DCS World (Eagle Dynamics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Nekem is van néhány dolog DCS-ben, ami meglehetősen hihetetlen. pl. F-15C vs Szu-27 gyorsulása, különösen fegyverzettel. A Eagle szinte bármely körülmények között állva hagyja a Flankert, azért gondolom ez nem realitás.
A másik szintén egy gyorsulásos probléma: A Viggen (nem a modul, csak ami defaultba benne van a progiban) földközelbe szinte UFO-ként éri el a M1.5-öt is, minden mást lehagyva:)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Nem is az a lényeg, hogy utolérte, hanem az mozgás, ahogy összeütköznek. Az egész olyan darabos, gépies.

Hát szerintem ez full marginális :D valamilyen alapon modellezi az ütközési utáni sérülést (egyébként szerintem nem teljesen szarul), aztán utána meg jó eséllyel mind2en lezuhannak. Bár csak ez lenne a legrosszabb :)
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 771
7 007
113
a mozgás, ahogy összeütköznek. Az egész olyan darabos, gépies.
Igen, az. De mégis mit várnál el, merev test szimulációt a teljes sárkányra, a nagyobb darabok és fontosabb komponensek figyelembe vételével? Meg lehetne csinálni ha az lenne a prioritás, de ők is jól tudják, hogy amíg a közönségük túlnyomó része a grafikára nedvesedik, addig fölösleges ebbe erőforrást fektetni. Sajnos.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Ez repülőgép és nem repülőgép dodgem szimulátor.
A BMS4-ben meg semmi ilyesmi nincs...
Namost egy repülőgép szimulátornak az ütközés és sérülésmodellezés is szerves része kell, hogy legyen.
Inkább, mint az, hogy a radarnak minden szoftveres hókusz-pókusz üzemmódja rendesen le van-e szimulálva.
Arra ott a SAM-szim.
Persze, valahol fontos ez is, de majd ha már az AI nem csak egy dróton rángatott robotrepülőgép lesz, nulla fizikával.
Szerintem a DCS esetében a prioritás az lenne, ha az AI is PFM módban tudna repülni, hogy a dogfight, vagy a kötelékrepülés ne csak meseszerű legyen.

Nekem a DCS-ben az sem tetszik, hogy az AI még húsz év után is ott tart, hogy veteran státusszal is, egy 1vs1 légiharcban, ha egy ideig nem kerülök hozzá közel és csak Sidewinderei vannak, akkor gondol egyet és békésen, kis sebességen elindul haza.
Teljesen életszerűtlen.
 
M

molnibalage

Guest
Namost egy repülőgép szimulátornak az ütközés és sérülésmodellezés is szerves része kell, hogy legyen.
Nem. Szerinted milyen gyakran fordul elő, hogy két repülőgép összeütközzön?
Sérülés modellezés az van. Ha ismered a DCS-t, akkor ezt láthatod. De az hogy összeütközik két gép, az totál más dolog.

Még az autószimulátorokban is röhejese modellezés van ezen a téren sokszor. Bár ott azért, mert a licenszet adók nem járulnak hozzá, hogy törjön a kocsi.
Inkább, mint az, hogy a radarnak minden szoftveres hókusz-pókusz üzemmódja rendesen le van-e szimulálva.
Pardon...? Pontosan a radar modellezés a lényeg. Az, hogy két repcsi egymásnask ütközik századrangú kérdés.
Persze, valahol fontos ez is, de majd ha már az AI nem csak egy dróton rángatott robotrepülőgép lesz, nulla fizikával.
Szerintem a DCS esetében a prioritás az lenne, ha az AI is PFM módban tudna repülni, hogy a dogfight, vagy a kötelékrepülés ne csak meseszerű legyen.
Semmilyen szim nem tudja az MI-t PFM/AFB-en mozgatni. A Falcon BMS-ben is csak a játékos által irányított gép használ AFM-t tudtommal. Az MI a régi egyszerűbb modellt használja.
Nekem a DCS-ben az sem tetszik, hogy az AI még húsz év után is ott tart, hogy veteran státusszal is, egy 1vs1 légiharcban, ha egy ideig nem kerülök hozzá közel és csak Sidewinderei vannak, akkor gondol egyet és békésen, kis sebességen elindul haza.
Teljesen életszerűtlen.
Ööööö, nem. Attól függ mi ellen és milyen létszámmal. Szerinted és BMS-sel repülva, ha modern kor van - R-77 és társai - akkor forszírozom a közelharcot egy only winderes F-16-tal egyy Szu-30 ellen? Frászt. Spuri haza.

De ettől függetlenül a DCS tényleg kőhülye.
Egy olyan nevetségesen faék bevetésen, ahol letettem kb. 2 század gl. egységet Silka és Szrelea-10-zel és mögötte egy Kub-ban az első rakéta indításra vészléoldalának mindent. Létezik külön MI parancs ennek blokkolására, de nálam az sem működött.

Én szétlőttem ezeket, erre mit csinál a vészleoldott F-16? Gépágyúzza a harckocsit.

Facepalm.
 
  • Tetszik
Reactions: blaze

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Nem. Szerinted milyen gyakran fordul elő, hogy két repülőgép összeütközzön?
Nem ez a lényeg.
A lényeg, hogy az AI gépek fizikája olyan béna, hogy az ütközéskor sem mozognak életszerűen.
Továbbmegyek. Az AI gépek a DCS-ben igen gyakran spontán ütköznek.
Mert igazad van, az életben valóban nem gyakori jelenség két gép összeütközése, de a DCS-ben a még mindig totál instabil route kezelés miatt igencsak nagy az együtt mozgatott AI gépek közt az ütközés.
Amúgy jó is, hogy rávilágítottál, mert nekem nem is az ütközések lemodellezésével van bajom, hanem az AI gépek igen gyakori összeütközésével.
Kismilliószor előfordult, hogy egy bevetés azért hiúsult meg, mert a kötelék tagjai elkezdtek nulla fizikával fel-le oszcillálni és egymásba csapódtak.
Még videóm is van ilyen, ahol a négyes AI kötelékben egyik, vagy másik gép fel-le ugrál a térben, aztán összemennek.
 
M

molnibalage

Guest
Nem ez a lényeg.
A lényeg, hogy az AI gépek fizikája olyan béna, hogy az ütközéskor sem mozognak életszerűen.
Továbbmegyek. Az AI gépek a DCS-ben igen gyakran spontán ütköznek.
Mert igazad van, az életben valóban nem gyakori jelenség két gép összeütközése, de a DCS-ben a még mindig totál instabil route kezelés miatt igencsak nagy az együtt mozgatott AI gépek közt az ütközés.
Amúgy jó is, hogy rávilágítottál, mert nekem nem is az ütközések lemodellezésével van bajom, hanem az AI gépek igen gyakori összeütközésével.
Kismilliószor előfordult, hogy egy bevetés azért hiúsult meg, mert a kötelék tagjai elkezdtek nulla fizikával fel-le oszcillálni és egymásba csapódtak.
Még videóm is van ilyen, ahol a négyes AI kötelékben egyik, vagy másik gép fel-le ugrál a térben, aztán összemennek.
Igen, a DCS sajnos ennyit tud.
Dee-Jay a BMS fórunmon anno tette fel ilyen válogatás videókat, hogy a "profik" által összerakott DCS azt nem tudja, amit a Falcon mindig is vagy 15+ éve már tudott. De, hogy ma tudja a BMS4.35, az egészen biztos.


 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A DCS AI valóban egy vicc. Nem tudom, hogy a dinamikus kampányt hogy akarják csinálni.. gondolom ahhoz ezt jelentősen javítani kellene az AI-t is, mert amióta létezik gyakorlatilag semmilyen feladatot sem képes normálisan végrehajtani. Köteléket nem tudnak repülni, bevetési profilt sem tudnak repülni, harcolni sem tudnak normálisan. Tulajdonképpen nem is értem, hogy minek van.. :D

Nekem csak ilyen flashbackjaim vannak, hogy úgy repülnek köteléket, hogy 30+ AoA-val utánégetővel repül 250 KIAS-al. Majd utána RTB mert kifogyott az üzemanyag. Ha dogfightra kerül a sor, akkor gépágyút soha nem használ, csak akkor ha már 3 perce stabilan nem manőverezett a cél. Follow-up rakétát nem indít, csak ha az éppen levegőben lévő rakéta már megsemmisült, akkor is ha egyébként már 10 másodperce látja, hogy a levegőben lévő rakéta nem követi a célt, vagy célt tévesztett. Az egymással kötelékben repülő gépek forduló közben egymásnak ütköznek.. stb.
 
M

molnibalage

Guest
A DCS AI valóban egy vicc. Nem tudom, hogy a dinamikus kampányt hogy akarják csinálni.. gondolom ahhoz ezt jelentősen javítani kellene az AI-t is, mert amióta létezik gyakorlatilag semmilyen feladatot sem képes normálisan végrehajtani. Köteléket nem tudnak repülni, bevetési profilt sem tudnak repülni, harcolni sem tudnak normálisan. Tulajdonképpen nem is értem, hogy minek van.. :D


Nekem csak ilyen flashbackjaim vannak, hogy úgy repülnek köteléket, hogy 30+ AoA-val utánégetővel repül 250 KIAS-al. Majd utána RTB mert kifogyott az üzemanyag. Ha dogfightra kerül a sor, akkor gépágyút soha nem használ, csak akkor ha már 3 perce stabilan nem manőverezett a cél. Follow-up rakétát nem indít, csak ha az éppen levegőben lévő rakéta már megsemmisült, akkor is ha egyébként már 10 másodperce látja, hogy a levegőben lévő rakéta nem követi a célt, vagy célt tévesztett. Az egymással kötelékben repülő gépek forduló közben egymásnak ütköznek.. stb.
Ez a 90-es évek végi szinten is gáz lett volna talán.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A loftolással játszok.. a saját pitch angle-hez képest +20/30 fokkal loftol, ha te 50 fokban emelkedsz akkor kb. függőlegesen a sztratoszférába repül a rakéta :D

Ha normálisan működne, akkor kirakná a HUDra hogy mekkora szögben kell indítani, és a rakéta egyenesen repülne. Ehelyett ha jó szögben indítasz (nem jelzi egyébként) akkor is felhúz a rakéta. Energia pazarlás a négyzeten :D
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 771
7 007
113
Jelentős frissítést kaptak a rakéták.
  • Corrected RSC of most missiles to bring values to a more realistic look. Nothing special, just percentages.
  • AIM-9X missile. Corrected params of proportional navigation. Now the missile will be more agile.
  • R-27R/T missiles. We conducted preliminary CFD research, on the basis of which the aerodynamic drag coefficients were reduced. Missiles began to fly a bit faster by 10-20%.
  • R-27ER/ET missiles. Revised aerodynamic and motor data. Reduced zero-lift drag in subsonic and high supersonic regions. Updated rocket motor data for a more realistic velocity profile. Missiles began to fly a bit faster.
  • Fixed error which forces R-27 and other missiles to perform strange manoeuvres when launched from inverted flight or flight with high roll angles.
  • Introduced low altitude aiming errors for AIM-7 and AIM-120 missiles.
  • Fixed several missile synchronization errors in multiplayer.
  • New missile launch sounds for exterior and cockpit views. Missile launch sounds are now divided into 4 types: light, medium, heavy, ejection.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 702
113
Továbbra is dolgozik az ED Moszkvában a BS3 fejlesztésén. Egy kép arról, hogy mi várható az új modultól. Lesz Igla és lesz rakétaindításra figyelmeztető rendszer integrálva. A rendszer az ABRISZ-on jelzi majd, hogy milyen irányból kapjuk az áldást. Jó látni,hogy nem nullázták a projectet, és még ha csak részben is, de kap a gép újabb képességeket.
image.png.c6f35e905e594aa5ef7fb5322c469163.png
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 702
113
Még pár újabb screenshot amit kiraktak a BS-3-ból. Úgy tűnik, hogy az új orosz titokvédelmi törvénynek a Vityebszk rendszer szimulátorba való integrálása esett áldozatul, ugyanis az új képeken már nem látni a Vityebszk rendszer DIRCM tornyai
BS302.jpg
BS301.jpg
t, amelyek a Ka-52-eseknál szériatartozéknak számítanak, de először az egyik Ka-50-es prototípusra integrálták a valóságban.
BS303.jpg