1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Én már nem is kellek ide :D
    Amúgy ezt régen jó kis táblázatokkal kellett kiszámolni, jó is volt az tervezésnek... mellesleg hivatalosan te nem használhatsz appot, az AFM a kötelező hivatkozási alap.
    Hozzátenném még, hogy azért nagyon friss F/O-t azért nem erőltetik ilyesmire, nincs benn egyik appban vagy táblázatban, de ahogy nőnek az óráid, úgy engednek egyre szarabb körülmények között leszállni (logikusan).
     
    fishbed likes this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  4. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Nemrég repült el felettem egy Il-76TD 33600 láb magasságban, hát nem semmi hangja van míg így is. :)
     
  5. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Hogy lâtod te ezt? Illetve mivel?
     
    jani22 likes this.
  6. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor



     
    fishbed likes this.
  7. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
    A russianplanes.net adatbázisa szerint már csak 21 aktív példány található a típusból, amelyből:
    • 11 darab, azaz az aktív állomány több mint fele a Kínai Légierő, vagy annak valamely társszervezetének kötelékében repül;
    • 3 darabot használ a Rosszija különleges szállítási feladatokra;
    • 2 darab repül az Air Koryo színeiben;
    • 1 darabot a Gromov Repülőkísérleti Intézet használ kutatási célokra;
    • 1-1 gép áll Kazahsztán és Kirgizisztán kormányának szolgálatában delegációk szállítására;
    • 1 gép repül az adatbázis adatai alapján Iránban, azonban egy 2018-ban közzétett videóban bejelentették, hogy Tu-154-eseket alakítanak át tűzoltó repülőgépekké, és ezen elképzelésüket demonstrálták is egy átalakított géppel, így lehet, hogy ez az adat téves;
    • 1 géppel pedig az Alrosa reptet gyémántbányászokat Oroszországban.
    A fentebbiek közül reálisan csak a delegációk szállítását végző repülőgépek látogatására lehetne esély. Az elmúlt évek orosz vezetői vizitjeikor azonban rendre Tu-204-esek, és/vagy Il-96-osok érkeztek (holott Bécsben csak idén többször megfordultak Tu-154-essel), Kazahsztán pedig nagyobb távolságú külföldi vizitekre inkább egy Boeing 757-200-ast használ, ahogy tette azt hozzánk is 2014-ben.
    Végezetül pedig egy kép tegnap estéről, a 279-es állóhelyről:

    [​IMG]
     
    fip7, fishbed, svajcibeka and 8 others like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem zavartak el a rendőrök a kisteraszról?
     
  9. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    Nem, jóval a delegáció távozása után tettünk arra egy kört próba-szerencse alapon, és bejött.
     
    fishbed and Terminator like this.
  10. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ah, ok, szóval az Airbus megtalálta a Boeing régi flying body koncepcióját és.... átfestette.
    Mondjuk az modell stádiumban elhalt, mivel bár tök hatékony, meg nagyon is gazdaságos elképzeés volt, csak valahogy úgy járt volna, mint az A380, csak hatványozottabban. Mert nagyjából minden repülőteret át kellett volna építeni hozzá, tekintve egy Bay sem tudta volna befogadni, vagyis a jelenlegi csápok egyike sem szolgálta volna ki.
    A másik kettő konzervatív megoldás, be tudja fogadni a jelenlegi infratruktúra, szóval baba.

    A meghajtással én még nem vagyok kibékülve, mert ha csak a jelenlegi hajtóművekre kiszabott biztonsági előírások negyedét megkapják, akkor is meg kell feszülniük a hatósági jóváhagyásért.
    A jelenlegi hajtóművek az évtizedek alatt elköltött dollármilliárdoknak köszönhetően olyan elképesztő biztonságosak, hogy azt megugorni egy vadiúj rendszerrel eléggé meredek lesz. Rendszerrel, mert energiatárolás, továbbítás, hajtőművek a maguk vadiúj nyavajáival - melyeknek együtt el kell érniük egy olyan safety levelt, ami max az orvostudományban vagy az űrhajózásban van csak meg.
    És ezt a rengeteg fejlesztést ki fogja (főleg mostanában) kifizetni?
     
    fishbed, fip7, fulcrum11 and 2 others like this.
  11. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    fishbed, gacsat and emel like this.
  12. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Hallom a szokatlan hajtóműhangját cigizés közben, aztán rohanok a számgéphez. Ezen az oldalon több minden látszik, mint f24-en. :)

    https://www.radarbox.com/

    épp most ér Gyöngyös fölé egy C-5m.
     
    aquarell likes this.
  13. jani22

    jani22 Well-Known Member

  14. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Köszönöm. Igy már értem. Azt hittem, valahogy felismered a gépet 9000 m magasan. :)
     
  15. jani22

    jani22 Well-Known Member

    :(

    Ez durva válasz volt a részedről.

    Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?
     
    aquarell likes this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
    A mindennapos gépek közül a két leginkább zúgó légcsavaros madár most a C-130J és az A400M.
    E kettő hangja nagyon hasonló egymáshoz, nem az a tipikus négylapátos klasszik légcsavarhang, mint a C-130H/An-12/C-160 trió mély, búgó morgása, hanem ilyen visítás féle.
    De a kettőből a J-Hercules a hangosabb.
    Ha pont fej felett halad át, akkor a légcsavarsík nak van egy éles interferenciája, egy igen éles felharmónikusa.

    A klasszikus D-30-assal szerelt Il-76-osoknak meg áthaladóban olyasmi hangjuk van, mint a sajnos mára már kihalt klasszikus C-5A/B gépek TF39-eseinek volt, nagy magasságon.
     
    fishbed, Tcat, aquarell and 1 other person like this.
  17. formosa1

    formosa1 Well-Known Member

    Szerintem is poénkodott, mert ha jól tudom, a C-5M hajtóművét a Jumbótól kapta, melynek cargo változata "nem szokatlan" Mo. fölött...
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Annyi, hogy a CF6-80C2-esek, amelyeket a B747-es is használ itt F138GE100 név alatt futnak, valamivel kisebb tolóerővel (de még így is vagy 22 százalékkal erősebb, mint a TF39-es volt), lényegesen megnövekedett élettartammal, a civil zajcsillapító elemek nélkül.
    Emiatt az F138-asok majdnem olyan lármásak, mint a jó öreg TF39-esek voltak, még kicsit hasonló is a hangjuk.
    Egyedül csak az a flexelésre hajazó éles zúgás nincs meg.

    Érdekesség, hogy az USAF KC-10-esei is CF6-osokat használnak, a CF6-50-eseket, de azok katonai jelölése nem F138, hanem F103.
    Az F103-as amúgy ugyanúgy egy erősebb változat az F138-ashoz képest, ahogy a CF6-50-es is a CF6-80C2-höz képest a civil gépeken.
     
  19. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Ezeket már mind észleltem. :) Nagyon feltűnő a hangjuk.
    Igen a Herkules hangja egyszer nagy zavaró volt. Az Il-76- nak, amikor távolodott, olyan földönkívüli / :D / hangja volt.
     
    aquarell likes this.
  20. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Az átlagemberek, ha repülőgépszerelőkről beszélek, rendszerint amolyan Forma-1-ben dolgozó vérprofi, fiatal, csillogó szemű mérnököket képzelnek el, akik olyan szakértelemmel nyúlnak a szerkezethez, ahogy az űrhajókat szerelik össze.
    És akkor mindíg előveszem a különféle hangárokban titokban készített fotókat a különleges bánásmódot igénylő kollégákról... :D
     
    gacsat likes this.

Ezen oldal megosztása