J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Az üzleti jeteket meg össze se lehet számólni mennyit gyárt licensebe (amúgy megéri kínának a licenset megvenni mert nagy a gyártás volumenje töbszörösen megtérül és szinte azonnal megkezdhetik a gyártását egy bevált típusnak. Mostani gépeket csak presztizsből kezdték el terveztetni (De úgy néz ki nagyobb rá a kereslet külföldről mint bárki gondolta volna)
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. szittya88!
Köszönöm, hogy ennyit dolgoztál! Kár, hogy az általad leírt propagandának /pl. a nagy utasszállítóknál/ a fele sem igaz!

Sőt, a kínai civil gépek esetében mostanság újabb csúszásokról, hibás alkatrészekről és súlynövekedésről lehet olvasni. Legutóbb pl. "testvéroldalunkon":
http://radarfigyelo.hu/2013/05/30/komoly-csuszasban-a-comac-gyartmanyai/
Néhány hónappal ezelőtt hasonlókat írt az Aeromagazin is:
A csúszások és a gyártókapacitás hiánya miatt Kína a gépigényeinek negyedét sem tudja fedezni, mely nagy lehetőség az Airbus és a Boeing számára....

Ezek fényében vajon mi az igazság a "csodás" kínai katonai gépekről szóló írásokban???

Azt már tudjuk, hogy megbízható kínai hajtómű nem létezik!!!

De mit tud a kínai radar...???
Lehet, hogy a gép orráig sem lát...???

"Hozzáértő válaszát várom...!"
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Sondor961

Nem azt mondom hogy higgyél el mindent a Kínaiaknak de a "nyugati" sajtónak se kell mindent elhinni. Sajnos van sok kacsa amit a nagyobb oldalak elterjesztenek kitalálnak vagy meglovagólnak, és ezt átveszik fordítják a forditás fordítását.

Ez nem a szerkesztőség hibája a nyelvk közötti külömbség általába ezzel jár. A hírek megjelenésének folyamata a legtöbb esetben, megjelenik Kínaiul a kínai sajtóba ezt átveszik az oroszok oroszra fodítva (itt már csúszik a valóságtartalom) ezt átfordítják angolra a "nagyok" a valóságtartalom torzulása itt már igen nagy, és ezután fordítják a hírt magyarra.

A lényeg az hogy a Kínaiak természetesen lóditanak mint bárki más de a nyugat hajlamos lenézni letenni Kínát minden téren.
Ezért az arany középutat kell járni. Ezt meg csak úgy tudod megtenni, miután elolvastad a nyugati sajtó hírt elolvasod utánna elolvasod az eredeti kínai hírt is. (Néhányszor meg fogsz lepődni hogy sokszor még a forrásnak mejelőlt írást se jól fordították vagy épp olyan oldalakrol informálódtak amik se nem kínai se nem állami csak bevan téve a weboldalra pár kínai jelecske...) A hiteleség meg... sajtó az sajtó


http://www.comac.cc/

A szélestőrzsűek meg a C-929 és a C-939 lesz és a tervezés már megkezdődött (Nem kivitelezés.)

A gyártáskapacitás meg hidd el nem lesz probléma.
6 nagy kínai repülőgépgyártó cég fogja végezni a gyártást.
És van további 16-17 gyártó akik ha kell beálíthatók a sorba beszállítóként vagy épp öszeszerelőként.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
T. szittya88!
Köszönöm, hogy ennyit dolgoztál! Kár, hogy az általad leírt propagandának /pl. a nagy utasszállítóknál/ a fele sem igaz!

Sőt, a kínai civil gépek esetében mostanság újabb csúszásokról, hibás alkatrészekről és súlynövekedésről lehet olvasni. Legutóbb pl. "testvéroldalunkon":
http://radarfigyelo.hu/2013/05/30/komoly-csuszasban-a-comac-gyartmanyai/
Néhány hónappal ezelőtt hasonlókat írt az Aeromagazin is:
A csúszások és a gyártókapacitás hiánya miatt Kína a gépigényeinek negyedét sem tudja fedezni, mely nagy lehetőség az Airbus és a Boeing számára....

Ezek fényében vajon mi az igazság a "csodás" kínai katonai gépekről szóló írásokban???

Azt már tudjuk, hogy megbízható kínai hajtómű nem létezik!!!

De mit tud a kínai radar...???
Lehet, hogy a gép orráig sem lát...???

"Hozzáértő válaszát várom...!"

A kínai radarok nem lehetnek olyan rosszak ha hadgyakorlaton a J-10 veri a Szu-27-eseket. Vagy említhetném a JF-17 esetét. Ott arról volt szó eredetileg, hogy később európai radar lesz bennük, mert azt hitték a kínai vacak. Aztán kiderült, hogy nem is rossz, sőt jobb mint amit Európából kaptak volna. Nem az elektronikával van nehézségük, hanem inkább hajtómű téren (még).
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Köszi! Sokkal okosabb azért nem lettem....
De legalább tudom, hogy a radar nem lehet rossz....

A kínai repülőgépgyártással azonban még gondok vannak...!
A hajtóműről nem is beszélve...!!!
De hogy mekkora gondok, azt csak a jó Isten tudja...!!!

/A kinaiak talán azért nem tudják, mert nem haladnak a kijavítással...!
Mi meg azért nem, mert nem verik nagydobra...!/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 816
81 132
113
A Chengdu 1200 darab J-10 -es fog gyártani.
http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?id=20130919000093&cid=1101
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 816
81 132
113
http://www.defensenews.com/article/20131009/DEFREG03/310090017/Pakistan-Deal-Chinese-J-10-Fighters-Uncertain
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 816
81 132
113
http://www.aereo.jor.br/2013/10/09/brigadeiro-da-usaf-no-cockpit-do-j-10/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Elég jó árban van a J-10, vonzó lehet a szegényebb országok számára. Persze ha az IMF meg nem torpedózza, hogy inkább vegyenek valami mást.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
Dupla indítósín a prototípuson.
g6oa.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 042
73 526
113
PLANAF J-10S bird strike HUD video

http://www.youtube.com/watch?v=yO8do3Ge0pM
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
A képek tanúsága szerint belehúzhattak a sorozatgyártásba, mert van egy 103 számú példány is. Tehát kéne legyen egy 102-nek is valamerre.
Egyből három.
d1kt.jpg

va4u.jpg

j0pw.jpg

z9n3.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 042
73 526
113
Chinese J-10A Fighter Jet Locks on Su-30MKK2 Flanker

http://theaviationist.com/2013/12/21/j10-hud-capture/



Chengdu Aircraft Industry designing more advanced J-10C fighter

http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?cid=1101&MainCatID=11&id=20131224000003
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Milyen lehet a hajtóműve élettartama? És a tolóereje? Na, ez utóbbinak mindjárt utána is nézek.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Hajszálnyival nehezebb az F16osnál, a tolóereje meg ugyanannyi.
8-10 tonna szerkezeti tömeg, 18 tonna max tömeg,13 tonna tolóerő. Hogy miből eredne a 2 t súlykülönbség, nem tudom.
Az élettartam gondolom 100 óra.