1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Egyéb hajtóművek

Diskurzus a(z) 'Hajtóművek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 5..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Várom a szakemberek véleményét.
    [​IMG]
     
    fishbed, Rotten878 and gacsat like this.
  2. nagyoncivil

    nagyoncivil Active Member

    [​IMG]
     
    zeal, KoviUbi, megazez and 7 others like this.
  3. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Nos mivel a kép valószínűleg az Usában készült, ezért az egyértelmű bizonyítéka annak, hogy az amerikai hajtómű technológia évtizedekkel jár a világ többi része előtt. Legalább is a republikánusok szerint. A demokraták szerint a képen látható orosz kémeket Putyin küldte oda, hogy aláássák az amerikai repülésbiztonság felsőbbrendűségébe vetett hitet.
    Ha mondjuk a kép Oroszországban készült volna, akkor újabb ékes példája lenne annak, hogy az orosz állam és azon belül konkrétan Putyin mennyire semmibe veszik az emberek biztonságát.
    Ha viszont Kínában készült volna, akkor..... a kép készítőjét már elásták volna.;)
     
    fishbed, vilmoci, Rotten878 and 3 others like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Volt már róla szó szerintem itt és máshol is. Bár ez inkább a civil repüléses topikba illett volna.
    Az nem sima tape. Kb. 5 sec kereséssel meg lehet találni ezeket

    https://gineersnow.com/industries/a...t-using-tape-fix-airplane-engine-prior-flight
    https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_tape


    LAN mechanic applying speed tape on the left engine nacelle of an Airbus A320. Briefly, speed tape is an aluminized tape used to do minor repairs on aircraft. It is used as a temporary repair material until a more permanent repair can be carried out. It has an appearance similar to duct tape, for which it is sometimes mistaken, but its adhesive is capable of sticking on an airplane fuselage or wing at high speeds, hence the name.

    Csak a szokásos, civilek rácsodálkoznak arra, ami normális gyakorlat, csak lövésük sincs róla és aztán ebből még felfújt idióta cikkek tömegei is születnek. Lásd a nem túl régi utasüléses képet, ahol a semmin rugóztak.
     
    fishbed and emel like this.
  5. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Csak, mert jól néz ki. :)

     
    fishbed, svajcibeka, arbalest and 2 others like this.
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Szerintem, ha így csinálták, akkor ez jóváhagyott technológia.
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Azért csinálják így, mert adott probléma megoldására ezt írja a Maintenance Manual (karbantartási kézikönyv).
     
    gacsat likes this.
  8. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Természetesen az.
    Én csak poénkodtam.;)
     
  9. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Néhány régebbi dolgozó visszacsempészi a korábbi dizájnt :D
     
    ghostface likes this.
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Milyen sérülések vannak ezen 0.43nál.
     
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ez a 12es számú motor. A 14est és a 15öst szállítják le először az MC-21eshez.
    20 új szerkezeti anyagot kellett kifejleszteni ehez a motorhoz.
     
    Szittya and fip7 like this.
  12. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Kell 1 ilyen a Superb-mbe!:D
     
    jani22 and gacsat like this.
  13. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    rudi likes this.
  14. megazez

    megazez Well-Known Member

    Ha tippelnem kellene: bekapott valami kavicsot/csavart ami felkarcolta
     
    gacsat likes this.
  15. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Nem semmi, a kínaiak egy évtizeden belül utolérték a nyugatot a kerámia mátrix (szilícium-karbid) kompozitok terén? Felteszem a GE Aviation tehetséges mérnökeinek egy része valószínűleg kétfelé dolgozik...
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    @Allesmor Obranna
    Anno az Aranyas vagy még talán a TG volt, ami lehozott egy nyúlfarknyi hír, hogy az izraeliek a hajtómű élettartam feláldozással akár 50% tolóerő növekedést értek el valamelyik gép, valamelyik hajtóművel. Ez gondolom PW F100 lehetett, mert GE hajtóműves vadászuk így fejből nincs.

    Ez szerinted reális? El nem tudom képzelni, hogy gázhő emeléssel vagy bármivel egy hajtómű teljesítményét még radikális élettartam csökkentéssel ennyire kitolják.
     
  17. Szittya

    Szittya Well-Known Member

  18. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Enyhen off de a kacsa vezersik memmyivel kompenzalja a gyenge hajtomuvet egy vadaszgepen? /ugy nagyjabol ... Gondolom emelkedesben nem kicsit segithet ra es ezert szeretik alkalmazni azokon a gepeken ahol viszonylag kis teljesitmenyu a hajtomu./ es meg valami azon kivul hogy komolyabb szamitasi kapacitast es tobb tervezest igenyel a kacsaszarny koncepcio mi hatranya van meg a hagyomanyos kialakitashoz kepest?./ es esetleg van e egyeb hasznos tulajonsaga? Vagy epp nem annyira hasznos?/
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    :D:D
     
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Érdekes új fejlesztés - mini turboprop hajtómű drónokhoz

    [​IMG]
    Gyártó: UAV Turbines
    teljesítmény: kb. 20 LE
    Előny: csendesebb, takarékosabb, jet vagy dízel üzemanyag állítható állásszögű légcsavar, full FADEC vezérlés és állítólag megbízhatóbb (ebben azért látok kockázatokat. Az impeller fordulatszáma pl. 197.000 RPM)
    [​IMG]
     
    Luthero, emel, fishbed and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása