Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
535
1 333
93
https://www.warhistoryonline.com/ne...at3-ZIeLSAVlwPPfKZrPizpP0VeUvyPhxG4gkPF_FhMGY

Ki mit gondol erről?
Repüljenek ameddig csak lehet ezek?

Itthon a Li-2 esetén nincs ilyen gond, hogy drága a biztosítást stb?

Hát, amíg csak lehet és biztonságos vele repülni legyenek a természetes közegükben.
Meg persze amíg megoldható az alkatrész hozzá.
Viszont, érdekes modon eddig csak B-17 leállásokról hallani. Doc és Fifi vigan elvanak, Doc ugye ne pár éve tért vissza holtából. Diamond Lil is vigan szeli a levegőt az "új ruhájában". Jó pár Messzer is repül, Emilek is, nem csak Gusztik.

Nem lehet, hogy ennek köze van ahhoz, hogy alig 10 éven belül két B-17 is katasztrófát szenvedet? Liberty Bell, tavaly pedig Nine-O-Nine zuhant le.
 
M

molnibalage

Guest
Hát, amíg csak lehet és biztonságos vele repülni legyenek a természetes közegükben.
Meg persze amíg megoldható az alkatrész hozzá.
Viszont, érdekes modon eddig csak B-17 leállásokról hallani. Doc és Fifi vigan elvanak, Doc ugye ne pár éve tért vissza holtából. Diamond Lil is vigan szeli a levegőt az "új ruhájában". Jó pár Messzer is repül, Emilek is, nem csak Gusztik.

Nem lehet, hogy ennek köze van ahhoz, hogy alig 10 éven belül két B-17 is katasztrófát szenvedet? Liberty Bell, tavaly pedig Nine-O-Nine zuhant le.
Az egyik esetnél heten haltak meg és ez verhette ki a biztosítékot. Ott sanszosan milliókat perkálhattak ki.
A vadászokban csak a pilóta leli halálát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Ha jól tudom, ez utóbbi egy Reno Air Race egyik gépe volt és voltak gondok mind a tuninggal, mind a szereléssel. Egyedi, speciális eset, egy egyedi és speciális versenygéppel, ami csak nyomokban emlékeztet egy oldtimer repülőgépre.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Bejelentették mennyibe fog kerülni az új utasszállító Sukhoi SuperJet New fejlesztése. Becslések szerint 120-130 milliárd Rubel (nem egész 2 milliárd USD) lesz ráfordítva az új gép több tíz orosz rendszerének és komponensének és az új törzs kifejlesztésére. Benne az új PD-8 orosz hajtómü kifejlesztése ezen összeg több mint felét emészti majd fel.
https://vz.ru/news/2020/9/17/1060886.html
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
T

Törölt tag 1586

Guest
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
@angelsoul
https://en.wikipedia.org/wiki/Florence_Airport
Ez a reptér csak 1.7 km-es pályával bír. Sugárfék nélkül az A320/B737 méretű gépek esőben meg tudnának állni?
Lényegében biztonsági tartalék nélkül üzemelnek a gépek?
Letölthető a A320 leszállás pályaigény számító aplikáció....számold ki.
https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.syamsulm.a320f

Én már nem is kellek ide :D
Amúgy ezt régen jó kis táblázatokkal kellett kiszámolni, jó is volt az tervezésnek... mellesleg hivatalosan te nem használhatsz appot, az AFM a kötelező hivatkozási alap.
Hozzátenném még, hogy azért nagyon friss F/O-t azért nem erőltetik ilyesmire, nincs benn egyik appban vagy táblázatban, de ahogy nőnek az óráid, úgy engednek egyre szarabb körülmények között leszállni (logikusan).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Airbus reveals new zero-emission concept aircraft...

EibJiezWsAEVh9_


AirbusZEROe-Turbofan-Concept.jpg


AirbusZEROe-Blended-Wing-Body-Concept.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
Nemrég repült el felettem egy Il-76TD 33600 láb magasságban, hát nem semmi hangja van míg így is. :)
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
A russianplanes.net adatbázisa szerint már csak 21 aktív példány található a típusból, amelyből:
  • 11 darab, azaz az aktív állomány több mint fele a Kínai Légierő, vagy annak valamely társszervezetének kötelékében repül;
  • 3 darabot használ a Rosszija különleges szállítási feladatokra;
  • 2 darab repül az Air Koryo színeiben;
  • 1 darabot a Gromov Repülőkísérleti Intézet használ kutatási célokra;
  • 1-1 gép áll Kazahsztán és Kirgizisztán kormányának szolgálatában delegációk szállítására;
  • 1 gép repül az adatbázis adatai alapján Iránban, azonban egy 2018-ban közzétett videóban bejelentették, hogy Tu-154-eseket alakítanak át tűzoltó repülőgépekké, és ezen elképzelésüket demonstrálták is egy átalakított géppel, így lehet, hogy ez az adat téves;
  • 1 géppel pedig az Alrosa reptet gyémántbányászokat Oroszországban.
A fentebbiek közül reálisan csak a delegációk szállítását végző repülőgépek látogatására lehetne esély. Az elmúlt évek orosz vezetői vizitjeikor azonban rendre Tu-204-esek, és/vagy Il-96-osok érkeztek (holott Bécsben csak idén többször megfordultak Tu-154-essel), Kazahsztán pedig nagyobb távolságú külföldi vizitekre inkább egy Boeing 757-200-ast használ, ahogy tette azt hozzánk is 2014-ben.
Végezetül pedig egy kép tegnap estéről, a 279-es állóhelyről:

272441.jpg