1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. Loken

    Loken Well-Known Member

    fishbed likes this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Airbus reports Nine-Month (9m) 2020 results...


    "Net commercial aircraft orders totalled 300 (9m 2019: 127 aircraft) with the order backlog comprising 7,441 commercial aircraft as of 30 September 2020.

    Airbus Helicopters booked 143 net orders (9m 2019: 173 units), including 8 H160s and 1 H215 during the third quarter.

    Airbus Defence and Space’s order intake increased to € 8.2 billion, with the third quarter including an additional A330 MRTT as well as contract wins in telecommunications satellites.


    A total of 341 commercial aircraft were delivered (9m 2019: 571 aircraft), comprising 18 A220s, 282 A320 Family, 9 A330s and 32 A350s. During the third quarter of 2020, a total of 145 commercial aircraft were delivered including 57 deliveries in September.

    Airbus Helicopters reported broadly stable revenues, reflecting lower deliveries of 169 units (9m 2019: 209 units) partially compensated by higher services.

    Revenues at Airbus Defence and Space mainly reflected lower volumes in Space Systems and for the A400M as well as the impact of COVID-19 on business phasing. A total of 5 A400M military airlifters were delivered over the nine month period with Luxembourg becoming a new operator."
     
    fishbed, rudi and emel like this.
  3. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor



     
    fishbed and emel like this.
  4. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Létrejött a legnagyobb magyar pilótaiskola
    Oktatási szövetséget kötött Magyarország két pilótaképzéssel foglalkozó meghatározó cége, az Airwin Aviator School és a Flycoop Légi Szolgáltató. Megállapodásuk alapján a két iskola a nemzetközileg is elismert EASA (Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) szabályok alapján közösen nyújt szervezett oktatást pilótakarrier iránt érdeklődők részére.

    Az összefogás nyomán Magyarország legnagyobb légiflottájára, több mint 50 repülőgépre épülő repülőiskola jön létre. Az iskola új gépekkel, magas színvonalú digitális és osztálytermi oktatással, két Budapest melletti bázisával, magasan képzett, elismert oktatóival új szintet hoz létre a magyarországi pilótaképzésben.

    https://magyarnemzet.hu/belfold/letrejott-a-legnagyobb-magyar-pilotaiskola-8894939/
     
  5. formosa1

    formosa1 Well-Known Member

    A Boeingnek VOLT hasonló kategóriájú gépe a B757-es, ám az ezredfordulón elfogytak a megrendelők, így leálltak a gyártással...

    Azóta változott a világ és vannak takarékosabb hajtóművek is, következésképp érthető az Airbus próbálkozása. De a "cukrot" már nem látom, mert a fapadosok nem kapkodnak az XLR után, hanem a többség marad a középtávú A320neo családnál...

    A "COVID utáni időszakról" meg lehetetlen bármit is jósolni, így azt sem, hogy mely társaságok élik túl a jelenlegi visszaesést. - Pl. a cikkben említett Norwegian sincs túl jó helyzetben... :(:(:(
     
  6. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Well-Known Member

    Azért a tavalyi bemutatása óta ìgy is lekötöttek 450 gépre való foglalást a típusra.

    A rendelők a teljesség igénye nélkül. United Airlines and American Airlines, Australia’s Qantas Airways, Spain’s Iberia and Middle East Airlines of Lebanon; to more recent market entries as Vietnam’s Vietjet Air; and low-cost carriers that include Malaysia’s AirAsia X, Chile’s SKY, flynas of Saudi Arabia and the United Arab Emirates’ Air Arabia, WizzAir

    https://www.airbus.com/newsroom/stories/a321xlr-programme-update.html

    https://www.google.com/amp/s/www.ae...cius/25408-airbus-a321xlr-customer-list?v=amp
     
    rudi likes this.
  7. formosa1

    formosa1 Well-Known Member

    Ezt senki sem vitatja, és nem mond ellent annak, amit fentebb leírtam. - Én csak a "cukros" csodavárásra, és a COVID utáni jóslatokra reagáltam 1 olyan időszakban, amikor a legvagányabb jós is inkább csöndben marad...
     
  8. kamm

    kamm Well-Known Member

  9. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nocsak, megis kinek kellene csendben maradnia, mint josnak? :D

    Motley Fool: Airbus Turns Cash Positive as Boeing Keeps Flailing.
    https://www.fool.com/investing/2020/11/02/airbus-turns-cash-positive-as-boeing-keeps-flailin/
     
    Zapp Brannigan likes this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

  11. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Well-Known Member

    Az egész légi közlekedés, meglepő módon még a légi árúszállítás is megérzi ezt az időszakot, de ahhoz nem kell jóstehetség, hogy a Boeingnek jött csak igazán rosszúl.
    A 737Max kapcsán már így is rengeteget buktak, nem beszélve a meghiúsult Embraer bevásárlást, amivel a hazai piacukon vesztenek teret pont az Airbussszal (A220) szemben. De a már legyártott csak visszamondott Maxok értékesítése sem igazán halad. És ez csak a jéghegy csúcsa. Gyárátszervezések, leépítések, minőségi problémák, a 777csúszása, stb.
     
  12. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nezd meg a DW dokufilmet, amint linkeltem feljebb - sokkal durvabb dolgok mennek tiz eve a Boeingnel. Konkretan a megszolalo ex-Boeingosok attol tartanak, most (10-12 ev utan) jonnek majd elo a substandard hekkelesek a 787-eseken is...
     
  13. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Well-Known Member

    Már láttam, nem rossz bár érdemi ujdonság nincs benne amit ne tudtunk volna már a hírekből.
    Persze engem is elgondolkodtatott a dolog, és alighanem megnézem majd milyen gépre veszek majd jegyet, főleg hogy a múltban gyakran utaztam Ryanair-el, akiknél lesz majd a Maxból bőven. Azért szerencsére vannak alternatívák.
     
  14. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Főleg olyan dolgokra kell számítani, ami minden cégnél előjön, ahol a managementben a részvényesek kiszolgálói kerülnek többségben a szakemberekkel (mérnökök, piackutatók, stb...) szemben. Lásd más területen - pl. Blizzard a játékok piacán.

    A Boeingnél pl. több volt kolegám is dolgozik - mesélik konkrétan olyan banda rakja össze a gépeket, akiket a sarki autószerelő is elhajtana. Csakhogy ők keveset kérnek. A minőségbiztosítás is áramvonalasítva van, gyakorlatilag minden részfolyamatot a bevételmaximalizálásnak rendeltek alá, totálisan másodlagossá téve mundjuk a minőséget. Persze a még megmaradt értelmes mérnöki csapat küzd ez ellen és ők tartják egybe az egészet - de egyre több fronton veszítenek, ennek volt a csúcsa a Max.
    Megjegyzem ez az airbusnál is megjelenik egyre hangsúlyosabban (rengeteg migránst arabot/niggert felvesznek szárnyat szegecselni, mert hoznak olyan papírt hazulról, hogy ők B1 szerelők, de szegecspisztolyt még ne fogtak...), de még nem az a szint. A Boeing gépeit jórészt mexikóiak rakták össze, olyan management alatt, amit nem érdekel mit alkotnak, csak pénzt hozzon. Ha a vibrátorgyártás több pénzt hozott volna, akkor nagy dildók szánkáznának az égen - ez most a mentalitás. És ez a mentalitás nyírja ki az egész ipari világot, nem csak a repülőipart.
     
    fip7, fishbed, nyugger and 7 others like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És, amikor eljutunk oda, hogy mindenki olcsó szart gyárt, akkor ebből mi lesz a kiút?
     
  16. gafzhu

    gafzhu Well-Known Member

    Nincs kiút, mindenhol ez megy.
     
  17. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Well-Known Member

    Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.
     
  18. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Emlékezz, annó az Atari hogy vitte csődbe a játékipart (Great Crash), pont ugyanezekkel a módszerekkel. Ugyanez vár erre az iparra is.
    Úgy értem ez mindenképpen kinézett, mert pl. ok, hogy biztonság, de mára némelyik szabályozás annyira nevetséges lett, hogy az már akadályozza a működést és a fejlődést. És egyre jönnek az újabbak, mert az FAA/EASA dolgozóinak valahogy bizonytíniuk kell, hogy nem a semmiért ülnek ott jó pénzért - így jönnek az egyre újabb baromságok, kezdve a personal licensing egyre drákóibb tételeitől a túltolt safety requrimentekig.
    Átestünk már a ló túloldalára sok területen, míg máshol meg a pénz alá van rendelve minden. Egyre groteszkebb a szétcsúszás az iparban, a rossz szélsőségek felé.

    Mindenhol vannak ezekből - és északon is az olcsót veszik fel, legyen az bárki, főleg sebezhető (mert az nem dumál a szakszervezetnek). Évtizedekkel ezelőtt a repülőipar a mérnöki elit szinonímája volt, csak az űrhajózás előzte meg - ma meg olyan híg az egész, hogy az félelmetes. Az óradíj dönt felvételnél, nem a szaktudás, meg a helyi management. Jó példa erre, hogy van olyan Boeing gyár, ahonnan bizonyos vevő át sem vesz 787-est...
     
    fip7, fishbed, nyugger and 5 others like this.
  19. gafzhu

    gafzhu Well-Known Member

    Az sem volt semmi, hogy a 787 proto gurulópróbánál megroppant...
     
  20. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Nem vonom kétségbe az ismerőseid tapasztalatait, főleg a 737max kapcsán napvilágot látott információk függvényében, de nem hinném hogy a nagy északi gyáraikban, Renton, Észak Karolina, stb. Jelentős mennyiségű mexikói munkás dolgozna, ilyenformán a gépek jelentős részét se ők rakják össze. De a minőségii problémák létező dolgok, csak sokkal inkább kapcsolódik az alkalmazott munka, minőségellenőrzéshez, és a vezetési morálhoz.

    Itt is találsz már Balatonnál, Győrben bőven ukrán és ázsiai munkást.
     

Ezen oldal megosztása