1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Egyéb hajtóművek

Diskurzus a(z) 'Hajtóművek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 5..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    nyugger likes this.
  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    wolfram and endre like this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Vajon milyen gépükbe szánják? A belépő keresztmetszet eléggé az F110GE129-esre hajaz.
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Talán egy átfogó F-15 modernizációhoz, plusz az új F-3-as?
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az F-15j számára a ge f110 is félig overkill. A japan eagle flotta jövőjéről nem nagyon olvastam semmit.
     
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    40-50 darabbal hosszabban számolnak, de hogy az F-35 beszerzés és az ATD-X mellett lesz-e pénz további modernizációra, arról fogalmam sincs.
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Úgy néz ki, ezer év után a Kuznyecov átdolgozta az ősöreg NK-12MP hajtómvűet légcsavarostul és NK-12MPM típusjelöléssel kerül alkalmazásra a modernizált Tu-95-ösökön. Ezzel az új variációval csökkenni fog a vibráció, növekszik a teljesítmény.
    Remélem a berregés azért valamilyen szinten megmarad :)
     
    Luthero, fishbed and fip7 like this.
  9. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A búgást a légcsavar csinálja.
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen. Én csak reménykedem, hogy a nagyobb hatásfok ellenére a jellegzetes morgás megmarad. Bár, minél hatékonyabb egy légcsavar, annál kisebb a zaja is.
    Az NK-12-esnél az extra berregést a koax kialakítás adja.
     
    fishbed and gacsat like this.
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A Tu-114esen a légcsavar síkjaiban nem is voltak ülések.
     
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  13. Roni

    Roni Well-Known Member

  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Persze, hogy lehet, már kb 3 éve kész van a komplett, három lépcsős teljesítmény és hatásfoknövelő upgrade csomag.
    Maga, a jelenlegi F135-ös variáns fékpadon, úgy, hogy az összes mechanikus fogyasztó (szivattyúk, generátorok) le volt választva a tengelyről, egy kísérlet során a széria 198kN helyett 220kN-t ért el.
    Ezzel szemben a gépbe épített valós hajtómű esetében három lépcsőben tervezik a lapátok hűtésére fordított levegőmennyiség nagyságát csökkenteni és inkább a tolóerő javára fordítani, illetve erre alapozva a komplett munkaközeg mennyiségét emelni.
    Kb a statikus 220-230kN és forszázs nélkül a 10%-al alacsonyabb fajlagos fogyasztás elérése a cél.
    Ez utóbbiból arra lehet következtetni, hogy tolóerő növekedése kb úgy alakul, hogy maximál rezsimen kb 15, míg forszázson további 5-7kN plusz jelentkezik.
    Gyanítom, így az utánégetés fajlagos fogyasztása nagyobb lesz, de a maximál rezsimé csökken.
     
    nyugger, molnibalage, fishbed and 3 others like this.
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

    Azért az érdekes hogy az f-35 tolóereje nagyobb mint az f-22-sé mégis gyorsabb az f-22-es mint az f-35 .
     
  16. Roni

    Roni Well-Known Member

    Meg hát ugye azt halottam hogy egy fordulónál sebbég esés van és az f-35 gyorsabban nyeri vissza a sebességét mint egy 4 gen gép.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A szívócsatorna optimalizációja miatt van nagyrészt tudtommal, az F-35-től nem a nagy végsebességet várták el, hanem a hasznos M0.8-1.2 közötti tartományban a jó dinamikát.
     
    Roni likes this.
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azért érdekes, hogy A MiG-31-es hajtóműve jóval erősebb, mint a MiG-25-ösé, aztán....

    Ha már itt tartunk, az F-22-es hajtóműveiből ugyanúgy kettő van, mint az SR-71-esnek volt, de jóval erősebbek, mégis a Blackbird a gyorsabb.
    Nem a nyers fékpadi tolóerő számít, hanem az aerodinamika és a karakterisztika.
     
    Luthero, fishbed, fip7 and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása