1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  2. zolkas

    zolkas Well-Known Member



    Iránból áthozva ennek hajtóműnek a 5a verziója hajtja Cirrus Vision SF 50-m is:)
    És még ezt a Lengyel szépséget is:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Flaris_LAR01

    [​IMG]
    A lengyelek nem szarral gurigáznak:)

    Általános tulajdonságok

    • Legénység: egy
    • Kapacitás: négy utas
    • Hossz: 8,32 m (27 láb 4 hüvelyk)
    • Szárnyszélesség: 8,68 m (28 láb 6 hüvelyk )
    • Magasság: 2,43 m (8 láb 0 hüvelyk)
    • Szárnyfelület: 10,0 m 2 (108 négyzetláb)
    • Üres súly: 700 kg (1543 font)
    • Bruttó súly: 1500 kg (3 307 lb)
    • Maximális felszálló súly: 1500 kg (3 307 lb)
    • Kabin magassága : 122 cm (48 hüvelyk) [34]
    • Erőmű: 1 × Williams FJ33-5A turbóventilátor-motor , 8,5 kN (1900 lbf) tolóerő
    Teljesítmény
    • Haladó sebesség: 700 km / h (430 mph, 380 kn)
    • Esés sebessége: 115 km / h (71 mph, 62 kn)
    • Távolság: 3200 km (2000 mérföld, 1700 mérföld)
    • Szolgáltatási felső határ: 14 000 m (46 000 ft)
    • Maximális siklási arány: 18: 1
    • Felmászási sebesség: 30 m / s (5900 láb / perc)
    • Szárnyterhelés: 150 kg / m 2 (31 font / négyzetláb)
     
  3. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    OHH megvan a kék pirulám:D
     
    weasel007 and svajcibeka like this.
  4. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  5. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Hidd el, hosszú a listája azoknak a gépeknek, amiket ennél sokkal jobban elbasztak (civil és katonai vonalon egyaránt).

    A MAX egy tök jó ötleten alapuló gép, aminek némelyik részét egy hozzá nem értő management összegányolt "jóvanazúgy" módon. A sitten kéne rohadni mindnek, de a repülésben már nem dolgoznak többet az fix.

    Viszont mára, pont a hihetetlen médiahadjárat miatt a gép átesett egy olyan alapos átvizsgáláson és javítgatáson, hogy szerintem a következő húsz év legbiztosnágosabb típusa lesz.
    Miért?
    1, Az alap ugye a 737, zsír gép volt, kiforrott, így az alapra nem lehet panasz;
    2, A tervek is jók voltak, amit lehetett kihoztak a gépből;
    3, Mivel ki kellett javítani és árgus szemekkel lesett az FAA, hogy mentse a becsületét, így a gép olyan alapos utómunkákat kapott, ami minden típusnál igazából megtörténik - az üzembe állás utáni években/évtizedekben.

    Tehát a vásárló most kap egy gépet, amire annyit elköltött most a Boeing, annyit átszaglászták, lecsiszolják, kiszedjék a rejtett betegségeit, annyi figyelmet kapott, hogy bármi hibát megtaláljanak, amit talán csak egy űrhajó vagy a B-21 protó kap meg. Mert még egy malőr és game over...
    Én ebben az állapotában szó nélkül beleülnék.
     
    jani22, fishbed, zolkas and 2 others like this.
  6. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    [​IMG]
    Ez a gép és típus megérdemelne egy főnixmadár szerű újra éledést.
    Mike Patey változatban is érdekelne és inkább mindenhova kerékpárral járnék csak tudhassak egyet 50% -tulajdon jogban is.



    1500 m /perc az emelkedése
     
  7. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Lekéstél róla....összetört. :(
     
  9. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  10. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    tudom láttam,sajnáltam is, elbaszta de nem kicsit, szerencse a szerencsétlenségben hogy sértetlenül kiszáltak, családdal volt, de amit csinált ebből az alapgépből az fantasztikus
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ok, hogy rajta van az 1 millió utas kitétel, csak ennek semmi értelme így. Mert számtalan egyéb városból is indul akár interkont távon is járat.
     
    Tcat and SilvioD like this.
  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Azt a kis megjegyzést nem figyeltem.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A kommentek között is ott volt és egyből kilógott a lóláb. Hiszen Debrecenben is van reptér és Oo és Ukrajnában is sokkal sűrűbb repterek vannak. Volt munkatárs aki Oo-n keresztül repült anno a Távol-Keletre.
     
  19. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Igen utána Debrecen nekem egyből feltűnt!
     
  20. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Kicsit kapcsolódóan az FR24 országonkénti listázó oldala:
    https://www.flightradar24.com/data/airports

    Nyilván senki nem lepődik meg a listát átpörgetve, de azért akkor is durva az USA reptérszáma a többi országéhoz mérten.
     

Ezen oldal megosztása