Dízel-elektromos meghajtású tengeralattjárók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Bár Svédország magába szívta a német és amerikai tervezési hatásokat, a kis méretű, csökkentett legénységű tengeralattjárók iránti rajongás innovatív, más tervekkel ellentétes megoldásokat eredményezett. Svédország például revolver típusú gyors torpedótöltő berendezést alkalmazott az A-10 Heien sorozatú hajókon.

5Zu69OSVr1JHXl2y2eZnIpCgH3HSXs2XTkQtUqjdaGZybjApEEPDN6rzImB00DTkQxBb3ppoVuWSwWtsEblMxw




Az orrszerkezet jellegzetessége volt a ballaszttartályban elhelyezett 20 darab 400 mm-s, Harold típusú torpedó számára kialakított forgó tár, amelyet két, mindkét oldalon lévő torpedócsövön keresztül egyenesen előre lőttek ki. Ezek tengeralattjáró-elleni elektromos torpedók voltak, passzív célmegjelöléssel. Ennek a tárnak a közepén hat rögzített 533 mm-es (21") nehéz torpedócső futott a Type-27 típusú kerozinüzemű termikus torpedók (később a Type-61 típusú peroxidüzemű torpedók) számára. Ezek a torpedók vezetékes távvezérléssel voltak felszerelve, ami akkoriban fejlett technológiának számított.

5Zu69OSVr1JHXl2y2eZnIpCgH3HSXs2XTkQtUqjdaGZybjApEEPDN6rzImB00DTkIQEGVzQ6GC5rpUo5iI2AREyMB1GqfqrF1MCocuLiXzc




Bár az 533 mm-es torpedócsöveket a tengeralattjáró belsejéből töltötték újra, a fedélzeten nem terveztek az újratöltéssel. Ez azt jelentette, hogy nem volt szükség kompenzációs tartályokra, és a torpedótér mérete jelentősen csökkent, ami jelentős helytakarékosságot eredményezett.

5Zu69OSVr1JHXl2y2eZnIpCgH3HSXs2XTkQtUqjdaGZybjApEEPDN6rzImB00DTkeKwF7xnoDtHwg0VKKM9xhA




Az A-11A projekthez hasonlóan a még kisebb A-13-as projekt is 10 darab 400 mm-es torpedó számára alkalmas dobot kapott, de már a hátsó ballaszttartályban, kifelé irányuló szögben kilőve. Hasonló fejlesztés történt az A-12-es projekt esetében is, amelyet végül nem telepítettek.

A külső 400 mm-es torpedótár nem volt túl sikeres a ballaszttartályon belüli bonyolult mechanikus, elektromos és hidraulikus alkatrészek és rendszerek karbantartási problémái miatt. És szinte állandó problémákat jelentett az elektromos szigetelés is. Ráadásul a konfiguráció nem volt alkalmas a svéd könnyű tengeralattjáró-elhárító torpedók következő generációjához - az 1970-es években az összes svéd torpedó vezetékes távműködtetésű volt.

20160622_999_46.JPG

Revolver típusú gyors töltőberendezés a Nordkaparen A-12 projekt torpedóival.

20160622_999_53.JPG

5Zu69OSVr1JHXl2y2eZnIlhd-E59BSaiVKNUVD2_1N5RBlymdGogBvAmcQk3VV8JwfC3Gkjc28VvaQkGw3rdOdGV0-P-miBpqLlFHKCagNL-Kj0On6c9QbP0nOxXiiYq
 
W

Wilson

Guest
Csak le kellett volna merülni és akkor azonnal elalszik a tűz... Ez azért nem magfizika! :D
Az "idióták", hogy ez nem jutott az eszükbe.....:)

"1988. április 24-én a Bonefish az USS Carr irányított rakétás fregattal közös gyakorlat során lemerült Florida atlanti partjaitól mintegy 260 km-re (160 mérföldre), amikor tengervíz kezdett szivárogni az akkumulátor-ellátó kábelcsatornában lévő kábelekre és elektromos csatlakozókra A zárlatok ezt követően robbanást okoztak, amely perceken belül tűzbe csapott át, és az akkumulátortérben a hőmérséklet elérte az 1200 Fahrenheit- (650 Celsius-fok) fokot. A hő olyan erős volt, hogy megolvasztotta a fenti térben tartózkodó személyzet tagjainak cipőtalpát.

A Bonefish a felszínre tört, és a kapitány utasította a legénységet, hogy hagyják el a hajót. A Carr egyik hajójának, valamint a Carr és a USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó helikoptereinek legénysége 89 embert mentett ki. Larry B. Grossman harmadosztályú altiszt, a hetes tengeralattjáró-elhárító helikopteres század (HS-7) légi mentőúszója és tengerészbúvára, saját biztonságát teljesen figyelmen kívül hagyva egy H-3-as helikopterről az óceánba ugrott, és több mint három órán át mentette a bajba jutott tengerészeket. (A haditengerészeti
AIRR-i a haditengerészeti különleges műveletek (Naval Special Operations, NSO) közösségének tagjai, amely olyan személyzetből áll, akik a leglehetetlenebb küldetéseket és a legnehezebben elérhető célokat vállalják, és arra hivatottak, hogy a világ legjobb vészhelyzeti reagáló egységei legyenek.) Az első túlélő pánikjában leütötte Grossman maszkját, és Grossman lemondott saját mentőmellényéről, hogy megnyugtassa a tengerészt. Grossman altiszt több ezer métert úszott a háborgó vízben, és 19 élet megmentéséért kapott elismerést. Grossman szemei majdnem bedagadtak az üzemanyagtól és a sós víztől, és kisebb vegyi égési sérüléseket is szenvedett a testén az óceánba ömlött gázolaj miatt. Sérülései miatt éjszakára a hordozó orvosi osztályán maradt. Grossman később rendkívüli hősiességéért az elnöktől megkapta a Haditengerészet és a Tengerészgyalogság kitüntetését. (A Navy and Marine Corps Medal az Egyesült Államok Haditengerészeti Minisztériumának legmagasabb, nem harci hősiességért adományozható kitüntetése, amely közvetlenül a Bronze Star Medal felett áll az amerikai fegyveres erők kitüntetéseinek rangsorában).

A mentőakció parancsnokságaként szolgáló USS McCloy fregatt a Bonefish mellé húzódott, hogy eltávolítsa a holttesteket. Ezt követően a USS Hoist, egy mentőhajó a Bonefish-t a dél-karolinai Charlestonba vontatta. A legénység három tagja - Ray Everts hadnagy, Bob Bordelon első osztályú rádiós (RM1) (SS) és Marshal Lindgren harmadosztályú (YN3) (SS) matróz - meghalt a tűz következtében

A haditengerészeti hatóságok úgy ítélték meg, hogy a Bonefish sérülései túlságosan kiterjedtek ahhoz, hogy javításuk indokolt legyen, ezért úgy döntöttek, hogy kivonják a forgalomból és leselejtezik.

Kivonás....

A haditengerészet 1988. szeptember 28-án leszerelte a Bonefish-t. 1989. február 28-án törölték a haditengerészeti hajólajstromból, és 1989. augusztus 17-én selejtezték. A Northrop Grumman később megvásárolta a hajótestet tengeri koncepciók tesztelésére."
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 549
88 679
113
Az "idióták", hogy ez nem jutott az eszükbe.....:)

"1988. április 24-én a Bonefish az USS Carr irányított rakétás fregattal közös gyakorlat során lemerült Florida atlanti partjaitól mintegy 260 km-re (160 mérföldre), amikor tengervíz kezdett szivárogni az akkumulátor-ellátó kábelcsatornában lévő kábelekre és elektromos csatlakozókra A zárlatok ezt követően robbanást okoztak, amely perceken belül tűzbe csapott át, és az akkumulátortérben a hőmérséklet elérte az 1200 Fahrenheit- (650 Celsius-fok) fokot. A hő olyan erős volt, hogy megolvasztotta a fenti térben tartózkodó személyzet tagjainak cipőtalpát.

A Bonefish a felszínre tört, és a kapitány utasította a legénységet, hogy hagyják el a hajót. A Carr egyik hajójának, valamint a Carr és a USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó helikoptereinek legénysége 89 embert mentett ki. Larry B. Grossman harmadosztályú altiszt, a hetes tengeralattjáró-elhárító helikopteres század (HS-7) légi mentőúszója és tengerészbúvára, saját biztonságát teljesen figyelmen kívül hagyva egy H-3-as helikopterről az óceánba ugrott, és több mint három órán át mentette a bajba jutott tengerészeket. (A haditengerészeti
AIRR-i a haditengerészeti különleges műveletek (Naval Special Operations, NSO) közösségének tagjai, amely olyan személyzetből áll, akik a leglehetetlenebb küldetéseket és a legnehezebben elérhető célokat vállalják, és arra hivatottak, hogy a világ legjobb vészhelyzeti reagáló egységei legyenek.) Az első túlélő pánikjában leütötte Grossman maszkját, és Grossman lemondott saját mentőmellényéről, hogy megnyugtassa a tengerészt. Grossman altiszt több ezer métert úszott a háborgó vízben, és 19 élet megmentéséért kapott elismerést. Grossman szemei majdnem bedagadtak az üzemanyagtól és a sós víztől, és kisebb vegyi égési sérüléseket is szenvedett a testén az óceánba ömlött gázolaj miatt. Sérülései miatt éjszakára a hordozó orvosi osztályán maradt. Grossman később rendkívüli hősiességéért az elnöktől megkapta a Haditengerészet és a Tengerészgyalogság kitüntetését. (A Navy and Marine Corps Medal az Egyesült Államok Haditengerészeti Minisztériumának legmagasabb, nem harci hősiességért adományozható kitüntetése, amely közvetlenül a Bronze Star Medal felett áll az amerikai fegyveres erők kitüntetéseinek rangsorában).

A mentőakció parancsnokságaként szolgáló USS McCloy fregatt a Bonefish mellé húzódott, hogy eltávolítsa a holttesteket. Ezt követően a USS Hoist, egy mentőhajó a Bonefish-t a dél-karolinai Charlestonba vontatta. A legénység három tagja - Ray Everts hadnagy, Bob Bordelon első osztályú rádiós (RM1) (SS) és Marshal Lindgren harmadosztályú (YN3) (SS) matróz - meghalt a tűz következtében

A haditengerészeti hatóságok úgy ítélték meg, hogy a Bonefish sérülései túlságosan kiterjedtek ahhoz, hogy javításuk indokolt legyen, ezért úgy döntöttek, hogy kivonják a forgalomból és leselejtezik.

Kivonás....

A haditengerészet 1988. szeptember 28-án leszerelte a Bonefish-t. 1989. február 28-án törölték a haditengerészeti hajólajstromból, és 1989. augusztus 17-én selejtezték. A Northrop Grumman később megvásárolta a hajótestet tengeri koncepciók tesztelésére."
Ezért kellett volna feltölteni a hajótestet vízzel. Nincs oxigén nincs tűz. Általános iskola... ;)
 
  • Vicces
Reactions: Wilson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 709
88 037
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 709
88 037
113
STM 500

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

STM500 Submarine is a shallow water diesel-electric attack submarine developed by STM as a conceptual design.

The platform is capable of enduring 18+6 (SF) personnel for 30 days at depths more than 250 meters, ready to fire its 4 tubes loaded with a variety of 8 modern heavy weight torpedoes and guided missiles.


 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0