1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Szeretnénk kétséget kizáróan tisztázni valamit...nem pedig beégetni valakit...
    ...amivel én vagyok adósa Molninak,...dolgozom rajta...

    Ha sikerül és meglesz, a lényeg tényszerűen közölve lesz...és kész.
     
    alfa74, pöcshuszár and molnibalage like this.
  2. Denomation

    Denomation Member

    Nem emlékszem, hogy lett volna, ha mégis sorry

     
    wolfram and pöcshuszár like this.
  3. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    A "széthúzott tengelytávú főfutók" alatt mi értesz? Mert ha azt, amire gondolok, akkor az a C-17-esnél van, mármint, hogy szélességében három sorban vannak a főfutók kerekei, hosszában pedig kettőben, hogy csak két kerék fusson azonos nyomvonalon és ezzel is kímélje a pályát. Az A400M-nek "normál", vagyis szélességben kétsoros a főfutója.

    Itt miről van szó? Már korábban is említetted, hogy valószínűleg tévedtél valamiben, de részleteket akkor sem írtál.
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezt:
    [​IMG]
    A kerekek száma a főfutón azonos a c17-tel.
    Kisebb terhelés mellett.
    Ugyanakkor magát a gép szerkezetét is kíméli, mivel nem egy bekötési pontra terhelik a gép tömegének nagy részét, hanem háromra.
     
    rappali_ likes this.
  5. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Ja, hogy a három bekötési pontra értetted?
    A C-17-esnek kettő van, van is egy jó kis animáció róla:



    Amúgy tervezett a Boeing egy C-17B változatot is, az még kapott volna plusz négy kereket a hasa alá középre, amivel még alkalmasabb lett volna a burkolatlan pályáról történő üzemelésre:

    [​IMG]

    Sajnos valószínűleg nem volt rá igény, vagy túl drága lett volna.
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    ...ha látnád mi és hogyan tartja levegőben a C17-et a hangárban mikor ép behúzott futót próbálnak csodálkoznál :)
     
  7. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hamár rámpás gépek terén vitába bonyolódtunk.Ha nem C130,inkább ezt a brazilt kockáztatnám meg,mint az A400ast.Boeing szerintem a hazai piacán akar majd ezzel a géppel konkurenciát támasztani az LMnek.Ha ez bekövetkezik,elöbb lesz kiforrott gép,mint az A400.Méretben jobban passzol az igényekhez.A sugárhajtás meg sebesség és utazómagasság tekintetében jobb,miközben nem vesziti el az alacsonyan és lassan repülés képességét sem.Csakhogy elég sok a ha.....
     
    rappali_ and rudi like this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    És olyankor mennyire van megtankolva, megrakva?
    Milyen a függőleges sebessége? ;)
    De egy pár képet csinálhatnál, ha arra jársz éppen!:)
    (Tényleg!!!)
    Ez csak nem minősített infó!
     
  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    Van képem, de sajna ahogy írtad, "minősített infó" (ne kérdezd miért).
    Visszatérve a gondolatmenetedhez, a gép üres állapotáról beszélek és nem is a futóműveiről - olvasd vissza mit írtam légy oly kedves - mert én vágom mire akartál reflektálni, de én teljesen másról írtam ;)
     
  10. arcas

    arcas Well-Known Member

    fip7 and tindalos like this.
  11. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  12. arcas

    arcas Well-Known Member

    fip7, nyugger, svajcibeka and 4 others like this.
  13. formosa1

    formosa1 Active Member

  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Melyik lenne az a típus, ami bizonyított és nem túl kicsi és nem túl nagy az igényeinkhez képest? Egyáltalán mik az igényeink...?
     
    alfa74, borisz, Celebra and 2 others like this.
  15. blogen

    blogen Well-Known Member

    Gondolom:
    - a leendő 8x8-as APC beleférjen (NEM kiszállítani, hanem csak ellátni az expedíciós zászlóaljat, ami a közepes dd-n alapszik)
    - Afroeurázsiai léptékű hatótáv
    - légi-utántöltő képesség a Gripen ÉS a H225SOF részére
    - üzemeltethetőség tábori reptérről, vagy legalábbis harmadik világbeli körülmények közt
     
  16. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Szerintem attól, hogy vadiúj fejlesztés, még nem kéne lemondani róka, csak kibővített idejű garanciális időszakot kell kérni.
     
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Lockheed Martin C-130J Commando II az új Silent Knight radarral.. :)
    csak sajnos ehhez valószínű meg kéne duplázni (vagy háromszorozni) az erre a célra szánt 75 milliárdot. :(
     
  18. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  19. lincolnosiris

    lincolnosiris Active Member

    Tudtommal az MC-130-at nem exportálják. Ahogyan a különleges erőik helikoptereit sem.
    De van egy C-130J-SOF nevű verziójuk is. Igaz, az eddig még csak rajzolva.
     
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nyilván van egy pár (egy pár...egy csomó) olyan titkosított kommunikációs rendszer az USA gépeken amiket nem exportálnak.
    A lényeg hogy szerintem szerintem is, ha már szállítógépet veszünk, akkor egy már bevált igásló (értsd: C-130) lenne a legjobb választás.
    A C-130 bizonyítottan megbízható és rendkívül sokoldalú jószág.
    Kellően felszerelve mind stratégiai, mind taktikai feladatokra (azon belül SOF bevetésekre) is kiválóan alkalmas.

    Fájdalom, az ára elég kijózanító, úgyhogy valószínű marad a KC-390 mint második legjobb választás...
     
    Python and lincolnosiris like this.

Ezen oldal megosztása