1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. megazez

    megazez Well-Known Member

    Árban majdnem egyenlőek, a kc pár tonnával többet tud vinni, hallod te valami, nem c5-t veszünk...
     
    wolfram and Ladxaap like this.
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Nekik kell az egész galaxis...papa, ...most mi lesz?!:rolleyes:
     
    wolfram likes this.
  3. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Bocs de ha nem értesz vele egyet, akkor érveket írj, ne a politikai nézeteiből vonj le mindent. Az összes fityiszesnek igaza van mindig, ezen logika mentén. Persze lehet.. :)
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hát koma. Ez úgy derült ki, hogy 15 tengerészgyalogos meghalt, amikor lezuhant egy gép.
    Amiről pedig krisss írt, az a második linken lévő szárnybekötési probléma lehetett. Ez is egy olyan dolog, ami ha repülés alatt jön ki, az azonnali lezuhanást eredményez.
     
  5. mcs

    mcs Active Member

    zeal likes this.
  6. megazez

    megazez Well-Known Member

    Nem tudom mióta olvasod a fórumot, de ebben és más topikokban már számtalanszor leírták neki és az alteregó fiókjainak, hogy mi is a helyzet, pont úgy ahogyan celebrának a kefírrel, aztán mindig nyomja mint süket a csengőt. Sőt egyszer még azthiszem idén márciusban találtam szép infografikákat egy oldalon amihez még pro/kontra leírás is volt neki többfajta gépről, amiből tisztán látszott, hogy a kc390 nem egy szar opció nekünk, ezután jött olyan "szánalmas" dolgokkal, hogy a kc nem légcsavaros (mást már nem tudott felhozni..). Sőt még az elején a c295-öt favorizálta, csak ott sikeresen felfogta (bár nem tudom miért vagy hogyan sikerült neki), hogy az a megújult igényeink miatt túl kicsi.
     
    fip7, wolfram, borisz and 2 others like this.
  7. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    A kommenteket olvasva azon gondolkodtam, hogyha majd reagálsz, akkor mennyire tudod majd visszafogni magadat.
    Mint a példa is mutatja nagyon sikerült :)
     
    borisz and fedett_mókus like this.
  8. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ha beválik,alighanem letaszithatja 50éves trónjáról a Herkyt.Mindenre alkalmas amire az,csak a gunshipre nem igazán.De cserébe gyorsabb,feljebb van az utazómagassága,konstrukciósan korszerűbb.Sokkal inkább passzol az igényeinkhez,mint az A400,szerintem.Csak nagyon új.Bérelni kéne egyet egy fél évre,és alaposan kipróbálni.
     
    wolfram and tindalos like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez után a komment után mit kéne mondani?
    https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-37#post-585773

    Vagy a saját kommentem.
    https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-22#post-537224

    Ez a gép az 50-es évek technikája? A kabinba esetleg benézett a hülyéje? Mit kéne erre mondanom? Simogassam meg a buksiját, hogy megint "ügyes" volt...? Bocsánat, de amikor kb. 3 ember négyszer elmagyarázta az elmúlt fél évben, hogy mi a helyzet és képes ekkora baromságot leírni önerőből, akkor tisztán látszik, hogy a lelkem műszaki analfabéta, de olyan lendülettel veri a billentyűzetet, mintha ő fújná a Passzátszelet és pisálná a Golf áramot egyszerre.
     
  10. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Nem tudtam, ha így van bocsesz. Viszont az új Magor trolltól is szeretném, ha ilyen mértékben elhatárolódna a közösség, mert eddig csak likeolták a direkt off bejegyzéseit, miközben haditechnikai témában, még nem írt semmit.
     
  11. krisss

    krisss Well-Known Member

    Gyanús amúgy, hogy egy korábbi már kibannolt egyén új regje, csak kisség visszafogottabb egyelőre.
     
    wolfram likes this.
  12. Wilson

    Wilson Active Member

    Személy szerint nekem mindegy,hogy C-130-at vagy KC-390-et vagy ,AN-225-t vagy Birodalmi csillagrombolót veszünk,egyet viszont nem értek,hogy egyesek miért ágálnak ennyire a KC-390 ellen,mi ez az ellenszenv ha már a magyar légierő rendszeresen repülne a KC-390-el és sorra jönnének elő a konstrukciós hibák akkor megérteném a dolgot, de addig szerintem felesleges már előre temetni a 390-t.
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Azt azért tegyük hozzá, hogy a C-130J-30 tud 19tonnát hosszabb testtel (a hosszabb test nem jelent nagyobb terhelhetőséget, csak nagyobb terjedelmű szállítást) és az a drágább. Az ára valahol 110-120M USD körül lehet. Míg a KC szerintem valahol 100 körül lehet mostanában (26t).
    Csak halkan jegyzem meg, hogy az A400M szerintem már 140 alatt elhozható lenne (37t)...
     
    wolfram likes this.
  14. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Le vagy maradva.Mióta kisült,hogy mennyiért szállitja a Boeing az SH-et,új jelöltem van az F35 támogatására.Mondjuk drágább,de némileg nagyobb is a harcértéke a kefirnél.F35nél viszont jóval occcsóbb.
    Ma a perdöntő érv,a légierő.Légierő viszont csak akkor nevezhető légierőnek,ha képes a folyamatos harctevékenységre.Vagyis egy század,az lofax és esti fény-kevés.Viszont sajna nem a mi talpunk alatt van a világ legbagyobb olajmezeje.Valahogy erre is kellene megoldást találni
     
  15. formosa1

    formosa1 Active Member

     
  16. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Minden műszaki megoldás, minden koncepció kompromisszumos.
    Össze kell hasonlítani az adott eszközök képességeit az igényeinkkel, ezek alapján kirajzolódik mely típusok jöhetnek szóba nekünk. Szerintem amúgy mindkettő jó lenne, innentől kezdve gazdasági és politikai körülmények befolyásolják a döntést.

    Ha valakinek semmi köze nincs a műszaki világhoz és még politikailag is kellően elfogult, akkor tud kialakulni az ehhez hasonló végnélküli kommentháború.
     
    fip7, wolfram, borisz and 4 others like this.
  17. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Mielőtt Mack jogosan bedarálna amiért sokadjára nem a megfelelő topikban írkálunk; tegyük fel hogy fent eldöntötték, két századra kell bővíteni a légierőnket. Miből gondolod hogy 2 nagyjából azonos feladatú századot kétféle típussal kell ellátni? Miféle gazdasági megfontolásból kellene 2 teljesen eltérő típusnak hátteret építeni, kiképezni 2 különféle szerelőbrigádot, pilótákat, stb. Ez agyrém. ha 2 század kell egy ekkora méretű légierőnek, akkor a zsebbe kell nyúlni és megvenni a F-35-ösöket vagy maradni a 4gen típusnál.
     
    alfa74 and Gaudi like this.
  18. formosa1

    formosa1 Active Member

    Egy légierő sem repült még a KC-390-nel és nincs vele tapasztalat. És mivel minden új típusnak van több-kevesebb gyermekbetegsége, hibákra kell számítanunk. Ez már épp elég indok arra , hogy ne ilyen baromságra költsék a pénzünket...!!!
     
  19. krisss

    krisss Well-Known Member

    És amúgy ha a típus viszonylag kevés gyermekbetegséggel bír de amúgy sokkal modernebb tervezési elvek alapján készül, jó nagy fejlesztési potenciállal nem érheti meg jobban hosszú távon ? Itt nagyon sok pro és kontra érvet (köztük a politikai viszonylatokat is) kéne összehasonlítani viszonylag objektív módon.
     
    fip7, wolfram, alfa74 and 2 others like this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Biztos ez a 20t/5500km?
    http://code7700.com/pdfs/c-130/c-130e_h_qual_eval_guide.pdf
     

Ezen oldal megosztása