1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Embraer EMB 312 Tucano / EMB 314 Super Tucano / A-29A/B

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - AIM-120 által indítva @ 2013. január 24..

  1. AIM-120

    AIM-120 Member Szerkesztőségi tag

  2. zulu

    zulu Active Member

  3. doberamann

    doberamann Member

  4. Sharky

    Sharky New Member

  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra a Super Tucano győzött az Egyesült Államokban
    És ahogy lenni szokott...

    http://defense-update.com/20130308_beechcraft-corp-to-protest-again-on-the-us-air-force-decision-to-award-las-contract-to-embraer.html
     
  6. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  7. hiryu

    hiryu New Member

    http://www.defensenews.com/story/defense/international/mideast-africa/2015/06/21/lebanon-to-buy-super-tucanos-with-saudi-funds-us-fms/28927563/
     
  8. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    "Amator erdeklodo" kerdes. Ezek a Tucanok mar inkabb ilyen jaror/CAS-ra specializalt gepek, vagy a technologia fejlodese miatt ugymond mar siman lenyomnak gepagyus dogfight-ban a II. VH-s/Koreas "top" gepeket? Ugy emlekszem valahonnan,h. anno a koreai haborukban elertek a "csucsot" (az akkori tech-el) amit ki lehetett hozni az ilyen gepekbol(Mustang?La-9?). (remelem ertitek a gep mely tulajdonsagaira celzok, nem arra hogy pl. sisakcelzos/datalinkes stb.)
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem csak a Tucano számára nagyon szerencsés körülmények között tudná legyőzni bármelyik II. VH-s csúcs-vadászt, még a gyorsabb Super Tucano végsebessége is 600km/ó alatt van, Mustang a Corsair és a Bf-109G is 700 körül tudott, még a La-7 is 650 fölött repülte a csúcsot, az utazósebességük is nagyjából így aránylott egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy a dugattyús motor felgyorsulása is sokkal jobb mint a légcsavaros gázturbináé, a fegyverzetük is erősebb és milyen légiharc-gyakorlattal megáldott pilóták repültek a fenti háborús gépekkel. Szóval ne felejtsük el, hogy a Tucan azért alapvetően kiképzőgépnek lett tervezve és nem légiharcosnak.
     
    fishbed and antigonosz like this.
  10. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    FullHD
     
    fishbed likes this.
  11. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Koszi a valaszt, pont ez erdekelt.
     
  12. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    A Dubai Airshow-n bemutatták Kovács József legújabb remek művét: Calidus B-250-es COIN repülőgépet.
    http://quwa.org/2017/11/13/uaes-calidus-llc-showcases-b-250-counterinsurgency-attack-aircraft/

    [​IMG]
    A Calidus cég székhelye UAE-ban (Abu Dhabi) van. A gép le sem tagadhatná a EMB-314 Super Tucano gyökereket (az is Kovács József munkája)
    A gép a Brazil Novaer céggel és az USA Rockwell Collins-szal együttműködésben készült. A Novaer tervezte a B-250-sárkányát (full carbon composit) , a RC-pedig
    az avionikát (RC Pro Line Fusion)
    [​IMG]
    A gép hajtóműve a jól bevált 1600 lóerős Pratt & Whitney Canada PT6A-68 turboprop.
    A gép ferry hatótávolsága 2 400 nm, sebessége 557 km/h, 1 796 kg hasznos terhet vihet hét külső felfüggesztési ponton. Csúcsmagasság: 30 000 ft.

    A többi Light Attack kategóriájú gép közül a B-250 állítólag az alacsony üzemeltetési költségeivel akar kitűnni...
     
    wolfram, zsolti, fip7 and 1 other person like this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása