J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 286
13 700
113
Mit tudunk a kínai radarokról és rakétákról? Mi az élettartamuk, meghibásodási gyakoriságuk, kiszolgálási igényük?
Egyre többet exportálnak belőlük. Az üzemeltetőktől meg jöhetnek infók, viszont mostanáig nem nagyon panaszkodtak.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 331
13 677
113
Egyre többet exportálnak belőlük. Az üzemeltetőktől meg jöhetnek infók, viszont mostanáig nem nagyon panaszkodtak.

A kínai cuccakokat üzemeltetők általában úsznak a kínai adósságban.... azok befogják és amúgy is szarabbhoz szoktak.
Én a polgári vonalat ismerem, és amit ott alkottak,(a saját utasszállítójuk a ruszkikkal közösen), na az nem ad okot semmi pozitív elképzelésre. A polgári vonal ugyanis nem katonai, ott a valódi számok döntenek... azok pedig erősen beesnek mind a Boeing, mind az Airbus mögé hatótáv, megbízhatóság, stb... tekintetében. Bár olcsóbbak.
Amit mondani akarok, hogy a polgáriban nincs mismákolás, katonai meg politikai érdek (utóbbi van, de kínával csak a haverjai közösködnek ha nem nagyon kell, iszonyú agresszívan furakodnak be), ott a számok döntenek. Abban pedig mind az USA, mind az Euro gépek ellen alig van esélyük, hiába olcsóbbak. Ott a száraz tények, a műszaki paraméterek döntenek.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 286
13 700
113
A kínai cuccakokat üzemeltetők általában úsznak a kínai adósságban.... azok befogják és amúgy is szarabbhoz szoktak.
Én a polgári vonalat ismerem, és amit ott alkottak,(a saját utasszállítójuk a ruszkikkal közösen), na az nem ad okot semmi pozitív elképzelésre. A polgári vonal ugyanis nem katonai, ott a valódi számok döntenek... azok pedig erősen beesnek mind a Boeing, mind az Airbus mögé hatótáv, megbízhatóság, stb... tekintetében. Bár olcsóbbak.
Amit mondani akarok, hogy a polgáriban nincs mismákolás, katonai meg politikai érdek (utóbbi van, de kínával csak a haverjai közösködnek ha nem nagyon kell), ott a számok döntenek. Abban pedig mind az USA, mind az Euro gépek ellen alig van esélyük, hiába olcsóbbak. Ott a száraz tények, a műszaki paraméterek döntenek.
Az valamilyen régebbi történet lehetett, amit az oroszokkal csináltak közösen. Polgári repülőket csak most kezdtek fejleszteni és prototipusok jelenleg végzik a berepülésüket. Viszont azokat rengeteg nyugati cég bevonásával csinálják.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 331
13 677
113
Az valamilyen régebbi történet lehetett, amit az oroszokkal csináltak közösen. Polgári repülőket csak most kezdtek fejleszteni és prototipusok jelenleg végzik a berepülésüket. Viszont azokat rengeteg nyugati cég bevonásával csinálják.

A C929, az újabbakhoz éppen ezért kunyeráltak nyugati segítséget.
Ami viszont az Embraer/Bombardier ügyeket elszemlélve mókás lesz, tekintve, hogy védik a saját piacaikat e téren... másrészt meg ez is bizonyítja, hogy vannak gondok, nem csak a hajtóművek terén military vonalon. Az, hogy polgári vonalon segítséget kérnek mutatja, hogy labdába sem rúghatnának nyugati segítség nélkül - és akkor nekem ember nem meséli be, hogy katonai vonalon meg akkora ászok, mikor a kettő ma már rohadtul közeli szinten mozog.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 286
13 700
113
A C929, az újabbakhoz éppen ezért kunyeráltak nyugati segítséget.
Ami viszont az Embraer/Bombardier ügyeket elszemlélve mókás lesz, tekintve, hogy védik a saját piacaikat e téren... másrészt meg ez is bizonyítja, hogy vannak gondok, nem csak a hajtóművek terén military vonalon. Az, hogy polgári vonalon segítséget kérnek mutatja, hogy labdába sem rúghatnának nyugati segítség nélkül - és akkor nekem ember nem meséli be, hogy katonai vonalon meg akkora ászok, mikor a kettő ma már rohadtul közeli szinten mozog.
Hadi vonalon is kaptak egy rakás nyugati segítséget. Szerintem fű alatt mai napig beszereznek egy rakás hadi célra is használható technológiát. De a lényeg talán nem is ez, hanem az, hogy vannak olyan fegyvereik, amiket egyáltalán összehasonlíthatsz a fejlett nyugati országokéval. Lehet, hogy a J-20 elmarad a Raptortól, de Amerikán kívül egyelőre még senki sem rendszeresített még hasonlót sem.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Lehet, hogy a J-20 elmarad a Raptortól, de Amerikán kívül egyelőre még senki sem rendszeresített még hasonlót sem.

Hát azért elég sok kérdés előjött bennem az eszmecserét folytatva. Mert ez a "hasonló" a végén még lehet, hogy egy "éppen felszállni képes", meg mondjuk "alulról karcolja a 4++ gépek észlelhetőségét", stb-stb. Lehet, hogy pl. csak egy jóval profibban kivitelezett "maszkirovka", mint amit az oroszoktól megszokhattunk.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 286
13 700
113
Hát azért elég sok kérdés előjött bennem az eszmecserét folytatva. Mert ez a "hasonló" a végén még lehet, hogy egy "éppen felszállni képes", meg mondjuk "alulról karcolja a 4++ gépek észlelhetőségét", stb-stb. Lehet, hogy pl. csak egy jóval profibban kivitelezett "maszkirovka", mint amit az oroszoktól megszokhattunk.
Nyílván ez is lehetséges, de túl sok értelme nincs. Mert pont azokat nem vered át, akik ellen használni akarnád. Max a saját közvéleményedet.
Viszont ha azt vesszük, hogy radarvezérlésű rakétákat exportálnak abból feltételezhetjük, hogy ami nekik van az valamivel jobb mint az export változat. Azt is tudjik, hogy AESA radart is exportálnak majd, tehát ami neki van az valószínű, hogy jobb ennél. Tehát ezekben az esetekben nagyon nem beszélhetünk maszkirovkáról. A gyenge pontja az egész kínai repiparnak a saját hajtómű.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
És addig azok sem ülnek, fejlesztenek tovább, a gap megmarad - és nagy gond lehet Kínában, ha egy ennyire fontos területen nagyon nem tudnak előrelépni.
És nem, nem hiszek én felhőtlenül a millió bemutatott külyüjükben sem - valahogy emlékeztet a 90-es években tapasztalt orosz kirakodóvásárhoz - nagyrésze makett volt. Én elhiszem, hogy kína a beismerttel szemben sokkal többet költ a haderejére és ázsia bedarálására készül - de hogy behozza az évtizedek óta erre fókuszáló országokat? Aligha. Mit tudunk a kínai radarokról és rakétákról? Mi az élettartamuk, meghibásodási gyakoriságuk, kiszolgálási igényük? Nehogy már az alig évtizedes hi-tech kultúrájuk világelső legyen, ahogy azt sugallják... elég csak a nem low level Airbus cuccaira gondolni - papíron csilli-villi, de ha megnézed az élettartamokat, a repült óra költségeket - és akkor ők magas szinten dolgoztak, mikor Kína hadereje még a sarat túrta faekével.

A J-20ról:

Nincs ebben semmi meglepő, az lett volna az, ha nem lehet a levegőben tankolni.
Ez a légi utántölthetőség szép és jó, csak éppen ezzel ugyanúgy a A2/AD sérülékenység látszik az ő esetükben is - elvileg ugyebár a J-20ra a nyugati elemzők azt találták alapkoncepciónak annó, hogy a gép feladata az iszonyat nagy hatótávval az amerikai AWACS/tanker/stb. gépek levadászása lenne (asszem nem találták valami agilisnak).
Na most az AIM-120D/Meteor miatt ugyanúgy ők is meg lesznek csapva, mivel Japánt (Ázsiai dominancia kulcsa) elérni és arrafelé dolgozni belső keróval nem tudják, a tankerek miatt pedig ők ugyanúgy ki vannak téve a nyugati lopakodó gépek vonalak mögötti tevékenységének. Vagyis Kína nagyobb hadműveletekhez ugyanúgy tankeréhséget fog elszenvedni, mint az USAF.
Gondolom valami olyasmiről lehet szó, mint a Raptornál is volt - többet eszik a gép supercruise üzemmódon, így kell a tankertámogatás. Már ha van egyáltalán SC üzeme.
A lényeg, hogy a gép szintén tankerfüggő lesz, főleg, ha nincsenek olyan paraméterű hajtóműveik, amit szeretnének, ami viszont problémás az általuk annyira kíván Nyugat csendes-óceán lezárásához.
Mit vársz?90es években örültek az orosz technikának,minden téren.Most már csak csemegéznek belőle.89ben még nem tudták befejezni a Super7 programot,miután kiszálltak belőle az amik.Pedigaz csak egy MiG21 upgrade lett volna.Most 2 olyan gépet fejlesztenek,amilyen remdszerben csak amerikában van.Hogy elmaradnak még a usak szinvonaltol?Igen.De az oroszokét márelérték,több területen is,vagy legalábbis nagyon megközelitették.Mivel van pénzük,és polgári vonalon beszerzett nyugati technikát hasznositják katonai vonalon is,a jelenlegi tendenciák szerint el is fogják hagyni a muszkát.Persze vannak buktapontjaik,amik megakaszthatják a fejlődést.Majd utólag megmondom.Jelenleg kijelenthető,hogy erősebbek,mint az oroszok,és gyorsabban fejlődnek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Nyílván ez is lehetséges, de túl sok értelme nincs. Mert pont azokat nem vered át, akik ellen használni akarnád. Max a saját közvéleményedet.
Viszont ha azt vesszük, hogy radarvezérlésű rakétákat exportálnak abból feltételezhetjük, hogy ami nekik van az valamivel jobb mint az export változat. Azt is tudjik, hogy AESA radart is exportálnak majd, tehát ami neki van az valószínű, hogy jobb ennél. Tehát ezekben az esetekben nagyon nem beszélhetünk maszkirovkáról. A gyenge pontja az egész kínai repiparnak a saját hajtómű.
Az a helyzet, hogy Kína a számtech és kütyük terén már eléggé ott van szeren. Szuperszámítógépeik a listák elején, az embereik a legjobb helyeken tanultak/szereztek gyakorlatot; a gyártó kapacitásuk meg már 20 éve is jelentős volt.

Én biztos vagyok benne hogy nem maszkirovka.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Ez tök jó de azt mindannyian látjuk,hogy a metalurgával hogy állnak...
Én egy versenyen egy elgurult görgőt láttam, aztán abból univerzális következtetést szerintem balgaság lenne leszűrni.
Ettől függetlenül a hajtóművek terén esélyesen van még lemaradásuk, de azért kíváncsi vagyok a saját fejlesztéseikre.

Idővel jók lesznek abban is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Én egy versenyen egy elgurult görgőt láttam, aztán abból univerzális következtetést szerintem balgaság lenne leszűrni.
Ettől függetlenül a hajtóművek terén esélyesen van még lemaradásuk, de azért kíváncsi vagyok a saját fejlesztéseikre.

Idővel jók lesznek abban is.

Van lemaradásuk?Egy-két éve van csak 4.gen.hajtóművük szóval a némi lemaradás 30-40 év.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Van lemaradásuk?Egy-két éve van csak 4.gen.hajtóművük szóval a némi lemaradás 30-40 év.
Azt ne felejtsd el, hogy mindent megvesznek ami megvehető, mindent ellopnak amihez hozzáférnek, az embereik a világ minden táján a legjobb egyetemeken tanulnak, majd utána a zöme hazatér.

Kína 40-50 éve egy sártenger volt, alig több mint ma egy random afrikai ország.

Ma meg ott tartanak, hogy lehet előbb lesz saját erős űrállomásuk, mint az USA-nak az ISS-után, majd a fél világgal szövetségben, és ami nem kínában készül, azzal szemben én már bizalmatlan vagyok, hogy gyenge lehet a minősége, mert tuti hamisítvány :p.

Kína már a jelen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Azt ne felejtsd el, hogy mindent megvesznek ami megvehető, mindent ellopnak amihez hozzáférnek, az embereik a világ minden táján a legjobb egyetemeken tanulnak, majd utána a zöme hazatér.

Kína 40-50 éve egy sártenger volt, alig több mint ma egy random afrikai ország.

Ma meg ott tartanak, hogy lehet előbb lesz saját erős űrállomásuk, mint az USA-nak az ISS-után, majd a fél világgal szövetségben, és ami nem kínában készül, azzal szemben én már bizalmatlan vagyok, hogy gyenge lehet a minősége, mert tuti hamisítvány :p.

Kína már a jelen.


Ahogy megértettem azt amit ezzel kapcsolatban az okosok írtak ezt nem lehet másolni.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Ahogy megértettem azt amit ezzel kapcsolatban az okosok írtak ezt nem lehet másolni.
Biztos vagyok benne, hogy mostanra olyan szinten vannak, hogy nem is másolni akarnak.
A Szovjet/Orosz hajtóművekkel évtizedes tapasztalatuk van, már a Szu-35 is ott van náluk, nyugati technikát és tudást is szereztek be. Ebben vannak a legjobban elmaradva, de a WS család már a jelen. Csak idő kérdése hogy mikor lesznek ebben is versenyképesek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Biztos vagyok benne, hogy mostanra olyan szinten vannak, hogy nem is másolni akarnak.
A Szovjet/Orosz hajtóművekkel évtizedes tapasztalatuk van, már a Szu-35 is ott van náluk, nyugati technikát és tudást is szereztek be. Ebben vannak a legjobban elmaradva, de a WS család már a jelen. Csak idő kérdése hogy mikor lesznek ebben is versenyképesek.

Modern hajtómű gyártási tapasztalatuk nincs és ez a lényeg nem az üzemeltetés még ha az is fontos.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 817
113
Nyílván ez is lehetséges, de túl sok értelme nincs. Mert pont azokat nem vered át, akik ellen használni akarnád.

Azért kíváncsi lennék, hogy mit tudhatnak a koreai, a japán vagy az indiai titkosszolgálatok a J-20 programról. Szerintem nem sokat.

Max a saját közvéleményedet.

Kb. ez is a cél>>>>>>>> Lám, a Nép Hadserege pont olyan modern és erős, mint az USA serege. Éljen a vezér!!!!!!

Viszont ha azt vesszük, hogy radarvezérlésű rakétákat exportálnak abból feltételezhetjük, hogy ami nekik van az valamivel jobb mint az export változat.

Mit is tudunk ezen rakéték gyakorlati képességeiről? Milyen tapasztalatok vannak?

Azt is tudjik, hogy AESA radart is exportálnak majd, tehát ami neki van az valószínű, hogy jobb ennél.

Majd.....:rolleyes:

Tehát ezekben az esetekben nagyon nem beszélhetünk maszkirovkáról.

Jelenleg az egész kínai hadiipar széles körben alkalmazza a maszkirovkát.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7