Embraer EMB 312 Tucano / EMB 314 Super Tucano / A-29A/B

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 972
34 972
113
New camouflage for Nigerian Air Force Super Tucano




First Super Tucano Light Attackers Delivered to Nigeria

A first batch of six Embraer/Sierra Nevada A-29 Super Tucano training aircraft left the U.S. on July 14 on their delivery flight to Nigeria. The journey involved stops in Canada, Greenland, Iceland, UK, Spain, and Algeria. The type will be formally inducted into Nigerian Air Force (NAF) service at a ceremony to be held in August.

Following several delays, a contract for 12 A-29s was placed by the U.S. Department of Defense on behalf of Nigeria with Sierra Nevada Corporation (SNC) and Embraer Defense & Security in November 2018. The country became the 14th air force to adopt the type. The contract provides for a comprehensive ground systems, training, and support package, including field service representatives.

The aircraft are built in Embraer’s plant at Jacksonville, Florida, before modification by Sierra Nevada Corporation (SNC) at Centennial in Colorado. A number of the first batch have been based at Moody Air Force Base in Georgia, for pilot and technician training. The second batch of six is due to follow around the end of the year. Initial images released by SNC depicted an aircraft in a sand-colored, two-tone "desert" scheme, but subsequent images show aircraft with a green/brown “jungle” camouflage.

Procurement of the A-29s is part of a major NAF effort to expand its attack forces as it faces Islamic State and Boko Haram insurgents, mainly in the north of the country. With its armed intelligence, surveillance, and reconnaissance capability, and the ability to operate from austere bases, the A-29 is an ideal platform for counter-terrorism and irregular warfare operations.

In May this year, the NAF inducted three PAC JF-17 Thunder jet fighters for “type familiarization”, with an aim of possibly procuring as many as 40 from Pakistan. Nigeria also claimed in March to have 24 Leonardo M-346FA fighter/attack jets on order, although the manufacturer subsequently denied that a firm order had been placed. In the meantime, NAF technicians have been working hard to restore a number of retired fighter/attack assets to operational status, including Dassault Alpha Jet and Aero L-39ZA Albatros armed trainers, and Chengdu F-7Ni fighters.


Prestwick International Airport, 19-07-2021




 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 972
34 972
113
"The Air Force Command informs that a pilot from the Brazilian Air Force (FAB) ejected himself, this Monday (13/09), near Campo Grande (MS), after detecting a technical failure in the fighter aircraft A-29 Super Tucano during training flight. The aircraft was directed to an uninhabited region, where it collided with the ground. The pilot was rescued by an H-60 Black Hawk helicopter from the Pelican Squadron (2nd/10th GAV), doing well and receiving medical care. The occurrence will be investigated by the Air Force Command."
 

Xpert

Well-Known Member
2021. július 17.
3 111
3 865
113
Miért van értelme egy turbó-prop támadógépnek napjainkban?
(Egyébként ajánlom ezt a csatornát - az előadó tényleg nagyon vágja a légi hadviselést. Képzett replülő-mérnök és ezena területen is dolgozik valamelyik neves angol cégnél. Különösen jók a légiharc-rakétákról szóló videói.)

 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
1 032
1 236
113
2021.08.15. Az új tulajdonosok...

.
.
Egyszeruen nem tudom elhinni, hogy az afganoknak szallitott amerikai, nyugati, vagy eppen az amerikaiakon keresztul erkezö brazil csucstechnologias fegyverek elektronikajaba nem epitettek be kulön titkos lehetöseget arra, hogy muholdon keresztul kommunikaljanak a geppel, amikor azt beinditjak, kapcsolodik a GPS-hez es hasonlok. Lehetöseg arra, hogy tavolrol kuldött kodolt paranncsal tönkre lehessen tenni fizikailag, pl valami tularomot kuldeni erzekeny elektronikaba, vagy siman csak lehetetlenne tenni kodolt parancs utan az elinditasat. Vagy ha a GPS alapjan a gep biztosan kulföldre kerul, akkor is törtenjen vele valami.
.
Az afganoknak fegyvert szallito orszagoknak ott volt klasszikus peldakent a Stingerek esete, es azt nyilvan ök is erzekeltek, hogy a mostani afgan vezetes sem erös, viszont korrupt, es komoly eselye van, hogy a fegyverek ellenseghez jutnak, pl mert akar a korrupt vezetes eladja Kinanak, barmi.
.
.
Megjegyzem, pl a pakisztannak szallitott F-16-ok kapcsan volt az indiai geplelövesekkor hir, hogy az amerikaiak tavolrol erzekeltek allitolag, hogy az F-16-ok akkor szerintuk nem voltak a levegöben.
.
Oriasi hirszerzesi hiba az összes erintett nyugati orszagnak, beleertve akar a magyarokat is, hogy nem derult ki az utolso percig sem, hogy az afgan hadsereg harcerteke nulla. Mert ha csak gyanitottak volna, hogy az afgan hadsereg semmit se er, akkor nyilvan lassabban, szervezettebben, sajat maguk iranyitasa alatt törtent volna a kivonulas.
 
  • Tetszik
Reactions: Parapitecus

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
1 032
1 236
113
Nem tudom, mennyire van apro de hatarozott jelzeserteke a dolognak, de az Aranysasban egesz oldalas Tucano reklamot tett köze az Embraer, hasonlo, mint ami a Gripen vetele körul ment, ott is nyomtak a cegek az egeszoldalas hirdeteseket az Aranysasban es elödeiben.
.
(Megjegyzem, mar akkor se ertettem, hogy minek, mert most engem, mint olvasot meggyöznek, oke, de az mit befolyasol a veteli döntesben? Vagy ha az Aranysas stabjat megveszik, az is mire jo? Rajtuk se mulik, akar szebben irnak az X.Y. gepröl, akar nem)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
14 579
46 729
113
Nem tudom, mennyire van apro de hatarozott jelzeserteke a dolognak, de az Aranysasban egesz oldalas Tucano reklamot tett köze az Embraer, hasonlo, mint ami a Gripen vetele körul ment, ott is nyomtak a cegek az egeszoldalas hirdeteseket az Aranysasban es elödeiben.
.
(Megjegyzem, mar akkor se ertettem, hogy minek, mert most engem, mint olvasot meggyöznek, oke, de az mit befolyasol a veteli döntesben? Vagy ha az Aranysas stabjat megveszik, az is mire jo? Rajtuk se mulik, akar szebben irnak az X.Y. gepröl, akar nem)
AV, Embraer, Airbus hirdetések mostanában rendszeresek a katonai repüléssel is foglalkozó újságokban.

Ezáltal nem vesznek meg senkit, de kapcsolatokat építenek a szerkesztőségekkel. Közvetlen módon nem befolyásolják a hazai beszerzéseket, inkább a hazai beszerzések egyik pozitív hozadéka, hogy ezen cégek a hirdetéseik révén segítenek néhány lapot életben tartani. Túlgondolni nem kell, de persze jelzés értékű.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
1 032
1 236
113
AV, Embraer, Airbus hirdetések mostanában rendszeresek a katonai repüléssel is foglalkozó újságokban.

Ezáltal nem vesznek meg senkit, de kapcsolatokat építenek a szerkesztőségekkel. Közvetlen módon nem befolyásolják a hazai beszerzéseket, inkább a hazai beszerzések egyik pozitív hozadéka, hogy ezen cégek a hirdetéseik révén segítenek néhány lapot életben tartani. Túlgondolni nem kell, de persze jelzés értékű.

En is jelzesertekunek latom, mert amugy mi mas oka van pont a magyar Aranysas eletbentartasanak az Embraer reszeről, mint a közvelemeny felé is pozitiv üzenetek küldése a termékről. Ennek gondolom, olyan helyeken lenne jobban értelme, mint Svájc, ahol a "nép" maga is beleszólhat, de úgy fest van egy marketinges rutinjuk, és ez az aprópénz a módszer része.
Inkább az az érdekes, hogy a Tucano eladása ezek szerint nem csak üres urban legend, hanem egy létező téma, ez az apró jel ezt erősiti.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

fonak9

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
6 540
12 861
113
A Tucanót már 30 éve próbálta Magyarországnak kínálni az az emigráns magyar mérnök fószer, aki tervezte (Kovács vezetéknevű asszem). Ki gondolta volna akkor, hogy 30 évvel később is aktuális lesz... Ahogy a hazai pilótaképzés beindítása is, mert ahhoz javasolta.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 972
34 972
113
HALCON, a regional leader in the production and supply of precision-guided weapons, is exploring with Embraer, the global Brazilian aircraft manufacturer, opportunities to integrate its weapon systems onto the Embraer A-29 Super Tucano aircraft.

HALCON is an advanced developer of drop-launched, unpropelled, precision-guidance kit systems that incorporate aerodynamic tail controls to guide down-range, cross-range, and back-range. These air-to-surface kits provide guided delivery for NATO STD warheads of Mk81 and Mk82, as well as purpose designed warheads for the Desert Sting series from 5kg to 25kg.

HALCON is part of the Missiles & Weapons cluster within EDGE, an advanced technology group for defence and beyond that ranks among the top 25 military suppliers in the world.
 

Xpert

Well-Known Member
2021. július 17.
3 111
3 865
113
HALCON, a regional leader in the production and supply of precision-guided weapons, is exploring with Embraer, the global Brazilian aircraft manufacturer, opportunities to integrate its weapon systems onto the Embraer A-29 Super Tucano aircraft.

HALCON is an advanced developer of drop-launched, unpropelled, precision-guidance kit systems that incorporate aerodynamic tail controls to guide down-range, cross-range, and back-range. These air-to-surface kits provide guided delivery for NATO STD warheads of Mk81 and Mk82, as well as purpose designed warheads for the Desert Sting series from 5kg to 25kg.

HALCON is part of the Missiles & Weapons cluster within EDGE, an advanced technology group for defence and beyond that ranks among the top 25 military suppliers in the world.
Ez Desert Sting eléggé a török drón fegyverekre hajaz...
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
7 077
14 497
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 972
34 972
113
TUCATNYI (SUPER) TUCANO