Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113

Fura cikk, jó clickbait.
Amúgy vannak átalakító programok, ezek a 4-8 floppy adatait egy pendrive-ra szétosztják, így azon lehet felvinni, míg a rendszer azt hiszi, lemez tölti fel. Amúgy jobb, mert ha bármelyik lemez tönkremegy töltés közben az egészet lehet elölről kezdeni (és a lemezek bizony gyakran kipurcantak).
Amúgy az egyetlen oka, hogy ez még létezik, hogy a modernebb rendszer drága - 50k dolcsinál kezdődik, annyit meg simán nem ér, hogy kényelem miatt lecseréljék. Azokkal a gépekkel hal majd ki, amikbe beépítették. A repülésbiztonságra zéró a hatása, a maintenance esetén számít csak, hogy kissé körülményesebb meg tovább tart.

Amúgy az USAF ICBM indítói meg a még ősibb 3.5"-os lemezeket használják - mert jók, bírják a strapát.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel
M

molnibalage

Guest
Fura cikk, jó clickbait.
Amúgy vannak átalakító programok, ezek a 4-8 floppy adatait egy pendrive-ra szétosztják, így azon lehet felvinni, míg a rendszer azt hiszi, lemez tölti fel. Amúgy jobb, mert ha bármelyik lemez tönkremegy töltés közben az egészet lehet elölről kezdeni (és a lemezek bizony gyakran kipurcantak).
Amúgy az egyetlen oka, hogy ez még létezik, hogy a modernebb rendszer drága - 50k dolcsinál kezdődik, annyit meg simán nem ér, hogy kényelem miatt lecseréljék. Azokkal a gépekkel hal majd ki, amikbe beépítették. A repülésbiztonságra zéró a hatása, a maintenance esetén számít csak, hogy kissé körülményesebb meg tovább tart.

Amúgy az USAF ICBM indítói meg a még ősibb 3.5"-os lemezeket használják - mert jók, bírják a strapát.
A 3.5"-ös az a kicsi. Nem az 5 vagy 8 hüvelykesre gondoltál?
 
M

molnibalage

Guest
5.25
De azok még megbízhatatlanabbak, mint a 3.5.
Az én tapasztalatom az, hogy ahogy egyre tömegesebben gyártottak minden nem HDD adathordozót úgy lettek egyre szarabbak.

Az 1994/95 táján vett és mástól kapott floppyk minden működtek még volt, amire egyetem alatt házit másoltam 2001-ben. A későbbiekben volt, hogy 10-es csomag lemezből 2 nem is működött. Újonnan.

A CD és DVD is ilyen volt. Annak a legalja az volt, amikor a kb. íróm, ami 5 lemezt sem írt meg, 3 lemezből kettőt min. sebességen megírt, ellenőrizte, OK, majd visszarakás után egyet nem ismert fel. Két egyetemi tárgyam bánta a vinyóhalált és azt, hogy a backup DVD-t semmi nem olvasta vissza.

Ezzel szemben gimis osztálytárstól kapott atomkarcos CD-t, amink játékgyűjtemény volt még 2004-ben is beolvasta minden író és alig néhány fájl volt olvashatatlan.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 903
113
Az én tapasztalatom az, hogy ahogy egyre tömegesebben gyártottak minden nem HDD adathordozót úgy lettek egyre szarabbak.

Az 1994/95 táján vett és mástól kapott floppyk minden működtek még volt, amire egyetem alatt házit másoltam 2001-ben. A későbbiekben volt, hogy 10-es csomag lemezből 2 nem is működött. Újonnan.

A CD és DVD is ilyen volt. Annak a legalja az volt, amikor a kb. íróm, ami 5 lemezt sem írt meg, 3 lemezből kettőt min. sebességen megírt, ellenőrizte, OK, majd visszarakás után egyet nem ismert fel. Két egyetemi tárgyam bánta a vinyóhalált és azt, hogy a backup DVD-t semmi nem olvasta vissza.

Ezzel szemben gimis osztálytárstól kapott atomkarcos CD-t, amink játékgyűjtemény volt még 2004-ben is beolvasta minden író és alig néhány fájl volt olvashatatlan.
Ja, de a CD/DVD olvasók lelkivilága komplikáltabb mint a nőké. Volt olyan laptopom amiben még gyárilag volt dvd író, ha jól emlékszem 1 db dvd-t olvasott be, majd soha többet egyet sem. Igen, lehetett volna cseréltetni, stb. de akkor már nem nagyon kellett DVD sem mint olyan. Megjegyzem, hogy a CD amikor kijött Magyarországon még úgy reklmozódott, hogy ezt aztán karcolhatod, meg milyen strapabíró, örökélet. Emlékszem egy Zenebutik adásra amiben lelkesen mutogatták. Tíz éves írt CD-ket meg már nem lehet sokszor használni. Na mindegy.

A floppy meg fene tudja, anno, amikor még a DS/DD 5.25 lemez is csoda volt, nem is gondoltunk ilyesmire, aztán a 3.5-el jött a kánaán, mekkora volt már amikor a lopott (sic!) jogtiszta játékokat másoltuk néha 10-16 floppyra és valahogy nem emlékszem olyanra, amikor később nem tudtuk visszatölteni. Aztán évek múlva, valamikor a 2000-es évek vége felé, a kezembe került pár ilyen, és megpróbáltam olvasni őket, de a fele már nem működött.

Egyszer volt egy OTDK előadás (talán 2005-6?) BME-s diákoktól, hogy hogyan lehetne "örökéletre" elraktározni adatállományokat, de igazi válasz nem született. Pedig ott aztán volt ötletelés.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 080
11 758
113
https://www.zerohedge.com/bailout/b...lations-exceed-new-sales-sixth-straight-month

The embattled manufacturer saw customers abandon plans to buy 43 of its 737 MAX planes in July, where cancelled orders once again outpaced the company’s sales, according to CNBC.

Boeing has net negative orders of 836 planes this year, inclusive of aircraft it took out of its backlog. The company “routinely removes orders from its running tally when customers are financially strained, among other reasons,” the report says.

The company’s backlog now stands at 4,496 orders.

Most of the cancelled orders have come from aircraft leasing companies. Boeing said last month it was going to cut production targets for some of its aircraft, including both the 737 MAX and the Dreamliner, citing the coronavirus pandemic hurting demand.

It could also have something to do with the constant setbacks, lax quality control and the 346 people who have died as a result of the 737 MAX – but we digress…
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 080
11 758
113
https://aviationweek.com/air-transp...nds-enter-air-places-first-737-max-order-2020

A Lengyel ENTER AIR Charter légitársaság vásárolt 2 db 737 MAX 8-t ill + 2 vásárlását lebegteti

https://boeing.mediaroom.com/news-releases-statements?item=130724

NSF20-0817-MAL-2081-medres.jpg

A moszkvai Volga-Dnepr légitársaság bérel 1 Boeing 777 Freighter gépet
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 080
11 758
113
https://www.portfolio.hu/uzlet/2020...-boeing-foldre-parancsolt-repulogepere-445518

Megvan az első megrendelés a földreparancsolása után újratervezett Boeing 737 MAX típusú repülőgépre, miután a lengyel Enter Air SA négy típust is vásárol a gépből - jelentette be a repülőgyártó vállalat szerdán.

A gép újbóli bejegyzése még mindig folyamatban van, miután több mint egy éve két végzetes légikatasztrófa is történt típushiba miatt. A légitársaság problémáit nehezítette a koronavírus utazásokra gyakorolt hatása is.

A vállalat ismertette, hogy a légitársaságok több mint 400 megrendelést töröltek a típusra ebben az évben, összességében pedig 864 rendelést mondtak le a 737 MAX-ra, vagy kértek helyette más gépet.

Az Enter Air összesen 10 gépre kötött szerződést, a korábban leadott rendelések kiesése miatt a Beoing kompenzálni fogja a vállalatot, és az eredeti tervhez képest késéssel fogja leszállítani azokat, a járvány miatt ugyanis jelenleg alacsonyabb a légiforgalom.

2019 decembere óta ez az első rendelés a 737 MAX-ra. Az Enter Air igazgatósági tagja, Grzegorz Polaniecki szerint a szigorú ellenőrzések miatt a 737 MAX szerinte a legjobb gép lesz a világon.

Ebben látok valami igazság tartalmat is ennyit és ilyen mértékben nem basztattak egy gépet sem.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 080
11 758
113

Iránból áthozva ennek hajtóműnek a 5a verziója hajtja Cirrus Vision SF 50-m is:)
És még ezt a Lengyel szépséget is:
https://en.wikipedia.org/wiki/Flaris_LAR01

Flaris_LAR01.png

A lengyelek nem szarral gurigáznak:)

Általános tulajdonságok

  • Legénység: egy
  • Kapacitás: négy utas
  • Hossz: 8,32 m (27 láb 4 hüvelyk)
  • Szárnyszélesség: 8,68 m (28 láb 6 hüvelyk )
  • Magasság: 2,43 m (8 láb 0 hüvelyk)
  • Szárnyfelület: 10,0 m 2 (108 négyzetláb)
  • Üres súly: 700 kg (1543 font)
  • Bruttó súly: 1500 kg (3 307 lb)
  • Maximális felszálló súly: 1500 kg (3 307 lb)
  • Kabin magassága : 122 cm (48 hüvelyk) [34]
  • Erőmű: 1 × Williams FJ33-5A turbóventilátor-motor , 8,5 kN (1900 lbf) tolóerő
Teljesítmény
  • Haladó sebesség: 700 km / h (430 mph, 380 kn)
  • Esés sebessége: 115 km / h (71 mph, 62 kn)
  • Távolság: 3200 km (2000 mérföld, 1700 mérföld)
  • Szolgáltatási felső határ: 14 000 m (46 000 ft)
  • Maximális siklási arány: 18: 1
  • Felmászási sebesség: 30 m / s (5900 láb / perc)
  • Szárnyterhelés: 150 kg / m 2 (31 font / négyzetláb)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113
https://www.portfolio.hu/uzlet/2020...-boeing-foldre-parancsolt-repulogepere-445518

Megvan az első megrendelés a földreparancsolása után újratervezett Boeing 737 MAX típusú repülőgépre, miután a lengyel Enter Air SA négy típust is vásárol a gépből - jelentette be a repülőgyártó vállalat szerdán.

A gép újbóli bejegyzése még mindig folyamatban van, miután több mint egy éve két végzetes légikatasztrófa is történt típushiba miatt. A légitársaság problémáit nehezítette a koronavírus utazásokra gyakorolt hatása is.

A vállalat ismertette, hogy a légitársaságok több mint 400 megrendelést töröltek a típusra ebben az évben, összességében pedig 864 rendelést mondtak le a 737 MAX-ra, vagy kértek helyette más gépet.

Az Enter Air összesen 10 gépre kötött szerződést, a korábban leadott rendelések kiesése miatt a Beoing kompenzálni fogja a vállalatot, és az eredeti tervhez képest késéssel fogja leszállítani azokat, a járvány miatt ugyanis jelenleg alacsonyabb a légiforgalom.

2019 decembere óta ez az első rendelés a 737 MAX-ra. Az Enter Air igazgatósági tagja, Grzegorz Polaniecki szerint a szigorú ellenőrzések miatt a 737 MAX szerinte a legjobb gép lesz a világon.

Ebben látok valami igazság tartalmat is ennyit és ilyen mértékben nem basztattak egy gépet sem.

Hidd el, hosszú a listája azoknak a gépeknek, amiket ennél sokkal jobban elbasztak (civil és katonai vonalon egyaránt).

A MAX egy tök jó ötleten alapuló gép, aminek némelyik részét egy hozzá nem értő management összegányolt "jóvanazúgy" módon. A sitten kéne rohadni mindnek, de a repülésben már nem dolgoznak többet az fix.

Viszont mára, pont a hihetetlen médiahadjárat miatt a gép átesett egy olyan alapos átvizsgáláson és javítgatáson, hogy szerintem a következő húsz év legbiztosnágosabb típusa lesz.
Miért?
1, Az alap ugye a 737, zsír gép volt, kiforrott, így az alapra nem lehet panasz;
2, A tervek is jók voltak, amit lehetett kihoztak a gépből;
3, Mivel ki kellett javítani és árgus szemekkel lesett az FAA, hogy mentse a becsületét, így a gép olyan alapos utómunkákat kapott, ami minden típusnál igazából megtörténik - az üzembe állás utáni években/évtizedekben.

Tehát a vásárló most kap egy gépet, amire annyit elköltött most a Boeing, annyit átszaglászták, lecsiszolják, kiszedjék a rejtett betegségeit, annyi figyelmet kapott, hogy bármi hibát megtaláljanak, amit talán csak egy űrhajó vagy a B-21 protó kap meg. Mert még egy malőr és game over...
Én ebben az állapotában szó nélkül beleülnék.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 080
11 758
113
PZL-104M_Wilga_2000_of_Polish_Border_Guard_%28reg._SN-41YG%29%2C_static_display%2C_Radom_AirShow_2005%2C_Poland.jpg

Ez a gép és típus megérdemelne egy főnixmadár szerű újra éledést.
Mike Patey változatban is érdekelne és inkább mindenhova kerékpárral járnék csak tudhassak egyet 50% -tulajdon jogban is.


1500 m /perc az emelkedése