Egyéb járművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
13 385
37 398
113
Az MT-LB-ből csináltak a bolgárok BMP-23 néven(eggyel több, 7 futógörgővel, így megnyújtva a küzdőteret). A LYNX előtt nekem egy MT-LB továbbfejlesztés volt a favorit, NATO-sítva(fegyverzet, szenzorok, rádiózás, ...). 2-3millió $ lett volna.


...Diesel-eletromosan! :oops: :cool: (+1 millió)
Teljes futómű csere is kéne. Százszor inkább egy egy BMP-2 höz nyúlok hozzá ( Lásd Jakcal IFV)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 934
4 692
113
Teljes futómű csere is kéne. Százszor inkább egy egy BMP-2 höz nyúlok hozzá ( Lásd Jakcal IFV)
Elosztottuk, jutott neked is, nekem is!

nekem azért szimpatikusabb, mert alapban van széles lánctalpas verziója, középmotoros, alapból nagyobb beltere van, mint a BMP-knek, és simán lehet belőle egy úszó(APC) és egy nehéz(IFV) verziót faragni --csak a BDD/NERA mennyiségtől függően--, a nyújtott teknőre pedig rá lehet(ett volna) fejleszteni mindent, amire szükség lehet(155mm-es, rakéta-sorozatvető, bármi...)

A teknő nem sokkal lett volna sebezhetőbb, mint a LYNX, és az összes többi "karácsonyfadíszt" ráaggatva, mint a Lynx-re is harmadába került volna, de csak a dupla mennyiséget gyártottam volna, a harmad(megmaradt) pénznek is bőven lett volna helye, főleg a drón területen, oda/vissza: saját drónok, +drón-elhárítás!


...és ugyanezt a --Varga Misi-kedvenc üzemmódú, költséghatékony haderő fejlesztést-- BMP-vel is meg lehetett volna tenni!

A bolgároktól kb. komplett MT-LB gyártósort tudtunk volna venni, vagy a beloruszoktól BMP-t.
Kíváncsi leszek, milyen fejek fognak hullani, mikor a szerintem biztosra vehető "jóindulat-vásárlási akció" -kudarca --a kidobott 10-20+ milliárd € ellenére-- egyre nyilvánvalóbb lesz!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
9 673
20 611
113
Sinai-200

2020 februárjában mutatták be ezt az egyiptomi fejlesztésű harcjárművet, ami valószínűleg egy drótkerítés és egy APC szerelemgyereke:)A harcjármű 13,5 tonnát nyom és a védelmi szintje némileg meglepő módon (az egyiptomiak szerint) eléri a STANAG 4569 / 4B szintet.Az egyiptomiak tervei szerint egy távirányítású toronnyal lesz felszerelve.



 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
9 673
20 611
113
OT-810 civilben: Egy rakodógép lett az OT-810-ből




A csehszlovák OT-810-es féllánctalpas páncélozott csapatszállító nem volt rossz konstrukció, de màr a megalkotásakor elavult volt. Mivel azonban a hadsereg megszabadult a nem hajtott első tengelyes harcjàrműtől, néhányuk a civil szféràban vevőre talált.





Ezt a példànyt példàul , fűrészàru be- és kirakodására alakították át. A megemelt vezetőfülke jó kilátást biztosít, és a kitámasztók megfelelő stabilitàst biztosítanak a rakodàs során.

Megemelték a kipufogócsövet. Valószínűleg, a tűz elkerülése érdekében.

 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 348
3 479
113
Egy újabb gyöngyszem ezúttal Mexikóból...



Ha jól látom CJNG jelzés van az egyik mellényen, az meg a jaliscoi cartel.

Ha már Mehíkóó szoba került. Van programjuk saját gyártású könnyen páncélozott gépekkel ellátni a sereget, amin nem nagyon lehet csodálkozni, hiszen látjuk mivel rendelkeznek a kartelek.

DN-XI, Alapja a Ford F-250, könnyen páncélozott taktikai járműnek szánják, a sima pickupok helyett.


Kitam 2, a HMMWV kiegészítésének szánják, alapja a Ford F-550 pickup.


El Cimarron, a Panhard VCR/V-150/belga BDX APC-ket váltanák vele, Unimog alapra építik.

 

fonak9

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
4 529
8 354
113
OT-810 civilben: Egy rakodógép lett az OT-810-ből




A csehszlovák OT-810-es féllánctalpas páncélozott csapatszállító nem volt rossz konstrukció, de màr a megalkotásakor elavult volt. Mivel azonban a hadsereg megszabadult a nem hajtott első tengelyes harcjàrműtől, néhányuk a civil szféràban vevőre talált.

Ismertebb nevén Sd. Kfz. 251 :D
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
2 207
5 453
113
Sinai-200

2020 februárjában mutatták be ezt az egyiptomi fejlesztésű harcjárművet, ami valószínűleg egy drótkerítés és egy APC szerelemgyereke:)A harcjármű 13,5 tonnát nyom és a védelmi szintje némileg meglepő módon (az egyiptomiak szerint) eléri a STANAG 4569 / 4B szintet.Az egyiptomiak tervei szerint egy távirányítású toronnyal lesz felszerelve.



Aki be akar szállni, annak van kiskapu? Vagy először a kerítésen kell átmászni?
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
9 673
20 611
113
"Kései következtetések" a csernobili balesetből: a DZ-132-1KZ buldózer.



DZ-132-1KZ

A csernobili baleset felszámolása során a DET-250-es traktorok, mind a híres "sárga buldózer", a DZ-132-es távirányítású buldózer, mind az ugyanezen az alvázon lévő, "barkács módszerrel" ólommal burkolt és kis kabinnal ellátott "emberes" gépek nagyon jól teljesítettek. Amikor már minden többé-kevésbé rendeződött, a ChTZ kifejlesztett egy speciális DZ-132-1KZ buldózert (a DT-250M-3 traktor az alapja), amelyet "emberes" működésre terveztek erős sugárzási körülmények között. A kabint vastag ólomréteggel védik, így a gamma-sugárzás 80-szor gyengébb volt mint a korábbi változatoknál.


A védelme persze nem ennek sem volt "abszolút", és ezzel sem volt tanácsos belehajtani a reaktorba, de elvileg lehet vele a szennyezett területen huzamosabb ideig dolgozni. Különösen annak tudatában, hogy a szennyezett talajtól a kabint csak egy traktorváz választja el a "pilótát". A gép egyetlen példánya 1989-ben készült, de Csernobilban már nem volt rá szükség, és nem volt más, aki igényt tartott volna rá. A DZ-132-1KZ sugárzásálló buldózer azonban még mindig szerepel a Cseljabinszki Traktorgyár katalógusaiban, és bármikor megrendelhető.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
30 512
26 968
113
Valakinek van valamilyen tudomása értelmes (nem Wikipedia) Lang HS.30 anyagról?
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
9 673
20 611
113
Ha jól látom CJNG jelzés van az egyik mellényen, az meg a jaliscoi cartel.

Ha már Mehíkóó szoba került. Van programjuk saját gyártású könnyen páncélozott gépekkel ellátni a sereget, amin nem nagyon lehet csodálkozni, hiszen látjuk mivel rendelkeznek a kartelek.

DN-XI, Alapja a Ford F-250, könnyen páncélozott taktikai járműnek szánják, a sima pickupok helyett.


Kitam 2, a HMMWV kiegészítésének szánják, alapja a Ford F-550 pickup.


El Cimarron, a Panhard VCR/V-150/belga BDX APC-ket váltanák vele, Unimog alapra építik.

Ha már CJNG, van àm nekik könnyebb páncélozott járművük is.

A járművet a páncélozatlan kerékre és a hátsó ablakra (ahol nem volt páncélzat) leadott lövésekkel iktatták ki:)


 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 348
3 479
113
Ha már CJNG, van àm nekik könnyebb páncélozott járművük is.

A járművet a páncélozatlan kerékre és a hátsó ablakra (ahol nem volt páncélzat) leadott lövésekkel iktatták ki:)



Profibb építésű narco tankok esetén gondolnak is erre.


Ma már az sem számít ritkának, hogy a kartelek a gépeiket megpróbálják úgy páncélozni, hogy ne legyenek feltűnőek. Gyakran használnak páncélozottnak gyártott amerikai SUV-ket, vagy teherautókat amelyek magas oldalfalát csak belülről páncélozzák, így simán úgy néznek ki, mint egy melós teherautó.



Nagyrészt ezeket egymás ellen használják, a gond viszont ott van, hogy a mexikói sereg nagyrészt még mindég így van motorizálva, emiatt egy ilyen improvizált páncélos is komoly előny a karteleknek egy összecsapásban. Nem akarok betenni képeket, amiken a gépeikben üldögélő szerencsétlen katonák vannak összelövöldözve, akit érdekel 2 kattintással megtalálja.


 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Pogány