Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Nem tudom, én is 70-es évek elejére tippelek.
Ha Le Bourget (márpedig csak ott jártak a Tu-144-esek) akkor 1971, 1973, 1975, vagy 1977, mert páratlan év kell, hogy legyen, de az, hogy a 68001-es prototípust látjuk a képen, az determinálja az 1971-et.

3812194473_d8f3d99a10_b.jpg


1973-ban egy Tu-144Sz zuhant le, a 77102-es:

Tupolev_Tu-144_CCCP-77102_LEB_02.06.73_edited-3.jpg


Ezután pedig "szépíteni" próbáltak a szovjetek a 77104-essel, ami a Le Bourget-i légiszalonra az alkalmi 77144-es oldalszámot kapta meg, 1975-ben:

1200px-Aeroflot_Tupolev_Tu-144_Paris_Air_Show_1975_Gilliand.jpg


Végül 1977-ben járt kint utoljára Tu-144-es, a 77110-es Tu-144Sz:

cccp-77110b.jpg


Itt kell alaposan szétnézni:

http://www.tu144sst.com/fleet/fleet.html

A Tu-144D-k már nem érték meg a nemzetközi debütálást, mert 1978-ban leállították a programot és csak pár kísérleti repülésre használták őket 1981 és kb 89 között.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 694
113
spoiler: a Mi-12 miatt csakis 71 lehet :)
Apropó!
A nagy méretű helikoptereket hogyan juttatták ki Le Bourget-ba? Gyanítom, hogy szétszerelve, a Mi-12-est pl. hajón.
Csak azt ne mondjátok, hogy saját forgószárnyon repülték ki...
Bááár...amennyi a teheremelő képessége volt, abba belefért plusz üzemanyagtartály.
Na, most már teljesen elbizonytalanodtam.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Apropó!
A nagy méretű helikoptereket hogyan juttatták ki Le Bourget-ba? Gyanítom, hogy szétszerelve, a Mi-12-est pl. hajón.
Csak azt ne mondjátok, hogy saját forgószárnyon repülték ki...
Bááár...amennyi a teheremelő képessége volt, abba belefért plusz üzemanyagtartály.
Na, most már teljesen elbizonytalanodtam.
Az airliners.net-ről: https://www.airliners.net/photo/Aeroflot/Mil-V-12-Mi-12/197393
"Unless a NATO reconnaissance aircraft photographed it over the Baltic, I believe I am the first in the "Free World" to see it!! It was the big surprise at the Paris Salon that year, but it was also a big surprise for me when it came to Copenhagen for re-fuelling a few days earlier. Note the airshow number H-833."
0197393.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 694
113
  • Tetszik
Reactions: T.Tom

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 967
32 256
113
Apropó!
A nagy méretű helikoptereket hogyan juttatták ki Le Bourget-ba? Gyanítom, hogy szétszerelve, a Mi-12-est pl. hajón.
Csak azt ne mondjátok, hogy saját forgószárnyon repülték ki...
Bááár...amennyi a teheremelő képessége volt, abba belefért plusz üzemanyagtartály.
Na, most már teljesen elbizonytalanodtam.

Saját forgószárnyon repülték ki, többszöri leszállással, bemutatták több helyen.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 328
13 662
113
Ehhez képest ismerek olyan sok ezer órás oktató kapitányt aki Kínában járt védőeszközökért, de őt is kirúgták a múlt héten...:mad:

Nekik mondjuk fix helyük van, ha beindul ismét a móka, de minden attól függ, milyen gyorsan áll vissza a forgalom.

Amúgy egy kis ízelítő, milyen az ATC clearance egy amerikai reptéren. Elég mókás, hogy a natív helyeken nem lehet érteni egy delivery frekin a szöveget, de mondjuk egy skandináv országban olyan penge angollal beszélnek, hogy minden angoltanár elsírná magát rajta.
(kivéve a franciákat, az egy köcsög banda. Nem akarnak megszólalni angolul (mert ők aztán az ICAO felett állnak), ha mégis muszály, akkor is tessék-lássék. Bunkó a legtöbb ATCs arrafelé)

 
  • Tetszik
Reactions: enzo
M

molnibalage

Guest

Megjegyzem az F-35 + DAS + sisakdisplay is valami ilyesmit csinál. Na emiatt durva egy olyan géphez képest, ahol van egy HUD a szem előtt legfeljebb és csá. Mintha cheatelne a pilóta a JSF-ben, kb. olyan előny.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 869
9 791
113
Most szállt fel...

Bakker, ez milyen felszállási rend már megint?!??

Akkor is el tudják rontani a fotós napját, ha a felszállási irány egyértelmű...

Én is pont néztem, a FR24-en, hogy elég érdekes módon ment el a gép. Először azt hittem, hogy Szerbia felé veszi az irányt. Aztán egyszer csak megfordult...
Vajon hozott vagy vitt valamit?