1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Elnöki különgépek

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2014. szeptember 3..

  1. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Air Force One
     
  2. warrior

    warrior New Member

    Miközben még az sem biztos, hogy a Jumbo lesz a befutó. Mert lehet a 777-es és a 787-es is....
     
  3. joker

    joker Well-Known Member

    A kisebb gép presztízs- és helyeveszteség lenne, bármennyire is modern és szép a 787-es. Ha nem lenne európai, akkor A380-ast vennék következőnek, esetleg az AN225-öst megbótolnák erre a célra.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    An-225 nincs gyártásban. A másik befejezetlen példány évtizetek óta kint áll a csillaghangárban... Totáls sci-fi még az ötlet is. A380 feleslegesen nagy.
     
  5. p51d

    p51d New Member

    Simán viccelt a joker, csak lusta volt smiley-t rajzolni. Molni te mindig minden komolyan veszel.
     
  6. warrior

    warrior New Member

    Én még nem írnám le a 777-est és a 787-est sem. Tekintettel arra, hogy manapság nagyon megnézik, hogy mire és mennyi pénz jut a költségvetésből....
    Külföldi gépet meg amúgy sem vennének!
    /Az a félig kész Antonov meg tényleg hamvába holt ötlet. Mert mire lenne pénz a befejezésére, szétrohad a már elkészült fele is!/
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem, nem veszek mindent komolyan, de joket ilyen dolgokat komolyan vesz... Odaképzelni meg nem fogok semmit, ha nincs ott, akkor nincs ott... Mérnök vagyok nem mágus...
     
  8. blaze

    blaze Active Member

    Érdekes szitu lenne, ha az ami miniszerelnököt egy orosz gép szállítaná. :D
     
  9. joker

    joker Well-Known Member

    molni azért írtam, hogy <b>az</b> AN225-öst, azt ami van, amelyik repül. A 747-est is amikor vették, a régieket, volt kisebb Boeing a kínálatban, mégis a legnagyobbat vették meg, most is azt fogják.
     
  10. warrior

    warrior New Member

    Ami mellesleg ukrán...! DDD

    Jokernek: A 80-as években még "nem szorított a nadrágszíj"...!
     
  11. ruhakupac

    ruhakupac Active Member

    A rossznyelvek szerint kellett a hely es ki is hasznaltak a 747-est.
    Ellenben amiota egy Saab2000-be is befer egy ae&w rendszer, nem biztos, hogy kell akkora monstre repulo.
    Bar annak idejen (a 747 kivalasztasakor) eloiras volt a 4 hajtomu, a nagy hibatures es az extrem meretu elektromos ellatas biztositasa.
    Az AF1-rol tudni lehet, hogy repulo vezetesi es parancsnoki kozpont is es nem hiszem, hogy ez megvaltozna.

    Most mar 2 hajtomuvel is uzembiztosak a gepek (a 777es ugye), valoszinuleg a fogyasztas es a gazdasagos uzemeltetes szempont lesz es kevesebb hely kell az elektronikanak.

    A Boeingnek presztizs es nekik nagyon jol jonne egy 787-9-es AF1.
    Mivel 2023-tol lenne ervenyes a projekt, igy szerintem majdnem befuto. Egyreszt mert a 777 fejlesztesek meg nem ertek be, az Airbus bolcsen nem palyazik.

    Mas orszag gyartmanya pedig nem jatszik. Mar csak uzemeltetes szempontjabol sem. (X kisvarosba latogat az elnok es javitani kell a gepet. Szerezz egy An-hez alkatreszt. Azonnal! ;) )
     
  12. warrior

    warrior New Member

    Igazad van ruhakupac!
    Sőt, már a 787-10-es is kész lesz 2017-ben. A 777-X meg 2020-ra várható....
    Persze AF1-nek 1 kipróbált típust fognak választani...!
     
  13. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Annak szinte minden perce le van kövte. Majd hülye lenne eladni a tulaj az aranytojást tojó tyújkot...

    Ezen felül <b>ÚJ</b> gép kell.
     
  15. Fade

    Fade Well-Known Member

    "Simán viccelt a joker, csak lusta volt smiley-t rajzolni. Molni te mindig minden komolyan veszel."

    Dehogyis viccelt simán állít ennél nagyobb hülyeségeket is fixen. Itt is lásd még erősködik is.

    Hamár méretek szóba kerültek take off weight
    747-8nak 448tonna.
    VC-25nek 375tonna.
    Az Orosz "AF-1"nek (IL-96) 250tonna.
     
  16. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az új Szuhoj nem lehet? :D
     
  17. joker

    joker Well-Known Member

    Jokernek: A 80-as években még "nem szorított a nadrágszíj"...!</blockquote>
    Van akinek nem szorít annyira, főleg ha tudsz semmiből pénzt csinálni. Ez nagyon erős presztízs kérdés az USA-ban, nem fogják vissza magukat. Ha az lenne a cél, akkor a mostani két AF1-t nagyjavítanák és gányolnák, amíg már életveszélyes nem lesz.


    Annak szinte minden perce le van kövte. Majd hülye lenne eladni a tulaj az aranytojást tojó tyújkot...

    Ezen felül <b>ÚJ</b> gép kell. </blockquote>

    Az aranytojást tojó tyúknál is ki lehet számítani, hogy élete végéig hány kiló aranyat tojik. Azt beszorozva 40788 dollárral kilónként, minusz amennyibe a tyúk eltartása kerül, megkapod, hogy mennyit ér. Mindennek megvan az ára. De abban igazad van. hogy új gép kell, mert hanem 10 év mulva pakolhatják át az egész cuccot egy másik gépbe, ami 2-3 évig megint eltart.
     
  18. warrior

    warrior New Member

    Tisztelt Fade!
    Nem értem azt a felszállósúly /MTOW/ táblázatot. Most akkor a könnyebb, vagy a nehezebb jobb elnöki gépnek...?
    De 2 valószínű típust kihagytál:
    Boeing 777-300ER: 351 tonna
    Boeing 787-9: 253 tonna
     
  19. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  20. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Legismertebb az amerikai B747 / VC-25, majd az oroszok Il-96-osa, de több nemzet is tart fent ilyen célra akár hasonlóan nagy gépeket. Ezek közös gyűjtőtopicja ez.
     

Ezen oldal megosztása