KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Bocsi, de ez tényszerűen nem igaz:

- Egyrészt a KC-390 nek jelenleg is csak az összeszerelése történik Braziliában.
Az alkatrészek és részegységek minimum 80% át NEM Braziliában gyártják.

- Másrészt a Brazilok egyszer már megegyezetek a Boeing céggel egy USA összeszerelő sor felállításáról, és ez az üzlet nem a Brazilok hibájából hiúsult meg.
Mindenesetre tisztán mutatja hogy megfelelő ajánlat esetén a Brazilok hajlandóak kiadni a kezükből még az összeszerelést is.

Marhasag a kobon.
80% of what? Darabszam? Ertekben?

Megint direkt csusztatsz es torzitasz.
Nem, a Boeing akarta bevezetni az amerikai piacra mint alternativat a 60+ eves, tularazott Herculesed ellen, ahol minden ilyen kritikus vedelmi szallitasnal kotelezo a belfoldi eloallitas ill partner.
Szo nem volt arrol, hogy elviszik a gyartast Braziliabol, ilyesmibe bele sem menne a brazil allam (aki a legnagyobb reszvenyesek egyike.)

FYI itt kilistazhatod, ki mit csinal: https://www.airframer.com/aircraft_detail.html?model=C-390#38
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and formosa1
K

kamm

Guest
már ha Brazilia nem ad elő egy helyes gazdasági földbeállást a következő években.

Eleg valoszinutlen illetve azonnal kapna hitelt.
Mar sokadjara mondom: a brazil gazdasag az 5. legnagyobb orszag es vmi 7. (?) legnagyobb gazdasag a Foldon, rengeteg penzuk van, nem szegeny orszag.

A favellakban nyomorgo milliok nem az orszag penzhianya miatt elnek ugy, hanem a borzasztoan torz jovedelemelosztas miatt azaz a megtermelt javak tulnyomo tobbsege Braziliaban az elit es a kozeposztaly zsebe megy, ezek igen jol elnek, mikozben alig jut valami a favellakban nyomorgo milliok kiemelesere a melyszegenysegbol. Peldaul az ingyenes kozoktatas nagyon alacsony szinvonalu, igy a kozeposztaly es az elit csak privat iskolakba jaratja a gyerekeit, amelyek mar megutik az europai atlagos oktatas sszinvonalat, innentol kezdve egesz eletre bevesodtek az osztalykulonbsegek, hiszen sokkal kepzetlenebb marad a szegenyreteg. Utobbi persze tobbsegeben fekete, igy aztan a borszin mar alapbol taplalja az eloiteleteket egy allasinterjunal is.
Itt egy masik adat az iszonyatos kulonbsegekre: Brazilia egy oriasi orszag, a 8.5 MILLIO (!) km2 teruletnek tobb, mint a FELE a 210 millios lakossag 1%-nak a kezeben van. Igen, jol olvastad: 4-5 millio km2 cirka 20 millio ember kezeben osszpontosul.
Emelett persze a megszokott del-amerikai korrupcio is mindenutt jelen van es sejted, hogy az sem a favellakban elok kozott csapodik le. :)
Ugyanakkor fejlodnek is: a nyugdijrendszer reformja ota peldaul a nyugdijasok kozott drasztikusan lecsokkent a szegenyseg (allami nyugdijalap), mindenfele programokkal milliokat hoztak ki a melyszegenysegbol, ma kb 100 millio mar a kozeposztalyba tartozik.

Ha hosszutavon kellene fogadnom, akkor azt mondanam, hogy hacsak nem piszkal bele Amerika vagy az oroszok avagy a kinaiak, akkor a kov 25-50 ev alatt megoldhatjak a favellak problemajat is (pl tomeges munkahelyteremtes egy public infra programmal, ami egyben lakasepitest is tartalmazna, hogy felszamoljak ezeket a nyomortelepeket stb.)
 
K

kamm

Guest
Várd ki a végét, mert Brazíliát a meleg ellenére nagyon szereti a vírus! - És ha egyszer lesz oltóanyag, a szegényebbeknek biztos nem fog jutni belőle...!!! :(

210 millios orszag. Meg ha , ad absurdum, egymillio szegeny meg is halna, akkor sem ereznek meg kulonosebben, naluk a szegenyreteg nemigen fizet adot, a fogyasztasa is minimalis.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ilyen hülyeséget Te állítasz! - Én azt mondtam, hogy KC-390 egy kiforratlan típus, mely gyermekbetegségeiről és későbbi típushibáiról még semmit sem tudunk. Tehát ilyen gépek rendszeresítése katonai célra több mint kockázatos. - Jó jó, értem én, most béke van, így ki nem sz@rja le, hogy repülés tilalom vagy különböző alkatrészek hiányában mennyit fognak rohadni a betonon, miközben milliókat húznak ki az adófizetők zsebéből...!!!
Nem véletlen, hogy más országok nem kötnek ilyen kockázatos üzletet 1 dél-amerikai banánköztársasággal...!!!
Oké. lehet hogy igazad van. De ha igen, akkor írj már néhány példát egy kiforrott típus, a C-130 Hercules kezdeti gyermekbetegségeiről és kiderült típushibáiról - akkor is ha ezeket már régen megoldották!
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and Wilson
K

kamm

Guest
Ilyen hülyeséget Te állítasz! - Én azt mondtam, hogy KC-390 egy kiforratlan típus, mely gyermekbetegségeiről és későbbi típushibáiról még semmit sem tudunk. Tehát ilyen gépek rendszeresítése katonai célra több mint kockázatos. - Jó jó, értem én, most béke van, így ki nem sz@rja le, hogy repülés tilalom vagy különböző alkatrészek hiányában mennyit fognak rohadni a betonon, miközben milliókat húznak ki az adófizetők zsebéből...!!!
Nem véletlen, hogy más országok nem kötnek ilyen kockázatos üzletet 1 dél-amerikai banánköztársasággal...!!!

Ebbol az inkoherens betuhalombol annyi volt erdekes, hogy kiderult, meg azt sem tudod, mit jelent a "banankoztarsasag" kifejezes. :D
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Oké. lehet hogy igazad van. De ha igen, akkor írj már néhány példát egy kiforrott típus, a C-130 Hercules kezdeti gyermekbetegségeiről és kiderült típushibáiról - akkor is ha ezeket már régen megoldották!
https://forum.htka.hu/threads/lockh...c-130j-super-hercules.288/page-17#post-791564
A KC-390 esetében is elő fognak jönni hibák.
Ez 99% ig bizonyos...
Az a kérdés hogy mikor és milyen súlyúak lesznek a hibák.
Ne feletsd el hogy egy taktikai teherszállítógéptől az az elvárás hogy "csataló" legyen ami bírja a strapát.
Bírja a nem előkészített repterekről való üzemelést, elvárás hogy a terhelési limiteket is túl lehessen valamennyire lépni ha nagyon muszály ès minimális karbantartàssal is elüzemeljen hetekig amikor pörögni kell és minden gépre azonnal szülség van.

A KC 390 ezeken a területeken még semmit nem bizonyított.
Ezért zsákbamacska. Lehet hogy beválik, lehet hogy nem.
És ez csak a tipus kockázat

Maga az Embraer cég legalább ekkora kockázatot jelent önnmagában is.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and emel
K

kamm

Guest
https://forum.htka.hu/threads/lockh...c-130j-super-hercules.288/page-17#post-791564
A KC-390 esetében is elő fognak jönni hibák.
Ez 99% ig bizonyos...
Az a kérdés hogy mikor és milyen súlyúak lesznek a hibák.
Ne feletsd el hogy egy taktikai teherszállítógéptől az az elvárás hogy "csataló" legyen ami bírja a strapát.
Bírja a nem előkészített repterekről való üzemelést, elvárás hogy a terhelési limiteket is túl lehessen valamennyire lépni ha nagyon muszály ès minimális karbantartàssal is elüzemeljen hetekig amikor pörögni kell és minden gépre azonnal szülség van.

A KC 390 ezeken a területeken még semmit nem bizonyított.
Ezért zsákbamacska. Lehet hogy beválik, lehet hogy nem.
És ez csak a tipus kockázat

Ez mind igaz, egyertelmu, de ahogy ott masik tema alatt is irtam, mind a tervezese, mind a jelenlegi, altalanosan elerheto csucstechnologiak miatt kicsi a valoszinusege, hogy valami egbekialto problema derulne ki.

Maga az Embraer cég legalább ekkora kockázatot jelent önnmagában is.

Na ez viszont nem igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Még azt sem tudod, mit jelent a "banánköztársaság" kifejezés. :D
Ezt épp Te nem tudod, ghostface barátoddal együtt...!

Földrajzi értelemben Brazília ma is banánköztársaság, mert ezt a jelzőt a legtöbb latin-amerikai ország nem moshatja le magáról...
Politikai értelemben már 35 éve nem az, mert akkortól megszűntek a katonai puccsok, és azóta választott kormányok vezetik az országot, de a mindent átszövő korrupció még ma is 1 banánköztársaságra utal...
Társadalmi értelemben viszont nagyon is az, mert itt a legnagyobbak a társadalmi - szegény és gazdag közötti - különbségek...
:(:(:(
 
K

kamm

Guest
Ezt épp Te nem tudod, ghostface barátoddal együtt...!

Földrajzi értelemben Brazília ma is banánköztársaság, mert ezt a jelzőt a legtöbb latin-amerikai ország nem moshatja le magáról...

Ebben a "foldrajzi ertelemben" biztosan nem az, hiszen eleve nem latin-amerikai (nem spanyolajkuak), max del-amerikai orszag. :D
FYI a banankoztarsasagok kozep-amerikai orszagok voltak, konkretan kizarolag bananbol eltek, ami viszont egy adott privat monopolium kezseben voltak.

Politikai értelemben már 35 éve nem az, mert akkortól megszűntek a katonai puccsok, és azóta választott kormányok vezetik az országot, de a mindent átszövő korrupció még ma is 1 banánköztársaságra utal...

De ez az, hogy a banankoztarsasagnak semmi koze a korrupciohoz ill nem korrupciorol van, szo, hanem privat corporate takoverrol (aminek pont az ellenkezoje igaz a brazilokra.)

Társadalmi értelemben viszont nagyon is az, mert itt a legnagyobbak a társadalmi - szegény és gazdag közötti - különbségek...
:(:(:(

Annak semmi koze a banankoztarsasaghoz. :D
Ilyen alapon minden harmadik orszag banakoztarsasag lenne: kisebb balkani helyek, Romania, Ukrajna, exszovjetek, India, Kina, az egesz Nyugat-Indiak, Fulop-szigetek, Karib-terseg, no meg szinte minden orszag az amerikai kontinensen minket (US) es az eszaki szomszedot ill talan a teljes nyomorba csuszott Venezuelat kiveve...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Wilson

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Maga az Embraer cég legalább ekkora kockázatot jelent önnmagában is.
1969 óta több mint 8000 gépet gyártott le a cég. A gyári promó szerint - nyilván a Covid előtti hétköznapokban - minden 10. másodpercben felszállt egy Embraer gyártotta gép. Szóval a cég szaktudásához szerintem nem férhet kétség,...
Ami az anyagi lehetőségeit illeti, nos, én sokat szemléztem eddig a portugál nyelvezetű hireket, bejegyzéseket, és azt biztosan állitom, hogy a brazil politika és a közvélemény szemében is "nemzeti kincs" a projekt,...biztos vagyok benne, hogy az utolsó lesz, amit engednek csődbe menni, ha rosszul állna a széna.

A KC 390 ezeken a területeken még semmit nem bizonyított.
Csak egy példa az első demó nemzetközi túrájáról:
"The aircraft demonstrated remarkable robustness and presented 100% of availability throughout the tour, in which 52 landings were made in 18 different countries. In total, the KC-390 covered 49,537 nautical miles (91,743 km), equivalent to more than two turns around Earth over the equator. During demonstrations, the aircraft was evaluated in high temperature and high altitude take-offs, in low-level navigation (flying at 120ºF, or 49ºC, ambient temperature) and in simulated operational conditions, such as paratroopers dropping."
Azóta már jópár példány repül - folyamatosan. Hozzáteszem, nekik alap az óceán felett történő átkelés. Javits ki, de amióta a brazil légierő is alkalmazásba vete én még nem hallottam semmilyen problémáról a géppel kapcsolatban, vagy hogy valahol váratlanul javitani kellett volna, vagy nem tudta volna ellátni a feladatát, mert probléma lett volna valamilyen rendszerével.
Ugyanakkor teljes mértékben igazat adok annak a véleménynek, hogy a gép elterjedése fogja legjobban előhozni a rejtett hibákat, és egészen biztosan lesznek problémák, és elő fognak jönni a gép "gyermekbetegségei". Engem inkább az foglalkoztat, hogy ezek milyen jellegűek lesznek,...igényelnek-e konstrukciós beavatkozást, vagy csak finomhangolni kell majd néhány szoftveren vagy javitani az elektronikán...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
"nemzeti kincs" a projekt,...biztos vagyok benne, hogy az utolsó lesz, amit engednek csődbe menni, ha rosszul állna a széna.
Csak tőmondatokban:
- maga az Ebmraer cég lehet hogy "nemzeti kincs", a KC-390 projekt tutira nem az. Az Embraer cégen belül messze nem a katonai üzletág a leg fontosabb. Az E2 projekt cég jövője szempontjából messze fontosabb mint a KC-390 projekt.
Ugyanakkor teljes mértékben igazat adok annak a véleménynek, hogy a gép elterjedése fogja legjobban előhozni a rejtett hibákat, és egészen biztosan lesznek problémák, és elő fognak jönni a gép "gyermekbetegségei". Engem inkább az foglalkoztat, hogy ezek milyen jellegűek lesznek,...igényelnek-e konstrukciós beavatkozást,
Igen, ez a kérdés.
Visszatérve a C130 összehasonlításra:
ott ezek a hibák már előjöttek és az új gyártású gépeken már kijavították őket.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
- maga az Ebmraer cég lehet hogy "nemzeti kincs", a KC-390 projekt tutira nem az.
Én - érthető okokból - a KC-390 témában szemléztem a dolgokat,...én igy vettem (szubjektive éreztem) ki a sok forditott anyagból...

Igen, ez a kérdés.
Visszatérve a C130 összehasonlításra:
ott ezek a hibák már előjöttek és az új gyártású gépeken már kijavították őket.
Sosem vitattam, term. ezzel egyetértek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Csak tőmondatokban:
- maga az Ebmraer cég lehet hogy "nemzeti kincs", a KC-390 projekt tutira nem az. Az Embraer cégen belül messze nem a katonai üzletág a leg fontosabb. Az E2 projekt cég jövője szempontjából messze fontosabb mint a KC-390 projekt.
Ha harmadszor írod le, akkor harmadszor is azt kell mondjam, ez MARHASÁG!
Tehát még egyszer (remélem utoljára!)
Az Embraer a civil üzletágának az irányítását átadta volna a Boeingnek, míg a KC-390-es programból csak 49%-ot kapott volna.
Miért gondolod, hogy a légierejének szállítását biztosító típus gyártóját és supportáló cégét hagynák tönkremenni, amikor erre az egy típusra teszik fel a jövőjüket? o_O
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 358
113
Csak tőmondatokban:
- maga az Ebmraer cég lehet hogy "nemzeti kincs", a KC-390 projekt tutira nem az. Az Embraer cégen belül messze nem a katonai üzletág a leg fontosabb. Az E2 projekt cég jövője szempontjából messze fontosabb mint a KC-390 projekt.
minden tisztelettel de miért mondasz Te ilyet?
Az embraer ponthogy a civil ágát akarta átpasszolni az amiknak és a katonai többségét tartotta volna meg, arról nem is beszélve hogy jelenleg a braziloknak elsődleges hogy új szállítógépeket állítsanak szolgálatba mert nagyon nagy szarban vannak, az embraernek már csak azért is létfontosságú a katonai vonal mert egy kormányt tud a támogatók között aki ha úgy van, rendelni fog még, tény hogy az ami üzlet ha bejött volna akkor talán több helyre eljutott volna a vas de szerintem így sem kell nagyon félteni
(szerk.: látom huszár megelőzött már pár dologban...megint :D )
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az embraer ponthogy a civil ágát akarta átpasszolni az amiknak és a katonai többségét tartotta volna meg
Tévedésben vagy ha azt gondolod hogy mivel a tervezett Boeing Embraer – Defense cégben "csak" 49% lett volna a Boeing részesedése (szemben a Boeing Brasil – Commercial 80% tulajdoni hányaddal) azt jelenti hogy a katonai vonal fontosabb az Embraer cégnek mint a kereskedelmi repülőgépek üzletág.

Ez messze nem így van.

Az a gond hogy kevered a Brazil államot és az Embraer céget. A Brazil állam alig 1% át birtokolja az Embraer részvényeknek, viszont van vétójoga az ún. "golden share" en keresztül.
A Barzil államnak, ha pusztán saját érdekeit nézi, a civil üzletág minimum annyira fontos mint a katonai. A cég által fiezett adó döntő hányada, az Embraer alkalmazottak nagyobbik fele a cég civil üzletágaiban van / onnan származik.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
K

kamm

Guest
Tévedésben vagy ha azt gondolod hogy mivel a tervezett Boeing Embraer – Defense cégben "csak" 49% lett volna a Boeing részesedése (szemben a Boeing Brasil – Commercial 80% tulajdoni hányaddal) azt jelenti hogy a katonai vonal fontosabb az Embraer cégnek mint a kereskedelmi repülőgépek üzletág.

Ez messze nem így van.

Az a gond hogy kevered a Brazil államot és az Embraer céget. A Brazil állam alig 1% át birtokolja az Embraer részvényeknek, viszont van vétójoga az ún. "golden share" en keresztül.
A Barzil államnak, ha pusztán saját érdekeit nézi, a civil üzletág minimum annyira fontos mint a katonai. A cég által fiezett adó döntő hányada, az Embraer alkalmazottak nagyobbik fele a cég civil üzletágaiban van / onnan származik.

Nem erted az egesznek sem a gazdasagi-politikai hatteret, sem az uzleti oldalat, raadasul rosszul is tudod a szamokat.

[color-blue](Es sirva konyorgom, hagyd abba ezt a Random Nagybetuzest mindenfele Orszagnevekkel - ez az eroltetett, rohejes es teljesen hibas majmolasa az amerikai angolnak irott magyarban meg @Szittya bevallottan rettenetes helyesirasanal is sokkal idegesitobb.)[/color]

Brazilia 50 eve all az Embraer mogott, egy allami ceg volt gyakorlatilag a kilencvenes evek masodik feleig.
Tenyleg 'nemzeti kincs' kategoriaban tartjak szamon a brazilok - olyannyira, hogy vloban, van egy kulonleges szavazatu 'aranyreszvenyuk' azaz barmikor felulirhatjak a tobbi reszvenyest, de emellett legnagyobb reszvenyesek kozott van azota is a brazil allam befektetesi es fejlesztesi bankja es a szinten szovetsegi brazil allam tulajdonaban levo Banco do Brasil oriasbank nyugdijalap-kezeloje (a bank amugy egesz Del-Amerika legnagyobb bankja), lasd pl a 2016 december 31-i SEC filing vonatkozo reszet:

ITEM 7. MAJOR SHAREHOLDERS AND RELATED PARTY TRANSACTIONS

7A. Major Shareholders
Shareholders


We have total authorized capital of 1,000,000,000 shares, with an aggregate of 740,465,044 common shares, including one special “golden share” held by the Brazilian federal government, issued and outstanding. The golden share provides the Brazilian federal government with veto rights in certain specific circumstances. In addition, non-Brazilian shareholders may have their voting rights restricted in certain specific circumstances. See “Item 10B. Additional Information—Memorandum and Articles of Association—Description of Capital Stock—Voting Rights of Shares.”

The following table sets forth share ownership information for each significant shareholder that beneficially owns our equity securities and sets forth the aggregate shareholdings on the São Paulo Stock Exchange and the New York Stock Exchange at December 31, 2016:


Table of Contents

Common Shares Shares (%)

Oppenheimer Funds(1) 88,854,846 12.00

Brandes Investment Partners, L.P.(2) 57,226,128 7.73

BNDES Participações S.A.BNDESPAR(3) 39,762,489 5.37

União Federal/Brazilian federal government(4) 1 0.00

Shares in company treasury 5,906,120 0.80

Others 548,715,460 74.10

Total 740,465,044 100.00
(1) Oppenheimer Funds is one of the largest asset management companies in the United States, and its controlled affiliates offer a broad range of products and services to individuals, corporations and institutions, including mutual funds, separately managed accounts, investment management for institutions, hedge fund products, qualified retirement plans and sub-advisory investment-management services.
(2) Brandes Investment Partners, L.P. is a 100% employee-owned independent investment advisory firm founded and co-owned by Charles Howard Brandes. The firm manages the Brandes series of mutual funds in addition to other funds and caters to individual and institutions.
(3) BNDESPAR is a wholly-owned subsidiary of Banco Nacional de Desenvolvimento Econômico e Social–BNDES, the government-owned national development bank of Brazil.
(4) The Brazilian federal government holds our “golden share.”

Other than as discussed in “Item 4B. Information on the Company—History and Development of the Company,” there have been no significant changes in percentage ownership by any major shareholder in the past three years.

On December 31, 2016, we had approximately 58,700 holders of common shares, including common shares in the form of ADSs. According to the most accurate information available to us, on December 31, 2016, an aggregate of 97,514,860 common shares in the form of ADSs were held by 142 record holders, including DTC in the United States.

7B. Related Party Transactions
The Brazilian Federal Government


The Brazilian federal government, through its direct and indirect stakes in us and its ownership of our “golden share,” is one of our major shareholders. The issuance of the “golden share” was a requirement of the regulations governing our privatization in 1994 and grants the Brazilian federal government veto rights over certain military-related programs and corporate actions (such as transfers of control and changes in our name, logo and corporate purposes). See “Item 10B. Additional Information—Memorandum and Articles of Association—Description of Capital Stock—Voting Rights of Shares—Golden Share.” As of December 31, 2016, in addition to the “golden share,” the Brazilian federal government owned an indirect 5.37% stake in us through the BNDESPAR, a wholly-owned subsidiary of the Banco Nacional do Desenvolvimento Econômico e Social (the Brazilian Development Bank), which, in turn, is controlled by the Brazilian federal government. As a result, for the purposes of this Form 20-F’s disclosure requirements, we consider transactions between Embraer and the Brazilian federal government or its agencies as falling within the definition of “related party transactions.”

The Brazilian government plays an important role in our business activities, including as:
• a major customer of our defense products (through the Brazilian Air Force);
• a source for research debt financing through technology development institutions such as the FINEP and the BNDES;
• an export credit agency (through the BNDES); and
• a source of short-term and long-term financing and a provider of asset management and commercial banking services (through Banco do Brasil).
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 358
113
Tévedésben vagy ha azt gondolod hogy mivel a tervezett Boeing Embraer – Defense cégben "csak" 49% lett volna a Boeing részesedése (szemben a Boeing Brasil – Commercial 80% tulajdoni hányaddal) azt jelenti hogy a katonai vonal fontosabb az Embraer cégnek mint a kereskedelmi repülőgépek üzletág.

Ez messze nem így van.

Az a gond hogy kevered a Brazil államot és az Embraer céget. A Brazil állam alig 1% át birtokolja az Embraer részvényeknek, viszont van vétójoga az ún. "golden share" en keresztül.
A Barzil államnak, ha pusztán saját érdekeit nézi, a civil üzletág minimum annyira fontos mint a katonai. A cég által fiezett adó döntő hányada, az Embraer alkalmazottak nagyobbik fele a cég civil üzletágaiban van / onnan származik.
Szerintem Te "árazod túl" simám a polgári üzletágat, nem keverem a brazil államot a céggel csak mivel a brazil kormánynak rohadtul érdeke hogy elég szállítógépet kapjanak végre (mert már így is nagy szarban vannak és naagyon kéne az új szállítógép) ezért élvez "nagyobb figyelmet" a katonai ág és ezért nem akarta eladni az embraer teljesen a katonai vonalat
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Szerintem Te "árazod túl" simám a polgári üzletágat, nem keverem a brazil államot a céggel csak mivel a brazil kormánynak rohadtul érdeke hogy elég szállítógépet kapjanak végre (mert már így is nagy szarban vannak és naagyon kéne az új szállítógép) ezért élvez "nagyobb figyelmet" a katonai ág és ezért nem akarta eladni az embraer teljesen a katonai vonalat
És akkor a katonai ágazatban a Gripen E/F gyártást még nem is vettük... :rolleyes:
Különben a Boeing nem 49%-ot akart a KC-390-es vállalatból, hanem 51-et, de a Brazil állam kerek perec visszautasította.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem Te "árazod túl" simám a polgári üzletágat, nem keverem a brazil államot a céggel csak mivel a brazil kormánynak rohadtul érdeke hogy elég szállítógépet kapjanak végre (mert már így is nagy szarban vannak és naagyon kéne az új szállítógép) ezért élvez "nagyobb figyelmet" a katonai ág és ezért nem akarta eladni az embraer teljesen a katonai vonalat
Én nem árazok semmit.
A számok magukért beszélnek.
A katonai üzletág árbevétel szempontjából csak a harmadik az Embraer üzletágai között. Ennél a kereskedelmi gépek és a bisjetek is messze több pénzt hoznak az Embraernek.

A KC-390 és a teherszállító kérdés legfeljebb a Brazil kormánynál élvez nagyobb figyelmet, de azt értsd meg hogy az Embraer nem egyenlő a Brazil kormánnyal.
Az Embraer egy nyilvános társaság ahol, amiben a Brazil kormánynak annyiban van több joga mint a többi részvényesnek hogy az arany részvényén keresztül vétó joga van ha a cég olyan irányba megy ami neki nem tetszik.
Amúgy pont annyi szavazattal bír az üzleti döntésekben mint amennyi az általa kontrolált részvények szavazati % a.

A katonai üzletág felét azért akarták átpasszolni a Boeingnek - és hagyta ezt jóvá a Brazil állam is - mert látták hogy önnmagában a katonai vonal nem lett volna életképes vállalkozás = nem működtethető nyereségesen.
Arra számítottak hogy majd a Boeing segítségével csinálnak piacot - elsősorban az USA-n belül - a katonai gépeknek.
Na ez most nem lesz....
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1