1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Convair B-36 Peacemaker

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - Tcat által indítva @ 2013. október 19..

  1. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    jó ez a cikk. Köszönöm a munkát, amit belefektetett az írója. Szórakoztató olvasmány volt (nem vicces)!
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Már konvertálom. Hála istennek html-ből átemelve alig kell dolgozni vele. Még ma esete kész lehet. A HTKA stábnak küldjem el, vagy direktbe menjen ki ide a link?
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A konverzió kész, stábnak elküldtem.
     
  4. ksspsta

    ksspsta New Member

    És mi köze a Tu-95-nek a területszabályhoz???
     
  5. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A PDF-eket belinkeltem a bevezető bekezdés után
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A szárny alatti furcsa dudorok amiatt vannak. Nem csak szuperszonikus területszabály létezik, hanem transszonikus is, mert az áramlás egyes helyeken már lehet szuperszonikus. Már ezt is linkeltem néhányszor.

    http://scilib.narod.ru/Avia/DAC/dac.htm

    pdf-ben.

    http://www.scribd.com/doc/114137566/Whitford-R-1987-Design-for-Air-Combat-Jane-s-Publishing-Company-Ltd
     
  7. ksspsta

    ksspsta New Member

    Hát nem volt türelmem végignézni a linkjeid, de fogalmam sincs, hogy milyen dudorokra gondolsz...Talán a hmű meg a futógondolát összekötő keskenyedő részre, ahol a futószár van??
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0240.shtml

    Láthatod, hogy a szárny kilépő élének első látásra logikátlan felhizlalása nem volt egyedi jelenség, csak idővel megváltozott a kinézete és a jellege. Mai napig használják az utasszállítókon, csak ma már jellemzően a szárny alsó részén vannak ezek az elemek, ezért első látásra nem feltűnőek.A kellemest a hasznossal kötik össze, mert ebben van a szárnymechanizációnak egy része.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Qantas_Boeing_747-400_VH-OJU_over_Starbeyevo_Kustov.jpg

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Air_France_Boeing_777-228ER_F-GSPE_Kustov_planform.jpg

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Singapore_airlines_a380_9v-skf_takeoff_arp.jpg

    A B747 púpja is érdekes módon pozitív hatást képes kifejteni egyes B747-en attól függően, hogy a törzs-szárny mekkora, mert beleszól a hosszmenti keresztmetszet eloszlásba. A gép egyes változatai a leggyorsabb kereskedelmi gépek között vannak.

    A Tu-95-nél azért ennyire szélsőségesen nagy a dudor, mert a gép törzse nagyon kicsi és a szányak nyilazása és profilvastagsága miatt, úgymod az elfogyó keresztmetszetet gyorsan kell kompenzálni. A mai szélestörzsű utasszálítóknál a szárnys profilvastagság és a törzs vastagságának az aránya más, ezért kisebb és több elemmel oldják meg a feladatot. A hajtómű gondola is máshol van és más méretű, mint a Tu-95-ön. Igen, ebben van a futómű, de pusztán a futószerkezet mérete nem indokolná a dudor méretét és alakját. A Tu-95-nél is kettős funkciója van a dudornak.

    Így már érthető?
     
  9. ksspsta

    ksspsta New Member

    Így már értem.. Meghajlok tudásod előtt ;) .
    A cv 990-esnél furcsálltam ezeket, de nem lépte át az ingerküszöbömet a dolog...
     
  10. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Történelmi pillanat a 36.-ik FullHD képemnél, mert 2 változata is van. :)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Sokkal jobb a második, a szines betétekkel élénkebb, nem olyan egyhangú.
    Hajrá tovább, ML
     
  13. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Egyetértek Emellel, szerintem is jobban sikerült a második. Weasel, lassan ki kellene nyomtatni a képeidet, és kiállítást szervezni belőlük! :D
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    B-36 reloaded.
    http://modernwartech.blog.hu/2016/07/28/convair_b-36_peacemaker_2_resz?utm_medium=indapass&utm_campaign=inda_notification&utm_source=notilayer&utm_source=fejlec_bloghu&utm_medium=noti-dropdown&utm_campaign=fejlec
     
  15. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Kísérleti B-60 az előtérben

    [​IMG]
     
  17. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A cikksorozatban is benne volt, de akkor legyen egy friss videó is.
     

Ezen oldal megosztása