Aknatámadás ellen védett (MRAP) és egyéb páncélozott kerekes járművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

R

Ruby de Puteaux

Guest
M20 szerb MRAP, FAP teherautó alvázra épült.

E5ZxS22WUAU_O1E

E5ZxSMJX0AMzxKv

german-army-wins-e2-billion-to-supply-4000-trucks-to-german-army-1.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fishbed

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Egy újabb gyöngyszem ezúttal Mexikóból...

73c86be586c1.jpg


da8fd2e51d94.jpg
Ha jól látom CJNG jelzés van az egyik mellényen, az meg a jaliscoi cartel.

Ha már Mehíkóó szoba került. Van programjuk saját gyártású könnyen páncélozott gépekkel ellátni a sereget, amin nem nagyon lehet csodálkozni, hiszen látjuk mivel rendelkeznek a kartelek.

DN-XI, Alapja a Ford F-250, könnyen páncélozott taktikai járműnek szánják, a sima pickupok helyett.
DoAyOXUUYAAoj7C.jpg

09990f3db81764c33a733c8cefd42db4.jpg

Kitam 2, a HMMWV kiegészítésének szánják, alapja a Ford F-550 pickup.
sf8i6jf06pa31.jpg

kitampenanietoepn1_0.jpg

El Cimarron, a Panhard VCR/V-150/belga BDX APC-ket váltanák vele, Unimog alapra építik.
unidades-terreno-traccion-capacidad-tripulantes_0_28_1280_797.jpg

36026e0d2cca6fdcd6a25a13ff581c73.jpg
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
Mennyi ideje kínlódnak ezekkel és még mindig csak tesztelnek. :D Munkagépeken meg már évtizedes szinten működik a dolog.
Sehol nem terjedt el. És több a hátránya mint az előnye. Így ahogy a képen látható, 100 méter után eltelik sárral. Rosszabb a tapadása, mert merevebb a levegősnél és nem idomul a talajhoz megfelelően. Nem lehet a terheléshez illetve a talajösszetételhez állítani a légnyomást. Drága, stb stb. Kb annyira alkalmatlan egy normál gumihoz képest álltalános használatra, mint az RZR amin épp látni.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Köszi.hogy belinkelted:). időközben egy másik fórumtárs konkrétan megnevezte az eszközt....
Áááá, akkor csak második lettem. :p Ami mondjuk nem csoda, még most is le vagyok maradva vagy 10 oldallal, nagyon durván beindult a szájkarate, igaz csak az eseményeket próbálom követni a mindenféle teóriákat-kinek az apja erősebb baromságokat nem olvasom.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
W

Wilson

Guest
Áááá, akkor csak második lettem. :p Ami mondjuk nem csoda, még most is le vagyok maradva vagy 10 oldallal, nagyon durván beindult a szájkarate, igaz csak az eseményeket próbálom követni a mindenféle teóriákat-kinek az apja erősebb baromságokat nem olvasom.
A tegnapi kabuli tragikus események eléggé felpörgették a topikot:)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 478
113

Na erre kíváncsi leszek, hogy milyen állapotban lesznek, mert a 27,5M USD nagyjából arra elég, hogy leszervizeljenek egy ilyen pajtaajtót. 92.000/db.
Lehet, hogyha elbontják őket, akkor a motor, meg a megmarad "vas" árában is, külön-külön is többet ér, mint ez a darabár. :)

Megnézve az EDA táblázatban a korábbi hasonló adás-vételeket, a 92 ezer/ db használt átlagár az viszonylag sok pénznek tűnik. A szlovánekhez viszonítva pedig nagyon kevésnek. Nem tudom, milyen felszereléssel kapják őket és meniyre lesznek leharcolva. De a hasonló horvát üzletből tudjuk, hogy a gyártónak lesz majd ez igazi üzlet a pótalkatrész miatt. Ha vesznek a lengyelek és nem kannibalizálnak.

Country (Transfer to)Item DescriptionStatus DateQty Re-questedTotal Delive-
red Qty
Total Acquisition Value Total Current Value Átlag ár (új) Átlag ár (használt) használt ár / új ár [%]
BahrainCOUGAR CAT I HARDENED ENGINEER VEHICLE (HEV) MINE RESISTANT AMBUSH PROTECTED (MRAP) VEHICLE2018.06.2420
$670 000,00​
$67 000,00​
$335 000,00​
$33 500,00​
10,00​
BahrainCOUGAR CAT II JOINT ENGINEER RAPID RESPONSE VEHICLE (JERRV ENGR) MINE RESISTANT AMBUSH PROTECTED (MRAP) VEHICLE2018.06.2470
$4 460 722,00​
$446 072,20​
$637 246,00​
$63 724,60​
10,00​
BahrainCOUGAR CAT I JOINT EOD RAPID RESPONSE VEHICLE (JERRV EOD) MINE RESISTANT AMBUSH PROTECTED (MRAP) VEHICLE2018.06.2420
$1 221 528,00​
$122 152,80​
$610 764,00​
$61 076,40​
10,00​
BahrainCOUGAR CAT II HARDENED ENGINEER VEHICLE (HEV) MINE RESISTANT AMBUSH PROTECTED (MRAP) VEHICLE2018.06.2430
$1 185 750,00​
$118 575,00​
$395 250,00​
$39 525,00​
10,00​
DenmarkCougar Cat II Joint Engineer Rapid Response (JERRV) MRAP2017.08.3060
$4 568 976,00​
$228 448,80​
$761 496,00​
$38 074,80​
5,00​
BurundiMRAP COUGAR CAT I A1 WITH ISS2016.06.2760
$4 232 526,00​
$423 252,00​
$705 421,00​
$70 542,00​
10,00​
UgandaMRAP COUGAR CAT I A1 WITH ISS2017.08.1562
$4 232 526,00​
$423 252,00​
$705 421,00​
$70 542,00​
10,00​
BahrainCOUGAR CAT II JOINT ENGINEER RAPID RESPONSE VEHICL2017.08.0333
$1 787 574,00​
$178 757,40​
$595 858,00​
$59 585,80​
10,00​
BahrainCOUGAR CAT I JOINT EOD RAPID RESPONSE VEHICLE2017.08.0211
$726 530,08​
$72 653,01​
$726 530,08​
$72 653,01​
10,00​
BahrainCOUGAR CAT I HARDENED ENGINEER VEHICLE MRAP2017.08.0222
$655 579,90​
$65 557,99​
$327 789,95​
$32 779,00​
10,00​
BahrainCOUGAR CAT II HARDENED ENGINEER VEHICLE MRAP2017.08.0233
$1 279 970,01​
$127 997,00​
$426 656,67​
$42 665,67​
10,00​
BahrainCOUGAR CAT II JOINT EOD RAPID RESPONSE VEHICLE2017.08.0250
$3 096 015,00​
$309 601,50​
$619 203,00​
$61 920,30​
10,00​
BurundiMRAP, COUGAR CAT I A1 WITH ISS2016.07.12150
$10 581 315,00​
$2 116 263,00​
$705 421,00​
$141 084,20​
20,00​
GreeceMRAP - COUGAR CAT I A1 W/ISS2014.08.15150
$10 581 315,00​
$2 116 263,00​
$705 421,00​
$141 084,20​
20,00​
NigeriaMRAPS COUGAR CAT II JERRV WITH ISS2016.03.0360
$4 372 878,00​
$1 749 151,20​
$728 813,00​
$291 525,20​
40,00​
SloveniaMRAP COUGAR CAT II JERRV W/ ISS2015.03.0433
$2 186 439,00​
$874 575,60​
$728 813,00​
$291 525,20​
40,00​
SloveniaMRAP COUGAR CAT II JERRV W/O ISS2015.03.0454
$2 979 290,00​
$1 191 716,00​
$595 858,00​
$238 343,20​
40,00​
UgandaMRAP, COUGAR CAT I A1 WITH ISS2014.11.03150
$10 581 315,00​
$2 116 263,00​
$705 421,00​
$141 084,20​
20,00​
BurundiRG-33L CAT II MRAP (revised to COUGAR CAT 1 A1(2014.08.161010
$5 212 060,00​
$1 042 412,00​
$521 206,00​
$104 241,20​
20,00​
JordanCOUGAR CAT II SURGE WITH IMPROVED SUSPENSION2013.08.16160
$11 519 104,00​
$1 151 910,40​
$719 944,00​
$71 994,40​
10,00​
JordanCOUGAR CAT II SURGE W/O IMPROVED SUSPENSION2013.08.16410
$24 143 424,00​
$2 414 342,40​
$588 864,00​
$58 886,40​
10,00​
JordanCOUGAR CAT II MRAP ENG W/O ISS2013.12.241010
$5 958 580,00​
$595 858,00​
$595 858,00​
$59 585,80​
10,00​
JordanCOUGAR CAT II MRAP EOD2013.12.2455
$3 096 015,00​
$309 601,50​
$619 203,00​
$61 920,30​
10,00​
JordanCOUGAR CAT II MRAP ENG W/ ISS2013.12.242020
$14 576 260,00​
$1 457 626,00​
$728 813,00​
$72 881,30​
10,00​
UzbekistanMRAP COUGAR CAT I A2 w/ISS2015.06.2222
$1 519 174,00​
$303 834,80​
$759 587,00​
$151 917,40​
20,00​
UzbekistanMRAP COUGAR CAT I A1 w/ISS2015.06.224343
$30 333 103,00​
$6 066 620,60​
$705 421,00​
$141 084,20​
20,00​
UzbekistanMRAP COUGAR CAT I A1 w/o ISS2015.06.2255
$2 961 679,30​
$592 335,86​
$592 335,86​
$118 467,17​
20,00​
 
  • Tetszik
Reactions: tacticool

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113

Stark Storm páncélozott szállítójármű​

A katari Stark Motors által gyártott járművekkel kapcsolatos információk kissé homályosak, csakúgy, mint magára a cégre vonatkozó információk. 2021-ig és 2017-es alapítása óta összesen négy páncélozott járműmodellt mutatott be a nemzetközi páncélozott járműpiacon, köztük a könnyű páncélzatú Toyota-alapú Stormot is. Úgy tűnik, hogy a járműveket főként diplomáciai eszközként használják, és a katari kormány számos járművet adományozott több afrikai és közel-keleti országnak a diplomáciai kapcsolatok javítására. 2021 májusától a Storm feltételezések szerint hat országban volt használatban.

A hazai könnyű páncélozott járműgyártó megalapításával, és elsősorban Toyota alvázra (és alkatrészeire) épülő járműveikkel Katar követte a különböző új páncélozottjármű-gyártók trendjét a térségben, például a Streit Group és a Minerva Special Purpose Vehicles ( MSPV) az Egyesült Arab Emírségekből és az Engine Engineering Company LLC Ománból. A Stark Motors által gyártott páncélozott járműveket megalakulása óta a katari kormány leginkább hatékony kapcsolatépítő eszközként használta, és járműsorozatokat adományozott a közel-keleti és észak-afrikai országoknak a diplomáciai kapcsolatok javítása érdekében. Ily módon adományokat nyújtottak Burkina Fasónak, Jordániának, Malinak, Szomáliának és a líbiai nemzeti egyetértés kormányának.

A Storm hagyományos kialakítású, és a szokásos Toyota Land Cruiser Series 79 kisteherautót használja alapként. Az autót egy Toyota 4,5 literes V8-as Turbo Diesel hajtja, amely 195 lóerős teljesítményre képes. Az erőátvitel ötfokozatú kézi sebességváltón keresztül történik, bár opcionálisan automata sebességváltó is rendelkezésre áll. A jármű négykerék-meghajtású, a kerekek 285/75 R18 MAXXIS Off-Road abroncsokkal vannak felszerelve. Az üzemanyagot két 90 literes tartályban tárolják.
A sofőr a bal oldalon, a parancsnok a jobb oldalon ül. Mögöttük a tetőre egy fegyverállomást szereltek fel, amely bármilyen könnyűtől nehéz géppuskával felszerelhető. A csapatrekesz oldalain lehajtható ülések vannak. Az ülések fölé golyóálló üveggel ellátott négyzetes látóblokkokat helyeztek el. Ezekben a blokkokban középen vannak elrendezve kerek tüzelőnyílások, amelyeket a csapatok belülről nyithatnak egy rögzítőcsavar elfordításával. A csapatok hátulról léphetnek be a járműbe, ahol vagy egy nagy ajtó, vagy egy dupla ajtó van felszerelve. A konfigurációtól függően ebbe az ajtóba is beépítenek egy vagy két látóblokkot.
A Storm teljes CEN B6 páncélzattal van felszerelve. Ez azt jelenti, hogy a páncél elég vastag ahhoz, hogy megvédjen a nagy teljesítményű 7,62 mm-es puskáktól, de túl gyenge ahhoz, hogy ellenálljon a páncéltörő lőszereknek vagy a 12,7 mm-es tűznek.

Első üzemeltető: Katar
A katonai felvonulások során legalább hat rendes járművet figyeltek meg, valamint kettőt mentőautóként is használtak. Ezeket a katari Amiri Gárda, a katari hadsereg elit katonai védelmi egysége üzemelteti, amelynek feladata többek között az emír és a katari uralkodó család védelme. Bár csak nyolc különböző járművet figyeltek meg, a Gárda több Storm járművet is üzemeltethet.

Qatar-Stark-Storm-Amiri-Guard.png

Katari Emíri Gárda járműve
Qatar-Stark-Storm-k-nny-p-nc-los-2017.png

Hat jármű a katari hadsereg 2017. decemberi felvonulásán

Kambodzsa​

Úgy tűnik, már 2017-ben nemzetközi megrendelés született hat Storm járműre, amelyeket az ENSZ kambodzsai békefenntartó erőinek szállítanak. Ezeket az eredetileg fehérre festett járműveket később átszállították a BHQ-ba (Bodyguard Headquarters), amely Kambodzsa miniszterelnökének személyes testőrsége.
Qatar-Stark-Storm-6-db-Kambodzsa.png


Adományok a Száhel övezetnek​

2017 júniusában Katar elszigetelődött Afrika és a Közel-Kelet nagy részétől. Abban a hónapban a földrajzilag közel álló országokból álló GCC megszakította diplomáciai kapcsolatait Katarral az Iránhoz fűződő kapcsolatai és a terrorszervezetek állítólagos támogatása miatt. Számos afrikai ország követte példáját, és visszahívta nagyköveteit Katarból, többek között Mauritánia, Csád és Niger. Katar igyekezett szorosabbra fűzni a kapcsolatokat a G5 Száhel szervezettel, amely 2014-ben alakult Franciaország támogatásával, és amely Burkina Fasóból, Csádból, Maliból, Mauritániából és Nigerből állt. 2017 februárjában a G5 elindította a G5 Száhel övezet egyesített haderejét a helyi terrorista csoportok elleni küzdelem érdekében. Amikor Katar a G5 Száhel támogatását kérte, ajánlatukat először elutasították. Azzal vádolták Katart, hogy eltitkolja kapcsolatait a Száhel-övezetben harcoló terrorista csoportokkal, és úgy tett, mintha páncélozott járművek ajándékozásával támogatná a Száhel-övezetet. Különféle források szerint más terrorista csoportok támogatása mellett Katar kapcsolatban állt Iyad Agha Ghalival, a Victory of Islam and Muslims Group vezetőjével, amely több támadást is vállalt Maliban és Burkina Fasóban.
Katar határozott nyilatkozatot tett, amely megmutatja, vagy legalábbis úgy tesz, mintha kimutatná a szenvedő országok iránti támogatását. Végül sikerrel járt, amikor a G5 Sahel beleegyezett, hogy támogatást kapjon Katartól.

Mali​

2018. december 26-án a Katari Emíri Légierő Boeing C-17 Globemaster III repülőgépei leszálltak Maliban. A fedélzeten 24 Storms volt, mindegyiket a mali fegyveres erők megsegítésére ajánlották fel a dzsihadista fegyveresek és terrorista csoportok elleni küzdelemben. Néhányan Kati városán keresztül vonultak be január 20-án, a Honvédség Ünnepén.

Minőségük gyorsan megkérdőjeleződött, amikor 2019. március 12-én egy járőrözési küldetés során egy vihar áthajtott egy aknán, és felrobbant Mali északi részén, Dialup közelében. A fedélzeten tartózkodó három katona életét vesztette a robbanásban. 2020. február 14-én egy akció során Bentia faluban két Storm, valamint egy műszaki Toyota megsemmisült . Az akció során nyolc mali katona életét vesztette.
Qatar-Stark-storm-24-db-Mali.png

A Maliba szállított Storm járművek 2018. december 26-án, a C-17-esek előtt, amelyekkel szállították őket.
Qatar-Stark-Storm-a-mali-hadseregben.png

Mali haderő Storm járművei 2019. január 20-án
Qatar-Stark-Storm-Maliban-2020-febru-rj-ban-elpusztult-j-rm.png

2020 februárjában elpusztított Storm
Qatar-Stark-Storm-Mali-s-lyosan-s-r-lt-j-rm.png

A második Storm is súlyosan megsérült.

Burkina Faso​

2019. május 8-án egy második szállítás is megtörtént Burkina Fasóba. Ismét 24 járművet szállítottak és raktak ki Ouagadougou repülőterére. 2019 októberének elején egy burkia faso-i Stormot robbantott fel egy IED Djibo és Bourzanga környékén. A robbanás következtében egy katona életét vesztette, négyen pedig megsebesültek. Az utóhatások során egy támadó is meghalt, és további két IED-t találtak és semmisítettek meg. 2020. február 29-én egy újabb Stormot fogott el az ISGS (az ISIS-hez kapcsolódó Iszlám Állam a Nagy-Szaharában), így a Burkina Faso Storm flottája 22 főre csökkent.
Qatar-stark-storm-Burkina-Faso-24-db.png
Burkina faso-i Storm 2019 novemberében.
Qatar-Stark-Storm-Burkina-Faso-2019-okt-ber-elej-n-felrobbantott-j-rm-maradv-nyai.png

Egy burkina faso-i Storm maradványai. Az autót 2019 októberének elején robbantották fel, egy katona meghalt, négy másik pedig megsebesült.
Qatar-Stark-Storm-Burkina-Faso-IS-GS-ltal-zs-km-nyolt-p-ld-ny.png

Egy újabb burkina faso-i Storm, amelyet az IS-GS fogott el 2020. február 29-én Sebba környékén.
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113

Stark Storm páncélozott szállítójármű(II.)​

Stormok Szomáliába​

2017 februárjában Mohamed Abdullahi Farmajo-t választották meg az elszegényedett és háború sújtotta Szomália új elnökének. Kormánya szoros kapcsolatokat épített ki Katarral, azzal az állammal, amely támogatást és fejlesztéseket ígért Szomáliában. A helyi politikai ügyekbe való katari beavatkozást azonban erősen kritizálták, mivel aláásta az ország stabilitásának visszaállítására irányuló korábbi erőfeszítéseket. Szomália és más országok közötti kapcsolatok súlyosan meggyengültek. Továbbá Katar riválisa az Egyesült Arab Emírségeknek, amely szintén érdekelt a hatalomban, így a profitban Afrika szarván. Ez a rivalizálás az Öböl-menti államok, Katar és az Egyesült Arab Emírségek között különösen szembetűnő Szomáliában. 2019 januárjában Katar 68 páncélozott jármű adományozásával tovább szilárdította kapcsolatait a szomáliai kormánnyal.

2019. január 17-én mind a 68 járművet kipakolták egy szomáliai kikötőben, és hivatalosan átadták Szomáliának. A katari védelmi minisztérium kijelentette, hogy „ a segély segíti Szomália erőfeszítéseit a béke és stabilitás megteremtésére, valamint a terrorizmus elleni küzdelemre ”. Noha azt állítják, hogy Storm, de ez a jármű nagyon másképp néz ki, mint az eredti Storm modell. A páncélzat felépítése sokkal egyszerűbb, a Toyota alváz pedig használtnak tűnik, ami azt sugallja, hogy Katar olcsóbb lett a nagylelkű adományukkal, bár lehet, hogy a Storm modell egy régebbi iterációja, és egykori katari járművek. Ennek ellenére a járművek értékes hozzájárulást jelentenek a szomáliai páncélozott flottához.

A szomáliai Stormok nagy elülső ablakokkal rendelkezik, a bal oldalon egy kivágás a páncélban a pótkerék számára, és három látóblokk az oldalán a csapatok számára.
Qatar-Stark-Storm-Szom-lia-68-db.png

Mind a 68 Stormot kipakolták és átadták 2019. január 17-én. Ez a kép jól mutatja, hogy a design jelentősen eltér a hivatalos Storm tervtől. Megfigyelhető, hogy nem minden jármű van felszerelve fegyverállomással.

Az átadás után a szomáliai csapatok 12,7 mm-es nehézgéppuskákat telepítettek a tornyokba. Azóta a járműveket aktívan bevetik az Al-Shabab ellen, változó sikerrel. Az al-Shabab egy dzsihadista terrorista csoport, amely Kelet-Afrikában és Jemenben működik. Különösen aktívak Szomáliában. 2021. április 12-én az Al-Shabab nyilvánosan bejelentette egy Storm elfogását. Nem ismert, hogy az Al-Shabab elfogott-e vagy megrongált-e több ilyen járművet.

2021 augusztusában az al-Shabab megtámadt egy katonai bázist Szomália középső részén, és visszavonulásra kényszerítette a kormány csapatait. Feltűntek a hírek, hogy az Al-Shababnak sikerült elfognia 11 páncélozott járművet, és további kilencet megsemmisített, de hogy ez pontos-e, vagy volt-e köztük Storm, azt nem tudni.

Qatar-Stark-Storm-Szom-lia-12-7-mmes-gpuval.png

Szomáliai Storm 12,7 mm-es nehézgéppuskával felszerelve
Qatar-Stark-Storm-Szomalia-2021.png

Szomáliai Stormok 2021-ben
Qatar-Stark-Storm-Szom-liai-konvoly-6-Storm-1-Kirpi.png

Egy szomáliai konvoj legalább hat Stormmal és egy török építésű Kirpi MRAP-val. Ezeket a Kirpiket a Gorgor , egy törökök által kiképzett különleges egység használja, és a szomáliai hadsereg egyik legjobb egységeként tartják számon. A fénykép azt sugallja, hogy ez a különleges egység Stormokat is bevet.


Qatar-Stark-Storm-Szom-lia-2021-0412-az-Al-Shabab-ltal-zs-km-nyolt-Storm.png

Az Al-Shabab által zsákmányolt Storm 2021. áprilisában

Újabb adomány Jordániának​

2020. április 7-én Jordánia nyolc páncélozott járművet vett át, ez az első tétel, amely 44, Katar által adományozott járműből érkezett. A 44 jármű Nomad és Thunder MRAP-ok, valamint Storms keverékéből állt. Május 18-án II. Abdullah jordán király és II. Husszein Bin Abdullah koronaherceg meglátogatta a Husszein Bin Ali 30. Különleges Missziós Brigádot, a Jordán Királyi Gárda egységét. Megmutattak nekik legalább hat új Storm APC-t is, amelyeket a brigádhoz csatoltak.

Elképzelhető, hogy Jordánia a jövőben több páncélozott járművet szerez be Katarból. 2020. november 18-án a vezérkari főnökök elnöke, Yousef Huneiti vezérőrnagy találkozott a Stark Motorst képviselő katari katonai delegációval. A hírek szerint Katar és Jordánia hadserege közötti közös együttműködésről tárgyaltak.
Qatar-Stark-Storm-A-jord-n-kir-ly-s-a-koronaherceg-l-togat-sa-a-Husszein-Bin-Ali-30-k-l-nleges-mis.jpg

A jordán király és a koronaherceg látogatása a Husszein Bin Ali 30. különleges missziós brigádnál 2020. május 18-án. A háttérben legalább hat Storm látható
Forrás: tank-encyclopedia.com