Rafale (Dassault, Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
A tesztek sikeresen zárultak, a gyártó azt mondja hogy a RAFALE AZ egyetlen vadászgép amelyik képes a saját súlyának 1.5 szeresével repülni.
Ez a komment értelmezhetetlen.
A gép által hordozott fegyvezet mennyisége nem a gép üres tömegének 1,5-szerel.
A gép üresen kb. 10 tonna.

3x2000 liter ütemanyag az kb. 4,8 tonna. (Bizotsan akkora az pótos...?)
A felsorolt fegyverzet meg:
6xASSM kb. 2 tonna
4 db MICA kb. 0,5 tonna.
2 db MEteor legyen 0,5 tonna.

Ez 8 tonna.
A gép belső keró kapacitása meg 4,4 tonna.
Még azzal sem jön ki a 13 tonna sem, sanszosan erre gondolhattak.

(Sok gyök2 blogger ezért ír le olyan hülyeségeket, hogy a fegyver + belső keró tömegére leírja, hogy akkor ekkora tömegű fegyverzetet vihet...)

Amúgy meg, ha az F-15E-t nézem.

13 tonnás üres tömeg.
3x600 gal pótos az 6800 liter, ami 5,5 tonna.

Belső kapacitás 13000 font tája, ami 6,1 tonna.
A CFT-vel a belső kapacitás 22000 font kb. ami 10 tonna.

Tehát csak a keró CFT + belső + 3 db pótos 15,5 tonna.
Akkor erre jön 4 db AIM-120 és 4x2000 font. Ez már 20 tonna felett.
13*1,5 = 19,5 tonna.

Na erről ennyit. És erre jön még a TGP és a TFR pod.

Ez az ostoba európai marketing újabb mintapéldája...

De ha igazán hülye akarnék lenni, akkor felrakom a CL helyre a GBU-28-at, a 4x2000-t és két pótost. Értelme semmi.
Pont mint a képen látható Rafi konfignak.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 425
10 236
113
Ez a komment értelmezhetetlen.
A gép által hordozott fegyvezet mennyisége nem a gép üres tömegének 1,5-szerel.
A gép üresen kb. 10 tonna.

3x2000 liter ütemanyag az kb. 4,8 tonna. (Bizotsan akkora az pótos...?)
A felsorolt fegyverzet meg:
6xASSM kb. 2 tonna
4 db MICA kb. 0,5 tonna.
2 db MEteor legyen 0,5 tonna.

Ez 8 tonna.
A gép belső keró kapacitása meg 4,4 tonna.
Még azzal sem jön ki a 13 tonna sem, sanszosan erre gondolhattak.

(Sok gyök2 blogger ezért ír le olyan hülyeségeket, hogy a fegyver + belső keró tömegére leírja, hogy akkor ekkora tömegű fegyverzetet vihet...)

Amúgy meg, ha az F-15E-t nézem.

13 tonnás üres tömeg.
3x600 gal pótos az 6800 liter, ami 5,5 tonna.

Belső kapacitás 13000 font tája, ami 6,1 tonna.
A CFT-vel a belső kapacitás 22000 font kb. ami 10 tonna.

Tehát csak a keró CFT + belső + 3 db pótos 15,5 tonna.
Akkor erre jön 4 db AIM-120 és 4x2000 font. Ez már 20 tonna felett.
13*1,5 = 19,5 tonna.

Na erről ennyit. És erre jön még a TGP és a TFR pod.

Ez az ostoba európai marketing újabb mintapéldája...

De ha igazán hülye akarnék lenni, akkor felrakom a CL helyre a GBU-28-at, a 4x2000-t és két pótost. Értelme semmi.
Pont mint a képen látható Rafi konfignak.
Na látod ezért vagytok ti hogy megcáfoljátok ;)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez a komment értelmezhetetlen.
A gép által hordozott fegyvezet mennyisége nem a gép üres tömegének 1,5-szerel.
A gép üresen kb. 10 tonna.

3x2000 liter ütemanyag az kb. 4,8 tonna. (Bizotsan akkora az pótos...?)
A felsorolt fegyverzet meg:
6xASSM kb. 2 tonna
4 db MICA kb. 0,5 tonna.
2 db MEteor legyen 0,5 tonna.

Ez 8 tonna.
A gép belső keró kapacitása meg 4,4 tonna.
Még azzal sem jön ki a 13 tonna sem, sanszosan erre gondolhattak.

(Sok gyök2 blogger ezért ír le olyan hülyeségeket, hogy a fegyver + belső keró tömegére leírja, hogy akkor ekkora tömegű fegyverzetet vihet...)

Amúgy meg, ha az F-15E-t nézem.

13 tonnás üres tömeg.
3x600 gal pótos az 6800 liter, ami 5,5 tonna.

Belső kapacitás 13000 font tája, ami 6,1 tonna.
A CFT-vel a belső kapacitás 22000 font kb. ami 10 tonna.

Tehát csak a keró CFT + belső + 3 db pótos 15,5 tonna.
Akkor erre jön 4 db AIM-120 és 4x2000 font. Ez már 20 tonna felett.
13*1,5 = 19,5 tonna.

Na erről ennyit. És erre jön még a TGP és a TFR pod.

Ez az ostoba európai marketing újabb mintapéldája...

De ha igazán hülye akarnék lenni, akkor felrakom a CL helyre a GBU-28-at, a 4x2000-t és két pótost. Értelme semmi.
Pont mint a képen látható Rafi konfignak.
Ott mehetett félre a matek, hogy az író a Hammer-t emlegeti AASM-ként, ami végül is okés, de ez a "nem Moszkvában, hanem Leningrádban és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak" esete.
Azaz igaz, hogy a Rafale el tud vinni hat arab AASM-et, meg az is, hogy a legnagyobb, egytonnás AASM neve Hammer és azt is el tudja vinni, nade abból már csak elvileg hármat.
Azonban a valóságban ehhez a fegyverhez egyelőre csak a törzs alatti pilon áll rendelkezésre.
Hat darab egytonnás Hammer nem megy fel a gépre.
Ha hozzáadjuk a kb 4.8 tonnányi 3x2000 literes Rafaut szubszonikus tartályhoz azok kb fél tonnányi tömegét és ahhoz adunk hozzá még hat darab Hammer-t, meg a rakétákat és a belső kerót, akkor jönne ki az a közel 15 tonna, ami a gép szerkezeti tömegének a másfélszerese.

Ez - ahogy fentebb írtam - nem lehetséges, de most már mindegy, az internet nem felejt és ezt fogjuk még húsz év múlva is olvasni. A Rafale képes a saját tömegének a másfélszeresét elvinni...
 
M

molnibalage

Guest
Egyébként lehetek szemét?
Az F-16A üres tömege kb. 17500 font.
Az osziraki bevetésre a felszálló tömeg kb. 39 ezer font volt.

39-17,5 = 21,5
21,5/17,5 = 1,22

A Rafalenál ez alig 1,24, nem egetverő difi.
Csak ezt 1978-ban tudta az F-16A Block 1...

A Block 60-at inkább nem nézem meg, de lehet, hogy meglepődnék
Mert az 3 pótós és CFT mellett viszi, amit visz, bár a gép alsó hangon üresen lehet 2 tonnával nehezebb egy A-nál.
Arról nincs pontos adatom, hogy mennyi csak annyi, hogy 22 font tája és a CFT-be annyival több keró nem megy.
 
M

molnibalage

Guest
A Rafale ettől függetlenül egy potens gép, ami a méretéhez képest sok fegyvert el tud vinni.
Ez melyik valódi 4. gen gépre nem igaz az F-16A óta? :)
Kb. a MiG-29 korai és későbbi 6 függesztős változataira, amik piszok nehezek és ahhoz képest piszkosul alulfegyverzett és kis hatótávolságúak és kevés kerót visznek. Meg a Mirage-2000C-re, de hát az egyfeladatos volt. A D ezt korrigálta, meg az -5 változata.
  • F-15/16/18 pipa, mind elég szépen megpakolható, bár ezen a téren tömegben talán a Hornet a legszerényebb, de igen magas variációs lehetőséggel bír.
  • Mirage-2000D pipa.
  • A MiG-29 hajófedélzeti változata is már 8 függesztős és legalább a 2-2 belső jól terhelhető, bár meghízott az a gép is.
  • EF pipa. Szu-30/35 tömegéhez képest csekély fegyvert visz reális konfigban, na de a keró tömege hajjaj.

Kb. az eleve kicsinek épült gépek nem tudják ezt a JF-17 és a Gripen C...
Ez a cikk pontosan az a fajta, amitől le szoktam fejelni az asztalt.
A plebs elihisz, de számomra ,a "fárassz mást a hülyeségeddel kategória".

A Rafale nem azért király még, mert így megpakolható.
Pont azért, amiért a Gripen C is leveri a 29-est.
Mert "okos" és kellően erős hozzá a gép. De abban a konfigban, amit mutat a kép kb. az első vadászgép elől is ARH indít és fordulás és futás. Vagy vészleoldás.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 824
4 748
113
A 154 db F-16 meg a 40 db Mirage 2000, 33 db F-4 mellett már fel sem fog tűnni. Azért érdekes, hogy Európa legrosszabb pénzügyi helyzetű, konstans csődben lévő, egyik legszegényebb országa tartja fenn - az oroszokon kívül - a legnagyobb páncélos haderőt meg a legnagyobb darabszámú légierőt Európában. Olyan gazdasággal ahol a legkomplexebb termék a narancslekvár.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
A 154 db F-16 meg a 40 db Mirage 2000, 33 db F-4 mellett már fel sem fog tűnni. Azért érdekes, hogy Európa legrosszabb pénzügyi helyzetű, konstans csődben lévő, egyik legszegényebb országa tartja fenn - az oroszokon kívül - a legnagyobb páncélos haderőt meg a legnagyobb darabszámú légierőt Európában. Olyan gazdasággal ahol a legkomplexebb termék a narancslekvár.
hat, amikor egy bekepzelt szultan van a hatar masik felen, aki tovabb is valami kozepkori birodalmokrol almodozik, akor inkabb fegyvert veszel mint hogy legyel a szolgaja..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez a legutóbbi Rafale bemutatópilóta olyan energikusan emeli el a gépet a nekifutás után, mintha egy F-16-ossal repülne. Amióta ő a kijelölt demópilóta azóta minden feszállás ilyen. Lásd a fentebb linkelt lengyel repülőnapi mutatványt is.


Korábban nem ez volt a módi. Az eddigi pilóták "gripenesen" gyűjtötték a sebességet a felszállás után, hogy megkezdhessék a függőleges figurát.
És a Super Hornet-el ellentétben ég csak azt se mondám, hogy a felszállásból átmenet nélkül indított ugrás tetején elfogyna a sebesség. Természetesen nincs a szememben beépített sebességmérő, de a Super Hornet még úgy is szinte megáll a levegőben, hogy előtte az emelkedésbe belecsavar egy nyitott futós "dirty roll-t", ami közben lehet, hogy pont nem nő a sebesség, de előtte-utána igen.

Az újabb Rafale bemutatók az utóbbi években kifejezetten energikusabbak lettek a korábbiakhoz képest, amikor inkább csak a sebesség dominált, nem az erő.
 
M

molnibalage

Guest
Ez a legutóbbi Rafale bemutatópilóta olyan energikusan emeli el a gépet a nekifutás után, mintha egy F-16-ossal repülne. Amióta ő a kijelölt demópilóta azóta minden feszállás ilyen. Lásd a fentebb linkelt lengyel repülőnapi mutatványt is.


Korábban nem ez volt a módi. Az eddigi pilóták "gripenesen" gyűjtötték a sebességet a felszállás után, hogy megkezdhessék a függőleges figurát.
És a Super Hornet-el ellentétben ég csak azt se mondám, hogy a felszállásból átmenet nélkül indított ugrás tetején elfogyna a sebesség. Természetesen nincs a szememben beépített sebességmérő, de a Super Hornet még úgy is szinte megáll a levegőben, hogy előtte az emelkedésbe belecsavar egy nyitott futós "dirty roll-t", ami közben lehet, hogy pont nem nő a sebesség, de előtte-utána igen.

Az újabb Rafale bemutatók az utóbbi években kifejezetten energikusabbak lettek a korábbiakhoz képest, amikor inkább csak a sebesség dominált, nem az erő.
Piszkáltak volna a hajtóművön?
Az M-88-2 vagy mit végül megrendelték?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Piszkáltak volna a hajtóművön?
Az M-88-2 vagy mit végül megrendelték?
Nem rendelték meg az M88-4-et. Ahhoz már a szívócsatornát is át kéne alakítani, de még a törzshátsórészt is.
Az biztos, hogy számszerűleg jottányit sem változott a rendszeresített M88-asok tolóereje, de mintha mégis erősebbnek látszanának újabban a Rafale-ok.
És nem csak a bemutatókon.
Gyakorlatok végeztével, három póttartállyal is amíg megy az utánégetés, a gépek is szépen emelkednek.
A jelenlegi M88-asokról csak az ismert, hogy a korábbiakhoz képest sokat javult az élettartamuk, illetve a vezérelhetőségük kifinomultabb lett.
A gépek tömege viszont az újabb és újabb rendszerek integrációja miatt -ha nem is nagy mértékben- de egyre csak nőtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Nem rendelték meg az M88-4-et. Ahhoz már a szívócsatornát is át kéne alakítani, de még a törzshátsórészt is.
Az biztos, hogy számszerűleg jottányit sem változott a rendszeresített M88-asok tolóereje, de mintha mégis erősebbnek látszanának újabban a Rafale-ok.
És nem csak a bemutatókon.
Gyakorlatok végeztével, három póttartállyal is amíg megy az utánégetés, a gépek is szépen emelkednek.
A jelenlegi M88-asokról csak az ismert, hogy a korábbiakhoz képest sokat javult az élettartamuk, illetve a vezérelhetőségük kifinomultabb lett.
A gépek tömege viszont az újabb és újabb rendszerek integrációja miatt -ha nem is nagy mértékben- de egyre csak nőtt.

Esetleg a FADEC-en mókoltak?