Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
344
1 529
93
Holnap 12 körül kirgiz Tu-154 felszállás!
Megnéztem :)
52690415485_1e150628b8_h.jpg
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 010
8 471
113

Kicsit macerás útja lehetett ezen járat utasainak. Egy Atlanta - Chicago járat, ami az erős széllökések miatt kitérő reptérre kellett mennie. Ez a közeli Milwaukee volt. Landolást követő 1 órán belül útra kéltek ismét Chicago felé, ahol 3 próbálkozásból sem sikerült landolni, így visszatértek Milwaukee-ba. Végól 4 órával későbbi újrapróbálkozáskor már nem szóét közbe az időjárás.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
4 927
6 959
113

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
344
1 529
93
Lemaradtam róla :(
1400mm-vel utána lőttem, de akkor már magasan volt a Pilis felett.
Sajnos nincs ADS-B-je, így a Flightradaron csak jóval a felszállás után jelent meg, a földi mozgása nem látszott.
Bár amúgy sem volt nálam gép, tegnap egy E-4-es robogott át fölöttem, amíg egy brüsszeli csokiboltban válogattam :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
12 031
49 308
113
Sajnos nincs ADS-B-je, így a Flightradaron csak jóval a felszállás után jelent meg, a földi mozgása nem látszott.
Bár amúgy sem volt nálam gép, tegnap egy E-4-es robogott át fölöttem, amíg egy brüsszeli csokiboltban válogattam :)
Adsb-n ott volt, csak későn eszméltem. Hang alapján azt hittem, katonai gép. Megmondom őszintén, a Tu-154M még a relatíve halkabb szovjet típusok közé tartozik.
Bezzeg régen a maléves Tu-154B-2, a 134-esek, vagy a néha felénk járó Il-86-osok teljesen átlagos zajnak számítottak, ahogy a B737-200-asok és a 727-esek is.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
344
1 529
93
Adsb-n ott volt, csak későn eszméltem. Hang alapján azt hittem, katonai gép. Megmondom őszintén, a Tu-154M még a relatíve halkabb szovjet típusok közé tartozik.
Bezzeg régen a maléves Tu-154B-2, a 134-esek, vagy a néha felénk járó Il-86-osok teljesen átlagos zajnak számítottak, ahogy a B737-200-asok és a 727-esek is.
Mármint maga a gép nem ADS-B képes, csak Mode-S transzpondere van.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 010
8 471
113

Az EasyJet mai Reykjavík -> Manchester járata csinált egy gyors 360 fokos manővert az Északi-tenger felett. Vélhetően azért, hogy a ma elvileg igen intenzív sarki fényt mindkét oldalon ülők jól megszemlélhessék.

Egy komment alapján visszanézve tegnap egy szintén EasyJet gép személyzete csinált egy hasonló manővert az izlandi fővárosból startja után nem sokkal, nagyjából az utazómagasság elérésekor.