1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Csengdu J-20

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mehetett volna a humor topikba :)
     
    endre and pöcshuszár like this.
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  6. comandante

    comandante Well-Known Member

    Állítólag a vektorok hajtómű lassan elkészül.
     
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Kevencem:

    "IF TRUE" :D!
     
    Rotten878 likes this.
  9. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  10. Roni

    Roni Well-Known Member

  11. Roni

    Roni Well-Known Member

  12. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Active Member

    Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?
     
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Jó kérdés.
     
  14. Redgreg

    Redgreg Active Member

    Amennyire én utánaolvastam, és kiegészítettem az itt olvasottakkal (de ha rosszul értelmezem a nálam sokkal nagyobb tudásúak úgyis kijavítanak) a jól megoldott több dimenziós vektorálás valódi előnye abban van, hogy átlag pilóta is meg tud csinálni olyan manővereket, amiket eddig csak elit, vagy berepülőpilóta tudott. Ez az előny, és nem a műrepülés, mert annak manőverező légiharcban nincs, vagy szinte semmi előnye nincs. A hátránya meg az, hogy drágább, és odaver az élettartamnak. Na most az amik azt mondták, hogy ez nekik nem éri meg, a ruszkik azt, hogy ez nekik megérős kompromisszum. A kínaiak meg azt, ha a ruszkiknak és az amiknak van, akkor nekik is kell, bizonyítandó, h a kínai ipar nem alsóbrendű és pont. Amúgy ez alapján, ami lehet téves prekoncepcióból indul, az 5 gen gépeknél, ahol 5 gen v 5 gen esetén lehetséges a közelharc kialakulása lehetne éppen értelme. Csak a J 20 nem kifejezetten manőverező harcra készül, így itt nem hiszem, hogy megéri a kompromisszumot.
     
  15. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Active Member

    Hát ezaz!
    Magával a vektorálással és annak előnyével/hátrányával szerintem mindenki nagyjából képben van.
    De egy lopakodo, taktikai csapásmérő vadászgépnek nem hiszem, hogy életbevágó lenne.
     
  16. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    A repülésbiztonágot biztosan növeli. Átesés esetén, nagy állásszögeknél segít a gépet vezetni, mikor az aerodinamikai kormányfelületek ilyen vagy olyan okok miatt elveszítik a hatásosságukat. A vezethetőség és a kontrollálhatóság határait jelentősen kibővíti. Összességében növeli a teljesítményt és a határokon való üzemelés lehetőségeit.
     
  17. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Ezek szerint jól halad a Szu-35 szétszerelése :)
     
    fip7 likes this.
  18. Redgreg

    Redgreg Active Member

    Amúgy van egy olyan megoldás is, hogy egyszerűen így érhetik el azt a repbiztonságot, ami minimum kell a saját hajtóműhöz. Mert Kína végülis igazat mond. A most fejlesztett hajtóműveiben nem nagyon kaphat segítséget se Európától, se az USÁtól, se az oroszoktól. De ennek az az oka, hogy azok a mérnökök akik ennek a generációnak a kifejlesztésében részt vettek nosztalgia gyanánt lövészárkokat ástak, és együtt sztorizgattak azokról az időkről amikor még Muromecet hegesztgettek, vagy éppen a CSS Virgina páncélját heggesztették, vagy kitűntetést vettek át IV. Györgytől vagy a Kaisertől. Szóval kellhet nekik valami amivel legalább látszatra tudják azt amit kell. Az üzembiztonság meg kit érdekel? Hiszen azt úgyse tudja senki ellenőrizni.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szu-30MKI-nél.

    [​IMG]

    F-22-nél 3. genhez képest.

    [​IMG]
     
    Zapp Brannigan likes this.
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Hát nem tudom hogy ez mennyire csapásmérő, én eddig csak légiharc-fegyverzetet láttam rajta! Egy légierő legjobb harcigépe alapból a légifölény kivívására való, utána a gyengébb képességű csapásmérők is el tudják végezni a földi célpontok legyalulását. Lásd: a Ju-87 Stukát rövid szereplés után ki kellett vonni az Angliai csatából, mert a rövid hatósugarú Bf-109E-vel nem tudták kiharcolni a germánok a teljes légifölényt, és a Stukák tűrhetetlen veszteségeket szenvedtek. A Barbarossa alatt meg még kb. 2 évig tudták használni a keleti fronton, mert Szergej csak az utolsó 1-1,5 évben került döntő fölénybe a levegőben.
     

Ezen oldal megosztása