KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A civil és katonai üzemeltetési protokollok között hatalmas különbségek vannak! Ez nagyon nem marketingfogás!
Ezt tudjuk, de az már nehezen hihető, hogy majd épp az Embraer jön elő a civillel az "idióta" Airbus, Boeing és az Iljusin előtt...!
Bocsánat, az LM-et kifelejtettem, pedig a Herky-nek van civil változata is...!
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 628
6 293
113
Most tényleg vegyünk olyanoktól repülőt, akik egy motorkerékpárt se tudnak megtervezni?
attól hogy motorkerékpárt nem tudnak tervezni ez még lehet MAJD egy jó gép , de nem a következő 10 évben , itt van ezzel a legnagyobb probléma hogy ennyi időnk nincs
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 245
93
Most tényleg vegyünk olyanoktól repülőt, akik egy motorkerékpárt se tudnak megtervezni?

Az EMBRAER elég nagy tapasztalattal bír a repülőgép-gyártásban, nem szabad lenézni őket. Elég csak a sikeres ERJ, E-Jet vagy Tucano gépcsaládokra gondolni. Az, hogy egy számukra új területen próbálgatják a szárnyukat, mindig nehéz. De még az Antonovnak is meggyűlt a baja az An-148/158/178 gépcsaláddal pedig ők igencsak tapasztaltak az utas- és teherszállítók terén...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 310
13 238
113
attól hogy motorkerékpárt nem tudnak tervezni ez még lehet MAJD egy jó gép , de nem a következő 10 évben , itt van ezzel a legnagyobb probléma hogy ennyi időnk nincs

Alapból egy ICAO és IATA tagállam - vonatkoznak rá az Annexek, szóval a gyárból nem gurulhat ki olyan gép, ami nem felel meg a nemzetközi előírásoknak.
Innen tovább be sem repülhet Amerikába (FAA) vagy Európába (EASA), ha nem felel meg a hatóságok saját vizsgálati paramétereinek és a CoA nem felel meg a saját követelményeiknek - vagyis lényegében levizsgáztatják a saját szabálykönyvük szerint, már ha azt akarja a gyártó, hogy ott is repülhessen.

A Szuhoj is szépen eljárta ezt a saját gépeivel és meg is kapta ezeket - naponta látom őket, megfelelnek azoknak az országoknak a standardjainak, melyekben repülnek.

Summa: egy repülőgép ma már be sem repülhet egy kifutódra sem, ha nem felel meg a helyi hatóság elvárásainak, legyen az Boeing, Airbus, Embraer, Bombardier, akármi.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az EMBRAER elég nagy tapasztalattal bír a repülőgép-gyártásban, nem szabad lenézni őket. Elég csak a sikeres ERJ, E-Jet vagy Tucano gépcsaládokra gondolni. Az, hogy egy számukra új területen próbálgatják a szárnyukat, mindig nehéz. De még az Antonovnak is meggyűlt a baja az An-148/158/178 gépcsaláddal pedig ők igencsak tapasztaltak az utas- és teherszállítók terén...
Senki sem nézte le őket, de a tapasztalat nem ok arra, hogy aranyáron adjanak valamit. Az eddigi sikereiket jórészt annak köszönhetik, hogy versenyképes árakkal működtek, és így váltak piacvezetővé pl. a civil regionáljetek gyártói között.
Ráadásul ez egy katonai gép, melynek fejlesztését részben vagy egészben a brazil állam állta. Ennek fényében végképp furcsa az eltúlzott árcédula.
 
M

molnibalage

Guest
Senki sem nézte le őket, de a tapasztalat nem ok arra, hogy aranyáron adjanak valamit. Az eddigi sikereiket jórészt annak köszönhetik, hogy versenyképes árakkal működtek, és így váltak piacvezetővé pl. a civil regionáljetek gyártói között.
Ráadásul ez egy katonai gép, melynek fejlesztését részben vagy egészben a brazil állam állta. Ennek fényében végképp furcsa az eltúlzott árcédula.
Miért? Mennyi az árcédula? Talán van hivatalos ajánlat több országnak?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 026
113
Most tényleg vegyünk olyanoktól repülőt, akik egy motorkerékpárt se tudnak megtervezni?
Talán volt az Embraer-nek valami sikertelen motorkerékpár gyártmánya?!! Meg egyébként ha volt is hol itt az átfedés, mi köze a motorkerékpárnak a repülőgéphez, csak nem képzeled, hogy ugyanazok tervezik és gyártják mindkettőt?!! Ilyen alapon vegyünk valami Lamborghini gyártmányú szállítógépet, mert azok nagyon értenek a traktorgyártáshoz meg még jobban a sportkocsihoz is!! Ja, hogy a Lambo nem is gyárt repülőgépeket, pedig annyira értenek a sportkocsikhoz?!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Talán volt az Embraer-nek valami sikertelen motorkerékpár gyártmánya?!! Meg egyébként ha volt is hol itt az átfedés, mi köze a motorkerékpárnak a repülőgéphez, csak nem képzeled, hogy ugyanazok tervezik és gyártják mindkettőt?!! Ilyen alapon vegyünk valami Lamborghini gyártmányú szállítógépet, mert azok nagyon értenek a traktorgyártáshoz meg még jobban a sportkocsihoz is!! Ja, hogy a Lambo nem is gyárt repülőgépeket, pedig annyira értenek a sportkocsikhoz?!
;)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 026
113
Ha jól értem, 97 millió Euró helyett 120 millió Euró-t kérnek a brazilok gépenként. (Azaz 110,6 millió USD helyett 136,8 millió USD gépenként.)
Az még mindig csak kb. annyi mint a japán C-2 ára (ha azóta az is meg nem drágult), viszont a japán légitankolni nem tud, a brazil meg arra is alkalmas, tehát többfeladatú gép.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A Lambo egy traktorgyár. A tulaj, amikor összeveszet a helyi Ferrari kereskedővel, úgy gondolta, hogy a meglevő műszaki tapasztalatok alapján tud ő jobbat is csinálni. Különben a Tatra személyautók is így keletkeztek. Épp csak előbb negyven évig gyártottak teherautókat.
Különben brazil motorom van. Honda felirattal.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Miért? Mennyi az árcédula? Talán van hivatalos ajánlat több országnak?
137 millió USD, Terminator rakta be fentebb, és ennyit a programban résztvevő portugáloktól kértek. - Akkor szerinted mennyiért adnák más országoknak...?!?

A C-2 meg nem versenytárs, eredetileg nem is exportra szánták, tehát NE keverjük ide! /Mellesleg Japánnak a civil B762ER-ből átalakított szállító-tankergépei is vannak./
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 245
93
És mégis mi akadályozza meg az Embraer-t, hogy legyen egy európai logisztikai központjuk?

Jelenleg is van európai képviselete Franciaországban és számos hivatalos karbantartói partnere is. Ne felejtsétek mennyi polgári Embraer repül az öreg kontinensen...

Tessék felmenni akár a bizjetes, akár a polgári repüléses oldalukra és látszik, hány képviseletük, karbantartó partnerük van ideát.

(pl biznisz jetek esetében: UK, Németo., Svájc, Cseho., Franciao, és ezek csak az authorized service centers, azaz a gyártó hivatalos karbantartó képviseletei, nem azok listája, akik rendelkeznek bármely EMBRAER típusra karbantartói engedéllyel)
https://executive.embraer.com/global/en/customer-support?type=1&region=Europe&aircraft=10

Commercial 14 db
http://adm.embraercommercialaviation.com/pt-br/MarketInfo/catalogo_oficinas_SS.pdf


Ezeken a partnereken keresztül már elég stabil az európai piac lefedése, nem arról van szó, hogy 1-2 cég foglalkozik világszerte a típussal és ennyi.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 512
113
137 millió USD, Terminator rakta be fentebb, és ennyit a programban résztvevő portugáloktól kértek. - Akkor szerinted mennyiért adnák más országoknak...?!?

A C-2 meg nem versenytárs, eredetileg nem is exportra szánták, tehát NE keverjük ide! /Mellesleg Japánnak a civil B762ER-ből átalakított szállító-tankergépei is vannak./


HIrtelen a 160m$os A400M nem is tűnik drágának.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 026
113
HIrtelen a 160m$os A400M nem is tűnik drágának.

Annál drágább gép nincs, mikor a flotta 60-80%-a repülésképtelen, és mintha a Luftwaffénél ilyesmi rendszeresen előállna az A-400M-ekkel (pl. 7-ből 1 repülőképes!!)!! Ez akkor is a világ legdrágább gépe lenne, ha a gépenkénti vételára a legolcsóbb lenne - de nem így van sajnos. Ha a szükséges szállításokhoz állandóan plusz gépeket kell bérelni, az Atlasz-ok meg a földön várnak az egyszer majd megérkező alkatrészekre, az azt jelenti, hogy ugyanazt a szolgáltatást duplán kell kifizetni. Ha ebből az egyik még rohadt drága is (a vételár), akkor nincs miért ezen gondolkozni ... :(:mad: Talán nem véletlen hogy egyre többen szabadulni akarnak ezektől a gépektől, és helyettük vagy legalábbis melléjük Herculeseket vesznek.