1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Dán vadászgépbeszerzés

Diskurzus a(z) 'Katonai repülőgépek közbeszerzései' témában - Phoenix által indítva @ 2014. április 18..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert az első a program cost érték a másik meg a flyaway...
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Rosszul tennéd. Ilyen erőviszonyok között esélye nincs a nem stealth gépeknek.
     
  3. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az a baj, hogy a hadiiparban nem igazán lehet megtenni, hogy kitelepíted a részegységek és azok részegységeinek gyártását a harmadik világba. Emiatt pedig, minden kis szirszarnak, aminek a civil piacra gyártott alkatrészeit kínai munkások gyártják fél petákért az ára két-három peták is lesz, mert az amerikai munkás pénzbe kerül és mégcsak nem is a munkás, hanem a vezetés, a gyár, a marketing, a fehérgalléros részek táplálása lesz nagyon durva költségnövelő tényező a nyugati világban. Akkor azzal még nem is számoltam, hogy számos szirszarnak a gyártástechnológiáját és gépsorait is ki kell fejleszteni, mert már e szirszarok fejlettlenebb elődeinek kitelepítették anno a harmadik világba, ezért most, amikor nemzetbiztonsági szempontok miatt hazai gyártósorról kell a legújabb technológiájú kis szirszar, ezért egy komplett gyártósort kell építeni gyakran, amit aztán könnyen lehet, hogy semmi másra nem fognak használni, mert a civil piacra gyártott azonos, majd pár év múlva sokkal jobb képességű szirszar harmad-negyedannyiba került Kínából behozva!
     
  4. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Rosszul tennéd. Ilyen erőviszonyok között esélye nincs a nem stealth gépeknek.</blockquote>
    Mire? Valós harci körülmény között, ugyan úgy leeshet mindkettő egy egyszerű hajtómű hiba miatt... Illetve nem, mert a Typhoon lehet hazajön a maradék eggyel... Egy két százados F-35 légierő nem tud annyi célpontot támadni, mint egy 3 százados Typhoon. WVR ben szinte biztos hogy jobb 1:1 ben is a Typhoon. Az hogy van e BVR, és mit tud ott az intenzív elekronikai zavarás mellett egy radar/radaros rakéta, én nem tudom. Azt sem, hogy a geometriai stealth képesség mennyit véd pl. a Pirate ellen. Ezek ötletelések. Nem állítom fixre, hogy igazam van, de én még mindig maradnék az Eurofighter mellett, HA 3-kijön 2 F-35 árából...
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jaj, azért ne ilyennel érveljünk már. Több százezer repült órára esik ma gépveszteség hajtóműhiba miatt manapság. Az F-15 írtásban 2000-2008 között egyetlenegy katasztrofális hajtóműhiba volt emlékeim szerint és szerencsére még az is a földön. Az F-16 stat megnézése házi feladat.
     
  6. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Érveltem mással is, egyébként repesemény nem csak hajtóműhiba miatt lehet, de nyilván nem ez miatt mondom azt, hogy nekem 36 Trench 3 jobb választásnak tűnik, mint 24 F-35. Leírhatnám hogy az 3 reptéren van, 3 felé telepítve(1 el így máris több Iszkander M-kell rájuk 50kt-t fejjel pl.), 1.5 x annyi célpontot támadva etc. Ezek a fő okok. Itt nálam egyértelműen az ÁR lenne a döntő tényező, mert kiváló képességű fegyverrendszer mindkettő.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Talán AO fejtette ki,hogy 1 vagy 2 százados valós képességekkel rendelkező légierő nem létezik minimum egy 3 százados ezred ami valós képességekkel rendelkező légierőt jelent.
     
  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nem feltétlen erre akartam kitolni, de igen, sokan lebecsülik a valós képességekben a létszámot. Hogy korrekt legyen a példám, 3 ezred Typhoont is többre tartanék, mint 2 ezred F-35 öt, csak azért mondtam százados példát, mert ez a 3 ezred Typhoon ez kb. már majdnem Anglia ligája már gazdasági erőben, ami ezt el is bírja, ilyen ország meg nem sok van ugye aki potenciális vevő, gyaníthatóan a Dánok sem 100+ darabot fognak venni F-35 ből. Ezért mondom azt még mindig, hogy HA valóban olcsóbban jutnak az F-35-höz, mint a Typhoonhoz jutottak volna, akkor jó választás. Nekem viszont ez gyanús, hogy nincs így, ahogy láttam a számokat, ezért kérdeztem rá a cikkíróra, hogy nem e elírás, félrefordítás ez a rész...
     
  9. Fade

    Fade Well-Known Member

    "Jaj, azért ne ilyennel érveljünk már. Több százezer repült órára esik ma gépveszteség hajtóműhiba miatt manapság. Az F-15 írtásban 2000-2008 között egyetlenegy katasztrofális hajtóműhiba volt emlékeim szerint és szerencsére még az is a földön. Az F-16 stat megnézése házi feladat."

    Najó de ez F-16...
    ehez képest elmúlt 2évben csak Indiában 34* landolt Su-30 egy hajtóművel. Az egy hajtóművel sanszosan -34 gép. Mielött üzemeltetésre fognánk, Mirage 2000t tudják üzemeltetni?

    Ennyit tud az Orosz technika :p

    F-35 árak: Nem mindegy mivel számolunk. gatyában, fejlesztési költségekkel, csomagárral, 40év üzemeltetéssel. Igen 40év üzemeltetéssel horror jön ki, ehez képest még LRIP 2014árak:
    F-35A - $94.8
    F-35B - $102
    F-35C - $115.7
    (excl. engine)[508] engine még +10m$.
    ha ehez hozzá dobjuk a fejlesztési ktsgeket az 60b$/3000 = +20m$/db

    uez vonatkozik minden más tipusra is, ef/rafi darabárra is simán ki lehet hozni 300m*/dbot.
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Fade

    Nézd meg,hogy máshol mi a h helyzet,meg,hogy mennyit repülnek a Mirageok meg mennyit a Szuhojok(jah,hogy így már nem neked áll a zászló).
    Csúsztatásból ötös,nem akarsz kormányszóvivő lenni?
     
  11. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Gondolom az angol wikiből vannak az adatok. Ezzel kezdtem én is, csak az a bökkenő, hogy olyan ORDAS hülyeségek vannak benne, hogy ihajj csuhajj... Kezdjük rögtön azzal, hogy akárhogy próbálom összeegyeztetni az adatait a mindenhol máshol talált adatokkal, sehol nem látom azt, hogy a helyből felszálló változat(F-35B) lenne olcsóbb, mintsem a CATOBAR-ra optimalizált F-35C, amelyben nincs ilyen képesség, csak szimplán az alap változathoz képest megerősített a sárkány, futó, ill. növelt a szárnyfelület. No meg ez is kicsit alábecsült érték, hogy mivel ezek ugye HAJTÓMŰ (és még ki tudja mi) nélküli árak, hogy a hajtómű +10 millió dodó/darab, mert én már itt rögtön 16 millát láttam leírva az ALAP verziónál, a B-nél meg a FINOM 38 millió dollárt... Vicces azért, hogy két B-hajtóműből kijön cakk pakk két SZU-35 hajtómű is, csak az oroszok adnak mellé grátiszba KÖRÉ még egy vadászgépet is, meg marad pénzed némi fegyverzetre is(uccsó adatok szerint a Szu-35 65 millió...)
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kérlek linkeld a statisztikát szájkarate helyett.
     
  13. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Előző oldalon írtam árakat. De azt is írtam, hogy a Dánoknak lehet fix áras szerződésük van. Most ha X éve kötöttek egy előszerződést 100 millió/gép összegre az F-35 kapcsán akkor persze, hogy olcsóbb nekik, mint az EF 130 milliós ára. Nem olyan bonyolult dolog ez szerintem :)
    Kanadának is hasonló szerződése van ha jól emlékszem.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    molni

    Tekintve,hogy 50 Mirage meg 250+ Szuhojuk van nem kell nagyon statisztikákat böngészni.Minden Szuhojban két hajtómű van...
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most nem értem, hogy akkor mikről is beszélsz. Semmiféle statot nem linkeltél arra vonatkozólag, hogy mennyit vesztenek el hajtóműhiba miatt egyhajtóműves gépből X óra alatt. Szájkaratézol.
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miről beszélsz molni?Milyen gépveszteség?Fade előjött azzal,hogy 30 akárhány leállt hajtóműves Szuhoj leszállás történt ellenben Mirageból egy sem erre írtam,hogy cirka 5x annyi Szuhoj van mint Mirage ráadásul ő sem írta oda a lényeget azaz:hány repült órára vannak ez a statisztika...Tehát ez a szájkarate nem az amit én csinálok!
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mondott egy értelmezhetetlen statisztikát(nincs repült óra így nem lehet összehasonlítani) és én szájkaratézok?
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most már végképp nem értem azt sem, hogy egyáltalán mi a fenét akarsz mondani...
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    molni

    Tessék erről beszélek...
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Még most sem értem, hogy mit akarsz mondani. Kérlek célozgatások helyett akkor leírnád, hogy akkor mit akarsz mondani?

    Keveset repült a kevés M-2k, ezért nincs baleset?
    Sokat repült, de nincs baleset?
    Vagy ezek és más tetszőleges kombója...?

    A hajótművek számának mai napig erős mítosza van. Vietnám idejéban levő harci gépeknél sem számított sokat, az F-4 és F-105 bevetésarányos vesztesége kb. azonos bevetési profilnál azonos volt.
     

Ezen oldal megosztása