A-4 Skyhawk (Douglas,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
Top Aces’ Aggressor A-4s Are Now The World’s Most Advanced Skyhawks
Fitted with advanced sensors including AESA radars, the contractor-operated jets will put the German military to the test.

Top-Aces-A-4N-AESA-takeoff.jpg
 
W

Wilson

Guest
A-4AR Fightinghawk

300px-A-4AR_Fightinghawk_2010_%28cropped%29.jpg



A-4AR Fightinghawk az Argentin Légierő számára kifejlesztett McDonnell Douglas A-4M Skyhawk támadó repülőgép jelentős továbbfejlesztése, amely 1998-ban állt szolgálatba. A program a Fightinghawk nevet az F-16 Fighting Falcon elismeréseként kapta, amely az új avionika forrása volt.

1989-ben Carlos Menemet választották meg Argentína elnökévé, és gyorsan kialakított egy Egyesült Államok-barát külpolitikát, ami oda vezetett, hogy az ország elnyerte a NATO-n kívüli szövetséges fő státuszt. Bár a gazdasági helyzet javult, a Mirage 2000-hez hasonló új harci repülőgépek beszerzésére továbbra sem állt rendelkezésre elegendő pénz.

1994-ben az Egyesült Államok ellenajánlatot tett az amerikai tengerészgyalogság 36 korábbi A-4M Skyhawkjának modernizálására egy 282 millió dolláros üzlet keretében, amelyet a Lockheed Martin hajtott volna végre, és amely magában foglalta a Fabrica Militar de Aviones (Katonai Repülőgépgyár) privatizációját, amelyet később Lockheed Martin Aircraft Argentina SA-ra neveztek át. Az FMA 2010-ben Fabrica Argentina de Aviones (FADEA) néven visszakerült az argentin kormányhoz.

Az Argentin Légierő technikusai 32 A-4M (1970/1976 között épült és 4 TA-4F repülőgépvázat választottak ki a Davis-Monthan Légibázison (Tucson, Arizona) található Aerospace Maintenance and Regeneration Centerből a korszerűsítéshez. A korszerűsítési tervek a következőket foglalták magukban.

A repülőgépváz, a kábelkötegek és a Pratt & Whitney J52P-408A hajtómű teljes felújítása.
Douglas Escapac 1-G3 katapultülések beszerelése.
HGU-55/P sisakok
Honeywell Normal Air-Garrett OBOGS (fedélzeti oxigéntermelő rendszer)
Westinghouse/Northrop Grumman AN/APG-66V2 (ARG-1) radarberendezés.
HOTAS vezérlők és a pilótafülke (2 színes CRT képernyő)
Sextant Avionique/Thales Avionika SHUD
Litton/Northrop Grumman LN-100G inerciális navigációs rendszer
MIL-STD-1553B adatbusz
Két General Dynamics Information Systems AN/AYK-14 számítógép
Northrop Grumman AN/ALR-93 (V)1 radarjelző vevőkészülék
AN/ALQ-126B zavaró berendezés
AN/ALQ-162 zavaró
AN/APX-72 IFF

Az A-4M-eket felszerelték a Hughes AN/ASB-19-el, de ezt az A-4AR-okká való átalakítás után eltávolították, mivel a radar is képes volt ugyanezeket az adatokat szolgáltatni

A szerződés értelmében 8 repülőgépváz felújítása a Lockheed-Martin kaliforniai palmdale-i üzemében, a többi pedig az argentínai Córdobában, az LMAASA-nál történt. Legalább tíz TA-4J és A-4M repülőgépvázat is szállítottak pótalkatrészként való felhasználásra, nyolc további hajtóművet és egy új A-4AR szimulátort.

A Fightinghawkokból, amelyek a légierő C-901-től C-936-ig tartó sorszámát kapták, 1997. december 18-án érkezett meg az első csoport Argentínába, az első "argentin" A-4AR-t pedig 1998. augusztus 3-án állították szolgálatba Cordobában. Az utolsó, 936-os számú példányt 2000 márciusában adták át a légierőnek. Két repülőgép (egy együléses és egy kétüléses) egy ideig az Egyesült Államokban maradt fegyverzeti homologizáció céljából. Az összes A-4AR-t a San Luis tartománybeli Villa Reynoldsban lévő 5. légi dandárnak (V Brigada Aérea) szállították, ahol a Falkland-szigeteki/Malvin-szigeteki veterán A-4P (helyi nevén A-4B) és A-4C két századát váltották fel. Hamarosan rotációs rendszerben vetették be őket az országban, a déli Rio Gallegostól az északi Resistenciáig, ahol csempészek és kábítószer-kereskedő repülőgépek elfogására használták őket.


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
A brazil haditengerészet megkapta a hetedik, vagyis az utolsó modernizált Skyhawk vadászrepülőgépét is

Az N-1004-es lajstromjelű AF-1B típusú repülőgép átvétele március 7-én kezdődött, és várhatóan három-négy hétig tart - közölte a haditengerészet március 21-én.

A brazil Skyhawk (néha AF-1M-nek is nevezik) modernizációs programja magában foglalta a repülőgép szerkezetének és hajtóművének felújítását, valamint egy AEL Sistemas "üveg" pilótafülke, egy ELTA Systems ELM-2032 radar, egy fedélzeti oxigéntermelő rendszer, Rohde & Schwarz rádiók, navigációs berendezések, Elbit Systems RWR és egy bevetési számítógép beszerzését.

bsp_16761-jdw-16792.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113

"On this day: 68 years ago, company test pilot Robert Rahn made the first flight of the Douglas A-4 Skyhawk at Edwards AFB, California (June 22, 1954). Some 2,960 examples of this marvelous little airplane were produced, serving countries that included the United States, Israel, Argentina and Singapore (pictured)."

A 68 évforduló miatt egészen látványos képeket posztolnak...

287887901_2224581947679660_7547572687398648195_n.jpg


An A-4 Skyhawk carrying a Mk-7 "Thor" A-bomb. The 762 kg Mk-7 was the first tactical nuclear weapon adopted by the US armed forces. Depending on the (core) settings the weapon's yield varied between 8 to 61 kilotonnes. It was a fairly powerful pocket rocket.
287451162_2224609857676869_7016124411263263541_n.jpg

A4B-Mk7.jpg
 
M

molnibalage

Guest
"On this day: 68 years ago, company test pilot Robert Rahn made the first flight of the Douglas A-4 Skyhawk at Edwards AFB, California (June 22, 1954). Some 2,960 examples of this marvelous little airplane were produced, serving countries that included the United States, Israel, Argentina and Singapore (pictured)."

A 68 évforduló miatt egészen látványos képeket posztolnak...

287887901_2224581947679660_7547572687398648195_n.jpg


An A-4 Skyhawk carrying a Mk-7 "Thor" A-bomb. The 762 kg Mk-7 was the first tactical nuclear weapon adopted by the US armed forces. Depending on the (core) settings the weapon's yield varied between 8 to 61 kilotonnes. It was a fairly powerful pocket rocket.
287451162_2224609857676869_7016124411263263541_n.jpg

A4B-Mk7.jpg
Igen.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
311-12.jpg


Jerome T. Bertrand ezredes az amerikai tengerészgyalogság pilótája volt. Harci tapasztalatát az A-4 Skyhawk típuson szerezte a vietnami háborúban, ahol hadnagyként szolgált a VMA-311-es századnál...

Visszaemlékezése több év eseményeit sűríti össze, és azt mutatja be, hogy egy nukleáris csapásmérésre is kiképzett tengerészgyalogos repülőszázad hogyan készült fel egy hagyományos fegyverekkel vívott háborúra, hogyan élt és harcolt Vietnamban.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed