Egyéb hajtóművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Jumo 004 (Junkers)

<b>2015.02.24.</b>

"For the first time in well over half a century, a German Junkers Jumo 004 jet engine has been brought back to life! At 2:45 Pacific Standard Time, restorers at Aero Turbine conducted the initial tests on the first of two turbojet engines slated to power the Flying Heritage Collection’s restored Messerschmitt Me 262 jet fighter. “The tests today went well,” said restorers. “We were able to gather a lot of valuable information that will help with further Jumo engine runs.”
"

 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 744
113
Pár kép/ábra az EJ-200-ról:
Eurojet_EJ200_Cutaway.jpg

eurojet-ej200-1-jpg.432

Eurojet%20EJ200-1.jpg

3460rw7.jpg

1h.jpg

Mivel nem értek hozzá, így most külön magyarázó szöveget nem írok :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 173
113
A japánok csodahajtóműve. Kontrarotáló forgórészek, 1800 fokos turbina előtti hőmérséklet, ötödik generációs amerikai hajtóművekre jellemző kialakítás és méretre simán befér a Mitsubishi F2-es F110GE129-ese helyére is.
Csak azzal ellentétben nem 80/130, hanem 110/150 kN-ra képes.


Hogy értsük jól, ez még az F-15SA/K/SG/QA/EX és a block 50-es F-16C-be is simán beférne.
 
M

molnibalage

Guest
A japánok csodahajtóműve. Kontrarotáló forgórészek, 1800 fokos turbina előtti hőmérséklet, ötödik generációs amerikai hajtóművekre jellemző kialakítás és méretre simán befér a Mitsubishi F2-es F110GE129-ese helyére is.
Csak azzal ellentétben nem 80/130, hanem 110/150 kN-ra képes.


Hogy értsük jól, ez még az F-15SA/K/SG/QA/EX és a block 50-es F-16C-be is simán beférne.
Ezt tök jól hangzik, de:
  • ez sorozatgyártásra érett már?
  • ki hajtóművezné újra a gépeket?
Az utóbbi 20+ év tapasztalata, hogy mintha többséget nem nagyon érdekelné a repteljesítmény fokozása.
Ennyire penge lett a japán hajtóműgyártás? Akkor miért kellett anno licenszelni még az F100-at is az F-15-höz?
Vagy miért nincsenek jelen komolyabban a piacon, amikor te magad írod, hogy 30+ éves hajtóművekkel repülnek a jenki gépek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 173
113
Ennyire penge lett a japán hajtóműgyártás? Akkor miért kellett anno licenszelni még az F100-at is az F-15-höz?
A japán ipar a nemzetközi haditechnika sötét lova.
Licenszelte a Kawasaki az F100-ast negyven éve, a Mitsubishi az F110-est huszonöt éve, semmi sem ösztökélte őket akkor arra, hogy maguktól állítsanak elő a nulláról ilyen sugárhajtóműveket.
Pedig a japán K+F, a metallurgia, a gyártástechnológia és a gyártásszervezés eddig csúcsszinten volt.
Majd előrukkolnak a semmiből egy F135 színvonalú géppel.
Viszont az látszik, hogy ez egy prototípus, hiszen a belépő keresztmetszet például az F110-esből való.
A világon mindenki törekszik arra, hogy a prototípusokat a meglévő technológiákból legózzák össze, már amit lehet.
Az indiai Kaveri hajtóművel pont ez volt a baj, hogy nekik mindent másolni kellett a prototípushoz is, mert semmi saját hajtóműgyártásuk nem volt, még licenszben sem.
A kínaiaknak már igen, de csak a MiG-21-es hajtóművei, ami nagyon nem az ötödik, de még csak a negyedik generáció sem.

A japánok viszont már közel negyven éve gyártanak licenszben negyedik generációs hajtóműveket a lista elejéről származó F100PW100-tól kezdve a jóval modernebb F110GE129-ig.

És ezen felül van nekik nemzeti turbina kutatás-fejlesztési agytrösztjük a Hitachinál, a Toshibánál és a Hondánál.
Viszont a Mitsubishi F2-höz olcsóbb volt megvenni az F110-es licenszjogát és a hazai gyártású hajtóművekre alapozni az Önvédelmi Erők kiszolgálását, mint elveszni egy lutri sugárhajtómű fejlesztésében. Miközben mind az F-15J-nek, mind az F-16-oson alapuló F2-nek megvolt már az integrált és alaposan bejáratott saját amerikai hajtóműve.

Most meg kívülről elsőre úgy fest, farzsebből előrántottak egy ultramodern katonai sugárhajtóművet. Miközben a Honda meg dolgozik egy ultramodern civil hajtóművön.
Ezek a projektek már nagyon régóta formálódtak a háttérben.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ezt tök jól hangzik, de:
  • ez sorozatgyártásra érett már?
  • ki hajtóművezné újra a gépeket?
Az utóbbi 20+ év tapasztalata, hogy mintha többséget nem nagyon érdekelné a repteljesítmény fokozása.
Ennyire penge lett a japán hajtóműgyártás? Akkor miért kellett anno licenszelni még az F100-at is az F-15-höz?
Vagy miért nincsenek jelen komolyabban a piacon, amikor te magad írod, hogy 30+ éves hajtóművekkel repülnek a jenki gépek.
Ha már eddig eljutottak, akkor valószínűleg szeretnék sorozatgyártásba is vinni (ha alapvetően és javíthatatlanul el nem rontják), de akkor valószínűleg gyártanak hozzá gépet is. Nagyon nem tetszett nekik, hogy nem kapták meg a Raptort, lehet hogy ezért vágtak bele a fejlesztésbe.
Az F-15-ről meg annyit: egyrészt nem valószínű, hogy a McDonnel engedte volna áthajtóművezni a tipust, még ha akkor lett volna is bele japán hmű. Másrészt ez kb. 40 éve volt, és ha ma penge is a japán hajtóműgyártás, az nem jelenti hogy 45 éve is ennyire az volt (kb. akkor kellett volna a saját hajtóművet a jenkik által is elfogadható minőségben produkálni az F-15J-be való beépítéshez).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 842
113
Egy hajtómű még fegyvernek sem minősül talán. Persze ez már jogászkodás, de akkor is...

Semmilyen dolgot nem exportálhattak ami haditechnikához(megjegyzem wzzel óriasi piacot hagytak ki) kötődik márpedig egy ilyet nem raksz airlinerbe.