1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Egyéb 5. generációs vadászbombázók

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem abból kell kiindulni,hogy szarul van megtervezve...
     
  2. grabo112

    grabo112 Active Member

    A SARH/ARH rakéták ráadásul rendszerint a törzs elejét-közepét kapják el a többnyire pilótafülke tájékán vagy kicsivel amögött, mert egyrészt ezeket az IR rakétákkal ellentétben többnyire szemből indítják, másrészt a rakéta másrészt a rakéta a legnagyobb visszaverő keresztmetszet közepébe vezérli magát (ez kb a szárny bekötési csomópontjánál van), tehát hiába van két hajtómű ha kompletten leszakad a pilótafülke. Illetve az újabb IR rakétákat is lehet használni közeledő cél ellen, így az is inkább a törzs elejét fogja elkapni, nem feltétlen a hajtóművet

    Normál meghibásodás/hajtóműleállás kivédésére, illetve MANPADS ellen biztos jobb a két hajtómű, kérdés hogy mennyivel, mert a hajtómű a legdrágább részegység egy gépen, nem biztos hogy olcsóbb egy teljes, többszáz gépes flottát két hajtóművel üzemeltetni 30-40 évig, mint ugyanennyi idő alatt elveszteni mondjuk 5-el több gépet bevetésen vagy balesetben. Az F-35A ára hajtómű nélkül 85 milla USD, a hajtómű meg kábé 10 milla. Két hajtómű 2x ennyibe kerülne.
     
    fip7 and endre like this.
  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    Na ja.. láttuk Topi esetében is...:(
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az Igla-1-től felfelé a MANPAD-ok pont ugyanúgy a géptörzset kaptáj telibe, ha nem nagyon a hátsó féllégtérből voltak indítva és kellően gyorsa sikerült az indítás. Ha meg a gép már menekül és akkor kapják el, akkor minden gépet hátulról ér a találat. Ha forduló közben, akkor igen jó esély van arra, hogy az acélpálcikás harci rész akkora darabot vág le a gépből, hogy az nem marad röpképes.
     
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Csak akkor drága ha nincs rá pénzed...
     
  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Kizártnak tartom, hogy ez a program odáig eljusson egyáltalán, hogy 1 db röpképes protot is legyártsanak, ha az valóban teljesen új, és 5.gen fejlesztés lesz, mint ahogy itt írva vagyon.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez csak a fejlesztés. Aztán lehet gyártani...
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ott a pénz nem számít.
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    Az egyhajtómuves koncepció amibe a "30"-as kerulne.
    [​IMG]
     
    fishbed, nyugger and fip7 like this.
  12. Roni

    Roni Well-Known Member

  13. grabo112

    grabo112 Active Member

    MiG-29 meg egy kis Photoshop. Ez inkább egy lelkes rajongó művének tűnik.
    Valami hivatalos nincs?
     
  14. boki

    boki Well-Known Member

    Hivatalos semmi.

    Ezek a rajzok koncepció(egyhajtómuves) szemléltetésnek megteszik.

    Van még ilyen (ez orosz oldalról)
    Ez olyan félhivatalos. :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    fishbed and grabo112 like this.
  15. joker

    joker Well-Known Member

    Ez az orosz-UAE közös fejlesztés a valóságban úgy nézne ki, hogy az arabok kifizetik, megmondják mi kell, az oroszok meg kifejlesztik nekik. Maguktól a homok + teveszar kitermelést nem tudnák megcsinálni, észbeli hozzájárulásuk kb annyi lenne az egészhez, mint Viktor rejtett erőforrásainak a CERN megtervezéséhez. Viszont ha végigcsinálják, akkor lesz egy gépük amit a Lockeednál nem tudnak egy gombnyomással lekapcsolni, és a 300+ millió dolláros F-35 darabár mellett (mert arab ezalatt nem kap az kurvaélet) a saját gép kifejlesztésével lehet ha féláron kijönnek.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Látom ez a gombos lekapcsolás a mániád. Áruld már el, hogy akkor orosz érdekek sérülése esetén az orosz gép miért nem ilyen lesz, ha egyik oldalon ilyen hollywoodi hülyeséget haluzol be? Merő szívszerelemből...?
     
  17. joker

    joker Well-Known Member

    Neked meg a nemlekapcsolás a mániád, ami meg baromság. Amilyen érzékenyek az amerikaiak a veszteségeikre, nulla esély van rá, hogy megkockáztassák, hogy rossz kezekbe kerüljön a gép, akár utólag. Meg szeretnek mindenkit kontrol alatt tartani és amivel csak lehet zsarolni. Te valami rózsaszín mesében élsz, ha csak egy pillanatig is azt gondolod, hogy nem kapcsolnák le az egész flottát egy pillanat alatt, ha oldalt váltanának. Az oroszokkal nincsenek összefonódva annyira a dolgaik, ez egy megrendelés, rájuk szabják, kifizetik és kb ennyi. Ennél is megvan az esély egy beépített kiskapura, de kisebb. A piszkos anyagiakat nézve is megérné. Ha 10 mld dollár lesz a fejlesztés, 100 rendszeresített gépnél 100 millió, 200 rendszeresített gépnél 50 millió a darabonkénti fejlesztési költség. De ezzel a gép rájuk lesz szabva, 5. gen gép lesz, és elnézve az araboknak eladott 4. gen amerikai gépek árait, ez féláron kijön az UAE-nek.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tehát az érved kb. az, hogy "mert csak".
    Már elve a képessége feltételezése a hülyeség csúcsa...
     
  19. joker

    joker Well-Known Member

    Az érvem az amit oda leírtam, nemaz, hogy "mert csak". Mivel nincs közvetlen infóm róla így nem tudom azzal alátámasztani. Talán neked van arra bizonyítékod, hogy nincs ilyen megoldás az F-35 szoftverében? A hülyeség csúcsa meg az, hogy az hiszed nem lehet megoldani.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Aha... Akkor a régi gépeknél miért nincs ilyen képesség? Akkor nem ismerték a rádiót és nem volt szofvter...? Pakisztánnál és Iránnál mégis a supportot vágták el és nem lekapcsolták a gépeket...

    Joker, ilyenkor egyszerűen képtelen vagyok komolyan venni téged...
     

Ezen oldal megosztása