1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Dassault Mirage III/Mirage 5/ IAI Kfir

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    [​IMG]
    [​IMG]
    Argentin gépek
    [​IMG]
     
    fishbed, fip7, misinator and 5 others like this.
  2. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Ezt kifejthetnéd részletesebben, hogy miben is múlja felül?

    Épp nézegetem a Mirage-III, és a Kfir-C7 manőverezési görbéit, és számomra úgy tűnik, hogy a Kfír manőverező képessége némileg rosszabb mint a Mirage-III...
    ... ezért is kellene kifejthetned részletesebben, hogy konkrétan miben is jobb?
     
    Rotten878, fishbed and molnibalage like this.
  3. Negan

    Negan Well-Known Member

    Anno,mikor kiprobáltuk a 90es években a Gripen/F16/18/Mirage2000 gépeket,a pilóták és a szakirók irták,hogy a Mirage hangsebesség felett felülmulja a másik hármat gyorsulásban,teljesitményben.Ennek magyarázatául irták,hogy azért,mert alapvetően egy modernizált 3,generációs gép,és a 3.gemerációs gépek máig jobbak hangsebesság felett,mert oda optimalizálták öket(mint a gyakorlatban kiderűlt,feleslegesen),mig a 4.generációt már a hangsebesség alá.
    Mérnöki részét rátok hagyom,és elhiszem néktek.Ti vagytok a mérnökök;)
    Kfir eredetileg nem vadászgépnek készült,hanem támadógépnek,vadászbombázónak.Eredetileg még csak radarja sincs,csak rádiótávmérője.(mondhatnánk rá azt is,hogy a Su22/MiG23BN zsidó megfelelője akart lenni)A módositásai az alacsony reptulajdonságainak javitását célozták.Különben szerintem ha ránézünk,olyasmi módositásokat kapott a Mirage III-hoz képest,mint a MiG23MLD az alap M változathoz képest.Farkasfog,örvénykeltők.Megintcsak,nem vagyok mérnök,de ha ezek a MiGnél jobb manőverezhetőséget eredményeztek,éa a Kfir is kapott erősebb hajtómüvet is(bár a súlya is nőtt),akkor ez a zsidóknál se lehetett nagyon másképpen.És akik repülték,azok is jobbnak tartották.Ami azt illeti,zsidók hozzájutottak MiG23ML géphez,és viszonyitottak.USN meg Kfireket bérelt,hogy azok szimulálják a MiG23ast,és leszerelték a kacsa vezérsikot,hogy minnél inkább a 23as reptulajdonságait hozza a zsidó Mirage.
     
  4. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Felbővítettem a korábbi 0.8Mach állandó sebességhez tartozó fordulókör számításokat*.
    Fordulóképessége (6°/s) nagy magasságon hasonló a Kfír-C7, Mirage-III, F-5E, és a MiG-23MF típusnak.
    Alacsonyabban (ami valójában számít), mind a MiG-21bisz, mind a MiG-23MF jobban fordul állandó sebességen.

    [​IMG]
    *disclaimer (gyengébbek kedvéért):
    - almát hasonlítunk össze körtével (más tömeg, más fegyverzet, jellemzően 50% üzemanyag készlet)
    - 0.8 Mach sebességen a legjobb majd minden gép fordulóképessége
    - ennél szűkebb körön is tud az adott típus fordulni, csak az már sebesség vesztéssel jár
    - nem maguk az értékek érdekesek, hanem inkább a gépek sorrendje
    - lehet légi harcot vívni bőven vízszintes fordulók nélkül is
    - ez csak egy táblázat, ha nem tetszik, ne nézd...

    Ha valakit érdekel...
    ... 5000láb
    [​IMG]
    [​IMG]

    15000 láb

    [​IMG]
    [​IMG]

    25000 láb

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Rotten878, fishbed, migfun and 6 others like this.
  5. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Egymásra helyeztem a Mirage-III (kék), és a Kfír-C7 (piros) 5000 lábhoz tartozó görbéit.
    Kihúztam a maximális forduláshoz, illetve a sebesség vesztés nélküli forduláshoz tartozó görbéket.

    Amit látni vélek:
    • Mirage-III sebesség vesztés nélküli fordulóban jobb Mach 0.6 fölött úgy ~2°/s-al.
    • Kfír-C7 sebesség vesztés nélküli fordulóban (alsó görbe pár) jobb Mach 0.6 alatt úgy ~2°/s-al.
    • Kfír-C7 legszűkebb fordulója (felső görbe pár) általánosságban jobb mint a Mirage-III, de Mach 0.6 alatt jelentősebben ~4°/s-al szűkebben fordul.
    Szóval fordulóharc esetén, 5000láb körül a Kfír-C7 általánosságban Mach 0.6 alatt erősebb.
    Mach 0.6 alatt a Mirage-III legszűkebb fordulója ~660m, míg a Kfír-C7 ~500m, sebesség vesztés mellett.


    [​IMG]
     
    Rotten878, fishbed, fip7 and 3 others like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mindig is érdekelt, hogy ezek a std. kinézetű diagramok és táblázatok honnan vannak? Mert van ilyen F-4-ről, Mirage-2000-ről is.
     
  7. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Ugyanezt Kfír-C7 (piros) F-16C (kék) összehasonlításban:

    • F-16C maximális fordulási szögsebessége minden sebesség tartományban jobb (~4°/s) mint a Kfír-C7
    • F-16C sebesség vesztés nélküli fordulóban úgy ~6°/s-al jobb
    • F-16C Mach 0.65 fölött szűkebben fordul sebesség vesztés nélkül, mint a Kfír-C7 maximális sebesség vesztés közben!!!

    [​IMG]
     
    Rotten878, fishbed and fip7 like this.
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Itt volt egy csomó ingyér, itt meg itt pénzért.
     
  9. Negan

    Negan Well-Known Member

    Vagyis,ha jol értem,elérték amit akartak.Alacsonyan jobb lett,mint a Mirage III.
    A zsidók azonban nem használták légifölény vadásznak,sem semmilyen vadásznak.Támadógépnek használták,arra tervezték.A Su22 és MiG23BN lenne az ellenpár.Ellenséges vadászok elöl nagygázzal elmenekülni volt az előirt eljárás.Azonkivűl pl az F5E is papiron egy futottak még ócskaság a MiG21/23 tipusokhoz képest,aztán a szovjet próbák is azt hozták ki,hogy kemény kis dió.
    Különben maga a gép nem fogott meg.A block 60 harcrendszerei azok,amik rendkivűl jók.A gép csak arra kell,hogy vigye a harcrendszereket.Ha elószednék a Lavit,és mondjuk az F414 hajtóművel kipofoznák és rendszeresitésre érett olcsó (mihez képest-hogy megérje szint minimum) rendszeresitésre érett géppé,hát az sokkal jobb lenne.Amolyan nyugati JF17 lehetne-csak az a fránya bili ne lenne....(szerintem nagyon hiányzik egy "occsó" könnyűvadász,amolyan F5 2.0 a palettárol.Se a Mako,se a Lavi,se az F20,se az FA50 egyszemélyes verziója nem készült el.Kénytelenek vagyunk használt gépekben gondolkodni-hamár újra elegendő mennyiségben nincs pénz)
    Most,hogy lenne lehetőség használt,de az E elektronikai szintjére korszerűsitett Gripen C beszerzésére,nem is foglalkoztat a jó öreg Kfir.Szerintem most minnél elöbb le kéne csapnunk a legjobb svéd Gripen C-kre,és a saját gépeinkel együt korszerűsitettni az E harcrendszereivel.
    Majd lecserélem az avatart,mondjuk a Mbombe 6-ra.Most éppen azzal borzolom az idegeket-csak sajna a harcászati szerep,amit a járgány betölthetne (nemcsak az,van másik jelöltem is) nem megy át.Ahogy a kefirnél sem ment át.
     
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Fölösleges, itt te már az életben le nem mosod magadról a Kefirt (magadra borítottad aztán kiálltál vele a napra és rád száradt, rád kövesedett)!! :eek::D:p
     
    Rotten878 and fip7 like this.
  11. Negan

    Negan Well-Known Member

    akkor nem fárasztom magam vele.Jó az ide:cool:
     
    emel likes this.
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Meg nagyon szép, pofás kis gép volt, az vitathatatlan!! Sőt, a MAGA KORÁBAN még ütős harcértéke is volt ...:);)
     
    Rotten878 likes this.

Ezen oldal megosztása