1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER EMB-145 AEW&C

Diskurzus a(z) 'Légtérellenõrzõ, felderítő, ELINT, tengeralattjáró' témában - Phoenix által indítva @ 2013. január 11..

  1. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Elkészült az utolsó indiai AEW
    India két évente elveszít egy századnyi gépet

    http://www.business-standard.com/article/economy-policy/iaf-crashes-lose-one-fighter-squadron-every-2-yrs-113032100022_1.html
     
  3. HindTheBest

    HindTheBest Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Elkészült az utolsó indiai AEW
    Ez a gép a sok antennával úgy néz ki,mint valami elb---ott karácsonyfa....A knight rider jut róla eszembe...Mikor ki nyílt a sok stab szárny meg minden....adiigra a cv értéke a 42x-ére nőtt....
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  6. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Thanks for Arbarest :)
     
  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Nagyon jó lett! :D
     
  8. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szerintem az egyik leg érdekesebb hír (eddig) az idei pározsi repülő kiállításról:
    Embraer és az ELTA Systems közös terméke a P600 AEW
    [​IMG]

    Ez tulajdonképp az EMB-145 kistesója egy nagyon korszerű radarral.

    A rendszer alapja az ELTA új GaN bázisú ELM-2096 radarja ami 240°-os lefedettséget biztosít.
    A radart az Embraer vadi új Praetor 600-as gépére applikálják.
    [​IMG]
    Szerény véleményem szerint így kb. 8 óra őrjárati időt lehet elérni 13 km magasan. A gép alapára $25 millió(átépítéssel) körül lehet, úgyhogy a teljes rendszer (gép + radar + C4ISR rendszer) esélyesen nem sokkal lesz több $100 milliónál ami ebben a kategóriában abszolút jó árnak számít.
    Az előnye a C295 AEW-vel szemben hogy ez képes 13 km magasan őrjáratozni.
     
    borisz, fishbed, fip7 and 5 others like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Eszméletlen milyen kompakt lett ez a koncepció. 40 éve ehhez IL-76 vagy B707 méretű platform kellett.
     
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azért feltételezem ehhez azért kell egy masszív földi infrastruktúra (operation center) amit a AEW géppel egy oda-vissza műholdas datalink köt össze.
    A gépen lévő a radart kiszolgáló operátorok száma v.színű csökkent (ezért lehet kisebb a hordozó gép), de a többi operátorok (pl. a SIGINT felelősök) nem tűntek el csak a földön maradnak.
    Az adatokat datalinken keresztül kapják meg, és a földön hozzák a döntéseket.
    A levegőben lévő többi gépnek meg a megszokott módon Link 16-on lövik át a helyzetképet, úgyhogy amit ez a kis dög lát, azt látja az összes saját gép is.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pont erről beszélek. Anno nem tudtak ennyi adatot mozgatni kódoltan. A Link 16 sávszélessége csak kódolatlanul 56kbit/sec tája, kódolta a fele, nagy táv esetén asszem a negyede. Emiatt is kell sok operátor a gépen. Meg persze így fért el rá a kellően nagy mecha legyezésű radar és annak gépészete, stb.

    Ez meg tényleg egy radar grid egy eleme, de az AVR több eleme a földön van. Az orosz koncepció is erre hajaz volt, de ahhoz is az A-50 kellett 30+ éve és ebből ma sem engednek.
     
    svajcibeka and rudi like this.
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azt gondolom hogy ahhoz hogy ki lehessen használni egy ilyen AEW gép képességeit minimum kell hogy legyen a földön valahol egy "Operációs Központ" ahol összefutnak az összes földi és légi telepítésű radaroktól (pl. fönti AEW gép), drónoktól, passzív ELINT szenzoroktól származó elektronikus és videó jelek, a saját csapatok pozíciói stb…
    Itt dolgozgatnak azok az operátorok akinek már nem muszály hogy a gép fedélzetén legyenek és vannak azok a döntéshozók akik a beérkező és rendszerezett adatok alapján megfelelő döntéseket tudnak hozni.

    Valami olyasmire gondolok mint az Izraeliek MOIC (Mission Operation Intelligence Center) drón központja.
    [​IMG]
     
    arcas likes this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen. Valójában a Patriot FDC koncepciója is már részben ez. A '70-es évek beli E-2 is lesugározta az adatok egy részét a CV(N)-ek harcászatijába és képes volt adatkapcsolatra az F-14-gyel.

    Cseréld ki a kövezkezőre
    E-2 --> A-50U/100
    F-14 --- > MiG-31
    CVN+AEGIS ---> Sz-300/400.

    Voilá. A koncepció ugyanaz csak ma már van ARH-s SM rakéta és a 40N6. Lehet a horizont alá tüzelni. Csak 40 évig tartott megcsinálni, de éljen soká az evolúció. Csak az oroszok nem hajókat védenek vele, ennyi a difi.
     
    arcas and arbalest like this.

Ezen oldal megosztása