1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Egyéb UAV/UCAV fejlesztések

Diskurzus a(z) 'Pilóta nélküli légi jármûvek (UAV/UCAV)' témában - Phoenix által indítva @ 2013. december 9..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Izraeli Heron TP tesztelése Németország számára
     
    fishbed likes this.
  2. felfoldi

    felfoldi Member

    LMzek 2.0 likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Project Aquiline

    Based initially on the study of flight characteristics of birds, Aquiline was envisioned as a long-range vehicle that could safely and stealthily provide a window into denied areas such as the Soviet Union through photography and other capabilities, and would even support in-place agent operations.


    [​IMG]
     
    fishbed, arbalest and Gaudi like this.
  4. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  5. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Pipistrel helikopter, tandem szárnyakkal, pilóta nélkül

    https://iho.hu/storage/21765/Wilderness-1030x579.jpg

    A különös hibrid olcsón szállít komoly terhet nagy távolságra, reptér sem kell hozzá...


    Elsőre kicsit bonyolultnak hangzik a besorolás, eVTOL UAV: az „e” az elektromos meghajtást jelöli, de ha még izgalmasabbá akarjuk tenni a dolgot, akkor hibrid meghajtásról beszélhetünk, a VTOL a függőleges fel- és leszállás képességét jelzi, az UAV pedig azt, hogy a gép pilóta nélkül repül, pontosabban a pilótája, vagy inkább az autonóm rendszerek felügyelője a földön van.

    A szlovéniai Pipistrel járművére annak ellenére lehet már szerződést kötni, hogy a forgalomba állítást a cég 2023-ra tervezi és repülőképes példánya még nem épült a típusnak. De mindenképp nagyon is érdemes nagyon is komolyan venni a terveket, gondoljunk csak arra, hogy a Pipistrelnek sikerült először a világon teljes körű típusengedélyt elnyernie elektromos repülőgépre.

    [​IMG]

    (illusztrációk: Pipistrel)
    Amit most a cég a piacnak ajánl, a Nuuva V300, egy meglehetősen méretes teherszállító, amelynek

    a törzse mellett kétoldalt külön konzolokra szerelve négy-négy elektromos meghajtású rotor termeli a függőleges, helikopter-szerű fel- és leszálláshoz az emelőerőt, a vízszintes repüléshez a felhajtóerő két tandem elrendezésű szárnyon ébred, az egyik a törzs aljára szerelve a gép orránál, a másik a törzs tetején hátul, a törzs legvégén pedig egy belsőégésű motornak és egy tolólégcsavarnak alakítottak ki helyet.

    Ez a felszállás után és a függőleges földetérés előtt a meglepően hosszú vízszintes repülés során hajtja a gépet. A tandem szárny-elrendezés különösen előnyös a súlypont szempontjából, hangsúlyozza a cég.

    A Pipistrel úgy jellemzi a konstrukciót, mint ami egyesíti a helikopter és a merevszárnyú repülőgép előnyeit, vagyis nem igényel kiépített futópályát, a hibrid meghajtás révén pedig a helikopterekhez képest az üzemeltetési költség töredékéért működtethető. A tervezett paraméterek valóban figyelemre méltóak, a legnagyobb hasznos teher 460 kilogramm, három Euro-paletta fér a törzsbe, amelynek teherterét a külön konzolok és a hátsó motor-tolólégcsavar révén nem zavarja semmilyen szerkezeti elem, a szárnyfőtartókat nyilván a törzs fölött és alatt vezetik át.

    [​IMG]

    A rakodást pedig a törzs teljes metszetében felhajtható orr-rész segíti, kicsiben az egész halványan emlékeztet a 747-esek cargo-változataira, azzal a különbséggel, hogy ennek a gépnek nem kell külön pilótafülkét építeni a rakodótér fölé...

    A hatótávolság természetesen a szállítandó teher függvénye, lehet könnyebb áru esetén akár 2000-2500 kilométer is, a 460 kilós maximum tehát rövidebb távokra szól.

    A gép digitális fly-by-wire vezérlést kap, a repülés autonóm üzemmódban történik, vagyis az operátor csak akkor kell, hogy a földről beavatkozzon, ha változik a repülési terv.

    [​IMG]

    A konstrukció alapvonalaiban megegyezik egy másik Pipistrel-járművel, ez pedig a V300 kicsinyített, mindössze húsz kilónyi terhet szállító változata, a V20, ezt a gépet már jövőre forgalomba állíthatja az első megrendelő.

    https://iho.hu/hirek/pipistrel-helikopter-tandem-szarnyakkal-pilota-nelkul
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    En meg ma is azon gondolkozok hogy egy mondjuk tu 143 ashoz hasonlo dront nem e tudnank megepiteni. Es robotrepulokemt alkalmazni. Vagy valami hasonlot kissebb sebessegel kissebb tomeggel kicsit nagyobb hatotavolsaggal?

    Szerintem ez a szint egyaltalan nem elerhetetlen szamunkra plane a piacon elerheto termekekbol osszelegozva...
     
    LMzek 2.0 likes this.
  8. Ruby de Puteaux

    Ruby de Puteaux Well-Known Member

    Új, nagyobb méretű Switchblade.

    https://www.defensenews.com/land/2020/10/01/aerovironment-debuts-bigger-anti-armor-loitering-missile

    The new version can fly for 40 minutes with a range of more than 40 kilometers. The missile exceeds a 150 mph dash speed and carries an anti-armor warhead designed to neutralize armored vehicles without the need for external intelligence, surveillance and reconnaissance or fires assets.

    The new system comes with a touchscreen tablet-based fire control system with an option to pilot the vehicle manually or autonomously. The missile is secured through onboard encrypted data links and Selective Availability Anti-Spoofing Module GPS.

    The Switchblade 600 is also equipped with a patented wave-off capability where operators can abort missions at any time and recommit.
     
  9. PavolR

    PavolR Well-Known Member

    Predator AX-1 szlovák kamikadze drón:
    [​IMG]
    Fejlesztése 2017 májusában kezdodot a szlovák védelmi minisztérium kérésére és 2018 kozepe táján, amikor be volt mutatva az IDEB 2018 kiállításon és díjat is szerzet, elkezdodtek a repulési tesztek. A COMPEL INDUSTRIES oldalán már a továbfejlesztetet PREDATOR AX-2 változatot kínálják
    Az AX-1 kétszer nagyobb mind a lengyel Warmate és a már bevezetet RPG-7 robbanófejeit használja a cél elpustítására.
    https://www.armadninoviny.cz/kamikaze-dron-ze-slovenska.html
     
  10. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    és hol a magyar?
     
  11. Roni

    Roni Well-Known Member

    Elképesztő hogy iylen kis hoki országok is képesek ilyeneket csinálni .
    Hát akkor mire képes kína?

    Drónzáporral ledarálnák az indiai szárazfoldi erőket .
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Szittya likes this.
  12. Roni

    Roni Well-Known Member

    Én is szeretnék egy ilyet lőszerekkel :p:p:p

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Szittya likes this.
  13. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Az alsó képen az 40mm es gránátvető lehet?
     
  14. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Jó lenne ezeket látni élesben, hogy mit tudnak. Ha jók, akár vehetnénk is belőlük valamilyen kerülő úton.... Teszem azt mezőgazdasági eszköz.:DSzerintem a kínaiaknak ez nem jelentene problémát. Azt írnak a számlára, amit kérsz. ;)
    Vagy mint a Fegyvernepperben, darabokban vesszük meg.:)
     
    ogretankHU, svajcibeka and Roni like this.
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

    Volt már, igaz nem élesben de gyakorolják :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Én nem erre gondoltam. Ez nem tűnik túl hasznosnak szerintem.
    A Tiger másolatból indítható rajra gondoltam.
     
  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  18. PavolR

    PavolR Well-Known Member

    blogen, arcas and Terminator like this.
  19. Roni

    Roni Well-Known Member

    Video nincs róla de a kínai hadsereg rendelt belőle pár hónapja .Lehet linkeltem is .
     
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    IAI MOIC (Mission Operation and Intelligence Center)
    [​IMG]
    kevés szó esik róla de minden drón remdszer elengedhetetlen része a drónok által gyűjtött adatok feldolgozása, a bevetések irányítása, egyszóval a C2 (command & control)
    https://www.iai.co.il/p/mission-operation-and-intelligence-center-moic

    https://www.iai.co.il/drupal/sites/default/files/2019-05/MOIC Brochure.pdf
    Ha valaha is drón vásárlásra adjuk a fejünket egy ilyenre is szükségünk lez, meg bele emberekre (nagyon jól képzett emberekre!))
     

Ezen oldal megosztása