Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
A H225 rotorszele kb a Mi-8-aséval egyezik meg. Attól, hogy nyugati, még tud fújni rendesen.

Ok,de ha jól tudom( javíts ki kérlek ha nem így van) a SAR készültséget( természetesen akkor ha elérték a készültségi szintet) közösen fogja adni a két helikopter így a mentési feladat függvényében tudják a megfelelő helikoptert küldeni,de (javíts ki kérlek ha nem így van) én úgy gondolom,hogy a H225M SAR változatán lévő csörlő 272 kg teherbírása és a 88 m kötél hossza lehetővé teszi,hogy ne 20m magasságban kelljen neki a szerencsétlen emberke felett lebegnie mint ahogy ugye az ismert esetben a MIL-nek kellett.
 
W

Wilson

Guest
Ok,de ha jól tudom( javíts ki kérlek ha nem így van) a SAR készültséget( természetesen akkor ha elérték a készültségi szintet) közösen fogja adni a két helikopter így a mentési feladat függvényében tudják a megfelelő helikoptert küldeni,de (javíts ki kérlek ha nem így van) én úgy gondolom,hogy a H225M SAR változatán lévő csörlő 272 kg teherbírása és a 88 m kötél hossza lehetővé teszi,hogy ne 20m magasságban kelljen neki a szerencsétlen emberke felett lebegnie mint ahogy ugye az ismert esetben a MIL-nek kellett.

A kihajtható csörlőkábel vezető mechanikus kar kimaradt a felsorolásból:)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 333
13 679
113

Vannak utasok, és lennének többen is sokkal, ha nem lebegtetnék ezt a covidiotizmust továbbra is. Mert amíg megy a második hullám meg gócpontok meg a többi szalagcím, addig nyílegyenesen haladunk a nemzetközi repülés (meg egy tucat iparág) lefullasztása felé.
Ha ez a bizonytalanság marad, szerintem a nagytömegeket mozgató utaskapacitás 50%-a végleg eltűnik tavaszra. A teher az fejlődik, a charter dettó.
 
M

molnibalage

Guest
Vannak utasok, és lennének többen is sokkal, ha nem lebegtetnék ezt a covidiotizmust továbbra is. M
?
Van ahol tényleg enyhe, mert mintha működne a dolog. Van, ahol meg az izoláció ellenére is, még az első hullám sem tetőzik.
Akkor mi lenne, ha most mindenki azt mondaná, hogy ok, mindenki csináljon, amit akar...?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 333
13 679
113
?
Van ahol tényleg enyhe, mert mintha működne a dolog. Van, ahol meg az izoláció ellenére is, még az első hullám sem tetőzik.
Akkor mi lenne, ha most mindenki azt mondaná, hogy ok, mindenki csináljon, amit akar...?

Hagyjunk ki egy ülést egy olyan gépen, ahol cirkuláltatjuk a levegőt, szórjuk a fertőtlenítőt, mi meg maszkban (!!!) repüljünk.
Ezek mind hülyeségek, erre gondoltam.
 
M

molnibalage

Guest
Hagyjunk ki egy ülést egy olyan gépen, ahol cirkuláltatjuk a levegőt, szórjuk a fertőtlenítőt, mi meg maszkban (!!!) repüljünk.
Ezek mind hülyeségek, erre gondoltam.
A fenti videóban a pilóták nem maszkban repültek, ha jól látom.
De gépek kondi rendszerében tudtommal HEPA szűrő is van. Egy virológustól legalábbis ezt hallottam. Mondjuk, hogy az vírus ellen mit ér, azt nemtom.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 333
13 679
113
A fenti videóban a pilóták nem maszkban repültek, ha jól látom.
De gépek kondi rendszerében tudtommal HEPA szűrő is van. Egy virológustól legalábbis ezt hallottam. Mondjuk, hogy az vírus ellen mit ér, azt nemtom.

Hát ez az. A covidiotizmus azt jelenti, hogy olyan intézkedéseket hoznak a szükségesek mellé, ami nettó faszság.
1, A kabin levegőjét cirkuláltatni kell, mert ha direkt átfuvatnánk leesne a gép, annyi levegőt vennénk el a kompresszortól (2 porton vesszük el).
2, A HEPA meg annak verziói vannak, és nem bizonyított ez ellen bármit is ér. Szóval a levegő körbemegy - az üléskihagyás emiatt is baromság. Mert a levegő fentről lefelé és részben elölről-hátra mozog (az enyémen igen, mert a kabinnyomást szabályzó mechanikus és elektro-mechanikus szelep a hátsó bulkheaden van) a kabinban, szóval az elöl tűsszentő cuccát részben végigküldi.
3, maszkot érdekes, a mi cégünk megmondta ne viseljük kabinban (quick don maszk érdekes lenne ezzel decompression esetén), máshol viszont hallom kell, nehogy a személyzet egymást fertőzze.


Ja, csak nem tudjuk korona ellen beválik-e.
Nagyobb baj, hogy a fülkefertőtlenítést is előírták két forduló között (spricnis cucc), amit viszont beszív a szellőző és elég hamar lerongyolja a szűrőt a vegyszer.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
W

Wilson

Guest
Hát ez az. A covidiotizmus azt jelenti, hogy olyan intézkedéseket hoznak a szükségesek mellé, ami nettó faszság.
1, A kabin levegőjét cirkuláltatni kell, mert ha direkt átfuvatnánk leesne a gép, annyi levegőt vennénk el a kompresszortól (2 porton vesszük el).
2, A HEPA meg annak verziói vannak, és nem bizonyított ez ellen bármit is ér. Szóval a levegő körbemegy - az üléskihagyás emiatt is baromság. Mert a levegő fentről lefelé és részben elölről-hátra mozog (az enyémen igen, mert a kabinnyomást szabályzó mechanikus és elektro-mechanikus szelep a hátsó bulkheaden van) a kabinban, szóval az elöl tűsszentő cuccát részben végigküldi.
3, maszkot érdekes, a mi cégünk megmondta ne viseljük kabinban (quick don maszk érdekes lenne ezzel decompression esetén), máshol viszont hallom kell, nehogy a személyzet egymást fertőzze.



Ja, csak nem tudjuk korona ellen beválik-e.
Nagyobb baj, hogy a fülkefertőtlenítést is előírták két forduló között (spricnis cucc), amit viszont beszív a szellőző és elég hamar lerongyolja a szűrőt a vegyszer.

Mivel a korona vírus mérete 1,6-2,2 micron a Hepa szűrő pedig 0,3 micron méretig tudja kiszűrni a levegőben lévő részecskéket igy a koronavírus ellen nagyon hatékony.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 333
13 679
113
Mivel a korona vírus mérete 1,6-2,2 micron a Hepa szűrő pedig 0,3 micron méretig tudja kiszűrni a levegőben lévő részecskéket igy a koronavírus ellen nagyon hatékony.

Ezt nem tudtam, akkor ez a rész pipa.
Innentől akkor még nagyobb ökörség az egész - szegény lányokon a hegesztőmaszk pl...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 819
113
Kb. 10 perce brummogott el a Csepel-sziget fölött egy An-22 Anteusz!!! Sajna hiába ugrottam ki az erkélyre a halk de ismerős hangra, magasan ment és eltakarták a felhők, a FR24 szerint Ciprusról jött 8000m fölött.

Én is eldobtam a szerszámaimat és kiszaladtam a műhely elé, de sajnos nem láttam, csak hallottam. A kollégák néztek is, hogy mi bajom van :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and emel
W

Wilson

Guest
Ezt nem tudtam, akkor ez a rész pipa.
Innentől akkor még nagyobb ökörség az egész - szegény lányokon a hegesztőmaszk pl...

Az az igazság,hogy a repülőgépeken alkalmazott hepa szűrők és a speciális légáramoltatás miatt elhanyagolható az esélye annak,hogy valaki a gépen kapja el a vírust.Én csak sajnálni tudom őket amiért Darth Vader-t csinálnak belőlük teljesen feleslegesen.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 320
113
Mivel a korona vírus mérete 1,6-2,2 micron a Hepa szűrő pedig 0,3 micron méretig tudja kiszűrni a levegőben lévő részecskéket igy a koronavírus ellen nagyon hatékony.
Hátöööö!
És addig mi van az aerosolizált vírussal, amíg eljut a szűrőig? o_O
Abban az esetben lenne értelme a ritkább utasültetésnak, ha kikapcsolnák a teljes légkeringetést.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and emel
W

Wilson

Guest
Hátöööö!
És addig mi van az aerosolizált vírussal, amíg eljut a szűrőig? o_O
Abban az esetben lenne értelme a ritkább utasültetésnak, ha kikapcsolnák a teljes légkeringetést.

Én arra a kérdésre válaszoltam,hogy a Hepa szűrő hatásos-e a koronavirus ellen,a szűrő kiszűri a koronavírust,a belső levegő keringetés mivel
 
W

Wilson

Guest
.

A levegőt a kabinban felülről lefelé áramoltatják, tehát a plafonból, a fej feletti szellőzőkből és a törzs szélén, az ablakok felett érkezik be, aztán a lábtérnél lévő réseken távozik, ahonnan az utastér alatti szűrőrendszerbe kerül. Itt keverik össze a friss levegővel, és kezdi meg ismételt útját a plafon felől.
.
 
W

Wilson

Guest
Ezzel a felülről lefelé mozgatással érhető el, hogy a kabin különböző részein helyet foglaló utasok között minimális a fertőződés esélye, de a gyorsan cserélődő levegőnek köszönhetően a veszély az egymás mellett ülő utasok esetében is kisebb, mint bármilyen más zárt térben.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113

Ezzel egyidőben a karanténrendszerre nehezedő nyomás enyhítése érdekében a kormány nagyjából lefelezte a hetente beengedett hazatérők számát: hétfőtől maximum 4 000 ausztrál lesz beengedve hetente. Azt írják, hogy az elmúlt 4 hétben mintegy 28 000 hazatérő volt, nagyrészt Sydney-be.

Korlátozások:
Perth: 525 fő / hét
Brisbane: 500 fő / hét
Sydney: 450 fő / nap
Melbourne jelenleg nem fogad nemzetközi járatokat a koronavírusos esetek új hulláma miatt és ez így is marad egyelőre.

Ezzel párhuzamosan a karanténhotelek fizetőssé vállnak.