Csengdu J-20

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 223
9 943
113
Nem nagy meglepetés. Számítani lehetett rá, hogy a központi elem, egy hatalmas képernyő.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 752
4 890
113
Nem nagy meglepetés. Számítani lehetett rá, hogy a központi elem, egy hatalmas képernyő.

A legvicesebb pedig, hogy az egyetlen nagy display elterjedésének oka nem is az ergonómia, hanem hogy így nem kell képernyőket és műszereket egyenként kalibrálni (mínusz a tartalékok, például a standby horizon), ami iszonyat pénz tud lenni. A műszerezettség egy nagyon komoly költség volt annó, ez az 5. generációban lényegében eltűnt. Maradt az avionika helyette egymagában.

Egy képernyő persze kieső elem tud lenni, viszont így rohadtul túl lehet biztosítani, a csere meg mivel moduláris, gyors és egyszerű (gyorszárak/csavarok meg két kábel). Könnyű vele dolgozni. Lényegében aki tud ilyet tesz be, a kijelző technológiája mindenkinek megvan, a mögöttes IT ami dönt.
 

MangaMonguz

Well-Known Member
2021. április 14.
335
1 897
93
Milyen érdekes, hogy a szárny alsó felületén a munkahengerek áramvonalazó borításai ék alakban állnak.



Még nem jöttem rá, hogy a törzs melyik élével vannak párhuzamosan. A Super Hornet kifelé forgatott pilonjai legalább a szívócsatorna külső ívét követik, igaz nem ez a fő funkciójuk, hanem a rajtuk hordozott függesztmény leodlásakor az oldaliárnyú légerőkkel kikényszeríteni az eltávolodást.
Itt szó sincs ilyesmiről, de érdekelne, hogy milyen áramláshoz képest vannak ezek beforgatva.
Nem törzsélekkel, hanem a deltaszárny azonos oldali belépőélével párhuzamosak. (Remélem jól írtam.) Egyébként baromi jól néz ki ez a gép, még mindig ezt tartom a legdögösebb 5. genes masinának.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
13 094
8 040
113
Helyi plegykák szerint az első 2 üléses proto elvégezte az első repülést.
Am megszokot hogy a rámentek erre a rajzos szivárogtatásra