, és ő fogja konzerválni addig, amíg nem talál 1 újabb bérlőt...

    Delta tulajdon esetén a társaság dönt: Ha eladja "rendkívül nyomott áron", akkor biztos talál 1 olyan vevőt vagy viszonteladót, amely hosszabb távon /vagy cargo átalakításon/ gondolkodik...

    Bontótól én nem tartok, mert a Triplahetes nem B757, B767, B747, A340 vagy A380, hogy /2-3 év múlva/ élénkülő piac esetén ne lehessen rá vevőt találni...
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Kirajzottak ma délután a vitorlázók FR24 alapján:
     
    rudi, Terminator and fishbed like this.
  11. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Tu-154B-2, egykor ilyene volt a Malévnak is. Ma már nagyon ritka madár, de két évtizede még mindennapos volt ez a klasszikus dübörgés Ferihegyen:

     
    fip7, fishbed, Tcat and 1 other person like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  16. formosa1

    formosa1 Active Member

    Bár az orosz OFF topicban is írtatok az SSJ-100-ról, szerintem ez ide illik:

    https://airportal.hu/orosz-repuloge...QwEY33aRYoP3KIwT4EkvElSrFddSRUVUZZUPSnqeTj4yA

    "Az orosz állami repülőgépgyártó holding testvércégeként a Red Wings Airlines nemrég utasítást kapott, hogy a vállalat gyártmányaiból négy év alatt 76 példányt állítson forgalomba, ezzel támogatva az ország iparát.

    Jurij Boriszov miniszterelnök-helyettes bejelentette: a Rosztech alá tartozó Red Wings légitársaságot testvércége, a szintén az állami mamutholdinghoz tartozó UAC gyártmányainak üzembe állítására jelölik ki, ezzel is segítve az ország repülőgépiparát.

    Az eddig sem volt titok, hogy az orosz kormányzat mesterségesen, hivatalos és kevésbé hivatalos eszközökkel szabályozza az országban működő légitársaságok repülőgép-vásárlásait, és igyekszik a helyi gyártmányok felé terelni a cégeket.

    Az ösztönzés lehetőségei a “tanácsadástól” az engedélyek megtagadásáig terjedhetnek.

    Utóbbinak volt már áldozata a Red Wings, amikor azért nem tudta forgalomba állítani az Airbus A220-ast, mert a hatóságok nem adták ki a típus helyi légialkalmassági bizonyítványát."

    Mondjuk "felső utasítás nélkül" az SSJ-100-ast a kutya sem venné meg...! :(
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Lezuhant a Pakistan International Airlines egyik Airbus A320 gépe Karacsi repterének megközelítésekor. A gépen a hírek szerint 103-en voltak. A gép lakóövezetre zuhant. Senki sem élte túl a katasztrófát.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    s
    Ezeket az adatokat honnan szedik? Vitorlázógépeknek is van már jeladója? Vagy csak egy részének?
     
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Igen, mostmár a vitorlázógépekben is van jeladó. Úgy hívják hogy FLARM.
    Olyasmi mint a kereskedelmi gépekben a TCAS csak nem ad megoldási javaslatot.
    Marha idegesítő….
    Mikor egy bolyban tekersz vagy két gép közel repül egymáshoz gyakorlatilag folyamatosan vonyít.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

Ezen oldal megosztása