Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 362
113
A szakszó részre. Ha hirtelen elvesztené emiatt a pilóta állomány 1/3-a a jogsiját, akkor milyen kapacitás lenne ennek visszanyerésére?
Vagy egy ponton túl inkább felszállnak rotálva a legértékesebb pilóták, hogy ne vesszék el? Repülnek egy géppel egy nap vagy 8 személyzettel?

Alapvetően 90 nap a varázsszám, ezen belül 3 fel/leszállást kell csinálnod, szóval a rotálás részmegoldás, de mondjuk hosszabbítható ez a 90 nap.
Szimulátorral ez kiváltható - na és itt jön a nagy bibi, a szimulátor spotokat megszerezni. Ok, a legnagyobbaknak van saját simulátorfarmja pont emiatt, de nekik is eléggé ki kell centizni, főleg ekkora leállás után (viszont nekik meg az plusz kiadás). Az időzítés nyírja ezt ki, hiszen egyszerre szakad be óriási mennyiségű ember, nem lehet őket elosztani végig az év mentén, ahogy az történni szokott.
Szóval a jogosítások megőrizhetőek, meg visszazserezhetőek - de mivel nem a legoptimálisabb sorrendben történik, így kemény csúszások és nagyobb költségek lesznek ebben is. Fűggően attól, mikor indul újra az élet - mert jelenleg úgy tűnik nyárig itt nagyon nem lesz semmi (teherpilóták meg itt röhögnek fel :D).

Ami nagyobb zavart fog okozni, hogy
1, egy csomó pilóta került be az álláskeresési rendszerbe a nemrég kezdődött csődhullám miat (Thomas Cook, Flybe, stb...), akik az újak bekerülését nagyban nehezítik.
2, így viszont megint kialakul majd a hajmeresztő követelmény az újaknak, ami a fapados repülés előtt volt jellemző....
3, ez pedig ha rosszul jön ki megint okoz egy marha nagy törést, mikor visszanő a kereslet (lejár a félelem az utazástól), de nem lesz elég pilóta megint... (műszakiaknál nincs ilyen gond, de most pl. nekik is áll minden képzés).
4, most abszolút nagy vándorlás fog indulni, mert nem tudni ki áll fel, ki marad életben - a meglévő pilótaállomány mekkora részét tartja fenn a társaság, akit meg nem, az a piacon mennyire vesztélyezteti a kevesebb órával rendelkezőket.

Eddig volt egy balance, ami most nagyon szét fog esni - őszintén szólva fogalmam sincs mi lesz, annyira sok a változó pilótafronton. Minden attól függ, nyáron lesz-e utazási kedv. Ha nem, dark age is coming....
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 362
113

Persze most mindenhol nekiestek a karbantartásoknak, de azzal meg ott a baj, hogy igazából minek, mert ha nem lesz olyan kihasználtság, mint egy hónapja, akkor az egész túrás nem lesz rentábilis...
Recseg az egész rendszer, viszont piszok nagy átalakulás lesz belőle. Most inkább az a kérdés, mivé fog változni az ipar.
A régi vasakat pl. elkezdték kiszórni - ami viszont sok új tehergépet jelenthet, modernebbeket, mint a most leharcolt flotta. Szóval pozitív hozadék lesz az biztos. Az utasgép flottában is a pengébbek maradnak meg, ami szintén tök jó dolog hosszútávra.
Kényszerű fejlődés jön majd...
 
M

molnibalage

Guest
Persze most mindenhol nekiestek a karbantartásoknak, de azzal meg ott a baj, hogy igazából minek, mert ha nem lesz olyan kihasználtság, mint egy hónapja, akkor az egész túrás nem lesz rentábilis...
Recseg az egész rendszer, viszont piszok nagy átalakulás lesz belőle. Most inkább az a kérdés, mivé fog változni az ipar.
A régi vasakat pl. elkezdték kiszórni - ami viszont sok új tehergépet jelenthet, modernebbeket, mint a most leharcolt flotta. Szóval pozitív hozadék lesz az biztos. Az utasgép flottában is a pengébbek maradnak meg, ami szintén tök jó dolog hosszútávra.
Kényszerű fejlődés jön majd...
Vagy esetleg az, hogy megszűnik az olcsó repülés kora és drágább lesz minden, hogy legyen tartaléka az iparnak. Az is lehet, hogy egyes iparágaknál kötelező biztosítás lesz erre.
Nagyon homályos a jövő. Ha csak 15 évenként lesz egy ilyen vírus + anélküli gazdasági válságok, akkor az a mai társadalmi berendezkedést és ellátási láncot kérdőjelezi meg, hogy mi értelme 2 centért olcsóbb áruért utaztatni mindent.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Persze most mindenhol nekiestek a karbantartásoknak, de azzal meg ott a baj, hogy igazából minek, mert ha nem lesz olyan kihasználtság, mint egy hónapja, akkor az egész túrás nem lesz rentábilis...
Recseg az egész rendszer, viszont piszok nagy átalakulás lesz belőle. Most inkább az a kérdés, mivé fog változni az ipar.
A régi vasakat pl. elkezdték kiszórni - ami viszont sok új tehergépet jelenthet, modernebbeket, mint a most leharcolt flotta. Szóval pozitív hozadék lesz az biztos. Az utasgép flottában is a pengébbek maradnak meg, ami szintén tök jó dolog hosszútávra.
Kényszerű fejlődés jön majd...
Így igaz. Az utasfogalomban a korszerű és kisebb befogadóképességű gépek korszaka következik, mert sokáig fog tartani, hogy az utazni vágyók száma megközelítse a 4-5 évvel ezelőtti szintet...
 
M

molnibalage

Guest
Egyesek példát vehetnének tőlük :p
A következő repszim töris cikk már nyelvi lektorálás alatt, kb 1 hónapja kész ;)

A Gripen FAQ és honvédelem váza megvan, de attól tartok bármit írok bele, egyeseknek nem fog tetszeni... A nyuszika meg a spakája esete lesz.