41948 said:
a bolgár MiG-29-eseket hányban gyártották, nem tudja valaki? csak érdekelne a ’84-es Falconokhoz képest
<a title="Bolgár Légierő" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Bulgarian_Air_Force_roundel.svg&filetimestamp=20100415141434"></a> <a title="Bolgár Légierő" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Bolg%C3%A1r_L%C3%A9gier%C5%91">Bolgár Légierő</a> [<a title="Szakasz szerkesztése: Bolgár Légierő" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=MiG%E2%80%9329&action=edit§ion=21">szerkesztés</a>]
http://hu.wikipedia.org/w/index.php...F-3431H-195).jpg&filetimestamp=20080324151334
<a title="A kép nagyítása" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:BulgariaMiG-29A%28071018-F-3431H-195%29.jpg&filetimestamp=20080324151334"></a>
<i>Bolgár</i> MiG–29 <i>felszállás után</i>
Az 1980-as évek második felében rendeltek a típusból 22 db-ot, melyek közül az első tizenkettő (15-től 22-es oldalszámig együléses A és 01-től 04-ig négy kétüléses UB) 1989 júniusában érkezett meg a gyárból. A megrendeltekből 4 db kétüléses volt. 1994–1995-től a géppark nagyobb része a földre kényszerült, többségük 15 évig nem is emelkedett a levegőbe. 2000-ig a <a title="Fekete-tenger" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Fekete-tenger">Fekete-tenger</a> melletti <a title="Ravnec (a lap nem létezik)" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Ravnec&action=edit&redlink=1">Ravnec</a> légibázison települtek, majd haderőreformjuk egyik lépéseként (bázisbezárások) 2000–2001-ben áttelepültek a közép-bulgáriai <i>Graf Ignatievo</i>-i légibázisra (<a title="ICAO" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/ICAO">ICAO</a>: LBPG). 2002 elején írtak alá keretmegállapodást 16 darab gép (12 db A és 4 db UB) modernizálására az <a title="RSZK MiG" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/RSZK_MiG">RSZK MiG</a>-gel és az <a title="EADS (a lap nem létezik)" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=EADS&action=edit&redlink=1">EADS</a>-al, amely program 2006 márciusában kezdődött el. <a title="2007 a légi közlekedésben" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/2007_a_l%C3%A9gi_k%C3%B6zleked%C3%A9sben">2007</a>. <a title="November 29." href="http://hu.wikipedia.org/wiki/November_29.">november 29-én</a> adták át az első modernizált MiG–29A-t. A modernizálás élettartam-növeléssel is együttjárt, ezzel a 16 gép élettartamát 4000 repült óra fölé sikerült tolni. 2008 márciusában az első 6 db szolgálatba állt, a többi 10 gép az azt követő 12 hónapban fog.
Oldalszámok:
9–12A (18 db): 15 – 32.
A 25-ös oldalszámú <a title="1994" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1994">1994</a>. <a title="Szeptember 29." href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Szeptember_29.">szeptember 29-én</a> lezuhant.
[16][17]
9–51 (6 db): 01 – 04. Később vettek még két UB-t: 12
[18] és 33
[19]
http://hu.wikipedia.org/wiki/MiG%E2%80%9329#Jemeni_L.C3.A9gier.C5.91