Egyéb UAV/UCAV fejlesztésekkel kapcsolatos hírek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Az Infografikák a következő drón gyártó országok - Oroszország, USA, Kína, Irán és Törökország - legfontosabb drónjait ábrázolják.


Oroszország

drones%2Brusos%2Bmodelos%2B2021.jpg



Irán.

ir%25C3%25A1n%2Bdrones.jpg



USA.

EEUU%2Bdrones%2Bfinal.jpg



Törökország.

turqu%25C3%25ADa%2Bdrones.jpg



Kína.

china%2Bdrones%2Bfinal.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
Penguin C MIL VTOL Fixed-Wing UAS

UAV Factory LLC proudly announces the release of its production-ready Penguin C Mk2 Vertical Takeoff and Landing (VTOL) long-endurance aircraft.

Based on the operationally proven and reliable catapult-launched Penguin C UAS, our Penguin C Mk2 VTOL platform is a complete, turnkey solution providing unmatched endurance and performance.




UAV Factory: Leader of the small fixed-wing UAV market segment
 
W

Wilson

Guest

A mongol felderítő UAV Yol-2 első repülése​

4818758_1000.jpg


2021. szeptember 12-én Mongóliában, az Ulan Bator melletti Nalaikh repülőtéren a mongol fejlesztésű első felderítő pilóta nélküli jármű, a Yol-2 (Borodach-2) végrehajtotta első repülését. Úgy tűnik, hogy a mongol UAV hatótávolsága 100 kilométer, maximális repülési magassága pedig 3000 méter.

4819082_1000.jpg

4819248_1000.jpg


Colonelcassad
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and fishbed

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
ez már szerintem a túl nagy kategória. iszonyat drága de könnyen elpusztítható.

Nem hiszek abban, hogy túl nagy kategória. Több fajta UAV-ra lenne szükségünk. A kézi indítású minitől kezdve a közepesen át a legnagyobbig, amit jelenleg az Akinci koronáz és a kisebb testvére a Bayraktar.

Nem tudsz mélységben felderíteni föld közeli 2-3 km hatótávolsággal rendelkező szöszmösszel. (De például egy település megostromlásakor épp úgy szükség lesz nem is egy ilyen mini kategóriájúra minden Lynxben.) Tüzérségnek pláne nem elég egy fél órás kitartással rendelkező pár km-es hatótávolságú, de ez a fenti kategória nem feltétlenül kell neki. Oda inkább a közepesek fognak feküdni.
Viszont ezek a nagy dögök nem is tömegtermékek az előbbiekkel ellentétben. A törökök tökéletesen bizonyították, hogy jól alkalmazva őket sokkal több légvédelmi üteget pusztítanak el, mint amennyit leszednek belőlük. És onnantól kezdve minden más technikát is darálnak és daráltatnak. (De ehhez már nem ők egyedül, hanem több típus drónraja is szükséges például, vagy intelligens tüzérségi lőszer, ami egy lézeres megvilágítás esetén el tudja érni a célt.)

Annyi kitétel lenne, hogy ugyan olyanok, mint a tankok. Ha hülye, képzetlen kezeli, akkor hamar szétszedik és fájdalmasan sok a pótlás. Ha a Magyar Honvédség eltanulja az összes kategória tudatos és jó alkalmazását, akkor félelmetes fegyver lesz a kezükbe. Én drukkolok neki, hogy megkapjátok a cégnél és hogy kiképzés után már ne egy agyaggalambot lássatok bennük.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 370
113
Nem hiszek abban, hogy túl nagy kategória. Több fajta UAV-ra lenne szükségünk. A kézi indítású minitől kezdve a közepesen át a legnagyobbig, amit jelenleg az Akinci koronáz és a kisebb testvére a Bayraktar.

Nem tudsz mélységben felderíteni föld közeli 2-3 km hatótávolsággal rendelkező szöszmösszel. (De például egy település megostromlásakor épp úgy szükség lesz nem is egy ilyen mini kategóriájúra minden Lynxben.) Tüzérségnek pláne nem elég egy fél órás kitartással rendelkező pár km-es hatótávolságú, de ez a fenti kategória nem feltétlenül kell neki. Oda inkább a közepesek fognak feküdni.
Viszont ezek a nagy dögök nem is tömegtermékek az előbbiekkel ellentétben. A törökök tökéletesen bizonyították, hogy jól alkalmazva őket sokkal több légvédelmi üteget pusztítanak el, mint amennyit leszednek belőlük. És onnantól kezdve minden más technikát is darálnak és daráltatnak. (De ehhez már nem ők egyedül, hanem több típus drónraja is szükséges például, vagy intelligens tüzérségi lőszer, ami egy lézeres megvilágítás esetén el tudja érni a célt.)

Annyi kitétel lenne, hogy ugyan olyanok, mint a tankok. Ha hülye, képzetlen kezeli, akkor hamar szétszedik és fájdalmasan sok a pótlás. Ha a Magyar Honvédség eltanulja az összes kategória tudatos és jó alkalmazását, akkor félelmetes fegyver lesz a kezükbe. Én drukkolok neki, hogy megkapjátok a cégnél és hogy kiképzés után már ne egy agyaggalambot lássatok bennük.
azért van köztes kategória ezek a nagy dögök célpontok jó drága célpontok egy konvencionális háborúba. egy karayel típusú drón is bóven bemeg 100.150 km rt az ellenséges vonalak mögé és még onnét is tucat km ekben mérhető a felderítési artománya. és már az is nagyon rizikós helyen lessz ennél méyebben meg ugy szedik le hogy csak na. ez a túlméretezett kategoria az uavk drednotja.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
azért van köztes kategória ezek a nagy dögök célpontok jó drága célpontok egy konvencionális háborúba. egy karayel típusú drón is bóven bemeg 100.150 km rt az ellenséges vonalak mögé és még onnét is tucat km ekben mérhető a felderítési artománya. és már az is nagyon rizikós helyen lessz ennél méyebben meg ugy szedik le hogy csak na. ez a túlméretezett kategoria az uavk drednotja.

Érdekes, hogy pont azt a Vestel márkát mondod, ami a Kecskeméti Repülőnapra is eljött kiállítani.
És ami igen, még mindig a felső méret kategória. Ne értsd félre, nem ellened írom, de a gyártó üzletkötője szintén ezt mondaná, minden bizonnyal. Hogy a rivális drágább, az övé kevésbé fájdalmas veszteség és még mindig meghatározó erő. És a magyar honvédek is ezt fogják mondani egy rendelés esetén, hiszen attól a pillanattól kezdve arra tettük fel össznépileg az életüket. A török hadsereg pedig elég sokszor bevetette ezeket ahhoz, hogy hülye fejlesztést nem engedne végig menni egyik török cégnek sem, nyilván egy fontos dolog, hogy megkapnánk az oktatás keretén keresztül az ő tapasztalataikat is.
Viszont jelenleg nem merem kijelenteni, hogy nincs szükség erősebbre, nagyobbra. Azt látom, hogy rohamos fejlődés van, a törökök nagyon húznak a piacon és több cégük is verseng egymással is. 5 év múlva lehet okosabbak leszünk, de addig is kell nekünk valami.
Ez jó gazdasági környezetnek tűnik ahhoz, hogyne csak most, de később is minőségre cseréljünk, ha az lesz a döntés végül, hogy onnan vegyünk, ne máshonnan. És a Vestel előnyére lehet írni, hogy neki most nagyon kellene egy külpiaci siker történet.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 370
113
Érdekes, hogy pont azt a Vestel márkát mondod, ami a Kecskeméti Repülőnapra is eljött kiállítani.
És ami igen, még mindig a felső méret kategória. Ne értsd félre, nem ellened írom, de a gyártó üzletkötője szintén ezt mondaná, minden bizonnyal. Hogy a rivális drágább, az övé kevésbé fájdalmas veszteség és még mindig meghatározó erő. És a magyar honvédek is ezt fogják mondani egy rendelés esetén, hiszen attól a pillanattól kezdve arra tettük fel össznépileg az életüket. A török hadsereg pedig elég sokszor bevetette ezeket ahhoz, hogy hülye fejlesztést nem engedne végig menni egyik török cégnek sem, nyilván egy fontos dolog, hogy megkapnánk az oktatás keretén keresztül az ő tapasztalataikat is.
Viszont jelenleg nem merem kijelenteni, hogy nincs szükség erősebbre, nagyobbra. Azt látom, hogy rohamos fejlődés van, a törökök nagyon húznak a piacon és több cégük is verseng egymással is. 5 év múlva lehet okosabbak leszünk, de addig is kell nekünk valami.
Ez jó gazdasági környezetnek tűnik ahhoz, hogyne csak most, de később is minőségre cseréljünk, ha az lesz a döntés végül, hogy onnan vegyünk, ne máshonnan. És a Vestel előnyére lehet írni, hogy neki most nagyon kellene egy külpiaci siker történet.
van külpiaci sikerük sza (40 db+t) a már meglévőeken fellül és nemrég rendelt tőllük az eggyesült arab emirségek is (?? db ot) elég sikeres konstuktció lett az utobbi időben többen is érdekéődnek utánna.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 885
7 114
113
A Vestel jelenleg egy Harop -féle egyenértékű kamikaze drónt fejleszt, bár ezt a feladatot már régen felajánlották nekik, már kifejlesztettek egy olyan rendszert, amely egyenértékű a TB2 -vel, egy taktikai osztályú drón, amelyet régóta szerződtek a Baykarhoz. Ezért elmondható, hogy ügyfelek nélkül maradtak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
A Vestel jelenleg egy Harop -féle egyenértékű kamikaze drónt fejleszt, bár ezt a feladatot már régen felajánlották nekik, már kifejlesztettek egy olyan rendszert, amely egyenértékű a TB2 -vel, egy taktikai osztályú drón, amelyet régóta szerződtek a Baykarhoz. Ezért elmondható, hogy ügyfelek nélkül maradtak.
Én egy kicsit azért tartottam a Vestel hagyományosnak nem mondható húzó légcsavarjától, mert arra gondoltam, hogy a propeller elöl való elhelyezése rontja a gép radarkeresztmetszetét.
Aztán a témára rákeresve azt találtam, hogy alapvetően azért jobb a toló légcsavar, mert akkor könnyebb elhelyezni a hasznos terhet, érzékelőket.
Mert ugye az EO torony képébe nagyon nem jó, ha belelóg a propeller.
Azaz csak a gép hátulján lehet ilyet rögzíteni. Így is történt a Karayellel.
Viszont a normál motoros sportgépekkel egyező hagyományos kialakítás valószínűleg pont hogy elősegítene itthon egy továbbfejlesztési programot.
Valószínüleg az irányítással kapcsolatos algoritmusokat csak minimálisan kellene átírni, ha mondjuk a Genevation mondjuk egy saját sárkányból akarna UAV-t faragni.
Valahogy van egy olyan érzésem, hogy nem a Magnus lesz a magyar UAV program "gazdája", hanem inkább a Genevation.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 492
18 605
113
Érdekes, hogy pont azt a Vestel márkát mondod, ami a Kecskeméti Repülőnapra is eljött kiállítani.
És ami igen, még mindig a felső méret kategória. Ne értsd félre, nem ellened írom, de a gyártó üzletkötője szintén ezt mondaná, minden bizonnyal. Hogy a rivális drágább, az övé kevésbé fájdalmas veszteség és még mindig meghatározó erő. És a magyar honvédek is ezt fogják mondani egy rendelés esetén, hiszen attól a pillanattól kezdve arra tettük fel össznépileg az életüket. A török hadsereg pedig elég sokszor bevetette ezeket ahhoz, hogy hülye fejlesztést nem engedne végig menni egyik török cégnek sem, nyilván egy fontos dolog, hogy megkapnánk az oktatás keretén keresztül az ő tapasztalataikat is.
Viszont jelenleg nem merem kijelenteni, hogy nincs szükség erősebbre, nagyobbra. Azt látom, hogy rohamos fejlődés van, a törökök nagyon húznak a piacon és több cégük is verseng egymással is. 5 év múlva lehet okosabbak leszünk, de addig is kell nekünk valami.
Ez jó gazdasági környezetnek tűnik ahhoz, hogyne csak most, de később is minőségre cseréljünk, ha az lesz a döntés végül, hogy onnan vegyünk, ne máshonnan. És a Vestel előnyére lehet írni, hogy neki most nagyon kellene egy külpiaci siker történet.
Nem kell a Vestel! Nekünk Anka kell!:D:cool:
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 492
18 605
113
Éppen ma írtak alá szerződést a Dassault -val a TFX digitális ikerének létrehozásáról. Nem hiszem, hogy a mérnökeiket csekély számokért dolgoznák, a Vestel jó.
Elfogult vagyok vele szemben! Majd esetleg ha nálunk is lesz változik a véleményem!