Egyéb harckocsi típusokkal kapcsolatos hírek, fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 964
32 251
113
Ha jól látom ISz-3, elvileg a '60-as években készült Moszkvában a kép.

G1YWPWs.jpg
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
A brazil haditengerészet megkapta a hetedik, vagyis az utolsó modernizált Skyhawk vadászrepülőgépét is

Az N-1004-es lajstromjelű AF-1B típusú repülőgép átvétele március 7-én kezdődött, és várhatóan három-négy hétig tart - közölte a haditengerészet március 21-én.

A brazil Skyhawk (néha AF-1M-nek is nevezik) modernizációs programja magában foglalta a repülőgép szerkezetének és hajtóművének felújítását, valamint egy AEL Sistemas "üveg" pilótafülke, egy ELTA Systems ELM-2032 radar, egy fedélzeti oxigéntermelő rendszer, Rohde & Schwarz rádiók, navigációs berendezések, Elbit Systems RWR és egy bevetési számítógép beszerzését.

bsp_16761-jdw-16792.jpg
Brazilok még mindig a-4 alapú géppel erőlködnek.
A kontinensnyi országnak meg lesz valami kb. 40 db. gripen e/f je.
Ez is egy érdekes konstrukció volt és ezt nem egy bulgária szintű ország hozta össze:
/bocs a offért/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 514
13 430
113

60 tonnás túlgondolkodás, elsődlegesen a nehézharckocsi gyártás leállítása és a könnyű rakétahordozókkal kísérletezés okozta a vesztét. Később le lettek váltva jobb és hatékonyabb konstrukciókra. Semmi köze az atomhoz, a 60-as évekre a nagy tömeg és az elégtelen menettulajdonságai miatt, na meg a hidak épsége érdekében 50 tonnára maximalizálták a nehézharckocsik gyártását, valamint háttérbe szorult a sokkal jobban motorizált rendszerű könnyű és közepes, és akár általános rendeltetésűvé is előlépett harckocsikkal szemben.

Ha atomtámadást kéne túlélni vele, nem harckocsi lenne, hanem 200 tonnás ólom katona, egy deka ólom sincs benne, egyszerűen túlgondolt nehéz harckocsi, amit zord terepre (mocsaras terület stb.), szántak. 260 mm testpáncél nem véd meg az atomtól, de a túl lapos dőlésszög hatékony a kinetikus lőszerekkel szemben. A 60-as éve elején megjelentek a nem kinetikus energián alapuló lőszerek, amit ették volna a vasat, mindegy milyen dőlésszöge van. Még annyi, hogy max annyi köze van az atomhoz, hogy a tervezői azt gondolták, hogy az elliptikus páncélzat és a 4 tengely miatt az atomrobbanás nem fogja felborítani a dögöt, az más kérdés, hogy utána a sugárzástól világító járgányba ki fog beülni és milyen ólom ruhában. Annyi a védelme mint egy HAZMAT ruhának, jó nehéz ruha, kémiai hatások ellen véd ugyan de az elhanyagolható. Egyedi légszűrő rendszere van, nem használtak üveget sehol, még a kémlelőkön sem, fémlencsékkel oldották meg a tükröződést, vagy műanyaggal a kémelőket, légmentesen zárt, még a toronygyűrű is úgy lett kialakítva, a sugárzást akkor sem tartja vissza, ahhoz kevés a vastagsága. Túlgondolták, rájöttek, befagyasztották, múzeumba került.
 
  • Tetszik
Reactions: jOkA

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
60 tonnás túlgondolkodás, elsődlegesen a nehézharckocsi gyártás leállítása és a könnyű rakétahordozókkal kísérletezés okozta a vesztét. Később le lettek váltva jobb és hatékonyabb konstrukciókra. Semmi köze az atomhoz, a 60-as évekre a nagy tömeg és az elégtelen menettulajdonságai miatt, na meg a hidak épsége érdekében 50 tonnára maximalizálták a nehézharckocsik gyártását, valamint háttérbe szorult a sokkal jobban motorizált rendszerű könnyű és közepes, és akár általános rendeltetésűvé is előlépett harckocsikkal szemben.

Ha atomtámadást kéne túlélni vele, nem harckocsi lenne, hanem 200 tonnás ólom katona, egy deka ólom sincs benne, egyszerűen túlgondolt nehéz harckocsi, amit zord terepre (mocsaras terület stb.), szántak. 260 mm testpáncél nem véd meg az atomtól, de a túl lapos dőlésszög hatékony a kinetikus lőszerekkel szemben. A 60-as éve elején megjelentek a nem kinetikus energián alapuló lőszerek, amit ették volna a vasat, mindegy milyen dőlésszöge van. Még annyi, hogy max annyi köze van az atomhoz, hogy a tervezői azt gondolták, hogy az elliptikus páncélzat és a 4 tengely miatt az atomrobbanás nem fogja felborítani a dögöt, az más kérdés, hogy utána a sugárzástól világító járgányba ki fog beülni és milyen ólom ruhában. Annyi a védelme mint egy HAZMAT ruhának, jó nehéz ruha, kémiai hatások ellen véd ugyan de az elhanyagolható. Egyedi légszűrő rendszere van, nem használtak üveget sehol, még a kémlelőkön sem, fémlencsékkel oldották meg a tükröződést, vagy műanyaggal a kémelőket, légmentesen zárt, még a toronygyűrű is úgy lett kialakítva, a sugárzást akkor sem tartja vissza, ahhoz kevés a vastagsága. Túlgondolták, rájöttek, befagyasztották, múzeumba került.
Az elliptikus az nem páncélzat. Bilivas áramvonalazó elem. Alatta rendes kocka tank van. A személyzet középtávú túlélése nem volt szempont. Törjenek át, aztán dögöljenek meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 842
113
60 tonnás túlgondolkodás, elsődlegesen a nehézharckocsi gyártás leállítása és a könnyű rakétahordozókkal kísérletezés okozta a vesztét. Később le lettek váltva jobb és hatékonyabb konstrukciókra. Semmi köze az atomhoz, a 60-as évekre a nagy tömeg és az elégtelen menettulajdonságai miatt, na meg a hidak épsége érdekében 50 tonnára maximalizálták a nehézharckocsik gyártását, valamint háttérbe szorult a sokkal jobban motorizált rendszerű könnyű és közepes, és akár általános rendeltetésűvé is előlépett harckocsikkal szemben.

Ha atomtámadást kéne túlélni vele, nem harckocsi lenne, hanem 200 tonnás ólom katona, egy deka ólom sincs benne, egyszerűen túlgondolt nehéz harckocsi, amit zord terepre (mocsaras terület stb.), szántak. 260 mm testpáncél nem véd meg az atomtól, de a túl lapos dőlésszög hatékony a kinetikus lőszerekkel szemben. A 60-as éve elején megjelentek a nem kinetikus energián alapuló lőszerek, amit ették volna a vasat, mindegy milyen dőlésszöge van. Még annyi, hogy max annyi köze van az atomhoz, hogy a tervezői azt gondolták, hogy az elliptikus páncélzat és a 4 tengely miatt az atomrobbanás nem fogja felborítani a dögöt, az más kérdés, hogy utána a sugárzástól világító járgányba ki fog beülni és milyen ólom ruhában. Annyi a védelme mint egy HAZMAT ruhának, jó nehéz ruha, kémiai hatások ellen véd ugyan de az elhanyagolható. Egyedi légszűrő rendszere van, nem használtak üveget sehol, még a kémlelőkön sem, fémlencsékkel oldották meg a tükröződést, vagy műanyaggal a kémelőket, légmentesen zárt, még a toronygyűrű is úgy lett kialakítva, a sugárzást akkor sem tartja vissza, ahhoz kevés a vastagsága. Túlgondolták, rájöttek, befagyasztották, múzeumba került.
Tehát mindenki rosszul tudja csak te nem.