Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 479
113
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...
Szóval ezek is ügyesen ígértek egy adagot a jövőre nézve, majd a ciklus felétől inkább a választásra készülnek majd, aztán kezdődhet elölről. :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
Szóval ezek is ügyesen ígértek egy adagot a jövőre nézve, majd a ciklus felétől inkább a választásra készülnek majd, aztán kezdődhet elölről. :D
Mint bármelyik másik kormány, bármelyik másik országban is... és a ciklus végén majd kiértékeljük, mire jutottak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 123
113

Tanulhatna a magyar valaszto a cseh valasztasbol - az anti Babis(Orban) program nem eleg, kezdenek rajonni hogy a mostaniak meg rosszabbak mint a regiek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
Itt az elfogadott kormányprogram:

"The government has approved its program statement. In the field of defense, he wants a modern, actionable and stable army. It envisages continuing modernization and increasing the country's defense spending to reach 2% of GDP in the 2025 budget."

Részletek a védelemi fejezetből (Google fordítóval):

Az ország védelme az állam alapvető feladata. Biztonság nélkül nincs stabilitás, és stabilitás nélkül nincs jólét. A romló biztonsági környezet miatt befektetésre van szükség hazánk védelmében. Csehország védelmének alapja a NATO-tagság. Azon fogunk dolgozni, hogy országunk erős hadsereggel rendelkezzen területe és nemzeti érdekeinek kollektív védelmére. Érvényes és megbecsült szövetségesnek kell lennünk az Észak-atlanti Szövetségen belül, teljesítve kötelezettségeit, különösen a védelem finanszírozása és a katonai képességek kiépítése terén. Dolgozunk azon, hogy a NATO a katonai akciókon túlmenően továbbra is fenntartsa a politikai kohéziót és a Nyugat egyesülésének képességét a külső fenyegetések ellen. Tovább fejlesztjük és erősítjük a transzatlanti kapcsolatot.Az Európai Unió védelmi ambíciói nem versenyezhetnek az észak-atlanti szövetséggel, hanem konzisztensnek kell lenniük.

Nemcsak a fegyveres erők, hanem a hazai védelmi és biztonsági ipar fejlesztéséről, korszerűsítéséről is gondoskodunk. Sürgetni fogjuk a kutatás-fejlesztésbe, valamint a válsághelyzetekben a lakosság felkészültségének fejlesztésébe történő nagyobb befektetést. Nem engedjük meg a nem demokratikus államoknak, hogy hozzáférjenek Csehország kulcsfontosságú infrastruktúrájához.

Modern, cselekvőképes és stabil hadsereg

  • Az ország védelmi kiadásait a szövetségi vállalásainknak megfelelően növeljük, hogy már a 2025-ös költségvetésben elérjék a GDP 2 százalékát, s szorgalmazzuk, hogy a védelmi kiadások minimum ilyen szintje legyen törvényileg rögzítve.
  • 2022 végéig jogalkotási javaslatot terjesztünk elő a hadsereg hosszú távú stabil és hatékony finanszírozásának rendszerére és modernizálására, „védelmi alap” formájában.
  • Egyszerűsíteni fogjuk az akvizíciós folyamatot. A legfontosabb modernizációs projektek elindulnak vagy befejeződnek.
  • 2023-ig frissítjük a stratégiai dokumentumokat (például a Cseh Köztársaság Védelmi Stratégiáját, a Cseh Hadsereg 2030-as felépítésének koncepcióját és mások).
  • 2023-ig benyújtjuk a Kbt. módosítását a honvédelmi beszerzések sajátosságaira vonatkozóan.
  • Megerősítjük a védelmi és biztonságtudományi és kutatási projektek finanszírozását, és befektetünk a modern technológiákba olyan területeken, mint a kibervédelem és az autonóm fegyverrendszerek (például a robotika és a mesterséges intelligencia).
  • Támogatjuk a cseh védelmi ipar bevonását az Európai Védelmi Alapból és a NATO Innovációs Alapból finanszírozott projektekbe.
  • Törekedni fogunk a katonák és a szolgálat teljesítésének minőségi feltételeinek biztosítására, a toborzási célok teljesítésére.
  • 2022 végéig alkotmánymódosítást terjesztünk elő, amely alapján a kormány végrehajthatóbb döntést hozhat katonák küldéséről például Csehország állampolgárainak felszabadítására, vagy külföldi műveletekre a NATO rendkívüli készültségén belül. erők.
  • 2022 közepéig benyújtjuk a 2023-as és 2024-es időszakra szóló mandátumtervezetet fegyveres erők külföldi missziókra és műveletekre történő küldésére. Hadseregünk Csehországon kívüli telepítése összhangban lesz meghatározott külpolitikai érdekeinkkel. A prioritás a kollektív védelem és stabilitás biztosítása az észak-atlanti szövetség keleti és déli határain, a terrorizmus elleni küzdelem és a migráció kezelése ott, ahol az ered (például Afrika szubszaharai térségében).

  • Arra összpontosítunk, hogy erősítsük az állam és a társadalom hibrid fenyegetésekkel szembeni ellenálló képességét, és elmélyítsük az együttműködést a szövetségesekkel ezen a területen.
  • 2023-ig jogszabály-javaslatokat terjesztünk elő a kritikus infrastruktúra-védelem, a válságkészültség és a válságkezelés területén, hogy a hazai biztonsági és védelmi ipar szorosabban bekapcsolódhasson a válságfelkészülésbe. Ellenállóképességét más eszközökkel is erősítjük, ideértve az állam és a magánszektor közötti válságkezelési gyakorlatokat is.
  • 2022-től megteremtjük a feltételeket egy biztonságos és hatékony kommunikációs platform kiépítéséhez, amely biztonságosan összekapcsolja az államigazgatást és a kritikus infrastruktúrát. Ez a platform biztonságos, szabványos és auditálható megoldást kínál majd, amely figyelembe veszi a kibertér biztonságát és védelmét, beleértve az ellátási lánc biztonságát is.
  • Támogatjuk a hazai termelési kapacitások és know-how fejlesztését a Cseh Köztársaság fegyveres és biztonsági erői felszereléséhez, fegyverzetéhez és szolgáltatásaihoz. Megköveteljük a cseh ipar aktív részvételét a külföldi akvizíciókban, képességeinknek megfelelően. Módosítjuk a jogszabályokat, hogy növeljük a cseh biztonsági és védelmi iparnak nyújtott termékek és szolgáltatások exportjának támogatását, beleértve a garanciákhoz, a finanszírozáshoz és a kormányzati és állami értékesítéshez nyújtott támogatást.

Felkészült polgárok

  • Tovább növeljük az aktív tartalékos rendszer vonzerejét. 2023-ig értékeljük a meglévő rendszert, és módosításokat javasolunk. Támogatjuk az aktív tartalékos hallgatók szolgálatát és az aktív tartalékosok hivatásos hadseregbe való átállását.
  • Azon fogunk dolgozni, hogy szisztematikusan felkészítsük az állampolgárokat a válsághelyzetekre, különös tekintettel a fiatal generációra.
  • Megőrizzük a legális fegyverbirtokosok jogait. A kormány 2023 közepéig jóváhagyja azokat a szabályozásokat, amelyek a Cseh Köztársaság belső rendjét vagy biztonságát érintő bizonyos esetekben betartják a fegyverek kezeléséről szóló törvényt, amely lövészképzési rendszer létrehozását irányozza elő a Cseh Köztársaság biztosítását szolgáló feladatok ellátására. védelem.
  • Méltó feltételeket biztosítunk a segítséghez és támogatáshoz mind a második világháborús, mind a modern veteránok számára.
  • Megfelelően gondozzuk az imahelyeket és a hadisírokat nemcsak a területünkön, hanem külföldön is.
  • A honvédelem fontosságának polgári tudatosítása és a nemzeti érzelmek fejlesztése szempontjából különösen fontos a katonai hagyományok ápolása, építése, a megemlékezés a fontos hősökről és tetteikről. Ezért gondot fordítunk a nemzet emlékére, és kellő komolysággal emlékeztetünk a fontos mérföldkövekre és hagyományokra.

Külügyek
  • Minden szinten a lehető legszorosabb baráti kapcsolatokat alakítjuk ki szomszédainkkal és stratégiai partnereinkkel az EU-n belül.
  • A Visegrádi Csoportban való együttműködés minden szinten része lesz kapcsolatainknak.
  • Előmozdítjuk az intenzív cseh-német kapcsolatokat a kölcsönös együttműködés teljes spektrumában, és elmélyítjük a stratégiai párbeszédet.
  • Előmozdítjuk a lehető legszorosabb transzatlanti kapcsolatot, és szoros kapcsolatot alakítunk ki az Egyesült Államokkal, mind kétoldalú, mind többoldalú formátumban.
  • Továbbra is jó kapcsolatokat fogunk kialakítani az Egyesült Királysággal, nemcsak gazdasági és biztonsági, hanem kulturális, tudományos, oktatási és egyéb területeken is.
  • Hagyományos stratégiai partnerségeket fogunk kialakítani Izraellel, különösen a biztonság, a tudomány, a kutatás és az innováció területén.
  • Továbbra is elmélyítjük az együttműködést az indo-csendes-óceáni térség demokratikus partnereivel (például India, Japán, a Koreai Köztársaság, Tajvan és mások)
  • ...

A kormány programnyilatkozatának elemzése
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 079
113
In addition, CSG is currently in the process of establishing a joint venture company with Rheinmetall. The enterprise will develop and produce tactical military vehicles and will be placed in Kopřivnice. While CSG will put its production capacity into the project, the Germans will bring actual contracts.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
In addition, CSG is currently in the process of establishing a joint venture company with Rheinmetall. The enterprise will develop and produce tactical military vehicles and will be placed in Kopřivnice. While CSG will put its production capacity into the project, the Germans will bring actual contracts.
( 2021. október 26. )
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 123
113

Lehet rohogni.

Letos by se mělo také rozhodnout o stíhačkách. Ukazuje se, že výběrová řízení jsou těžká, nebylo by snazší prodloužit pronájem gripenů?​

V tuto chvíli není absolutně rozhodnuto. Během prvního čtvrtletí letošního roku armáda předloží vojenské návrhy řešení, s těmi se seznámíme a pak uděláme rozhodnutí politické.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Vogon and Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113

Lehet rohogni.

Letos by se mělo také rozhodnout o stíhačkách. Ukazuje se, že výběrová řízení jsou těžká, nebylo by snazší prodloužit pronájem gripenů?​

V tuto chvíli není absolutně rozhodnuto. Během prvního čtvrtletí letošního roku armáda předloží vojenské návrhy řešení, s těmi se seznámíme a pak uděláme rozhodnutí politické.
Nekem az IFV beszerzés folytatása tetszik. Ha jól értem rendesen megszivatták magukat az érvénytelen pályázattal. Már a perköltségeket számolják...

Most jogi értékelést szeretnék kérni arra vonatkozóan, hogy mi fog történni az egyes szakaszokban, és alternatív megoldásokat, amelyeket ezután meg tudok tenni. Előre mondom, hogy semmi megoldás nem lesz jó.

Lehetnek perek, választottbíróságok, és tudnom kell, mennyibe kerülne ez Csehországnak.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy kilenc éve a NATO-ban megígértük, hogy 2026-ra lesz egy nehézdandárunk. És megkockáztatjuk, hogy ezt az ígéretet nem tartjuk be.

...
Tudnom kell, milyen szankciók merülhetnek fel, ha teljesen elállok a vásárlástól.

Meglévő jelentkezőkkel folytathatjuk a pályázatot, de kérdés, hogy mi lesz a végén az ár .
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113

Lehet rohogni.

Letos by se mělo také rozhodnout o stíhačkách. Ukazuje se, že výběrová řízení jsou těžká, nebylo by snazší prodloužit pronájem gripenů?​

V tuto chvíli není absolutně rozhodnuto. Během prvního čtvrtletí letošního roku armáda předloží vojenské návrhy řešení, s těmi se seznámíme a pak uděláme rozhodnutí politické.
Van nekik kiskapu, tudnak még évekig pingvinezni Gripen ügyben.

Tizennégy Gripen repülőgép bérleti szerződése 2027-ig szól, a következő két évre 2029-ig van opció
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 439
113
Van nekik kiskapu, tudnak még évekig pingvinezni Gripen ügyben.

Tizennégy Gripen repülőgép bérleti szerződése 2027-ig szól, a következő két évre 2029-ig van opció
Dehogy-dehogy!
Már tavaly nyáron leírtam, hogy a szokás szerinti cseh tempóval irgalmatlan nagy bajban lesznek. És nem véletlen, hogy 2022 Q1-ben döntést vár a néni, ugyanis közben beelőzték őket a svájciak, és a finnek is. Az utolsó F-35 megrendelés a finneké volt, ahova először 2025-től kezdik el szállítani az első gépeket.
Az arabok most felmondott nagyobb tétele csak 2027-től kezdve lett volna aktuális. Talán arra beugorva lenne esélyük a cseheknek. Még talán alkudozhatnának is. Viszont pont a késői dátum az, ami miatt minimálisra fog csökkenni az alkupozíciójuk. Ha 2027-től kezdik el a gépeket szállítani, és tényleg - egyszer élünk alapon - 2 századot rendelnek, akkor irgalmatlanul ki lesz centizve a dolog, még a 2022 Q1-gyes döntéssel is a dolog. A 2 év, a nagyon minimum a készenlét átvételére. A norvégok most váltották le szolgálati szinten is az F-16-ot az F-35-re. Az első gépeket 2015-ben kapták.
Nálunk a Gripenek 2,5 évvel az érkezés után kapták meg a szolgálatot, de a végleges váltás csak majd 4 évvel az első gép érkezése után lett hivatalos.
Namost a cseheknek a teljes váltásra lesz 2 évük.
Persze mindez csak az F-35 opció. A jelenlegi Gripenjeik megvételével addig tologatják a generáció váltást, ameddig akarják. A váltásra viszont - úgy érzem -, már így is kicsúsztak az ideális időablakból.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Dehogy-dehogy!
Már tavaly nyáron leírtam, hogy a szokás szerinti cseh tempóval irgalmatlan nagy bajban lesznek. És nem véletlen, hogy 2022 Q1-ben döntést vár a néni, ugyanis közben beelőzték őket a svájciak, és a finnek is. Az utolsó F-35 megrendelés a finneké volt, ahova először 2025-től kezdik el szállítani az első gépeket.
Az arabok most felmondott nagyobb tétele csak 2027-től kezdve lett volna aktuális. Talán arra beugorva lenne esélyük a cseheknek. Még talán alkudozhatnának is. Viszont pont a késői dátum az, ami miatt minimálisra fog csökkenni az alkupozíciójuk. Ha 2027-től kezdik el a gépeket szállítani, és tényleg - egyszer élünk alapon - 2 századot rendelnek, akkor irgalmatlanul ki lesz centizve a dolog, még a 2022 Q1-gyes döntéssel is a dolog. A 2 év, a nagyon minimum a készenlét átvételére. A norvégok most váltották le szolgálati szinten is az F-16-ot az F-35-re. Az első gépeket 2015-ben kapták.
Nálunk a Gripenek 2,5 évvel az érkezés után kapták meg a szolgálatot, de a végleges váltás csak majd 4 évvel az első gép érkezése után lett hivatalos.
Namost a cseheknek a teljes váltásra lesz 2 évük.
Persze mindez csak az F-35 opció. A jelenlegi Gripenjeik megvételével addig tologatják a generáció váltást, ameddig akarják. A váltásra viszont - úgy érzem -, már így is kicsúsztak az ideális időablakból.
F16 V szerintem megjönne nekik időben :rolleyes: És igazándiból abba a politikai környezetben amiben élnek teljesen elég is lenne.
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 123
113
Nem is csodalkozom a gyartokon ha 6-7 ev cirkusz utan meg fogja majd a gyoztes kerni a fajdalomdijat. Evek ota 53 milliard koronarol beszelnek, fognak ezek meg orulni a 60-nak is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 439
113
F16 V szerintem megjönne nekik időben :rolleyes: És igazándiból abba a politikai környezetben amiben élnek teljesen elég is lenne.
Jaja! Csak minimum 2x annyiba kerülne, mint a jelenlegi Gripenjeik maradványértékének kifizetése. 0 előrelépés lenne, de legalább a teljes földi és repülő személyzetet újra kellene képezni.
Nos ez egy kiválló ötletnek tűnik.... o_O :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and fip7