A hajtóművek működéséről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ezek a hajtóművek fogyasztásban/élettartamban/fejlettségben mennyi év lemaradásban lehetnek a legújabb nyugati hajtóművekhez képest? Vagy ezek már abszolút élvonalbelinek számítanak?
Valójában csak 13. Ahoz a vadi új PW hajtóműhöz képest, amivel az első példányok repkedtek.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 665
35 797
113
Szerintetek a V-1 pulzáló hajtóművét miért nem használják manapság?
Faék-egyszerű és olcsó - egyszeri használatra robotrepülőgépekhez (Cruise missile) ideális lenne elvileg...
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 901
113
Szerintetek a V-1 pulzáló hajtóművét miért nem használják manapság?
Faék-egyszerű és olcsó - egyszeri használatra robotrepülőgépekhez (Cruise missile) ideális lenne elvileg...
Hatásfoka pocsék, fajlagos tolóereje minimális.
Egy Tomahawk kategóriájú robotrepülőgéphez a gép méretének több, mint felét kitevő méretű hajtómű kell.
Mivel jobbára csak egy cső az egész, a tömege nem lenne jelentős, de így is feleslegesen nagy csövet vinne a gép.

A fogyasztása a tolóerejéhez képest magas lenne, miközben az elvárható 750-900 km/h-s utazósebességet még csak meg se tudná közelíteni.
Egy túlméretes, nehéz, de lassú és nagyon szerény hatótávú szerkezetet lehetne belőle kihozni.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintetek a V-1 pulzáló hajtóművét miért nem használják manapság?
Faék-egyszerű és olcsó - egyszeri használatra robotrepülőgépekhez (Cruise missile) ideális lenne elvileg...
Lásd Allesmor válaszát.
De elég csak ránázni az V-1 méretére és homlokfelületére és sebességére, meg hatótáv és tömegére. Párszáz km vs BGM-109 2000 km+.

A V-1 2150 kg s úgy, hogy ebből 850 kg harci rész.
BGM-109 1300 kg, amiből 450 kg a harci rész

Az egész fegyver átmérőjébe belefér a gázturbina és a teljes cucc hosszának nincs az ötöde se talán.

BGM-109A-Cutaway-S_0.jpg



A hajtómű eleve el sem fér a törzsben, a gép homlokfelülete iszonyatos, a légellenállással, cserébe teljesítmény sűrűsége, egy kalap szar.

V1_Flying_Bomb_C4431.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A. A. Inozemtsev úr ilyen önreklámozása után várható volt, hogy a PD-14 egyszerűen fantasztikus lesz. De sajnos az üzemanyag-fogyasztás szempontjából ez a motor egyértelműen idősebbnek bizonyult, mint az NK-93: a PD-14 magasabb fajlagos üzemanyag-fogyasztással rendelkezett, mint az NK-93. És az üzemanyag-fogyasztás mértéke minden motor tökéletességének fő mutatója.
Подробнее на: https://avia-pro.translate.goog/blo...uto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 901
113

A kilencvenes évek nagyon érdekes projektje volt.
2007-ben láttam, de nem gondoltam volna, hogy 2008-ban még végeztek repülési teszteket vele.
Mindenképpen egy innovatív dizájn, ráférne némi modern technológia, anyagszerkezet és finomhangolás, mert nem volt rossz az ötlet.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113

A kilencvenes évek nagyon érdekes projektje volt.
2007-ben láttam, de nem gondoltam volna, hogy 2008-ban még végeztek repülési teszteket vele.
Mindenképpen egy innovatív dizájn, ráférne némi modern technológia, anyagszerkezet és finomhangolás, mert nem volt rossz az ötlet.
Végül is még időben lefújták az ezer személyes óriásgépet amihez tervezték, másra meg nem kellett.
Hanem a fönti cikknek lehet hogy igaza van, és a PD-35ös helyett ezt kellene nyomatni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113

A kilencvenes évek nagyon érdekes projektje volt.
2007-ben láttam, de nem gondoltam volna, hogy 2008-ban még végeztek repülési teszteket vele.
Mindenképpen egy innovatív dizájn, ráférne némi modern technológia, anyagszerkezet és finomhangolás, mert nem volt rossz az ötlet.
Azt mondják, nem tudták megoldani a vibrációs problémákat.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Szóval, a kacagóknak összefoglalom a PD 14est. Az oroszok vért izzadva megcsináták a PD 14est. 13 évvel a PW után. 10%al drágább lett, mint a bevált amerikai. Az igért fogyasztása, és a tolóereje megvan. Cserébe az élettartamáról, és a karbantartásigényéről nem tudunk semmit. Az alkartészellátást csak az eddigiek alapján képzelhetjük el. Az Aeroflott kerek perec kijelentette, hogy nekik nem kell. Nem rajtam múlt. Én nagyon drukkoltam nekik.
Most lehet kacagni.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1