1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Egyéb UGV-k

Diskurzus a(z) 'Távirányítású szárazföldi járművek (UGV)' témában - eSeM által indítva @ 2016. május 26..

  1. Galthran

    Galthran Well-Known Member

    az észtek mernek nagyot álmodni!
    távirányított könnyű harckocsi, egyelőre csak számítógépes terveket láttam róla, gondolom olyan fegyverzete lenne mint egy gyalogsági harcjárműneik
    [​IMG]
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az az igazság, hogy ha már van egy jól működő platformod (Themis) akkor azért ez nem nagy kunszt.
    Itt a platform elsősorban az érzékelő rendszert, az útkereső algoritmust, valamint a védett kommunikációt jelenti. Ha belegondolunk egy távirányított tank esetében még annyi érzékelőre sincs szükség, mint egy autóban. Ha azt vesszük, egy tank vezetője oldalra igen korlátozottan lát. Persze ritkán is vesz részt egy tank a forgalomban. ;)
    Nem véletlen, hogy a Patria AMV is ott szokott lenni a robotizált/távirányított katonai járművek versenyén.
    Én az ilyen nagy méretű járművek esetén azt látom viszonylag gyorsan meghonosodó gyakorlatnak, hogy a járművek opcionálisan távirányíthatóakká válnak.
    Azaz a személyzet akár minden tagja IS deszantolhat annak ellenére, hogy odabent megvan a helyük.
    Az új izraeli félig virtualizált ( tulajdonképpen augmented reality) lehetővé teszi egyrészt az általánosan használt 3 fős személyzet csökkentését (akár 1-re is), másrészt a teljes kezelőfelület virtualizálható, és akár külső kezelőfelületre is átrakható. Így lehetséges a teljes személyzet kiszállása.
    A virtualizált kezelőfelület továbbá abban is segíthet, hogy a kezelőszemélyzet függetlenné válik a fizikai kezelőszervektől. Tehát nem fontos, hogy a sofőr vagy a toronykezelő hol ül. Ezzel optimalizálható a belső tér kihasználása. Azaz az eddigi 3+6, 3+8-as, általánosnak mondható kialakítások átalakulhatnak 0+10, 0+12-re. És még a jármű mérete is lehet, hogy minimálisan csökkenhet.
     
    Galthran likes this.
  3. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Ezek a fajta távirányított eszközök a leginkább életképesek, alkalmazhatóak szerintem.
    [​IMG]

    https://www.janes.com/defence-news/news-detail/2020/05/18/2ca4706d-c7bd-4a8d-9cd2-e3ce278a5f86
    Egy valamirevaló haderő, ha már új eszközöket vásárol, az aknamentesítés, átjárónyitás területén kész, kiforrott eszközöket vehet. Azt is nagy előnyének tartom, hogy jóval kisebb, mint egy átjárónyitó ekével felszerelt harckocsi vagy műszaki jármű. Tutti fogyóanyag lenne háborúban, de nem hal meg benn senki...:rolleyes:
     
    Ocses and rudi like this.
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    És ugye van egy még kisebb, 2t-s verziója is (M-2) ennek a horvát távirányított műszaki járműnek.
    Ilyen funkciói vannak:
    [​IMG]
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hoppá!
    Ez nem nagyot álmodás. Már működő prototípusok léteznek. Mi több, már egy Cockerill torony is felkerült rá!
    Íme.
     
  6. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member


    A svédek ezt megcsinálták a harckocsijukkal "korábban" a vezetővel...: Strv 103 tank

    [​IMG]
     
  7. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member


    ...és szerintem ez a harckocsi jövője, és nem a Leopard 2-3-4...
    2 fő kezelő, +szabad hely (hátul) más technikának, + lövészeknek (3-4-5 lövész)
    ...de ez nem ide tartozik, csak gondolat-ébresztő, nehogy elfelejtsem.

    ...ja: "... In service 1967–1997..." Opppááaaaaa
     
  8. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  9. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  10. boki

    boki Well-Known Member

Ezen oldal megosztása