Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
És a hajtóművet honnan lopja hozzá? Ha az AB és Boeing nem gyárt sok gépet, akkor hajtómű sem kell sok. Ennek technológiáját gombokért eladni az öntökönszúrás csúcsa lenne.
Mondjuk az orosz MC-21-ről. Nem a világszínvonal csúcsa, de ha más nem ad...
De ez csak "mi lenne, ha" agymenés...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A nyeretlen kétéves alatt új próbálkozókat értek. A probléma az, hogy a kerekítési hiba Szuhoj gépeket leszámítva ki gyárt A320/B737 vagy B787 és A350 szerű gépeket? Vak lehetek, hogy senkit nem látok?
Nem vagy vak, mert "pár év" még kell nekik. Mint mások már leírták, lesz orosz MC-21 és kínai C919, utóbbi a neóhoz és a MAX-hoz hasonlóan CFM LEAP hajtóművekkel készül. - A kínaiak terveznek szélestörzsűt is, ám ahhoz még több idő kell...
A készülő Embraer E195-E2 pedig alulról közelíti az A319 kategóriáját...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Nem vagy vak, mert "pár év" még kell nekik. Mint mások már leírták, lesz orosz MC-21 és kínai C919, utóbbi a neóhoz és a MAX-hoz hasonlóan CFM LEAP hajtóművekkel készül. - A kínaiak terveznek szélestörzsűt is, ám ahhoz még több idő kell...
A készülő Embraer E195-E2 pedig alulról közelíti az A319 kategóriáját...

Az MC-21 és a C919 lényegében kihelyezett Airbus és Boeing project. Ők csinálták a gépek azon részeit, amivel elhagyhatják a saját országaikat...
Ha elvágják őket a külföldi tervezéstől (MC-21 esetén megtörtént részben korábban), akkor állnak bele a földbe, és mivel a két nagy a túlélésért küzd, eszük ágában nem lesz tovább ezekkel a szarokkal foglalkozni.
Vagyis a helyzet visszanyomja az Airbust meg a Boeinget - és lényegében ki is nyírta az orosz meg a kínai vasat (nem lesz tervezési segítség, a piac pedig annyira beszűkül, hogy simán nem marad helyük. Lett volna fél éve a nagy szárnyalás alatt, most évekig késélre menő harc lesz a topok számára is).
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
Úgy tűnik bizonytalan ideig jegelve a B757 / B767 utód, a januárban újratervezésre visszaküldött Boeing New Midsize Airplane program.


A termékpaletta fejlesztésével kapcsolatban újra fellángoltak a pletykák arról, hogy a 767-es új szárnyakat és hajtóművet kaphat, bár itt is sok még a kérdőjel. Szintén nem tisztázott, hogy mi lesz a 757-es korábban megszellőztetett frissítésével, most megint azok a hangok erősek, amelyek szerint készülhet egy új verzió, és a 2004 óta nem gyártott gép újra a piacra kerülhet.

A cég viszont most annyit közölt, hogy a típusok folyamatos továbbfejlesztésére, “evolúciójára” koncentrálnak egyelőre, így nyitott még mindkét kérdés.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 172
113
Az MC-21 és a C919 lényegében kihelyezett Airbus és Boeing project. Ők csinálták a gépek azon részeit, amivel elhagyhatják a saját országaikat...
Ha elvágják őket a külföldi tervezéstől (MC-21 esetén megtörtént részben korábban), akkor állnak bele a földbe, és mivel a két nagy a túlélésért küzd, eszük ágában nem lesz tovább ezekkel a szarokkal foglalkozni.
Vagyis a helyzet visszanyomja az Airbust meg a Boeinget - és lényegében ki is nyírta az orosz meg a kínai vasat (nem lesz tervezési segítség, a piac pedig annyira beszűkül, hogy simán nem marad helyük. Lett volna fél éve a nagy szárnyalás alatt, most évekig késélre menő harc lesz a topok számára is).
Azzal, hogy kevesebb gép fog kelleni, valóban elsősorban az MSz-21-es végét jelentheti.
Csak abban az egy esetben nem, ha valami csoda folytán a Boeing jobban meghasalna, mint az most várható(?), mert akkor az oroszokból, kínaiakból fog csinálni az Airbus egy nem túl komoly, jelképes "konkurenciát".
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azzal, hogy kevesebb gép fog kelleni, valóban elsősorban az MSz-21-es végét jelentheti.
Csak abban az egy esetben nem, ha valami csoda folytán a Boeing jobban meghasalna, mint az most várható(?), mert akkor az oroszokból, kínaiakból fog csinálni az Airbus egy nem túl komoly, jelképes "konkurenciát".
Csodák nincsenek, tehát az USA nem fogja hagyni a Boeing hasraesését...
Miként az MC-21-nek sem lesz vége, mert azt meg az oroszok nem hagynák... :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
Az MC-21 és a C919 lényegében kihelyezett Airbus és Boeing project. Ők csinálták a gépek azon részeit, amivel elhagyhatják a saját országaikat...
Ha elvágják őket a külföldi tervezéstől (MC-21 esetén megtörtént részben korábban), akkor állnak bele a földbe, és mivel a két nagy a túlélésért küzd, eszük ágában nem lesz tovább ezekkel a szarokkal foglalkozni.
Vagyis a helyzet visszanyomja az Airbust meg a Boeinget - és lényegében ki is nyírta az orosz meg a kínai vasat (nem lesz tervezési segítség, a piac pedig annyira beszűkül, hogy simán nem marad helyük. Lett volna fél éve a nagy szárnyalás alatt, most évekig késélre menő harc lesz a topok számára is).

Mi van akkor, ha az orosz és kínai kormányok kikötik a helyi cégeknek, hogy márpedig az oroszt és vagy kínait kell venni az Airbussal és Boeinggel szemben?
Akkor a külföldieknek muszáj lesz támogatniuk ezeket a projekteket, különben elesnek azoktól a piacoktól 100%-ban.Jelenleg is kényszerítik az orosz vállalatokat arra, hogy x mennyiségű Szuhojt vagy Irkutot kell rendelniük, max fentebb tolják az arányokat/számokat.A cégeknek ugye valamivel kell repülniük(ha még most nem is, de idővel újra mindenki repülni fog, amihez kellenek a gépek).Ez ugyanaz, mint amikor büntetővámokat hajigálnak az USA-ban az Airbusra, csak a módszer más.Nem megkérik az amerikaiakat, hogy vegyék a hazait, csak gazdaságilag rontják a nem-amerikai gépek esélyeit.
Az orosz piac sem kicsi, de a kínai már óriási, ha a B737/A320 kategóriáját nézzük.Én mondjuk valamiért úgy érzem, hogy a két nagy közül csak a Boeing szenved igazán(de ők válság nélkül is szarul álltak), az Airbus meg jól szimulál, hogy hitelesnek tűnjön a szenvedésük.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mi van akkor, ha az orosz és kínai kormányok kikötik a helyi cégeknek, hogy márpedig az oroszt és vagy kínait kell venni az Airbussal és Boeinggel szemben?
Akkor a külföldieknek muszáj lesz támogatniuk ezeket a projekteket, különben elesnek azoktól a piacoktól 100%-ban.Jelenleg is kényszerítik az orosz vállalatokat arra, hogy x mennyiségű Szuhojt vagy Irkutot kell rendelniük, max fentebb tolják az arányokat/számokat.A cégeknek ugye valamivel kell repülniük(ha még most nem is, de idővel újra mindenki repülni fog, amihez kellenek a gépek).Ez ugyanaz, mint amikor büntetővámokat hajigálnak az USA-ban az Airbusra, csak a módszer más.Nem megkérik az amerikaiakat, hogy vegyék a hazait, csak gazdaságilag rontják a nem-amerikai gépek esélyeit.
Az orosz piac sem kicsi, de a kínai már óriási, ha a B737/A320 kategóriáját nézzük.Én mondjuk valamiért úgy érzem, hogy a két nagy közül csak a Boeing szenved igazán(de ők válság nélkül is szarul álltak), az Airbus meg jól szimulál, hogy hitelesnek tűnjön a szenvedésük.
Az Airbus már csökkentette a gyártási ütemet, pedig olyannal nem szokás "szimulálni"... :(
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Azzal, hogy kevesebb gép fog kelleni, valóban elsősorban az MSz-21-es végét jelentheti.
Csak abban az egy esetben nem, ha valami csoda folytán a Boeing jobban meghasalna, mint az most várható(?), mert akkor az oroszokból, kínaiakból fog csinálni az Airbus egy nem túl komoly, jelképes "konkurenciát".

??
Mi a reteknek csinálna kínából vagy bárkiből konkurenciát az Airbus, ha egyszer itt az istenadta lehetőség (a tes scenariódban), hogy totál piacvezető legyen?
Max kiszervez gyárat valahová, hogy ott a saját gépeit gyártsák nekik - de hogy felépítene egy másik gyárat, hoyg aztán az a szokott piszkos stratégiával kigolyózza - na abban a világon semmi logikát nem látok.

BTW a Boeing már csak azért sem veszik el, mert a most repülő gépflotta alkatrészellátásából és supportjából is vígan elélnek
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
Az Airbus már csökkentette a gyártási ütemet, pedig olyannal nem szokás "szimulálni"... :(
Pedig de! Az Airbus az A400M kapcsán is meglépte. Ott kb. a megrendelt gépek felénél lecsökkentették a gyártás ütemét, hogy minél nagyobb esély legyen a további megrendelések beesésének, valamint az így beeső rendelések villámgyors teljesítésére.
Megrendelésük sok van a polgári vonalon, de mivel a légitársaságok halasztják az átvételeket, nekik is ez az opció marad, és közben meg lehet menteni állásokat is.
Nem gondolom, hogy indokolt lenne az a mértékű pesszimizmus, amit az Airbus CEO képvisel. Inkább annak szól, hogy ha mégis nagyobb lesz a baj, akkor ne az utolsó pillanatban kelljen már menthetetlen helyzetből segítséget kérni. Ha akkor kezdenek el tárgyalgatni a bürokráciával, akkor lehet hogy kicsúsznak az időből.
Ugye a védelmi részlegnek évekre előre megvannak a megrendelései. Azokat nem fogják befolyásolni a kialakuló válságok. A civil szektorban pedig éppen most roppant meg az "ősi" rivális, miközben rekord megrendelési állományt kötöttek le idén eddig náluk. Ha ezek egy részét halasztják is, akkor is előbb utóbb le kell majd őket szállítani.
Szerintem a problémát inkább a service & support jelenti per pillanat, mivel drasztikusan csökkent a repülések száma, így mindenhol kitolódhatnak a tervezett karbantartások.
Viszont pont emiatt a stabilabb légitársaságok olyan karbantartást is előre hozhatnak, amik bár még nem aktuálisak, de
De az utóbbi időben kaptak annyi csesztetést - főleg a németektől -, amit a konjunktúrában megengedhettek maguknak a németek, de a válság pont ideális alkalom arra, hogy lepattintsák magukról a németek b@szkódásait.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
Május 5-én lesz a Lufthansa csoport éves, idén online megtartott közgyűlése, amin a vezérigazgató által mondandó beszédet a tegnapi napon már közzétette a cég:
www.lufthansagroup.com/media/themen/hauptversammlung-2020/LH-AGM-2020-Speech-Carsten-Spohr.pdf

Ezek alapján azzal számolnak, hogy:
  • egész nyáron minimál üzemben maradnak, leghamarabb ősszel kezdődhet meg a tényleges újraindulás, ami viszont egy nagyon lassú felfutású folyamat lesz
  • 2023-ra várják a helyzet egyensúlyba kerülését, viszont úgy vélik ez akkor is a jelenleginél kevesebb utast jelent majd
  • mindezek apropóján
    • 1-2% helyett 2-4%-ra duplázzák az korábban már előirányzott költségtakarékosságot
    • a 763 gépes flottából kb. 100 gép végleg elbúcsúzik, aminek következtében mintegy 10 000 alkalmazott állása kerülhet veszélybe - vagy legjobb esetben válhat részmunkaidőssé, ha találnak erre megoldást
Az anyagban olvashatóak szerint jelenleg a tavaly ilyenkorhoz képest szűken 1%-os kapacitással üzemelnek, kb. 3000 utast szállítanak naponta. Lényegében nincs értelmezhető bevételük, óránként nagyjából 1 millió Eurót égetnek el a még mindig 4 milliárd Euro feletti készpénzállományukból. Az előzetes adatok alapján az idei 1. negyedévére 1,2 milliárd Euró veszteséget könyvelhetnek el, ami Q2-re nézve csak rosszabb lesz.

-----

Már nem a Lufthansa anyagból: a német állam részéről várható egy 9-10 milliárdos segítség. Ezen összeg fele részesedés vásárlás lenne, konkrétan 25% kerülne a német állam tulajdonába. (A Lufthansa privatizálása 1994-ben kezdődött meg a német állam 1997-re dobta teljes egészében piacra korábbi 51%-os részesedését.)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Pedig de! Az Airbus az A400M kapcsán is meglépte. Ott kb. a megrendelt gépek felénél lecsökkentették a gyártás ütemét, hogy minél nagyobb esély legyen a további megrendelések beesésének, valamint az így beeső rendelések villámgyors teljesítésére.
Megrendelésük sok van a polgári vonalon, de mivel a légitársaságok halasztják az átvételeket, nekik is ez az opció marad, és közben meg lehet menteni állásokat is.
A civil szektorban pedig éppen most roppant meg az "ősi" rivális, miközben rekord megrendelési állományt kötöttek le idén eddig náluk.
Az A400M esetén nem szimuláció volt, hanem kényszerhelyzet, hiszen a fejlesztő országokon kívül a gép szinte eladhatatlan...

Ami a válságot illeti, a Boeing már érzi és tapasztalja azt, amit az Airbus csak fog tapasztalni. A most következő cikket már többször is linkeltem, és remélem, Te megérted az ott leírt problémákat...:

https://airportal.hu/komolyabb-elbo...cYnSwDRFPRTQSMiJGq0QJIV-TeVgRgtgV-_YiBeRq2G7A
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell