Döntött Bulgária, elkeltek a portugál F-16-osok

Érdekes, azt hittem volna, hogy a románok viszik a készletet... Bár ha jól tippelem, akkor nem most szereztek be utoljára Falcont a bolgárok, mert az a 9 gép a lepkefing kategóriát képviseli....
 
Akkor így most mégsem lesz a románoknak portugál F-16-osuk?
 
Lehet, hogy a portugáloknak ingyen volt Falcon több, mint egy évtizedig (1999-es üzembehelyezés + üzemeltetés = 2013 eladási ár??) ?
 
A maradékot a románok még megvehetik, akkor viszont egyenesen nyereséges volt nekik a Falcon.
 
Azt hittem Gripent vesznek de ez tényleg logikusabb lépés volt tőlük bár azt nem értem ha 10 db van eladó sorba kinálva miért nem tudták meg venni a 10. gépet is nem beszélve arról hogy az 2 üléses volt az a pár  millió dolcsi már nem ossztott szorzott volna...

Román barátaink ismét messzebb kerültek az F-35höz  hiszen arról volt szó hogy a Portugál F-16 lesz hozzá az ugró deszka:D
 
"Lehet, hogy a portugáloknak ingyen volt Falcon több, mint egy évtizedig (1999-es üzembehelyezés + üzemeltetés = 2013 eladási ár??) ?"
 
Nem olvastál figyelmesen. Közben volt egy nem éppen filléres költségű MLU korszerűsítés. Emellett a dollár árfolyama jelentősen romlott azóta.
 
Nemtom anyagilag hogy jöttek volna ki amikor 100 millió euró környékén 8 német trache 1-es typhont kínált nekik fel Merker! kiképzés üzemeltetés stb! Most lehet szidják azt a napot amikor elutasították!
 
41940 said:
A maradékot a románok még megvehetik, akkor viszont egyenesen nyereséges volt nekik a Falcon.

Hány eladó F-16-osa van a portugáloknak?Kezdetben  12 eladó gépről szóltak a hírek és a románok is ennyit vettek volna. Vagy megfelezik a portugál  flottát és eladnak 21 gépet? (9 bolgár + 12 román)

http://www.f-16.net/f-16_users_article16.html

 
 
41948 said:
a bolgár MiG-29-eseket hányban gyártották, nem tudja valaki? csak érdekelne a ’84-es Falconokhoz képest

 
<a title="Bolgár Légierő" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Bulgarian_Air_Force_roundel.svg&filetimestamp=20100415141434"></a> <a title="Bolgár Légierő" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Bolg%C3%A1r_L%C3%A9gier%C5%91">Bolgár Légierő</a> [<a title="Szakasz szerkesztése: Bolgár Légierő" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=MiG%E2%80%9329&action=edit&section=21">szerkesztés</a>]

http://hu.wikipedia.org/w/index.php...F-3431H-195).jpg&filetimestamp=20080324151334

<a title="A kép nagyítása" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:BulgariaMiG-29A%28071018-F-3431H-195%29.jpg&filetimestamp=20080324151334"></a>
<i>Bolgár</i> MiG–29 <i>felszállás után</i>


Az 1980-as évek második felében rendeltek a típusból 22 db-ot, melyek közül az első tizenkettő (15-től 22-es oldalszámig együléses A és 01-től 04-ig négy kétüléses UB) 1989 júniusában érkezett meg a gyárból. A megrendeltekből 4 db kétüléses volt. 1994–1995-től a géppark nagyobb része a földre kényszerült, többségük 15 évig nem is emelkedett a levegőbe. 2000-ig a <a title="Fekete-tenger" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Fekete-tenger">Fekete-tenger</a> melletti <a title="Ravnec (a lap nem létezik)" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Ravnec&action=edit&redlink=1">Ravnec</a> légibázison települtek, majd haderőreformjuk egyik lépéseként (bázisbezárások) 2000–2001-ben áttelepültek a közép-bulgáriai <i>Graf Ignatievo</i>-i légibázisra (<a title="ICAO" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/ICAO">ICAO</a>: LBPG). 2002 elején írtak alá keretmegállapodást 16 darab gép (12 db A és 4 db UB) modernizálására az <a title="RSZK MiG" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/RSZK_MiG">RSZK MiG</a>-gel és az <a title="EADS (a lap nem létezik)" href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=EADS&action=edit&redlink=1">EADS</a>-al, amely program 2006 márciusában kezdődött el. <a title="2007 a légi közlekedésben" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/2007_a_l%C3%A9gi_k%C3%B6zleked%C3%A9sben">2007</a>. <a title="November 29." href="http://hu.wikipedia.org/wiki/November_29.">november 29-én</a> adták át az első modernizált MiG–29A-t. A modernizálás élettartam-növeléssel is együttjárt, ezzel a 16 gép élettartamát 4000 repült óra fölé sikerült tolni. 2008 márciusában az első 6 db szolgálatba állt, a többi 10 gép az azt követő 12 hónapban fog.

Oldalszámok:
9–12A (18 db): 15 – 32.

A 25-ös oldalszámú <a title="1994" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1994">1994</a>. <a title="Szeptember 29." href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Szeptember_29.">szeptember 29-én</a> lezuhant.[16][17]

9–51 (6 db): 01 – 04. Később vettek még két UB-t: 12[18] és 33[19]

 

 

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/MiG%E2%80%9329#Jemeni_L.C3.A9gier.C5.91

 
 
Olvasd végig figyelmesen a cikket van összesen 25 db A/B Falcon amiből

5 darab donor

10db marad nekik

10 db eladó 7 egy kormányos és 3 két kormányos ebből vettek meg 9 a bolgárok így marad egy darab eladó gép!

Bár az érdekes hogy a 4db két kormányozból 3 került eladó sorba de most csak 2 vettek meg a bolgárok így nekik is marad 2 db plussz a 9db együléses.

Nem is értem hogy a románok hogyan akartak 12db venni amikor csak 10 db volt eladó?
 
köszi Terminator! akkor jól sejtettem, öregebb gépek érkeznek a fiatalabbak helyett... persze tudom, hogy a Falcon élettartama hosszabb, és képességei is jobbak, szóval ez egy bulváros megjegyzés a részemről... de valahogy mégis abszurdnak érzem a dolgot!
 
aerophyl

Lehet rosszul értettem. Megkapták ingyé, majd 268 misit költöttek rájuk, amiben benne volt az MLU, majd 1999-ben átvették a gépeket. Most majdnem 500 misiért átadják a géppark felét.
 
41966 said:
aerophyl Lehet rosszul értettem. Megkapták ingyé, majd 268 misit költöttek rájuk, amiben benne volt az MLU, majd 1999-ben átvették a gépeket. Most majdnem 500 misiért átadják a géppark felét.

Mai áron számolva a 268 milla az kb. 370. Az ajánlat 466 millás, tehát nincs nagy difi, ugyanis a gépek mellé viszont számtalan dolgot meg kell venni. Fegyverzetet, földi infrastruktúrát, és persze van kiképzés is. Tekintetbe véve, hogy mennyibe fáj egyetlen légiharcrakéta és minden más... Sanszosan kapnak pótalkatrészt és legalább 1-2 csere hajtóművet, amik önmagukban dollármilliós tételek.

Azt is számold ide, hogy mivel az új gépek árai elszálltak, egy jó állapotban levő használt gép értéke gyak. úgy látszik, hogy nem csökkent. Ha több ezer óra tartalék van a sárkányban és hajtóműben, akkor ez a reális, mert ezt fizetik ki. Az is vedd figyelembe, hogy még ha csak légirendészeti és egyfeladatos vadászként használják, akkor olyan extra képességeit is kifizetik a gépnek, amire nincs szükség, de ettől még olcsóbb nem lesz...a
 
Egy mondatban:

Én csak azt akartam mondani, hogy jól csinálták a portugálok - legalábbis nekem úgy tűnik - és a bolgárok is jól jártak.

Mindenki boldog, kivéve a románokat :-)
 
Ha jól értelmezem, akkor a bolgároknál levő Mig-ek is 'újszerű' állapotban kerülnek kivonásra, tehát alig repültek velük, akárcsak itthon. Ha a szerbek keresnek még repülőeszközt, akkor némi szerencsével a környező országokból repült időt tekintve egész fiatal gépeket szerezhetnek. Az állapotuk más kérdés.
 
41933 said:
Érdekes, azt hittem volna, hogy a románok viszik a készletet… Bár ha jól tippelem, akkor nem most szereztek be utoljára Falcont a bolgárok, mert az a 9 gép a lepkefing kategóriát képviseli….

 

Áruld már el, minek lenne szüksége egy Magyarország méretű és nálunk jóval szegényebb országnak több vagy jobb gépre? Ami ráadásul nem is valami gócpontban helyezkedik, ami fegyverkezésre van kényszerítve, hanem csak a vadász képességet szeretné megőrizni.
 
A románok csak a választási kampánycéllal említhették az F16-os üzletet, mivel nemrég voltak náluk választások.