Orosz/szovjet hajtóművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Low Observable Nozzles/Exhausts on Stealth Aircraft

http://defence.pk/threads/low-observable-nozzles-exhausts-on-stealth-aircraft.328253/

PhominSu-27_091_1_zps7e6cfc5d.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
http://www.migflug.com/jetflights/jet-engine-powered-snow-blowers.html
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 594
113
Egy kis válogatás
RD-45 (MiG-15, MiG-17, IL-28)
188820.jpg

TRDD-50 (36MT gyártmány - Kh-101/102)
190206.jpg

TD-30
189592.jpg

TV3-117 (Mi-8/17)
188669.jpg

158957.jpg

D-136 (Mi-26)
158954.jpg

VK-2500 (Mi-17, Ka-52)
189588.jpg

143500.jpg

TV7-117V (IL-112, IL-114))
189589.jpg

AI-222-25 (JAK-130)
189504.jpg

AL-55 (MiG-AT, HJT-36 Sitara)
143501.jpg

R-11F-300 (MiG-21)
171576.jpg

135527.jpg

R-13 (MiG-21, Szu-15)
144714.jpg

R-15BD-300 (MiG-25)
112939.jpg

R-29-300 (MiG-23)
121588.jpg

114145.jpg

RD-33MK (MiG-29)
189505.jpg

143502.jpg

121018.jpg

AL-31F (Szu-27, Szu-30)
189585.jpg

178078.jpg

146478.jpg

143864.jpg

143835.jpg

АL-41F-1Sz (117 gyártmány - Szu-35)
189586.jpg

172075.jpg

143499.jpg

PSz-90A (IL-476)
158033.jpg

046623.jpg

119969.jpg

176109.jpg

096528.jpg

NK-8 (IL-62, Tu-154)
127026.jpg

D-36 (An-72, An-74)
179631.jpg

121961.jpg

D-18 (An-124, An-225)
123451.jpg

127027.jpg

082299.jpg

PD-14 (MSz-21)
121948.jpg

1920px-MAKS_Airshow_2013_%28Ramenskoye_Airport%2C_Russia%29_%28524-34%29.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 567
113
Elsoként a világon az Energomas letesztelte a detonációs folyékony uzemeanyagu(ekológiailag tiszta) rakétahajtomuvet.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 173
113
Kép a 20-as gyártmányról, avagy a MiG 1.44-es hajtóművéről:

file.php


Ez volt az oroszok egyetlen és a világon a második üzemképes változtatható kétáramúsági fokú utánégetős sugárhajtóműve. Az NPO Szaturn (Ribinszk) a General Electric YF120-asával lényegében egy időben készült el a saját megoldásával, de a hajtómű végül nem hozott annyi előnyt, mint amennyire bonyolult volt.
A 18 tonnás fékpadi tolóerejű hajtómű nagyon sokat lendített volna a MiG-31M programon is, már a repülési képsségek terén, hiszen ne feledjük, a MiG-31M nem csak a nagyobb (1.4 méteres átmérőjű) Zaszlon-M radarjáról, de a tíz tonnával(!) nagyobb maximális felszállótömegével is felülmúlta az alap MiG-31-eseket, de emelett teljesen új szárny konstrukcióval, LERX-szel és mind mennyiségi, mind minőségi téren másfél-kétszeres harcértékkel bírt (volna).
Ezt tromfolta volna meg a rendkívül ígéretes MiG 1.44-es, aminél érdekesség. hogy nem az ábrán látható 1984 és 92 között csiszolgatott alap 20-as hajtómű, hanem annak egy mégtovább fejlesztett verziója került beépítésre, elég csak a D-30F6-osokat idéző merev külső ejektor fúvócsőprofilt összevetni az AL-41F Laval-profiljával:

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 173
113
Úgy néz ki, ezer év után a Kuznyecov átdolgozta az ősöreg NK-12MP hajtómvűet légcsavarostul és NK-12MPM típusjelöléssel kerül alkalmazásra a modernizált Tu-95-ösökön. Ezzel az új variációval csökkenni fog a vibráció, növekszik a teljesítmény.
Remélem a berregés azért valamilyen szinten megmarad :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Úgy néz ki, ezer év után a Kuznyecov átdolgozta az ősöreg NK-12MP hajtómvűet légcsavarostul és NK-12MPM típusjelöléssel kerül alkalmazásra a modernizált Tu-95-ösökön. Ezzel az új variációval csökkenni fog a vibráció, növekszik a teljesítmény.
Remélem a berregés azért valamilyen szinten megmarad :)
A búgást a légcsavar csinálja.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
In December, the executive director of Klimov declared that on the basis of the power unit RD-33 it was possible to create an engine for a fifth-generation fighter. The turbojet engines of the RD-33 family were obtained by the MiG-29 fighters and their derivatives, in particular the MiG-35, as well as the JF-17 Thunder and Mirage F1 aircraft.