1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. Denomation

    Denomation New Member

    Prágai érkezés:
     
    wolfram, arcas and rudi like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Én nem tudom, hogy a brazil külügyminiszter miért épp a lengyelekhez és az olaszokhoz ment "házalni a KC-390-essel"...

    A lengyel F-16osoknak még a légi utántöltése sem kompatibilis a kosaras rendszerrel és a C295-öseiken sincs légi utántöltő csonk...

    Az olaszoknál lenne mit utántölteni kosaras módszerrel, de nekik van 7 tankergépük is. (KC767, KC130J)
     
  3. krisss

    krisss Well-Known Member

    https://www.defence24.pl/samoloty-transportowe-troche-pozniej

    Hát a lengyelek most csinálnak piackutatást a C130-E-ik cseréjére.
     
    svajcibeka, Terminator and wolfram like this.
  4. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    https://www.airway1.com/boeing-already-has-five-countries-interested-in-the-kc-390/

    Ahogy nézem a Boeing lassan átveszi a bizniszt.

    "Boeing and Embraer have closed deals for the creation of two joint ventures. The first provides for the formation of a new company responsible for the manufacturing and marketing of Embraer regional jets, with 80% of the business belonging to the US manufacturer.
    The second will have a majority of the Brazilian company with 51% of the company and aims to boost sales of the KC-390, the largest aircraft project ever made in Brazil.
    The presence of Boeing is expected to facilitate sales to numerous customers seeking a successor to former cargo turbo-propellers like the competitor Lockheed Martin’s C-130 Hercules."
     
    arcas and rudi like this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez már egy elég régi ügy.
    A Boeing úgy akarta felvásárolni a típust, ahogy az Airbus az A220-at a Bombardiertől. De a Brazil kormány nem ment bele, bár nagyon kellett a programnak a tőkeinjekció.
    Féltették, hogy a komplett gyártást elviszik az USAba, nekik meg ugrik a GDP növelő, magasszintű gyártást ígénylő munkahely.
    A Boeingnek elsősorban azért kellett ez a típus, mert a szegmensben nekik nem volt semmi, és az amerikai piacon is inog a C-130 trónja.
    Alapvetően most mindenki kivár ezen a piacon: A gyártók arra várnak, hogy elfogyjon az "élettartam" C-130-asokból. A vevők meg arra, hogy a gyártók kifogyjanak a teljesíthető megrendelésekből, hogy minél kellemesebb alkukat köthessenek. A KC termelése nincs még igazán felpörgetve. Az A400M-ét pedig most fogták vissza.
    Aztán, a végén még elkezdenek a japók is nyomulni a világpiacon a C-2-vel, és learatnak mindent.... :rolleyes:
    Várhatóan a Embraer és az Airbus is elbíbelődik a jelenlegi megrendelt gépek legyártásával 5-7 évet.
     
  6. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Itt most épp arról van szó hogy elmozdult az ügy. Beszállt a jogi procedúrák után a Boeing és ez így jobb lesz a típusnak.
    Kényszerhelyzetben vannak vevők is, az idő náluk is halad, ha csak a saját légierőnket nézzük.
    Az amerikaiak mögött viszont ott a politikai érdekérvényesítő képesség is, és a japánokat nem hagynák tarolni, az fix.
    Két cég, az egyik a amerikai, a másik hazai, ha Boeing hasznot realizál, nekik úgy is jó, a kapcsolatrendszerük jóval nagyobb mint az Embraer-é.
     
  7. Wilson

    Wilson Active Member

    Szerintem ez lenne a legmegfelelőbb szállítógép számunkra három db KC 390-el hosszú időre megoldódna a szállítórepülőgép kérdés a Honvédségnél.
     
    fip7, svajcibeka and arcas like this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha megnézed, ez a cikk februári.
    Azóta történt egysmás.
    Többek között Shanahan távozott/kirúgták az USA védelmi minisztériumának éléről. Ezzel csökkenti a Boeing lobbiereje, bár szerintem ebben az esetben kevésbé lehet fontos a védelmi miniszter személye, mint az F-35/F-15 megrendelésével kapcsolatban.
    A cikkben említett érdeklődő 5 országból 3 fejlesztői/finanszírozó ország. De még ők sem írtak alá végleges szerződést. Se tavaly, sem a cikk megjelenése óta.Ráadásul a Portugál (a legelőrehaladottabb állapotban lévő) szerződést a Párizsi Airshow-ra várták.
    A japán opciót természetesen csak félig komolyan írtam. Ugyanakkor a piacnak mindenképpen jót tenne a megjelenésük.
    Tömegesen nem várható az elterjedése, de pár darabot ők is elsózhatnak, ha már egyszer végre kiléptek a nemzetközi piacra. A násztáncban érdekes módon már ők is résztvettek.
    Adalék: Japán nem exportálhat fegyvereket, erre törvényük van. A C-2 egyedüliként felmentést kapott! :rolleyes:
     
  9. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Kivéve ha előjön pár év múlva valamilyen konstrukciós hiba. Hiszen ez egy vadiúj gép. És ha ez földhözszögezi azt a 3 gépet akkor már megint ott vagyunk mint most.
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    3 darab az mi? Még raj se.
    Ilyen alacsony darabszámra se logisztikát, se állományt nem lehet gazdaságosan fenntartani.
    Ennek a típusnak a hatótávja annyi repidőt jelent, hogy nem lehet kihegyezett darabszámmal operálni. Kell tartalék.
     
  11. krisss

    krisss Well-Known Member

    Pedig 3-nál nemigen lesz több.
     
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Végül is kijön a 3:1 arány, ha nagyon hunyorítok. Magyarán 1 gép """"elvileg"""" mindig bevethetőnek kell legyen, a 3-ból. :rolleyes:
    Végül is a SAC is 3 géppel dolgozik.
     
  13. borisz

    borisz Well-Known Member

    Tényleg nem sok, de van már két Falcon, két A-319, és elvileg akarnak egy harmadikat is. Akkor az már kapásból 8 gép.
     
  14. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Pedig mindig 3 rámpás szállítógépről beszéltek mindig és nem tudok róla, hogy ez változott volna.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  16. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Allesmor is nyugtázta a projektet, így már végleg sínre került minden :hadonaszos:
     
    fip7, arcas and borisz like this.
  17. borisz

    borisz Well-Known Member

    Akkor meg is írom Tibinek a levelet, hogy mehet. Várta már, tudom, csak nem merte siettetni. Szégyellős.
     
    arcas and tindalos like this.
  18. Wilson

    Wilson Active Member

    Igen,igazad van ez az egyetlen hátránya ennek a gépnek,de minden másban tökéletesen megfelelne nekünk.Ha már itt tartunk én abszolút nem értek ehhez,de nem lehet ezt a kockázatot valamilyen módon megosztani a gyártóval.Például ha vesszünk ebből a gépből akkor úgy szerződünk a gyártóval,hogy a konstrukciós hibákra valamilyen szinten garanciát vállal a gyártó,ha az elsők között lennénk akik rendszeresítenénk a gépet akkor lehet előnyös szerződést tudnánk kötni a brazilokkal,mivel én nem értek ehhez csak okoskodom,remélem egy nálam hozzáértőbb megerősíti vagy megcáfolja a gondolatmenetemet.
     
    rudi likes this.
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szerintem ha ezt választják akkor talán ezt is lehetne lízingelni 10 éves futamidőre az átlagnál magasabb beugróval és maradványértékkel (~75%)
    Így az éves lízingdíj alacsony lenne és ha beválik akkor meg lehet hosszabbítani ennek is a lízing periodust akár további 20 évvel, ha meg nem válik be akkor 10 év után vissza lehet adni a lízingbe adónak.
     
  20. borisz

    borisz Well-Known Member

    Amúgy 3 nyomorult gépért mit hisztiznek a jenkik?

    Magyarán kiterjesztett garancia?
     

Ezen oldal megosztása