1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Csengdu J-20

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Bele merték rakni a sajátot végre a j20 ba? Mennyit kellett erre várni...
     
  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Kb 9 éve jelentek meg az első pocsék minőségű fotók a techdemókról. Szerintem elég jó tempót diktáltak. A sorozatgyártás gondolom úgy igazán most kezd majd felfutni.
     
    gacsat likes this.
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    És fel is tud szállni vele?
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hát eddig azokkal repültek.
     
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A WS10 egy 80as évek eleji hajtómű 8:1 tolóerő-tömeg aránnyal.
    A WS15, ha egyszer sikerül, eléri a 2000es évek 10:1 rációját. Az F35ös 11,7: 1 aránnyal dolgozik.
    És akkor még az élettartamról, fogyasztásról, és a többi tulajdonságról nem is beszéltünk.
    Minden maradt a régiben. Az oroszok húsz évvel vannak lemaradva, a kínaiak negyvennel.
     
    fip7 likes this.
  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    2 j-20 WS-10C-vel

    [​IMG]
     
  7. fip7

    fip7 Well-Known Member

    gacsat

    Annyi kiegészítés, hogy a WS-10 értéke elvileg 7,5:1-hez.
    Az AL-31F értéke 7,9:1-hez. (Az RD-33-é is ez elvileg) Szu-27/Mig-29
    Az AL-41F értéke 9:1-hez. Szu-35
    Ha a "30-as' gyártmány nem lesz jelentősen nehezebb az AL-41F-nél akkor az az adatok alapján simán elérheti a 11+:1-hez arányt. Szu-57
    Ezzel szemben a WS-15-re 10:1 arányt ígérnek.... Ha egyszer valamikor elkészül....
    E mellet pár korszerű nyugati típus adata:
    PW F119-100 értéke 9:1-hez F-22
    PW F-135 értéke 11.5-hez. F-35
    GE F-414 értéke 9:1-hez F-18SH
    EJ-200 értéke 9.2-1-hez EF-2000
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Jó lenne ezek mellé odatenni a hajtóművek fajlagos fogyasztását pl. max-ford üzemmódon, a turbina előtti max gázhőt, levegő-átfutását kg/s-ban, milyen technológiával gyártják a turbinatárcsát és lapátokat, TBO-ját (nagyjavítás-közi üzemidejét) és teljes élettartamát is. Ezek is elég jó mutatók a hajtóműgyártás technikai színvonalára.
     
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

    emel

    Ezekkel az infókkal én nem rendelkezem. De ha valaki igen, írja meg nyugodtan, ne tartsa magában! :)
     
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    The maximum thrust of the WS-15 "Emei" engine is 16 tons, the intermediate thrust is 10 tons, the afterburning fuel consumption rate is 2.02kg/daN/h, the intermediate fuel consumption rate is 0.665kg/daN/h, and the thrust-to-weight ratio is 8.86~10. The air flow rate is 138kg/s, the bypass ratio is 0.382, the total pressure ratio is 28.71, the turbine inlet temperature is 1477 degrees Celsius, the maximum diameter is 1.02m, the length is 5.05m, and the mass is 1862.3kg. Compare with the world's similar products: WS-15 has a push-to-weight ratio of 10 and a maximum thrust of 16 tons; the F119 engine of the US F-22 is equipped with a thrust-to-weight ratio of 11.7 and a maximum thrust of 15.5 tons; the Russian Su 57 is equipped with AL. The -41 engine has a thrust-to-weight ratio of 11.1 and a maximum thrust of 14 tons. The F-135 engine of the US F-35 is equipped with a thrust-to-weight ratio of 10+ and a maximum thrust of 17 tons. Through the above comparison, the WSs-15 has reached the world advanced level.
     
  11. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  12. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Szerintem ez a cikk kb. egy szinten van a Su-35 jobb, mint az F-35 témájú cikkekkel.:)
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Nagyon szép és extra dolgokat írnak itten. Csak az egésszel az a kicsike problémám, hogy a fotón az egy R-13 hajtómű (pl. nagyon megfelelt a MiG-21MF-be is, amit még mi is több mint 20 éve selejteztünk). Mindössze annyi benne az extra hogy fejjel lefelé van lógatva, vagyis 180 fokkal el van forgatva a hossztengelye körül.
    Szóval ez után miért hinnék el többet a szövegből??!!
     
    fishbed and fip7 like this.
  14. Roni

    Roni Well-Known Member

    Emel : szokjal már le arról hogy te a képen látható dolgokról irkalsz szerinted a kepwn a ws-15 van?
     
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Én úgy látom hogy a linkelt cikk a cím szerint a WS-15-ről szól, amihez "szakértő módon" bevágtak egy teljesen más tipusról készült fotót.
     
    Rotten878, fishbed and fip7 like this.
  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Teljesen jogos. Csak arra akartam rávilágítani, hogy ali találsz két forrást ami ugyanazt mondaná. Egyesek azt írják, hogy megfeneklett az egész projekt és haldoklik, mások meg fenomenális teljesítményeket emlegetnek.
    Majd ha látjuk a gépben, akkor tudunk majd biztosat.
     
    emel likes this.
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Azt már most biztosan látjuk, hogy qúúrwára nem megy nekik.
     
  18. Roni

    Roni Well-Known Member

    És akkor mivan? Hány orosz gép van szériában gyártva 30-as hajtóművel? Ja hogy még 4 generaciossal sincs
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A WS15 egy generációval és legalább egy évvel van lemaradva az I-30as mögött.
     
    fip7 likes this.
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az egész repiparuk szűk keresztmetszete a saját hajtómű. Ha ezen a holtponton átlendülnek akkor lényegében minden függés megszűnik a külvilágtól.
     

Ezen oldal megosztása