Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest

4m1uz6sn0wt51.jpg



2021: :D
hlczc1vuf2j61.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
K

kamm

Guest
A brit Transport Secretary bejelentette, hogy a CAA kitiltotta ezeket a 777-eseket a brit legterbol: https://www.reuters.com/article/boe...-airspace-after-denver-incident-idUSS8N2JN0CF

Former head of CAA: https://kfmradio.com/news/22022021-1558/listen-boeing-777-temporarily-banned-uk-airspace

@Allesmor Obranna te latsz valami specifikus problemara lehetoseget a PW4000-112 kapcsan?

@Allesmor Obranna nem valaszolt, de kozben kiderult, az FAA mar vizsgalta ezt a hajtomuvet mar a baleset előtt is... ez lehet jo jel is, hogy resen voltak, de ha inkabb megint kiderulne, hogy elsunnyogtak valamit, akkor ez kb vegzetes csapas lenne az FAAra a jelenlegi formajaban, biztos hogy ujjaszerveznek es sokkal szigorubba tennek a mar teljesen elkurvult-korrumpalodott szovetsegi felugyeletet.

Boeing 777 Engines Made by Pratt & Whitney Already Faced New Scrutiny https://www.wsj.com/articles/boeing...hitney-already-faced-new-scrutiny-11614044828

"U.S. air-safety regulators were considering whether to mandate increased inspections of certain Pratt & Whitney engines before one powering a United Airlines Holdings Inc. flight broke apart Saturday over a town near Denver, the Federal Aviation Administration said."

"Last weekend’s incident was third in a string of failures involving the same engine and aircraft types in recent years. American regulators had previously ordered stepped-up inspections of fan blades after an earlier engine failure on another United flight on a Boeing 777 in 2018. Then in December, an engine failed during a Japan Airlines Co. flight to Tokyo, prompting the FAA’s fresh scrutiny."
 
K

kamm

Guest
K

kamm

Guest
Jaj de mókás! Az, hogy a motort a Pratt & Whitney gyártja, kit érdekel!?
Hat, attol meg a gep a Boeing designja es gyartmanya... raadasul nagyon ugy nez ki, igaza lesz a dokufilmbol azoknak a volt mernokeiknek, akik komoly problemakat josolnak a kompromisszumos "shortcutok" miatt:


"Production issues plaguing Boeing Co.’s 787 Dreamliner “seem to have mushroomed,” with the planemaker and U.S. regulators still grappling to find an appropriate fix, according to John Plueger, chief executive officer of Air Lease Corp.

“There’s just greater and greater levels of inspections going on,” Plueger, who heads the largest publicly traded U.S. aircraft lessor, said on an earnings call Monday. “As yet today, it’s difficult to see a definitive fix that is agreeable by the aviation authorities and all going forward.”

Boeing hasn’t delivered any of the advanced aircraft since October while it inspects and repairs tiny imperfections that have cropped up on the interior lining of the jets’ carbon-fiber airframes. With about 80 Dreamliners sitting in storage, restarting deliveries is crucial to the company’s turnaround after it burned through about $20 billion last year
."

Szoval csak a civil agazatban 737 MAX, 777 es 787 mar mind botranyos, jol szamolom...?

A militarynal meg a tankereket dobaljak vissza, arrol mar nem is beszelve, micsoda botrany az egesz KC-46 program, a korrupció az egbe robbant, börtönnel, mindennel: https://nlpc.org/2019/03/19/boeing-tanker-scandals-never-go-away/
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 651
17 067
113
Hat, attol meg a gep a Boeing designja es gyartmanya... raadasul nagyon ugy nez ki, igaza lesz a dokufilmbol azoknak a volt mernokeiknek, akik komoly problemakat josolnak a kompromisszumos "shortcutok" miatt:


"Production issues plaguing Boeing Co.’s 787 Dreamliner “seem to have mushroomed,” with the planemaker and U.S. regulators still grappling to find an appropriate fix, according to John Plueger, chief executive officer of Air Lease Corp.

“There’s just greater and greater levels of inspections going on,” Plueger, who heads the largest publicly traded U.S. aircraft lessor, said on an earnings call Monday. “As yet today, it’s difficult to see a definitive fix that is agreeable by the aviation authorities and all going forward.”

Boeing hasn’t delivered any of the advanced aircraft since October while it inspects and repairs tiny imperfections that have cropped up on the interior lining of the jets’ carbon-fiber airframes. With about 80 Dreamliners sitting in storage, restarting deliveries is crucial to the company’s turnaround after it burned through about $20 billion last year
."

Szoval csak a civil agazatban 737 MAX, 777 es 787 mar mind botranyos, jol szamolom...?

A militarynal meg a tankereket dobaljak vissza, arrol mar nem is beszelve, micsoda botrany az egesz KC-46 program, a korrupció az egbe robbant, börtönnel, mindennel: https://nlpc.org/2019/03/19/boeing-tanker-scandals-never-go-away/
Ez mind rendben is van.
Agép egyébkén 26 éves volt és hozta azt amit kell, nem szakadt le a motor, épségben leszállt. Bőven van miért ostorozni a Boeinget, De te is pontosan tudod, hogy a motort nem ők tervezik, nem ők gyártyák, nem ők szervizelik. Ez a hiba pont nemaz ő saruk, ahogy a Dreamlinereknél a Rolls-Royce motorok idő elötti elfáradása sem az övék volt.
Ne legyünk már ennyire szemellenzősek...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and formosa1
K

kamm

Guest
Mar a balesetek elott is vizsgálódás volt a PW4000 körül, tervezték az erősebb borítást is - most ugy néz ki, sebesen cserélni kell őket?
Az nem gyors és semmiképpen sem olcsó mulatság:

Boeing Moved to Fix 777 Engine Covers Before Failures https://www.wsj.com/articles/boeing...ine-covers-before-recent-failures-11614249006

"But a design change to fortify engine covers is a longer, more involved process. The internal FAA document said Chicago-based Boeing had presented its 777 engine-cover findings to FAA specialists in the Seattle area in early August."

A masik, ujabb zavaros lont a Boeingre hirtelen kirott $6.6M FAA bunti, valamilyen korábbi megallapodasbol (?) fakadó eloirasok megsertese miatt... hogy micsoda? Konkrétumokat, pls.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
De majd meglátjuk a vizsgálat eredményét...
Az FAA vizsgálatnak még nincs vége, de kiadtak egy sürgésségi buletenit hogy az összes PW4000-112 hajtóműről le kell szerelni a ventillátor fokozat üreges titán lapátjait és vissza kell őket küldeni a gyárba egy úgynevezett TAI (Thermal Acustic Imaging / Inspection) repedés vizsgálatra.
A TAI vizsgálat elég komplex dolog és P&W cégnek eléggés fel kell kötni a gatyát.
Erről szól ez a videó:
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 651
17 067
113
A masik, ujabb zavaros lont a Boeingre hirtelen kirott $6.6M FAA bunti, valamilyen korábbi megallapodasbol (?) fakadó eloirasok megsertese miatt... hogy micsoda? Konkrétumokat, pls.
Itt az FAA büntetés részletei.