1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ez mi ez az amerikai pénzcsomag?
     
  2. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ne légy proli! Stadionnál, katonai fejlesztésnén a pénz nem számít! :)
     
  3. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ezzel szemben az üzemeltetési költségek valósága:

    A319: 4-5000,- USD / óra
    C27J: ~9000,- USD / óra

    Pont, hogy az A319 van az olcsó szállításra és nem egy drága, katonai gép!
     
    wolfram, alfa74, Celebra and 4 others like this.
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Ha csak a saját költségét számoljuk, akkor igen. Ha azt is hozzászámoljuk, hogy az A 319 mellé
    - ejtőernyős ugratáshoz
    - teherdobáshoz
    - nagyméretű terhek szállításához
    - a Griffek légitankolásához
    mástól kell személyzettel együtt és hosszú hónapokkal, egy-két évvel jó előre tervezetten gépeket bérelni, akkor már más a teljes költség. Hirtelen beütő ménkű/harci helyzet esetéről nem is beszélve ...
     
    alfa74 likes this.
  5. K.Atti63

    K.Atti63 Active Member

    Ezek a beszédes adatok, úgyhogy nem is ellenkezem. Csak arra akartam kitérni a kisebb gép kapcsán,ha netán egy- két kisebb járművet kell szállítani ; lásd Koszovó. Az A319-es alkalmatlan . Gondolok itt egy Hammer-ra, ahhoz szerintem egy KC nagy. Esetleg C295- öst le tudnád írni, hogy mégis mennyi a költsége?
     
  6. blogen

    blogen Well-Known Member

    De nem tesszük mert nem erről volt szó! :)
     
  7. blogen

    blogen Well-Known Member

    Kis jármű, rövid távra: benzin és autópályamatrica költségében van.
     
  8. krisss

    krisss Well-Known Member

    Koszovóban kint vagy fél nap alatt. Lábon és traileren szokott menni minden.
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Mindenki azzal számol amivel akar, én viszont a fenti módon számolok, mert egy légierő szállító kapacitásának tervezésekor és fenntartásakor ezekkel is kell számolni, nemcsak kiragadott részletekkel. Ha csak személyszállításban gondolkodsz, akkor meg maradjunk abban hogy legolcsóbb megoldás a WIZZAIR ... :);)
     
    alfa74 and vilmoci like this.
  10. arcas

    arcas Well-Known Member

    Az olyan vita, ahol A319-et C27J-vel hasonlitgatnak vagy állitanak párhuzamba...hát...az nekem méltóságon aluli :cool:
     
    alfa74 and borisz like this.
  11. arcas

    arcas Well-Known Member

    "A források szerint Cornstein a gázüzleteken felül azzal is büszkélkedett, hogy a magyar kormány csillagászati árú fegyverüzletekre is készül. A nagykövet azt állította, hogy egy egymilliárd dolláros (közel 290 milliárd forint) nagyságrendű üzletet terveznek hamarosan bejelenteni, amelyet a repülőgépeket gyártó Lockheed Martin nevű céggel kötne Magyarország. Cornstein szerint azonban egy másik céggel is tárgyalások folynak egy szintén egymilliárd dollár körüli védelmi beszerzésről. A nagykövet nem nevezte meg a másik céget, de két, a magyar-amerikai védelmi beszerzésekről információval rendelkező forrásunk szerint a rakétagyártó Raytheonra utalt."
     
    alfa74, tindalos and gacsat like this.
  12. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát csak azt mondom, hogy Európán belül max a baltikumba szállítunk repülővel bármit is. Személyszállításra direkt vettünk gépet hogy ne raktérben kelljen utazni, ami kurvára nem kényelmes hosszú távon, ráadásul az utasszállító olcsóbb is. Honvédelmi célra a teherszállító haszna kb 0. Max a légi utántöltés lehet hasznos.
     
    blogen and borisz like this.
  13. krisss

    krisss Well-Known Member

    De számít mert elbasznak minden forintot a légierőre az állománynsk viszont még mindig nincs egységes személyi felszerelése...
     
  14. borisz

    borisz Well-Known Member

    @arcas Dehogynem, pont ezt írja Balázs is.
    Egyébként ez bevett szokás, főleg a politikai újságírásban, csak itt valószínűleg véletlenül jött össze.
    Valami nevenincs oldal megír valamit (általában féligazságot vagy hazugságot), aztán egyre nagyobbak veszik át, körbehivatkozva egymást, aztán, amikor eljut mondjuk az Indexig, akkor a kiindító már lobogtatja, hogy még az Index is megírta. Annyi a különbség, hogy Gyömbér ennél becsületesebb, és nem veri a nyálát, hogy akkora spíler, hogy, hanem felteszi a kezét, hogy ő csak spekulál.
     
    SilvioD likes this.
  15. arcas

    arcas Well-Known Member

    Az észrevétel jogos, sőt,...de ezért a légierőt ne kellje már utálni ;)
     
    alfa74 likes this.
  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Gyömbér brazil forrásokban kutatgat, ahogy én is sokszor. Ő leirta a következtetéseit a talált brazil infók alapján, majd ezt átvette nálunk pár médium, ami visszajutott egy szálon Braziliába is...ennyi. Ettől az általa linkelt eredeti brazil hirek még mindig mérvadók.
     
    wolfram and SilvioD like this.
  17. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az MRTT lett volna az ideális megoldás, ha csak a honvédelmet nézzük! A KC390 úgy lesz értelmes beszerzés, hogy államérdekből missziózik, míg honvédelemben légi-utántölt.
     
    krisss likes this.
  18. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Nem számít,úgyis lassan leszerel mindenki...
     
    vilmoci likes this.
  19. megazez

    megazez Well-Known Member

    Mire lehet itt számítani, repülőgépet szerintem nem veszünk a LM-tól, Raytheon-tól szerintem légvédelem.
    Mi jöhet a LM-től?
     
  20. arcas

    arcas Well-Known Member

    Centurio likes this.

Ezen oldal megosztása