Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
A mára már kihalt Il-86-osok egyetlen megjelenési formája a katonai Il-80-as:


Ezeknek is igen nagy hangjuk volt, mikor időnként, charter járatokat teljesítettek Ferihegyen.
A típushoz fejlesztett Kuznyecov NK-86-os küldőre, méretre sok részletében érdekes hasonlóságot mutat a Tu-160-asok NK-32-esének utánégető előtti részével.
De mégha a tolóerejük nagyon hasonló is (mármint az NK-86-os start tolóereje és az NK-32-es utánégető nélküli tolóereje), a 86-os közvetlen őse a szintén két forgórészes NK-8-as, míg a 32-es az három forgórészes.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
Somogy megyében élő haver írta nemrég messengeren: lengyel Herki búgott el arrafelé Szarajevóból hazafelé menet. Erre itt most meg az egyik 50+ éves ukrán An-12 búgott el Algéria irányába :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ő még épp időben nyitott ernyőt...
Ha jól látom akkor a gép egy Dynamic volt ami érdekes mert ezzel a géppel nem szoktak lenni dugóhúzó problémák (értsd: általában könnyű kivezetni dugóból. Bár úgy tűnik vannak kivételek...)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 831
113
Az Alrosa színeiben utolsóként repülő RA-85757 lajstromú Tu-154M hajtotta végre a típus utolsó oroszországi kereskedelmi útját Mirnijből Novoszibirszkbe október 28-án. Egyelőre nincsen döntés a gép további sorsáról, Tolmacsevo betonján várja az ítéletet. Az elmúlt 18 évben 27,5 ezer órát repült 737 felszállással, mely alatt összesen 160 ezer utast, 1200 tonna árut és 52 tonna postát szállított. https://tass.ru/ekonomika/9834915
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
Az Alrosa színeiben utolsóként repülő RA-85757 lajstromú Tu-154M hajtotta végre a típus utolsó oroszországi kereskedelmi útját Mirnijből Novoszibirszkbe október 28-án. Egyelőre nincsen döntés a gép további sorsáról, Tolmacsevo betonján várja az ítéletet. Az elmúlt 18 évben 27,5 ezer órát repült 737 felszállással, mely alatt összesen 160 ezer utast, 1200 tonna árut és 52 tonna postát szállított. https://tass.ru/ekonomika/9834915

A cikknek ez a része kicsit gyanús, inkább egy nagyságrenddel több, ~7300 felszállás a valószínű szerintem.

Szerintem is gondok vannak a számokkal a cikkben. :)

Ha az eredeti felszállás szám lenne, akkor 36,6 óra volna egy járat időtartama /valahol vesztegelt a levegőben :D /, ha 27500, akkor 3,7 óra.

Ez utóbbit is sokallom, mivel a Wiki szerint a Tu-154M hatótávolsága 3900 km és ha ezt elosztom a javított járati időtartammal /3,7 óra/,

akkor felszállással-leszállással az átlagsebesség 1045 km/óra. Jajj. :D

Valószínűleg egy idő után csak teherszállításra használták, mivel a cikk szerinti elszállított 160 ezer utast feltételezve, az eredeti járatszámmal 217 fő volna az 1 járatra eső /Wiki szerint a befogadóképesség 114-180 fő/, míg a módosítottal 21,7 fő/járat.